Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg lurer på om noen av dere vet hvor mye kalorier det er i en sørlandschips-pose? Jeg er nemlig hekta og spiser en pose i hvert fall 3 dager i uka :\ Ja, jeg skjemmes... Uff...

Skrevet

Står ikke det på posen?

• Liker 1
Skrevet

Nå fikk jeg løst på chips!

Skrevet

Det står; "Energi - 2130 kJ (513 kcal)

2130 kalorier, eller 513??

Følte meg dum nå, ja...

Skrevet

Følte meg dum nå, ja...

513 kcalorier - 2130 kjoule.

513kalorier.

Skrevet

Følte meg dum nå, ja...

1 calori = 4,2 joule.

513 kcal = 2154 kJ.

Joule er SI-enheten for energi, og er bygget opp av andre SI-enheter. Kalori derimot er en gammel og kronglete definert enhet, som dessverre brukes mye.

Skrevet

513 kalorier per 100 gram. Så er vel én pose 200 gram? Dvs. én pose inneholder ca 1026 kalorier.

• Liker 1
Skrevet

Tre poser i uka? Hoho! Jeg digger Sørlandschips (ikke at de har det i England, men), men tre poser var da voldsomt :P

Skrevet

Det er voldtsomt og det er GODT! Tør ikke å tenke på hvordan jeg ser ut om et år hvis jeg fortsetter med denne DÅRLIG (u)vanen min! Har prøvd å kutte ut chipsen og heller spise litt nøtter, men nøtter kan ikke sammenlignes med min kjære sørlandschips! Herregud, det er godt!

Skrevet

513 kalorier per 100 gram. Så er vel én pose 200 gram? Dvs. én pose inneholder ca 1026 kalorier.

Vurderer om jeg skal kutte alle måltidene i kveld og heller spise en pose med chips! :sjenert:

Usunn, jeg? Neeida..

• Liker 2
Skrevet

Hva med å kutte ned til en pose, og fordele denne utover hele uka? Som en start :)

Skrevet

Oi, 1026 kalorier per pose. Jeg prøver å spise rundt 1700 kalorier om dagen eller deromkring, tenk om jeg skulle spist en hel pose potetgull. Da hadde det ikke vært plass til så mye mer. Når man da i tillegg tenker på at potetgull som regel kun består av raske og usunne karbohydrater, usunne typer fett og haugevis av salt, så er det ikke akkurat så mye positivt igjen nei - utenom at det smaker sabla godt, så klart.

Skrevet

Sørlandschipsposen er vel ikke så stor som 200 gram? :klo: Men ja, med 513 kalorier per 100 gram er det ikke noe som bør spises så innmari ofte. Det er jo ikke akkurat sunt fett i det...

Skrevet

Det er voldtsomt og det er GODT! Tør ikke å tenke på hvordan jeg ser ut om et år hvis jeg fortsetter med denne DÅRLIG (u)vanen min! Har prøvd å kutte ut chipsen og heller spise litt nøtter, men nøtter kan ikke sammenlignes med min kjære sørlandschips! Herregud, det er godt!

Du legger ikke mer på deg av chips enn du ville gjort med nøtter om du spiste samme mengde. Nøtter ligger på over 600 kcal pr 100 gram men er mye sunnere.

Skrevet

Sørlandschipsposen er vel ikke så stor som 200 gram? :klo: Men ja, med 513 kalorier per 100 gram er det ikke noe som bør spises så innmari ofte. Det er jo ikke akkurat sunt fett i det...

I følge denne siden er den det.

Skrevet

Prøvd den nye stick chipsen fra sørlandschips? ÅH!! Den er god den!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...