noisy Skrevet 17. desember 2012 #1941 Skrevet 17. desember 2012 Det er ikke alle studier det normalt er mulig å gjøre dette på. F. eks tekniske og/eller realfaglige studier og noen andre tunge studier så må man jobbe hvertfall noenlunde jevnt for i det hele tatt forstå stoffet, og så jobbe mer med gamle eksamensoppgaver mot eksamen. Skippertak på mange av disse fagene er for de fleste ensbetydende med stryk. (Selvfølgelig finnes det enkelte med over gjennomsnittet godt anlegg for disse fagene, og som tar det på strak arm og som behøver å jobbe lite. Men i min erfaring gjelder det de færreste) Anonym poster: ac1c368d4e850f92be0fcc3a97b2f96b Hehe, det var ikke ment så veldig alvorlig, egentlig. Jeg går siv.ing., og studerer vanligvis ganske jevnt, men med en kraftig "skjerpings" mot slutten av november. Denne høsten har jeg bare jobbet litt mer enn tidligere fra begynnelsen av, og ble tilsvarende mer lei nå i desember (men resultatene så langt har blitt tilsvarende mye bedre). Er selvfølgelig klar over at skippertak sjelden fungerer, det var ment litt tongue-in-cheek ;-)
awesome. Skrevet 17. desember 2012 #1942 Skrevet 17. desember 2012 Har min siste eksamen i morgen. Ser virkelig fram til å feire med et lite vinglass i morgen kveld. Ønsker alle som ikke er ferdig enda masse lykke til! :)
Mermaid Blues Skrevet 17. desember 2012 #1943 Skrevet 17. desember 2012 (endret) Fikk mail fra convener (aner ikke hva det heter på norsk) i dag: Dear Level 2 students, I wanted to let you know that your exam scripts have been marked and you will get these marks after they have been ratified at our exam board in January. JAMENHERREGUDDA!! Dette føles veldig som "æddabædda, vi har karakterene, men dere får dem ikke før etter jul, æbææ". Det var sikkert ikke ment sånn, men jeg er så nervøs for denne eksamenen at jeg overreagerer på ca alt Fristen for exam boards er 22.januar, så dette kan bli en laaaang måned.... Endret 17. desember 2012 av Mermaid Blues
Sulosi Skrevet 18. desember 2012 #1944 Skrevet 18. desember 2012 Mistet selvfølgelig en eksamen. Tok en ekstra tidlig buss men pga ulykke langs veien ble bussen over en time forsinket så jeg slapp ikke inn til eksamen, grrr så irriterende Det positive er at de andre to skriftlige gikk tålig greitt tror jeg, iallefall ikke stryk..ble og trukket opp i praktisk musikk og fikk en B ) Veldig godt fornøyd med det siden jeg ikke helt har skjønt hva de vil frem til der.
entropia Skrevet 18. desember 2012 #1945 Skrevet 18. desember 2012 Snikleser som endelig har skaffet seg en bruker bare for å syte litt.. Har eksamen på onsdag og gruer meg så sinnsykt.. Har lest masse, men jo mer jeg ser på tidligere eksamensoppgaver jo mer pessimistisk blir jeg.. Bare ett lite sukk fra meg en sen tirsdags-natt.. Til alle dere andre hardtarbeidende studenter, lykke til med eksamener og god jul!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #1946 Skrevet 18. desember 2012 I dag skulle eksamensresultatene være klart. Altså den 18. Jeg har vært på Studentweb og sjekka, men ingenting.... Argh!! Vil se det nåååå Anonym poster: b15d80af4fa5ac590292c3768c111e97
Gjest Naria Skrevet 18. desember 2012 #1947 Skrevet 18. desember 2012 I dag skulle eksamensresultatene være klart. Altså den 18. Jeg har vært på Studentweb og sjekka, men ingenting.... Argh!! Vil se det nåååå Anonym poster: b15d80af4fa5ac590292c3768c111e97 De legger jo selvsagt ikke ut karakterene midt på natten. Sjekk igjen etter arbeidsdagens slutt. Studieadministrasjonen jobber typisk 8-16.
KaDust Skrevet 18. desember 2012 #1948 Skrevet 18. desember 2012 Herreguuud! Gikk inn på studentweb for å sjekke ut fagene til våren, hva som kreves for å stå i faget osv. GUD SÅ MANGE KRAV!!! TROR JEG DAUER
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2012 #1949 Skrevet 22. desember 2012 Er jeg den eneste som fortsatt sitter og leser til eksamen?? Huff, jeg har ikke mine eksamener før januar, så kommer til å sitte og lese hele jula og fram til midten av januar. Merker at det er ekstra slitsomt og deprimerende når jeg ser at alle andre rundt meg er på eller har ferie. Har jo "ferie" jeg også 2 uker nå, men det er ment til lese til eksamen. er så sliten..... Anonym poster: c1201b1a6d9692f77e40960d8c3aa0a0
Gjest Nikee Skrevet 23. desember 2012 #1951 Skrevet 23. desember 2012 (endret) Er jeg den eneste som fortsatt sitter og leser til eksamen?? Huff, jeg har ikke mine eksamener før januar, så kommer til å sitte og lese hele jula og fram til midten av januar. Merker at det er ekstra slitsomt og deprimerende når jeg ser at alle andre rundt meg er på eller har ferie. Har jo "ferie" jeg også 2 uker nå, men det er ment til lese til eksamen. er så sliten..... Anonym poster: c1201b1a6d9692f77e40960d8c3aa0a0 Nei! Jeg sitter også her med en mengde pensum - har hjemmeeksamen jeg skal skrive på nå men klarer virkelig ikke å motivere meg selv til å begynne Alle har jo ferie så blir litt lett for meg å ha den samme innstillingen Mynona: Gratulerer! Endret 23. desember 2012 av Nikee
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #1952 Skrevet 24. desember 2012 De legger jo selvsagt ikke ut karakterene midt på natten. Sjekk igjen etter arbeidsdagens slutt. Studieadministrasjonen jobber typisk 8-16. Jeg går på Blindern, og vi får nesten alltid karakterene våre ved midnatt. De legges inn noen dager i forveien, og er programmert til å dukke opp på riktig dato. Anonym poster: 49439dccd2f88df78538f47539cb551f
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2012 #1953 Skrevet 24. desember 2012 Jeg går på Blindern, og vi får nesten alltid karakterene våre ved midnatt. De legges inn noen dager i forveien, og er programmert til å dukke opp på riktig dato. Anonym poster: 49439dccd2f88df78538f47539cb551f Det var det jeg mente, for jeg trodde det var sånn systemet hos oss også fungerte. Så den frekke kommentaren din, Naria, var ganske unødvendig syns jeg... Selvfølgelig vet jeg at de ikke jobber på natten! Anonym poster: b15d80af4fa5ac590292c3768c111e97
Gjest Nikee Skrevet 26. desember 2012 #1954 Skrevet 26. desember 2012 Æsj jeg er virkelig i ferie modus, lesingen går alt for tregt!
Gjest Naria Skrevet 26. desember 2012 #1955 Skrevet 26. desember 2012 Det var det jeg mente, for jeg trodde det var sånn systemet hos oss også fungerte. Så den frekke kommentaren din, Naria, var ganske unødvendig syns jeg... Selvfølgelig vet jeg at de ikke jobber på natten! Anonym poster: b15d80af4fa5ac590292c3768c111e97 Herregud, jeg er glad jeg ikke er så hårsår. Jeg har selv jobbet med akkurat dette og hos de aller fleste legges karakterene ut manuelt. Ofte må vi mase på sensorer for å få sensuren til fristen også og når jeg har snakket med andre som jobber med det samme i andre institusjoner er deres hverdag lik min. At noen kanskje gjør det annerledes tenkte jeg rett og slett ikke på, og jeg har ingen problemer å innrømme at jeg tok feil. Nå lærte jeg noe nytt. 4
Strixvaria Skrevet 27. desember 2012 #1956 Skrevet 27. desember 2012 Ååååå, jeg var inne på studentweb i for en halvtimes tid siden, tenkte "hey, klokka er over midnatt, kanskje de har lagt ut eksamensresultatet fra den første eksamenen, den kommer jo i dag" - først ble jeg litt sånn "whaaat, hvorfor ligger det ikke her??", og så gikk det opp for meg at det er jo ikke i dag, torsdag, det kommer; det er i morgen, fredag. Blæ. Får angst av denne ventinga; og så er det en uke til de 3 neste kommer, og så minst én uke derfra igjen til den siste kommer.. Kanskje jeg har strøket på alt??
missdior Skrevet 27. desember 2012 #1957 Skrevet 27. desember 2012 Æsj, for et dårlig studieår... Har funnet ut på den harde måten at skippertaksmetodene fra VGS IKKE fungerer på UNI! Strøk på to av fire eksamener i år... ÆSJ! SUTRE, det er synd på meg! 1
Mermaid Blues Skrevet 27. desember 2012 #1958 Skrevet 27. desember 2012 Er jeg den eneste som fortsatt sitter og leser til eksamen?? Huff, jeg har ikke mine eksamener før januar, så kommer til å sitte og lese hele jula og fram til midten av januar. Merker at det er ekstra slitsomt og deprimerende når jeg ser at alle andre rundt meg er på eller har ferie. Har jo "ferie" jeg også 2 uker nå, men det er ment til lese til eksamen. er så sliten..... Anonym poster: c1201b1a6d9692f77e40960d8c3aa0a0 Nope, jeg leser riktignok ikke til eksamen, men jeg sitter og jobber med oppgave. Har heldigvis julebrus, det hjelper litt.
Leifern Skrevet 27. desember 2012 #1959 Skrevet 27. desember 2012 Æsj, for et dårlig studieår... Har funnet ut på den harde måten at skippertaksmetodene fra VGS IKKE fungerer på UNI! Strøk på to av fire eksamener i år... ÆSJ! SUTRE, det er synd på meg! Joda, de funker, de. Ikke for alle, selvsagt, man må være i stand til å ta til seg uante mengder informasjon på kort tid. Det du har funnet ut nå, er at de metodene ikke fungerer for deg. Da er det bare å begynne tidlig med lesingen i fortsettelsen. Nok av folk som ikke behersker skippertaksmetoden som likevel sverger til dette, og som aldri får til noe. Ikke bli blant dem.
Strixvaria Skrevet 27. desember 2012 #1960 Skrevet 27. desember 2012 Blæ, karaktene dukket ikke opp ved midnatt (man kan jo håpe). Da er det vel etter fire i morgen ettermiddag en eller annen gang det legges ut.. Utsettelse av dommedag med noen timer liksom. Great.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå