Gjest Naria Skrevet 13. desember 2012 #1921 Skrevet 13. desember 2012 Må bare roe meg ned og slappe litt av nå, begynner å bli fysisk dårlig av alt dette stresset. Den kjenner jeg meg igjen i. Eksamensperioden er virkelig utmattende. Klarer aldri slappe av, selv de gangene jeg tvinger meg selv til å ta en pause å gjøre noe annet klarer jeg ikke tenke på annet enn pensum, alt jeg ikke kan og alt jeg burde ha lest. Herregud som jeg gleder meg til morgendagen er over! Skal synge julesanger i bilen på vei hjem!
Strixvaria Skrevet 13. desember 2012 #1922 Skrevet 13. desember 2012 Siste eksamen i morgen. Har vært konstant halvdepressiv, irritert og lettere panisk de siste to ukene (5 eksamener på 2 uker er ikke å anbefale..), men i går fikk jeg litt 'indre ro', da jeg liksom innså at "vet du hva, det her betyr ingenting. går det til helvete tar du det bare opp igjen; fuck it, nå gidder du ikke mer!", og etter det har jeg endelig klart å stresse ned. Det er sikkert ikke så lurt, men det kjennes litt godt. Jeg har lest litt i dag, og skal se over noen notater nå sånn kjapt før jeg legger meg, og litt igjen i morgen tidlig hvis jeg gidder, mens jeg drikker teen min, men ut over det gidder jeg faktisk ikke mer. Er så lei av EU, europeisk historie, de Gaulle, traktater og hvem som mente hva, at jeg skulle ønske hele greia bare gikk og la seg.. Kan tenke meg at idét jeg sitter på toget hjem til mamma og pappa i morgen ettermiddag slår migrenen ut for fullt, begynner sikkert å grine foran hele toget av utmattelse, ettersom jeg har holdt hodepine, kvalme og alt annet sånt tilbake etter beste evne den siste måneden.. 3
Mynona Skrevet 13. desember 2012 #1923 Skrevet 13. desember 2012 LYKKE TIL til alle som har eksamen i morgen!!
Gjest Tekola Skrevet 13. desember 2012 #1924 Skrevet 13. desember 2012 Levering i morgen, har skrevet nærmere 2500 ord i dag! 500 ord gjenstår, men de må jeg skrive i morgen. Nå er jeg så sliten at jeg nesten spyr I morgen klokken 12 hører dere ikke noe fra meg igjen i denne tråden før jeg evt. får sensuren, for dette kan det umulig bli noe særlig til karakterer av Men, jeg er gravid, jeg har virus på balansenerven og jeg har hatt mitt hittil slitsomste semester i tillegg til at det er det første semesteret mitt på masternivå. Jeg klarer å fullføre og det er like bra som en A for meg akkurat nå!
Gjest Raindrops Skrevet 13. desember 2012 #1925 Skrevet 13. desember 2012 Fra og med lørdag skal jeg aldri, aldri, aldri analysere en forbanna setning igjen. NEI foreleser, det er ikke GØY å flytte på ordene for å lage nye setninger, det blir faktisk gammelt utrolig fort, og det er heller ikke SPENNENDE å lage trestrukturer. NEI NEI NEI. Syntaksthelvete... 2
Gjest Naria Skrevet 14. desember 2012 #1926 Skrevet 14. desember 2012 Eksamen gikk bedre enn det jeg på forhånd fryktet. Jeg tror faktisk at det er en mulighet for at jeg kan få C, noe som betyr at jeg ikke trenger å ta den opp igjen. Det ville i så fall vært supert! Men det viktigste er ... Jeg har JULEFERIE!! Herregud så deilig! Lykke til alle dere som enda har litt igjen! Stå på! 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #1927 Skrevet 14. desember 2012 Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn på eksamen - dagsform, nervøsitet, evne til å fungere under jernteppe, hvor mye søvn man har hatt, hvordan det står til med magen, hva man har lest på rett før, vinterdepresjoner osv. Det er egentlig ingen god indikator for hva man faktisk kan. Ta det med ro, en 4'er er ikke en dårlig karakter, og iallefall ikke slutten på verden. Om det viser seg at du trenger et høyere snitt kan du ta det opp senere og da studere i ditt eget tempo. Ikke mist håpet, du kan! Takk! Jeg var i villrede i går, ting går bedre i dag. Mistet meg selv litt i prestasjonsangsten/presteringen i løpet av høsten, og jobbet dødshardt på slutten etter å ha vært syk i lang tid i høst. Nå går det bedre, og jeg ser at nervøsiteten og presset tok overhånd. Kunne nok fått femmeren om jeg ikke hadde latt meg selv overvelde. Jeg må ta det opp igjen, men det skal jeg ikke tenke på nå. Anonym poster: d01c7f520ceb3ae8ff3e34a491eb47bd
Mynona Skrevet 14. desember 2012 #1928 Skrevet 14. desember 2012 Fra og med lørdag skal jeg aldri, aldri, aldri analysere en forbanna setning igjen. NEI foreleser, det er ikke GØY å flytte på ordene for å lage nye setninger, det blir faktisk gammelt utrolig fort, og det er heller ikke SPENNENDE å lage trestrukturer. NEI NEI NEI. Syntaksthelvete... Hva i all verden er det du studerer?
Fantomina Skrevet 14. desember 2012 #1929 Skrevet 14. desember 2012 Hva i all verden er det du studerer? Gjetter på ex.fac. i språk og litteratur.
Mynona Skrevet 14. desember 2012 #1930 Skrevet 14. desember 2012 Gjetter på ex.fac. i språk og litteratur. Det minnet meg litt om ex.phil også, men det er jo... tenke... 10 år siden jeg drev med det, så husker ikke. Kan jo hende det er jo lingvistisk hun studerer og?
awesome. Skrevet 15. desember 2012 #1931 Skrevet 15. desember 2012 Mistet motivasjonen helt i dag da jeg ankom en lesesal hvor det kun satt omtrent 10 personer. Sannsynligvis fordi resten har juleferie, mens jeg må slite i en uke til. Hvem enn det er som setter opp eksamensdager bør ta hensyn til mine feriebehov... 1
Lilje:) Skrevet 15. desember 2012 #1932 Skrevet 15. desember 2012 Jeg har siste eksamen så sent som 20 desember! En 17. og en 20.. DET SUGER!!! Har hatt et sinnsykt slitsomt semester også med eksamener, full praksis og masse studieoppgaver + fremlegg. Høres sutrete ut nå, men synes faktisk det er urettferdig at noen får juleferie over 1 måned, mens andre får mindre enn 2 uker.. Jeg er så lei nå!!!
Gjest Raindrops Skrevet 15. desember 2012 #1933 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Det minnet meg litt om ex.phil også, men det er jo... tenke... 10 år siden jeg drev med det, så husker ikke. Kan jo hende det er jo lingvistisk hun studerer og? Exfac, språk og litteratur ja Går (heldigvis) ikke lingvistikk, men det er en del av pensum i exfacen jeg må ta. Som forøvrig ikke har en døyt å gjøre med det jeg faktisk studerer. Men det tør jeg ikke å si hva er i frykt for å bli "avslørt" :gjeiper: Nå har jeg akkurat kommet hjem fra 7 timer på jobb, og satser på at jeg kommer meg opp tidlig nok i mårra. Siste eksamen, snart juleferie! Endret 15. desember 2012 av Raindrops
Fantomina Skrevet 15. desember 2012 #1934 Skrevet 15. desember 2012 Mistet motivasjonen helt i dag da jeg ankom en lesesal hvor det kun satt omtrent 10 personer. Sannsynligvis fordi resten har juleferie, mens jeg må slite i en uke til. Hvem enn det er som setter opp eksamensdager bør ta hensyn til mine feriebehov... Samme her. Det er plass til omtrent 50-60 pers på lesesalen jeg sitter på, og den er som regel nesten full klokka ni og garantert full klokka 12 og utover kvelden. Da jeg kom kvart over ni i går var det fem andre der, da jeg gikk hjem i halv seks-tida var det fortsatt under 15 personer der... Forrige lørdag var lesesalen også full, i dag tror jeg kanskje vi er syv personer her. Deilig med plass og stillhet, men fy fabian så ensomt det føles! Men på torsdag er det over!
Surriball Skrevet 15. desember 2012 #1935 Skrevet 15. desember 2012 Det var tomt da jeg kom på lesesalen i dag også! Tror det er mange som har eksamen, men jammen er det mange som har juleferie også! Og her sitter jeg og skriver oppgave så det spruter, og har eksamen den 21. desember. Hurra for mitt liv...
Mynona Skrevet 15. desember 2012 #1936 Skrevet 15. desember 2012 Har hatt 21. et år jeg og. Føler med dere som har sen eksamen.
Glynis Skrevet 15. desember 2012 #1937 Skrevet 15. desember 2012 Etter å ha studert i utlandet har jeg fått et nytt perspektiv på det å holde på i desember, ingen jeg kjenner i Frankrike eller Tyskland har noensinne hatt ferie før 20. desember, og i England skrev vi essays i 'juleferien'. Dessuten hjelper det å se på det som at du får lenger tid til å faktisk lære pensum på. Og det er jo kjempedeilig med tom lesesal, færre folk å irritere seg over.
Mermaid Blues Skrevet 15. desember 2012 #1938 Skrevet 15. desember 2012 Etter å ha studert i utlandet har jeg fått et nytt perspektiv på det å holde på i desember, ingen jeg kjenner i Frankrike eller Tyskland har noensinne hatt ferie før 20. desember, og i England skrev vi essays i 'juleferien'. Dessuten hjelper det å se på det som at du får lenger tid til å faktisk lære pensum på. Og det er jo kjempedeilig med tom lesesal, færre folk å irritere seg over. Jepp, er litt sånn her også (Skottland). Vi må ikke nødvendigvis jobbe med studier i juleferien (på de fagene jeg går hvertfall, tror noen andre fag har innleveringer i januar) men arbeidsmengden er såpass massiv generelt at det vil være en stor ulempe for meg å ikke bruke ferien på å skaffe meg et lite forsprang, og en av bøkene i engelsk litteratur må jeg uansett lese i løpet av ferien siden jeg har seminargruppe om den boka første dagen etter ferien. Har allerede lest den ferdig nå, så da er jeg i rute Jeg planlegger å jobbe med essay i ferien, om jeg ikke skriver det helt ferdig så skal jeg hvertfall få lest bøkene jeg skal bruke i essayet og finne sekundærlitteratur og lage en essay-plan. Essay-skriving er ikke nødvendigvis det morsomste jeg vet, men lesingen er koselig synes jeg - vi har mye bra på leselista neste semester, gleder meg spesielt til The Picture of Dorian Gray 1
noisy Skrevet 16. desember 2012 #1939 Skrevet 16. desember 2012 Noen visdomsord til kidsa: ikke finn på å jobbe jevnt og trutt gjennom hele semesteret! Da blir du bare så. jævlig. lei. i løpet av eksamenstiden... Dessuten får du en falsk trygghet om at "dette trenger jeg ikke repetere, det leste jeg så mye på i september" - og så oppdager du på eksamensdagen at du faktisk har glemt alt. Blæææ! Takke meg til skippertaksmetoden.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #1940 Skrevet 17. desember 2012 Noen visdomsord til kidsa: ikke finn på å jobbe jevnt og trutt gjennom hele semesteret! Da blir du bare så. jævlig. lei. i løpet av eksamenstiden... Dessuten får du en falsk trygghet om at "dette trenger jeg ikke repetere, det leste jeg så mye på i september" - og så oppdager du på eksamensdagen at du faktisk har glemt alt. Blæææ! Takke meg til skippertaksmetoden. Det er ikke alle studier det normalt er mulig å gjøre dette på. F. eks tekniske og/eller realfaglige studier og noen andre tunge studier så må man jobbe hvertfall noenlunde jevnt for i det hele tatt forstå stoffet, og så jobbe mer med gamle eksamensoppgaver mot eksamen. Skippertak på mange av disse fagene er for de fleste ensbetydende med stryk. (Selvfølgelig finnes det enkelte med over gjennomsnittet godt anlegg for disse fagene, og som tar det på strak arm og som behøver å jobbe lite. Men i min erfaring gjelder det de færreste) Anonym poster: ac1c368d4e850f92be0fcc3a97b2f96b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå