Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eksamen i morgen her også. Akkurat nå føles det som om jeg ikke kan en dritt, men forhåpentligvis har noe festet seg. Håper jeg for en gangs skyld har flaks med oppgavene.

Ellers har jeg siste eksamen dette semesteret på fredag, jeg kan lukte juleferien og det er i seg selv ganske distraherende, men klarer vel å bite tennene sammen i noen dager til.

Lykke til alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lykke til dere som har eksamen i morgen! Og klem til dere som strøk, det er ikke verdens undergang så stay positive :klemmer:

Selv skrev jeg nettopp ferdig semesterets siste oppgave og det føles veldig deilig :)

Skrevet

Jeg kommer til å stryke i morgen.. :grine:

Memo til meg selv; ALDRI MER meld deg opp til fag som gjør at du får eksamen to dager på rad. Det er virkelig ikke noen god idé, og det funker veldig, veldig dårlig i praksis. I stedet for å sove må du sitte oppe til langt på natt og lese og skrive til tommelen stivner, fordi du får panikk for at du ikke husker alt, selv om du har lest hver eneste side av pensum. Det er virkelig ikke kult.

Skrevet

ååh, jeg er så møkklei EU nå! Blir kvalm bare av tanken! (fint nå som EU er så vinden pga fredsprisen og greier) Vil ha juleferie!! :( Har lyst til å brenne EU-bøkene mine...Eksamen på onsdag....vet ikke helt hvordan det kommer til å gå. ER redd jeg kommer til å surre mye :/

Edit: Jeg HATER det tullet med opprettelsen av felles valuta, det er så komplisert. Jeg studerer da for svingende ikke økonomi! Og det er det en grunn til også...

Storbritannia i Europa? Eller et annet "Land" i Europa-fag? Jeg har eksamen i førstnevnte i dag og for første gang er jeg helt innstilt på at dette er en eksamen jeg skal ta på nytt neste semester...

Skrevet

Storbritannia i Europa? Eller et annet "Land" i Europa-fag? Jeg har eksamen i førstnevnte i dag og for første gang er jeg helt innstilt på at dette er en eksamen jeg skal ta på nytt neste semester...

Jeg har også et EU-fag (dvs. jeg har hatt 2 ulike, et om EU som politisk system, og det siste er mer historierelatert), og for mitt vedkommende er det både "land i Europa-fag", dvs. de tre-fire store og deres policy på området, og om EUs historie, traktater, utvidelser, lovverk og lignende. Det er hvertfall nok til å bli mektig lei av alt som har med EU å gjøre, så jeg forstår Bloodflowers veldig godt.. :fnise:

Skrevet

Uff, håper du slipper det! Har "Den europeiske integrasjonsprosessen" som valgemne. JA, jeg VALGTE det! Angrer jeg nå? Ja, en smule, :fnise: Men det er sikkert ikke så omfattende som hos deg og Strixvaria, da :) Her går vi mer igjennom EUs historie på generelt nivå. Traktater og utvidelser, hvordan EU kom til og en del om Storbritannia sin rolle, og Frankrike (Charles DeGaulle) Men det holder i massevis for meg altså! Jeg er egentlig ikke så interessert i politkk...Men har lært masse da :)

Skrevet

Forresten: Lykke til dere som har eksamen i dag!! :)

Skrevet

Det gikk bæsj. Håper det er nok til å stå så jeg slipper å stresse med å ta det opp igjen, men kan ta det når det passer seg. EU er altså ikke mitt favoritt-tema. Det er greit nok med dannelse og politikk, men økonomidelen og innvirkningene det har på diverse områder er vanskelige å fatte. Jeg skrev i tilbakemeldingsskjemaet at det hadde vært nyttig med en "economics for dummies", bare for å forstå det basale...

Nå holder jeg på med siste eksamen. Det er et tverrdisiplinært fag som endrer tema hvert år. I år: Viktoriansk middelalder. Det er så kjedelig at jeg får helt spunk. I tillegg har foreleseren misforstått begrepet "tverrdisiplinært". Det menes at det skal være i grenseland mellom litteratur, kultur og språk. Han mener det betyr at det skal være i grenseland kunst og litteratur. Så vi må bruke minst ett prosa-verk, ett verk i vers og ett kunstverk/arkitekturisk verk eller "material culture" (som jeg ikke engang forstår hva er...). Det hadde gått greit uten det siste, for jeg har ingen peiling på kunst eller arkitektur, og jeg får hele tiden en ekstremt lyst til å si "I didn't sign up for this shit!"

Gleder meg enormt til torsdag om en uke når alt er over!

Skrevet

Hvor lenge etter eksamen pleier man å få karakterer? Jeg går på UiB, og det er nå 3 uker siden den ene eksamenen mine, veldig spent på resultatet.

Anonym poster: 559b6097877f2b79d2abea27aeae22d6

Skrevet

Hvor lenge etter eksamen pleier man å få karakterer? Jeg går på UiB, og det er nå 3 uker siden den ene eksamenen mine, veldig spent på resultatet.

Anonym poster: 559b6097877f2b79d2abea27aeae22d6

På BI har vi 3 uker.

Skrevet

Æsj, jeg har dessverre ingen god følelse etter eksamen i dag. Hadde for en gangs skyld flaks med tema, men oppgaven var formulert på en slik måte at jeg føler at jeg ikke traff helt. Er sikker på at jeg ikke stryker, men alt under C er uaktuelt så da må jeg i så fall ta den opp igjen uansett. Jaja, ingenting å gjøre med det nå uansett.

Nå skal jeg slappe av litt og i kveld starter lesingen til siste eksamen på fredag.

Skrevet

Du må prøve ja!! 20% sjanse for at du står da! Det er mye mer enn 0! Kanskje du er heldig å får tema du kan best og.

Jo takk, men no er eg dessverre 95 % sikker på at eg strøyk. Svarte bra på 5 av 12 oppgåver, så det er vel akkurat for lite til å bestå. Kan hende eg var heldig med dei andre oppgåvene som eg berre svarte jalla på då, men det tvilar eg på. Men likevel så gjekk det bedre enn eg hadde forventa, så då skal eg iallefall klare det når eg tar den igjen!

Trøstar meg med at dei to andre eksamenane gjekk veldig bra og at no er det juleferie!!!

Skrevet

Melder meg inn her jeg!

Jeg er rett og slett så nyforelska at jeg ikke har klart å lese på flere dager... Sitter bare og hører på kjærlighetssanger og tenker på han og i det hele tatt.. Har eksamen om ca en uke og nå må jeg for søren begynne å gjøre noe!! Verste er at jeg ikke klarer å være stressa heller fordi jeg bare svever på skyer og får og småfniser for meg selv hele dagen

• Liker 6
Skrevet

Melder meg inn her jeg!

Jeg er rett og slett så nyforelska at jeg ikke har klart å lese på flere dager... Sitter bare og hører på kjærlighetssanger og tenker på han og i det hele tatt.. Har eksamen om ca en uke og nå må jeg for søren begynne å gjøre noe!! Verste er at jeg ikke klarer å være stressa heller fordi jeg bare svever på skyer og får og småfniser for meg selv hele dagen

Huff, for et 'deilig' problem, for å si det sånn :P

Det er gøy å være nyforelsket, ikke sååå gøy å ikke få lest til eksamen.

Selv har jeg brukt tre dager på en tekst på ... 19 sider. Den er ikke vanskelig engang, jeg er bare så lei at jeg ikke finner et snev av konsentrasjon i meg.

Skrevet

Huff, for et 'deilig' problem, for å si det sånn :P

Det er gøy å være nyforelsket, ikke sååå gøy å ikke få lest til eksamen.

Selv har jeg brukt tre dager på en tekst på ... 19 sider. Den er ikke vanskelig engang, jeg er bare så lei at jeg ikke finner et snev av konsentrasjon i meg.

Absolutt et "deilig" problem. Men jeg frykter det ikke blir like stor stas på eksamen -og sensurdagen :fnise:

Jeg har forresten snart brukt ei uke nå på en artikkel på 30 sider, så du ligger bedre an enn meg hvertfall :P Det verste er at artikkelen egentlig er veldig interessant også, men jeg er jo helt fjortiss-koko om dagen.

Gjest Raindrops
Skrevet

Bah. Siste eksamen på lørdag og jeg har vært altfor rastløs til lese enda. Har heldigvis ganske god kontroll på stoffet fra tidligere i semesteret føler jeg, så jeg håper at det holder med repetisjon sammen med resten av gruppa de neste dagene.

Skrevet

STRESSA! Eksamen i morgen og jeg kjenner det i magen for å si det sånn! Føler at jeg har grei kontroll på stoffet, ihvertfall noe av det, men om jeg har det i morgen når jeg faktisk skal snakke om det, DET er en helt annen sak :(

Også tenker jeg på om jeg klarer å anvende den kunnskapen jeg har, da. Om jeg klarer å bruke den i forbindelse med oppgaven, og skjønne hva jeg må ta med og sånt. Nei jeg bare gruer meg så sinnsykt, og gleder meg så vilt til jeg er ferdig!! Skulle bare ønske jeg hadde litt tidligere på dagen, så jeg ble fort ferdig med det!

Skrevet

Eksamen på torsdag... Arbeidslyst.. Hvor er du?

Anonym poster: 3d9183e63f336e61e6140d6f1daeb5f9

Skrevet

Ingen god følelse etter eksamen idag, håper bare jeg står. Nå har jeg i det minste juleferie.

Skrevet

I dag.. Tja.. Det kan ha gått bra, neppe noen A, og det kan ha gått helt i dass. Aner ikke om jeg svarte på det den viktige oppgaven spurte om, eller om jeg misforstod totalt.. :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...