Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Utrolig tiltak å lese til eksamen. Det merkelige er at jeg nesten alltid gruer meg som et uvær, men ikke nå. Første eksamen som student på høyere utdanning og jeg er ikke et gram nervøs, selv om jeg ikke har helt kontroll på stoffet. Skal ta et realt skippertak de kommende dagene (har eksamen på torsdag), men.. det går liksom fint uansett, har jeg i hodet.

Aner ikke hvorfor. Det er jo viktig å stå. Men alt i meg og kroppen min sier at det går greit uansett. Så jeg føler jeg tar litt lett på det.. Argh.

Anonym poster: 6d60db81d8da2da870f0cda3e8e0deb1

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Lykke til alle sammen, dere kan mer enn dere tror! :) Husk noe godt å spise på mens dere har eksamen, og en real belønning til etterpå (nye sko, en genser, julegave til deg selv, tur på byen?).

Skrevet

Nå har jeg kommet til det punktet jeg ikke bare drømmer om fagene, nei hele kroppen min BLIR til krebssyklusen og polymeraser og alt mulig rart når jeg er i den der mellomtilstanden rett før jeg sovner om kvelden. I natt våkna jeg opp og skjønte ikke hvordan jeg skulle sovne igjen -- jeg visste jo ikke hvilken reaksjon søvnen skulle katalysere :klo:

Tror kanskje jeg tar en lesefri dag i morgen jeg, før det blir lukket avdeling neste :fnise:

• Liker 1
Skrevet

I natt våkna jeg opp og skjønte ikke hvordan jeg skulle sovne igjen -- jeg visste jo ikke hvilken reaksjon søvnen skulle katalysere :klo:

Haha, har drømt det samme !

Skrevet

Eksamen i morgen. Har sjekket Studentweb tusen ganger for å forsikre meg om hvor jeg skal være, sjekket bussrutene, pakket vesken, smurt niste, lest og lest og lest. :bond: Nervene har endelig (?) dukket opp

:daane:

Drømte at det bare var lov å svare på eksamen med pc, men det var ikke lov til å lade pcen. Og jeg hadde bare pakket kulepenner jeg da :redd:

Nesten så jeg pakker ned pcen min for sikkerhetsskyld. :sjenert: Kjenner at det er altfor mange år siden jeg gikk opp til eksamen :bond:

Håper jeg får sove i natt

• Liker 3
Skrevet

Lykke til Alyah!

Har ikke eksamen før neste mandag, men har bare lørdager og søndager å lese på pga jobb (og overtid), så jeg synes egentlig jeg begynner å få dårlig tid.

Når jeg leser så husker jeg jo det som står. Det er liksom ikke noe nytt, men jeg kommer ikke på det av meg selv. Hvordan skal jeg fikse det da :sukk: Også er spm formulert så vanskelig på tidligere eksamner. Jeg skjønner jo knapt hva de spør om. Pensumbøker på engelsk og eksamen på norsk gjør at en del fagtermer får helt rare navn :(

Skrevet

Lykke til Alyah!

Har ikke eksamen før neste mandag, men har bare lørdager og søndager å lese på pga jobb (og overtid), så jeg synes egentlig jeg begynner å få dårlig tid.

Når jeg leser så husker jeg jo det som står. Det er liksom ikke noe nytt, men jeg kommer ikke på det av meg selv. Hvordan skal jeg fikse det da :sukk: Også er spm formulert så vanskelig på tidligere eksamner. Jeg skjønner jo knapt hva de spør om. Pensumbøker på engelsk og eksamen på norsk gjør at en del fagtermer får helt rare navn :(

Takk det samme :)

Sånn har jeg det også. Vi har gått igjennom en del eksamensoppgaver og foreleser nevner det vi bør ha med og jeg bare 'Hva??! Hvor står det?" Det er tydelig at det er et krav å kunne lese mellom linjene :redd: Noe jeg er dårlig på når jeg stresser.

Skrevet

Veska er pakka, alle pennene i hele kongeriket er i min besittelse, nervene spiser meg innvendig, og hodet er like mye sprengt av kunnskap som et er blottet for innhold.

Jepp, det er eksamen i morgen..

Lykke til alle sammen!

• Liker 2
Skrevet

Masse tvi tvi til dere som har eksamen i morra!! :duskedame:

Skrevet

Gud jeg klarer ikke å konsentrere meg, den første artikkelen gikk fort å lese, men nå har jeg mistet piffen fullstendig. Motivasjon søkes!

Skrevet

Sitter på lesesalen nå... exphil på onsdag! Tror alfadelen kommer til å gå greit så lenge jeg får pugga litt til, men betadelen har jeg nesten ikke lest på! Og har kun i dag og i morgen igjen å lese på, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å lære meg betadelen. Må jo stå på begge delene for å bestå eksamen :( noen tips?

Gjest Raindrops
Skrevet

Hmrf. Eksamen i morgen og jeg er fortsatt skikkelig forkjølet. Tung i hodet, ekkel slimhoste og febertokter. Har lest flittig i tre uker nå, så det kommer ikke på tale at jeg utsetter denne eksamenen med mindre jeg havner på sykehus.

Skrevet

Teatereksamen i morra!! :redd::sjokkbla: Løper i ring rundt meg selv og er så nervøs at jeg tror jeg dævver! Hører radiodokumentarer om Sturm und Drang, leser Schiller, Molière, Ibsen og Strindberg på nytt (fatter ikke hvorfor jeg i det hele tatt bruker tid på å lese Et Dukkehjem flere ganger, jeg kan det utenat nå) og jeg tror jeg må lese gjennom Antigone en gang til også før jeg kan ta kvelden. Herregud, nerver! Føler at ALT kan komme på eksamen, og hele konseptet "komparative spørsmål" er bare skremmende akkurat nå. (Litt ironisk siden jeg også tar et fag som heter komparativ litteratur, men okei)

Og hvorfor må franske navn være så himla vanskelige å stave egentlig? Hvertfall karakterene i Misantropen! Aksenter og tødler i hytt og vær, og alle navnene høres ut som mat, er det rart jeg blir forvirra?! :blink:

Raindrops: masse masse god bedring til deg - håper du føler deg bedre utover kvelden og i morra :klem:

Nikee: Skriv inn notater fra artiklene du leser (og evt øvingsoppgaver) på denne nettsiden, premie for hvert 100. ord ;) (forutsatt at du liker kattunger da) http://writtenkitten.net/

Gjest Raindrops
Skrevet

Raindrops: masse masse god bedring til deg - håper du føler deg bedre utover kvelden og i morra :klem:

Takk! Har akkurat ligget å sovet i et par timer, så det ser ut til at det blir en rolig dag. 6 timer i morgen skal jeg holde ut koste hva det koste vil, for det er nå jeg husker pensum :gjeiper:

Lykke til i morgen! :)

Skrevet

Eksamen i morgen! Både gruer meg og gleder meg. Blir godt å bli ferdig med denne, men jeg føler ikke at jeg kan nok :( Og har liten motivasjon igjen. Jeg blir ikke fornøyd om jeg kun får en E, men samtidig er glad så lenge jeg står. Dette var mye tøffere enn jeg hadde forutsett, og jeg går jo bare årsstudium! Uff, håper ikke jeg har bomma helt på det jeg har øvd på. Hva om det plutselig kommer helt andre temaer enn det jeg hadde forutsett på forhånd? Noe som jeg ikke husker en pøkk av?! Nei, jeg vet ikke.....

Skrevet

Takk! Har akkurat ligget å sovet i et par timer, så det ser ut til at det blir en rolig dag. 6 timer i morgen skal jeg holde ut koste hva det koste vil, for det er nå jeg husker pensum :gjeiper:

Lykke til i morgen! :)

Søvn hjelper som regel mot det meste, tror jeg :) Og det er godt å bare få det overstått, og ikke minst å slippe å lese alt på nytt seinere. Men wow, 6 timer, det er en lang eksamen, føler med deg!

Jeg er litt overtroisk (evt yrkesskada), så jeg svarer med det samme: Lykke til! :)

Bloodflowers: Masse tvi tvi til deg også - jeg kjenner følelsen du sitter med nå, og krysser fingrene for at du får spørsmål om det du kan :) Har du noen tidligere eksamener eller øvingsoppgaver du kan se på som gir en indikasjon på hvilke spørsmål du kan forvente?

Skrevet

Bloodflowers: Masse tvi tvi til deg også - jeg kjenner følelsen du sitter med nå, og krysser fingrene for at du får spørsmål om det du kan :) Har du noen tidligere eksamener eller øvingsoppgaver du kan se på som gir en indikasjon på hvilke spørsmål du kan forvente?

Takk for det! :) Nei vi har ikke fått noenting! Men på siste forelesning, som var en oppsummering, var spesielt to temaer foreleser gikk igjennom, så jeg tenker at det er grei indikasjon. Han hadde vel ikke brukt hele siste forelesning på de temaene om det ikke var relevant for eksamen?? Har også fokusert på det som har blitt tatt mest opp i forelesningsrekka, så får vi satse på at det går greit :) Ståkarakter skal ihvertfall ha!! :)

Skrevet

Takk for det! :) Nei vi har ikke fått noenting! Men på siste forelesning, som var en oppsummering, var spesielt to temaer foreleser gikk igjennom, så jeg tenker at det er grei indikasjon. Han hadde vel ikke brukt hele siste forelesning på de temaene om det ikke var relevant for eksamen?? Har også fokusert på det som har blitt tatt mest opp i forelesningsrekka, så får vi satse på at det går greit :) Ståkarakter skal ihvertfall ha!! :)

Jeg tror det godt kan være et direkte hint ja :) Vi får alltid tips på exam prep-forelesning om å se på tema som har vært gjennomgående/tilbakevendene gjennom semesteret, og det som er spesielt vektlagt i forelesninger pleier å komme på eksamen, så jeg tror du er inne på rett spor.

Krysser fingrene for deg, dette går så bra så :)

Skrevet (endret)

Teatereksamen i morra!! :redd::sjokkbla: Løper i ring rundt meg selv og er så nervøs at jeg tror jeg dævver! Hører radiodokumentarer om Sturm und Drang, leser Schiller, Molière, Ibsen og Strindberg på nytt (fatter ikke hvorfor jeg i det hele tatt bruker tid på å lese Et Dukkehjem flere ganger, jeg kan det utenat nå) og jeg tror jeg må lese gjennom Antigone en gang til også før jeg kan ta kvelden. Herregud, nerver! Føler at ALT kan komme på eksamen, og hele konseptet "komparative spørsmål" er bare skremmende akkurat nå. (Litt ironisk siden jeg også tar et fag som heter komparativ litteratur, men okei)

Og hvorfor må franske navn være så himla vanskelige å stave egentlig? Hvertfall karakterene i Misantropen! Aksenter og tødler i hytt og vær, og alle navnene høres ut som mat, er det rart jeg blir forvirra?! :blink:

Nikee: Skriv inn notater fra artiklene du leser (og evt øvingsoppgaver) på denne nettsiden, premie for hvert 100. ord ;) (forutsatt at du liker kattunger da)

:fnise: Det var jo litt morsomt hehe!

Endret av Nikee
Skrevet

Sheeet, tok meg sykt lang tid å lese gjennom ventilasjonskapittelet! Partialtrykk, diffusjonskonstant, Ficks lov, Bohrs effekt, Haldane effect, hypoksi, hypokapni, hyperventilasjon...ordene surrer i hodet mitt. :sjokkert::redd:

Nå må jeg repetere litt anatomi før jeg gir meg for kvelden.

Det skal ikke være lett nei...

Anonym poster: c1201b1a6d9692f77e40960d8c3aa0a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...