Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Haha, så bra! Slike små oppturer er gull verdt i eksamenstida :fnise:

Takk for gode tips! Har fulgt jevnt opp og lest kronologisk, tatt notater og vært på forelesning. Allikevel, da jeg begynte å kikke på oppgavelister ble det litt sånn "oh my fucking god, dette her går ALDRI bra..." Går heldigvis litt bedre nå, så håper jeg begynner å bli nok a jour til å stå i alle fall...

Får resultatene 19. desember, god jul, liksom... Men inntil det blir det vin (og muligens litt vodka, hørtes fristende ut!j), så får en heller ta sorgene når de kommer...

Dette klarer vi :D

Jaa, og jeg jobber hver eneste dag hele neste uke, men heldigvis kan jeg lese en del på jobben.. :fnise:

Jeg har faktisk ikke vært så mye på forelesning. Men jeg har heldigvis flere forelesere som tar opp forelesningen og legger ut lydfil, så da kan jeg høre på forelesningen når det passer meg. Veldig fint nå som det nærmer seg eksamen. Pluss at da kan jeg pause lyden, notere, sjekke powerpointen, og så fortsette. Verre når man sitter der og må gjøre alle tre tingene samtidig liksom, foreleseren skal gjennom aaaaaaltfor mye, og prøver du å notere går du garantert glipp av noe som blir sagt.. :P

Sjæl. Blir fysisk uvel av å se på noen av de tidligere eksamenene, litt sånn "eeh.. skal jeg kunne dette? :sjokkert: ". Meneh.. Det fine med SV/HF-fag er at man som oftest kan ro seg i land selv om man kanskje ikke er heeeelt på trygg jord.. :fnise: Jeg har hvertfall kommet meg nesten helt gjennom alle de ca. 5000 sidene da, det er ikke verst bare det! Tror jeg blir ferdig i løpet av uka, faktisk. Er så lei av alt som har med EU å gjøre nå at jeg får lyst til å spy, men on the bright side så husker jeg faktisk mye av det jeg har lest om temaet - til og med hva folka heter, årstall på traktater og greier, hohoho :laugh:

Ugh. Vet ikke når jeg får mine. Håper på den ene siden at de kommer fortfort, men samtidig ikke.. :fnise:

Yes we do, og når vi er ferdig kan vi virkelig feire! :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

So Mr Shakespeare, one question: why did you write sixteen comedies when you could've written just one...?

Har nærlest Willy-komedier i 14 timer. Lite fliring. Må. Ha. Søvn. Nå.

:natti:

• Liker 1
Skrevet

Eksamen i dag. Og i morgen. Klarer ikke være stressa lengre, bare lever på det at om ca. 30 timer er det juleferie.

... ok da, jeg er litt stressa!! :bond: :bond: :bond:

Skrevet

15 poengseksamener i matte, statistikk og elektronikk fra nå og frem til jul.

Skriiiik. Semesteret har vært alt for kort, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne huske alle formler og eventualtiteter.

Anonym poster: c715b73f52a4c11b4914292604063185

Gjest Ambitions
Skrevet

Eksamen i dag. Og i morgen. Klarer ikke være stressa lengre, bare lever på det at om ca. 30 timer er det juleferie.

Lykke til!!
Gjest Ambitions
Skrevet

Vet noen hva som skjer om man stryker i et av tre fag på årstudium? Og IKKE tar opp faget til våren? Tenker på lånet.. :plystre::fred:

Skrevet

Du må være mer enn 60 poeng forsinket før noe skjer med studielånet. Men om du nå bare har eksamensnerver kan jeg trøste deg med at det går bra for de aller fleste :fnise:

Skrevet

Muntlig idag! :bond: Noen som melder seg frivillig for å ta den for meg?

Skrevet

Eksamen på fredag..ooouuæææææ! Er så lei av 12-timers lesedager nå. Og jeg vet at når jeg er ferdig med denne er det bare å starte på igjen.. Hvem legger eksamen på bitte-bitte-bittelille juleaften? Tror jeg må ha mer kaffe..

Skrevet

Hele kollokviegruppa mi var overbevist om at den første eksamen (3 desember) var i et fag, og i går viste det seg at det var et helt annet fag.

Litt stressa nå, ja

Skrevet

Muntlig idag! :bond: Noen som melder seg frivillig for å ta den for meg?

Lykke til!

Gjest Ølbriller
Skrevet

Æsj, har vært alt for dårlig til å lese. Nå sitter jeg med 2 eksamener neste uke og skjønner ikke stort av hvordan dette skal gå seg til. Noen som kan gi meg noen trøstende ord? Årsstudie psykologi.

Skrevet

Jeg bestod!! :hoppendeglad: Del 1 av muntlig er bestått og da kan jeg ta del 2, i desember en gang :hoppendeglad:

Skrevet

Eksamen fredag, mandag og torsdag....unger rundt beina hele tiden, øreverk på toppen av alt og trykket gjør at jeg ikke ser skikkelig så ingenting glir inn. Kjempegøy å skulle tilbringe en hel helg med nesa i ei bok ute å få inn noe som helst.

Skrevet

Masse tvi tvi, heier på deg :)

Jeg bestod!! :hoppendeglad: Del 1 av muntlig er bestått og da kan jeg ta del 2, i desember en gang :hoppendeglad:

Så herlig!!! Gratulerer :klappe:

Eksamen fredag, mandag og torsdag....unger rundt beina hele tiden, øreverk på toppen av alt og trykket gjør at jeg ikke ser skikkelig så ingenting glir inn. Kjempegøy å skulle tilbringe en hel helg med nesa i ei bok ute å få inn noe som helst.

Offa, med unntak av ungene var jeg der for to uker sida. Ikke noe gøy i det hele tatt. Masse god bedring, håper du blir bedre snart :klem:

Siste uka med forelesninger nå. Evt eksamensforberedelser. Nervene er overalt, vi gikk gjennom gamle eksamensoppgaver om Strindberg i seminargruppa i dag og selv om seminarlæreren mener jeg har kontroll er jeg ikke helt sikker på om jeg er enig :gjeiper: MYE skumlere når man sitter der :sjenert: Såeh, snille eksamensguden: gi meg noe om tragedie/komedie i Molière ELLER Schillers dramaturgi OG et komparativt spørsmål som går enten på kvinneskikkelser, teaterarkitektur, kostymer, politikk eller seksualitet. Lover å ikke si noe stygt om Shakespeare de neste tre ukene hvis jeg får disse spørsmålene ;)

Langt koseligere var at ei av venninnene mine fortalte i dag at hun skal skifte til komparativ litteratur etter jul, og sikter seg inn på seminargruppa mi - det blir koselig :)

Og er det lov å juble bittelitt? Semesteroppgavene er tilbake, ble A5 i teater, B1 i engelsk litteratur og B3 i komparativ litteratur, samt at jeg fikk B1 på presentasjonen min i eng.lit :hoppendeglad: :hoppendeglad: Det vil si at jeg kan slippe unna med en C3 på teatereksamen og fortsatt få B sammenlagt slik at jeg kommer inn til neste år :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sååååå lei nå! Har sittet på lesesalen siden åtte og er nå så ukonsentrert at det egentlig ikker er noe vits i å sitte her lenger. Kanskje på tide å pakke tingene sine å dra hjem :( ...også er det på den igjen i morgen, sukk*

Skrevet

Vet noen hva som skjer om man stryker i et av tre fag på årstudium? Og IKKE tar opp faget til våren? Tenker på lånet.. :plystre::fred:

Er en tråd om det her :)

Skrevet

Æsj, har vært alt for dårlig til å lese. Nå sitter jeg med 2 eksamener neste uke og skjønner ikke stort av hvordan dette skal gå seg til. Noen som kan gi meg noen trøstende ord? Årsstudie psykologi.

Går du på NTNU? Jeg går årsstudium psykologi der, og skjønner omtrent INGENTING i biologi. Har ikke så mye trøst å komme med dessverre, trøster meg selv med at det ikke er verdens undergang dersom jeg stryker :P

Skrevet

Totalt umotivert i dag :dry: Gleder meg til neste uke er over. Vil ikke ha eksamen! :grine:

Skrevet

Og er det lov å juble bittelitt? Semesteroppgavene er tilbake, ble A5 i teater, B1 i engelsk litteratur og B3 i komparativ litteratur, samt at jeg fikk B1 på presentasjonen min i eng.lit :hoppendeglad: :hoppendeglad: Det vil si at jeg kan slippe unna med en C3 på teatereksamen og fortsatt få B sammenlagt slik at jeg kommer inn til neste år :)

Et dumt spørsmål, men: Hva betyr B1, A5, C3 etc...? :rodme:

Anonym poster: 8039e6630c674b8d3d8cefc512178266

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...