Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tar en bachelorgrad i Creative Writing (jeg er på år nr 2). Siden de ikke har sånt i Norge studerer jeg i Essex, England. Det er veldig moro :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er i Essex. Mener å huske at du studerer literatur, eller tar jeg feil?

Og det går helt bra, jeg har en annen creative writing oppgave som skal leveres 14 desember, og der kan jeg skrive så mye fiksjon jeg vil, så du skal ikke se bort ifra at tipsene dine blir nyttige for meg senere :jepp: Takk ;)

Aye, du husker rett, hovedfaget mitt er teater, men tar engelsk litteratur og komparativ litteratur i tillegg nå før honours :)

Creative writing høres utrolig stas ut, trives du? :) Det er et veldig populært fag på BA(Hons) i eng.lit her, vet jeg, har et par venner som vurderer det om de får plass.

Jeg håper selv å få tatt Playwrighting i løpet av hons - på årets timeplan for junior hons i teater ser det ut som det er vanskelig å kombinere med regi, men vi får se om det lar seg gjøre likevel, hadde vært stas :) Om ikke kan jeg jo alltids ta Mlitt. (Tipper det jubles helt opp i ledelsen hos Lånekassen...)

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg tar en bachelorgrad i Creative Writing (jeg er på år nr 2). Siden de ikke har sånt i Norge studerer jeg i Essex, England. Det er veldig moro :)

Litt tåpelig spørsmål kanskje. Men hva blir du av det? Har du lyst å bli forfatter eller generelt bare bli flinkere til å skrive?

Skrevet

Aye, du husker rett, hovedfaget mitt er teater, men tar engelsk litteratur og komparativ litteratur i tillegg nå før honours :)

Creative writing høres utrolig stas ut, trives du? :) Det er et veldig populært fag på BA(Hons) i eng.lit her, vet jeg, har et par venner som vurderer det om de får plass.

Jeg håper selv å få tatt Playwrighting i løpet av hons - på årets timeplan for junior hons i teater ser det ut som det er vanskelig å kombinere med regi, men vi får se om det lar seg gjøre likevel, hadde vært stas :) Om ikke kan jeg jo alltids ta Mlitt. (Tipper det jubles helt opp i ledelsen hos Lånekassen...)

Ja, jeg syns det er veldig moro! Det første semestere var veldig basic kunnskap, som ble litt kjedelig, men nå syns jeg det er spennende.

Hvor i landet er du da?

Litt tåpelig spørsmål kanskje. Men hva blir du av det? Har du lyst å bli forfatter eller generelt bare bli flinkere til å skrive?

Jeg "blir" ingenting av det, på lik linje med mange andre humanistiske studier, så det er ikke riktig valg for noen som vil være sikret trygg jobb så snart de er ferdig med studiene. Jeg vet ikke helt hva jeg vil drive med når jeg er ferdig, men jeg vet jeg vil gjøre noe som har med skriving/literatur/språk å gjøre, så derfor falt valget på dette :)

Skrevet

Ja, jeg syns det er veldig moro! Det første semestere var veldig basic kunnskap, som ble litt kjedelig, men nå syns jeg det er spennende.

Hvor i landet er du da?

Kan tenke meg det er mye grunnleggende i starten, som ikke nødvendigvis er superspennende, ja. Var et par forelesninger fra første semesteret av eng.lit som jeg pleier å tenke litt ekstra på hvis jeg ikke får sove ;)

Er det treårig eller fireårig grad du går? Og hvor langt har du kommet? :)

Jeg er i Glasgow :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Sukk, oppgave. Kjipeste er når tekstene er gørrkjedelige, og ideen din er mye bedre, men du MÅ jo ha med pensum :ler:

Gjest Ambitions
Skrevet

Å guri.. Sitter å skal skrive oppgave, men facebook og kg er så mye mer interessant! Går det an å ha mindre selvdisiplin??

Skrevet

Er det treårig eller fireårig grad du går? Og hvor langt har du kommet? :)

Tre år, jeg er på år to. Jeg liker ikke å tenke på at jeg allerde er halvveis i utdannelsen min :snurt:

Skrevet

Jeg har vært på lesesalen i over 4 timer i dag - på en LØRDAG! Hva skjer med verden? :klo:

Skrevet

Jeg har vært på lesesalen i over 4 timer i dag - på en LØRDAG! Hva skjer med verden? :klo:

Samme her! Og jeg var ikke den eneste, det var faktisk relativt mange der på et tidspunkt.

Skrevet

Samme her! Og jeg var ikke den eneste, det var faktisk relativt mange der på et tidspunkt.

Eksamensnervene setter inn :fnise: Overraskende folketomt der jeg satt - deilig. Håper det er like stille der i morgen :laugh:

Skrevet

Satt stuck på kollokvie i ni timer dag i dag, kjenner det drar seg mot eksamen ja :(

Skrevet

Satt stuck på kollokvie i ni timer dag i dag, kjenner det drar seg mot eksamen ja :(

9 timer? Wow :hakeslepp:

Du er flink!

Skrevet

9 timer? Wow :hakeslepp:

Du er flink!

Nja, joa... Må man så må man, eksamen alt for snart!:(

Skrevet

Jeg har gjort alt for lite i dag. Har gjort litt, men på langt nær nok. Har vært en veldig slapp lørdag... :gjeiper: Får stå opp tidlig i morgen, og ta det igjen da. :)

Skrevet

Nja, joa... Må man så må man, eksamen alt for snart! :(

Sjæl! Neste mandag er første, og så har jeg totalt 5 stk ila. 2 uker. Angst! :(

Skrevet

Sjæl! Neste mandag er første, og så har jeg totalt 5 stk ila. 2 uker. Angst! :(

Ikke verre! Huff, flere om det... Synes jeg har lest jevnt og fulgt med, men er ikke før nå jeg innså hvor mye jeg faktisk hadde igjen :(

Har mine to på tirsdag og onsdag jeg, 30 studiepoeng på to dager... Får heldigvis tidlig ferie, gleder meg grenseløst til å sprette vinflaska onsdag kveld!

Gjest AnnikenSi
Skrevet

Neste uke har jeg mine første eksamener på universitetsnivå, er så nervøs at jeg får helt angst. Jeg har lest jevnt over hele semesteret, vært på forelsninger og jobbet mer enn veldig mange andre, men føler likevel at det ikke sitter! er så frustrerende!

• Liker 1
Skrevet

Ikke verre! Huff, flere om det... Synes jeg har lest jevnt og fulgt med, men er ikke før nå jeg innså hvor mye jeg faktisk hadde igjen :(

Har mine to på tirsdag og onsdag jeg, 30 studiepoeng på to dager... Får heldigvis tidlig ferie, gleder meg grenseløst til å sprette vinflaska onsdag kveld!

20-poengseksamener er ikke til å kimse av ass, been there, done that!

Sjekka nettopp kalenderen (er så dårlig på å huske dager og datoer). Det er på onsdag, ikke mandag jeg har den første, halleluja! Kjente jeg fikk lyst til å legge meg ned å grine av lykke akkurat nå.. :fnise: Så da er det onsdag og fredag + mandag, tirsdag og fredag uka etter.

Jeg har det samme problemet. Det vil si, nå begynner det å komme seg her altså, men jeg får alltid den følelsen av at "åååå, jeg har ikke lest nok, faen - det her kan jeg ikke" osv. selv om jeg vet at jeg har lest, og at jeg egentlig ligger veldig godt an. Blir så stressa at jeg ikke får sove siste måneden før eksamen. Kanskje 2-3 timer hver natt, true story. Et godt tips er å ha en forelesningsplan med pensum - så kan du krysse av etter hvert som du leser. Det har spart meg for ytterligere stress dette semesteret, for nå kan jeg ta frem den planen, og se at "okay, dette har du faktisk lest, dette går bra", så blir det liksom litt mindre usikkerhet. Også er det motiverende å kunne krysse av ting.. :laugh:

Noen som har det, hihi. Det er alltid en lettelse å bli ferdig. Tror jeg skal sprette både tequilaen og vodkaen når jeg er ferdig med det her.. :fnise:

Og da er det bare å vente på resultatene.. *grøss*

Skrevet

20-poengseksamener er ikke til å kimse av ass, been there, done that!

Sjekka nettopp kalenderen (er så dårlig på å huske dager og datoer). Det er på onsdag, ikke mandag jeg har den første, halleluja! Kjente jeg fikk lyst til å legge meg ned å grine av lykke akkurat nå.. :fnise: Så da er det onsdag og fredag + mandag, tirsdag og fredag uka etter.

Jeg har det samme problemet. Det vil si, nå begynner det å komme seg her altså, men jeg får alltid den følelsen av at "åååå, jeg har ikke lest nok, faen - det her kan jeg ikke" osv. selv om jeg vet at jeg har lest, og at jeg egentlig ligger veldig godt an. Blir så stressa at jeg ikke får sove siste måneden før eksamen. Kanskje 2-3 timer hver natt, true story. Et godt tips er å ha en forelesningsplan med pensum - så kan du krysse av etter hvert som du leser. Det har spart meg for ytterligere stress dette semesteret, for nå kan jeg ta frem den planen, og se at "okay, dette har du faktisk lest, dette går bra", så blir det liksom litt mindre usikkerhet. Også er det motiverende å kunne krysse av ting.. :laugh:

Noen som har det, hihi. Det er alltid en lettelse å bli ferdig. Tror jeg skal sprette både tequilaen og vodkaen når jeg er ferdig med det her.. :fnise:

Og da er det bare å vente på resultatene.. *grøss*

Haha, så bra! Slike små oppturer er gull verdt i eksamenstida :fnise:

Takk for gode tips! Har fulgt jevnt opp og lest kronologisk, tatt notater og vært på forelesning. Allikevel, da jeg begynte å kikke på oppgavelister ble det litt sånn "oh my fucking god, dette her går ALDRI bra..." Går heldigvis litt bedre nå, så håper jeg begynner å bli nok a jour til å stå i alle fall...

Får resultatene 19. desember, god jul, liksom... Men inntil det blir det vin (og muligens litt vodka, hørtes fristende ut!j), så får en heller ta sorgene når de kommer...

Dette klarer vi :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...