Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syntes også Ex.Phil var interessant og litt artig. Vi hadde både en sånn avkrysningsprøve og hjemmeeksamen. Fikk A på hjemmeeksamen, så den lever jeg på enda. :ler:

For min del så blir jeg snart gal av visdomstanna mi. Skal opereres den 13.desember, gleder meg å få utysket ut. I mellomtiden går jeg på pencilinkur. Selv ikke Paralgin forte tar all smerten. Sukk. Og jeg burde egentlig skrive litt på masteroppgaven min.. *Sutre putre*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blah. Melder meg herved inn i sutrekoret! Eksamen om 2,5 uker, klinikktjeneste på skolen hver dag fra 7.45 til 16.00, og lesing på kveldstid. Savner å ha et liv.

Yvonne: Har du prøvd ibux i kombo med paralginen? De virker på ulike måter, så det kan hjelpe litt.

Skrevet

Jepp. Fikk Ibux 600mg i tillegg. Men nei, fremdeles vondt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ah, jeg er så sliten. Gleder meg som fy til de neste ukene er over. :) Da begynner jeg å jobbe. Å jobbing høres utrolig nok, mye chillere ut enn eksamenslesing. :fnise:

Skrevet

Jeg skulle ha undervisning ikveld og dro tidlig fra lesesalen så jeg skulle rekke frem, 30 min på sykkel fra Uni. så fant jeg søren meg ikke stedet! Dødspinlig...Jeg prøvde å ringe nr som stod som kontaktnummer men ingen tok tlf. Får sende mail ikveld og beklage. Likevel er det utrolig pinlig, jeg og kart går overhode ikke sammen :ler:

Jaja får hive meg rundt og lese litt på sengen før jeg tar kvelden.

Exphil.. det var som matte for meg. Jeg skjønte ikke bæret uansett hvor hardt jeg prøvde. Glad den tiden er over!

Skrevet

Blah. Melder meg herved inn i sutrekoret! Eksamen om 2,5 uker, klinikktjeneste på skolen hver dag fra 7.45 til 16.00, og lesing på kveldstid. Savner å ha et liv.

Yvonne: Har du prøvd ibux i kombo med paralginen? De virker på ulike måter, så det kan hjelpe litt.

Går du odontologi? :)

Anonym poster: c1201b1a6d9692f77e40960d8c3aa0a0

Skrevet (endret)

Exphil er noe ordentlig #%&" - priser meg lykkelig for at jeg er ferdig med det tullet der :fnise:

On a different note, så gikk lesedagen i dag i dass. Var på Blindern fra 11 (unnet meg "lang" morgen i dag, hihi), og etter en time kom venninna mi og satte seg ved siden av (som avtalt) - da klokka var ca 1330 la hun ned bøkene sine og sa "nå gidder jeg ikke mer - LUNCH!!!!", og da endte det med at vi hadde lunch frem til fire, før vi stakk hver vår vei.. Effektivt.. :laugh:

OG: jeg holdt på å ta livet av en fyr på lesesalen i dag. Kan det legitimes dersom vedkommende ustanselig (jeg tuller ikke - her snakker vi KONSTANT i over 2 timer) vrir seg på stolen så det knirker og knaker, fikler med ark - river ut, krøller sammen og bretter ut igjen (wtf?), fikler og lemper bøker og pennal rundt omkring kontinuerlig - flipper opp gameboyen (!) og spiller på den et minutt eller to, før han smeller den igjen så alle rundt skvetter, fikler litt mer med noen øretelefoner, mumler til seg selv, knatter på mobilen, og fortsetter fiklinga - repeat. Altså, HELE tiden jeg satt der. Trodde jeg skulle klikke! Hvorfor holder ikke sånne seg hjemme?? Noen av oss prøver faktisk å lese til eksamen her! Og som et ps kan jeg si at dette var en del av grunnen til at vi gikk; jenta som satt 3 plasser bortenfor meg hørte fyren til og med..

:rasende:

Endret av Strixvaria
Skrevet

Det er helt sant! Jeg blir utrolig lett irritert og kan finne på å myrde den som forstyrrer lesingen min når jeg er i eksamensmodus og i tillegg stresset...

Soneløsning? Det hørtes jo bare fantastisk ut! :jepp: Jeg vil også ha det!

Det er virkelig veldig kjekt, er innmari fornøyd med biblioteket vårt :)

Poster som anonym, fordi jeg vil ikke bli gjenkjent. Så jeg føler bare litt for å sutre litt igjen.Dette semesteret har jeg slitt veldig med skolen; Ikke fordi fagene har vært vanskelige, men fordi jeg tror jeg traff den berømte veggen. Jeg begynte på universitet rett etter vgs, og har hatt veldig klare mål på hva jeg vil. Dette semesteret her har bare ikke gått veien for meg fordi jeg ikke har orket...jeg har ikke orket å gjøre noe, jeg har ikke gått ut i helgene, jeg vil egentlig bare ligge i senga og ikke bry meg med verden utenfor. Høres veldig trist ut og alt det der, men det har vært veldig vanskelig - igjen, ikke fordi fagene har vært vanskelige, men fordi interessen har ikke vært der. Og nå sitter jeg og prøver desperat å få levert inn en semesteroppgave på 10 000 ord som skal inn om ei uke, og jeg kommer til å levere noe jeg ikke liker, jeg er ikke fornøyd med det jeg har, men jeg har ikke tid til å fikse det... Veldig surt, og jeg har ingen å snakke med om dette fordi alle tror at jeg gjør det bra... dette oppgaven tar snart knekken på meg, men så må jeg liksom skrive likevel...uansett, ville bare lufte litt.

Ønsker alle medstudenter lykke til på eksamen

Anonym poster: 3a5ca02486d456ea99e6f8f44748ac1d

Huff, fikk litt lyst til å gi deg en :klem: Kjenner følelsen med at alle andre tror man gjør det så bra, føles liksom som at man må forklare seg dersom det går dårligere i perioder.

Høres ut som om du er fryktelig sliten, tror du studenthelsetjenesten ved studiestedet ditt evt kunne hjulpet deg?

Mulig det letter litt om du får snakket med en rådgiver i faget også, ofte er vi litt flinke til å gjøre oppgavene vanskeligere enn de egentlig er, fordi vi blir nervøse og kjenner prestasjonspresset, og da er det litt greit at noen som står utenfor situasjonen kan fortelle oss hvor fokuset bør ligge og bare rydde litt i tankespinnet så det ikke virker så uoverkommelig :)

Ææææh, jeg ser bokstaver når jeg lukker øynene :(

:fnise:

Heldig du, jeg ser dette selvtilfredse trynet hver gang jeg lukker øynene:

Bertolt+Brecht.jpg

Get oot ah ma heid, yeh smug German bastard!!!! :rasende:

Eksamensalvoret har slått meg for fullt nå. Herregud, det er under to uker til, og jeg redefinerer begrepet "stressa". Vurderer å dra opp på kontoret til hovedforeleseren vår i morra, og legge meg i fosterstilling under skrivebordet hans. (Eneste aberet er at det garantert ligger noen der fra før.) Evt sette meg i dusjen og grine. Ingen av delene er produktivt på noe som helst vis, men det føles sikkert fint. Akkurat nå sitter jeg og slår meg selv med Measure for Measure. Bokstavelig talt. Ikke veldig produktivt det heller.

...jeg skjønner ikke vitsen med eksamen. :sukk:

Skrevet

Har eksamen neste uke (tirsdag+onsdag), 30 studiepoeng to dager på rad. Trodde jeg hadde kontroll inntil i dag... 12-timers dager på universitet, får ikke sove om kvelden og altfor trøtt om morgenen. Fy faen. Om en uke på dette tidspunktet er jeg god og brisen, for å si det sånn...

Skrevet

Jeg har eksamen om en uke. En uke etter der har jeg eksamen nr. 2. Og jeg har 8 bøker jeg skal igjennom til da. 3 til neste uke og 5 til uka etter. Og jeg har NULL motivasjon. Har egentlig bare lyst til å reise hjem og drite i hele eksamen. Mistrivst på skolen, og finner ikke energien. Faget har jeg igrunnen lyst til å fortsette med, men det at jeg mistrivst sånn på skolen spiser opp all motivasjon og energi. Har lyst til å flytte tilbake til Oslo, der jeg gikk i fjor, men det er bare her i landet de tilbyr denne utdanningen. Med mindre jeg vil gå på BI, men det er jo igjen sabla dyrt. Føler jeg har møtt litt veggen. Bryr meg liksom ikke. Har bare lyst til å sitte inne hele tiden og la verden utenfor seile sin egen sjø. Har ikke vært sosial på flere dager. Orker bare ikke. Har i tillegg snudd sånn rundt på døgnet at jeg ofte er våken til 6 om morgenen og står opp igjen 5 på ettermiddagen. Blir smådeppa av det også... Folk sier at jeg må begynne å lese, men jeg klarer ikke konsentrere meg.

Æsj, så lei jeg er!

Skrevet

Jeg er så dritt lei skolen at jeg vil spy :( (Ikke helt sant, men nesten.)

Jeg er så lei alt.

Skrevet

Dere som irriterer dere over folk på lesesalen, hvorfor sier dere ikke noe til vedkommende?

Anonym poster: 559b6097877f2b79d2abea27aeae22d6

Skrevet

Herregud for en stressendes morgen!

Jeg har ikke kommet meg inn på studentmailen min på to dager fordi siden ikke ville åpne seg, men jeg tenkte ikke noe over det. I dag derimot, så har jeg mottatt hele to hastemeldinger fra sekretariatet her som sier først: om jeg ikke svarer så regner de med jeg skal ha hjemmeeksamen i det ene emnet, selv om jeg har krysset av for muntlig. Og at eksamenskontoret må kontaktes omgåense. Og mail nr to så får jeg en frist på å sende inn mitt nye petitum.

Og jeg som skal ha eksamen del 1: på tirsdag!

Kjempestresset! :bond:

Har i alle fall fått snakket med professoren min som skal signere for meg på mandag, på nytt om jeg må. Men jeg må få fatt i veilederen min for å sjekke at jeg faktisk må ha muntlig. Om det var opp til meg, så skulle jeg gjerne ha hatt hjemmeeksamen, er ikke så glad i muntlig.. Men kravet er visst 2 skriftlige og 1 muntlig per semester :glare:

Hadde veilederen min bare tatt tlf så kunne jeg ha konsentrert meg om lesingen og powerpoint presentasjonen min!

Æh! Jeg trenger virkelig ikke flere ting å fokusere på nå...

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Holder på å skrive ferdig Plan for egen læring til midtvurdering. Dette er 5.gangen jeg skriver disse idiotiske handlingsplanene, og jeg er SÅÅÅÅÅ lei. Men men, det er siste gangen, så litt oppløftende er det likevel.. :)

Endret av HunterLady
Skrevet

Jeg skal lever en portfolio bestående av et sett tekster i kategorien creative non-fiction den 5 desember. Men så har jeg vært så smart at jeg har invitert to venninner til å besøke meg i en uke fra 27 nov til 5 desember (jepp, planlegging er nok ikke min sterkeste side), så jeg "må" skrive det ferdig før de kommer på tirsdag.

Problemet er at jeg ikke klarer å tvinge meg selv til å være kreativ! Når jeg først får inspirasjon bør dette gå lekende lett, men i mellomtiden blir jeg bare mer og mer stressa (som igjen ikke hjelper på kreativiteten). Men jeg har i det minste skrevet ferdig oppgaven som skal leveres 7 desember, så den slipper jeg å tenke på. Jeg ble veldig fornøyd med den oppgaven også, det hjelper på en nervøs sjel.

Skrevet

Dagens eksamen gikk jo supert. Nå skal jeg ta meg en dags lesepause, faktisk. Lage meg noe god mat, gå en kjempelang tur med hunden, og bare kose meg. Så er det på'an igjen med eksamenslesing i morgen. :)

• Liker 1
Skrevet

Dere som irriterer dere over folk på lesesalen, hvorfor sier dere ikke noe til vedkommende?

Anonym poster: 559b6097877f2b79d2abea27aeae22d6

I mitt tilfelle var jeg så forbanna at jeg ikke tror at jeg kunne ha klart å si noe på en ålreit måte. Pluss at fyren skrev med sånne kina-tegn, så jeg aner ikke om han faktisk kunne norsk.. :klo:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skal lever en portfolio bestående av et sett tekster i kategorien creative non-fiction den 5 desember. Men så har jeg vært så smart at jeg har invitert to venninner til å besøke meg i en uke fra 27 nov til 5 desember (jepp, planlegging er nok ikke min sterkeste side), så jeg "må" skrive det ferdig før de kommer på tirsdag.

Problemet er at jeg ikke klarer å tvinge meg selv til å være kreativ! Når jeg først får inspirasjon bør dette gå lekende lett, men i mellomtiden blir jeg bare mer og mer stressa (som igjen ikke hjelper på kreativiteten). Men jeg har i det minste skrevet ferdig oppgaven som skal leveres 7 desember, så den slipper jeg å tenke på. Jeg ble veldig fornøyd med den oppgaven også, det hjelper på en nervøs sjel.

Ååh, så spennende med kreativ skriving :) Var det sånn at du også studerer i UK? Stas med besøk, da, men skjønner godt at du er litt stressa.

Aner ikke om det er til hjelp, og du har sikkert fått haugevis av slike før, men skriver ned de triksene jeg bruker når jeg har skrivesperre i tilfelle de kan komme til nytte for deg:

- Karakteranalyse. Det er jo noe man gjerne gjør uansett, men jeg opplever at når jeg står fast med historien hjelper det noen ganger å fokusere inngående på en eller flere av karakterene, bli kjent med dem på nytt, og kanskje få en mer tydelig forståelse av motivasjonen deres. Dette høres kanskje helt absurd ut, men jeg pleier ofte å sette meg ned i sofaen "sammen med" karakteren min, og ha en samtale med ham/henne.

- Ekstremt banale skriveøvelser som ikke har noe med teksten å gjøre. Finn på en veldig ukomplisert konflikt og skriv en enkel scene.

- Les. Finn en tekst du liker, kan godt være en du har lest flere ganger før, og sett deg ned med den en times tid. Se om du finner en ny tolkning, eller vinkling du ikke har tenkt på før. Nærlesing er topp! "Aha-opplevelser" med andre tekster kan ofte gi en ny vinkling på, eller forståelse av, din egen tekst :)

- Forfatterintervju. Se for deg at du er gjest i et talkshow eller blir intervjuet av en stor avis, og skal snakke om teksten din. Hva vil du få spørsmål om, hva reagerer leseren på? Hvordan vil du forklare det leseren ikke skjønner, hva vil du fortelle/belyse med teksten din?

Og ikke minst, det kan være mye hjelp i å få noen til å lese kritisk for deg, og stille spørsmål til teksten, gjerne underveis i prosessen :)

Tvi tvi! :)

Edit: så jeg at det var non-fiction...så da var jeg greit langt ute på jordet likevel :gjeiper:

Endret av Mermaid Blues
Skrevet

Ja, jeg er i Essex. Mener å huske at du studerer literatur, eller tar jeg feil?

Og det går helt bra, jeg har en annen creative writing oppgave som skal leveres 14 desember, og der kan jeg skrive så mye fiksjon jeg vil, så du skal ikke se bort ifra at tipsene dine blir nyttige for meg senere :jepp: Takk ;)

Skrevet

Ja, jeg er i Essex. Mener å huske at du studerer literatur, eller tar jeg feil?

Og det går helt bra, jeg har en annen creative writing oppgave som skal leveres 14 desember, og der kan jeg skrive så mye fiksjon jeg vil, så du skal ikke se bort ifra at tipsene dine blir nyttige for meg senere :jepp: Takk ;)

Litt nyskjerrig.. Hva går du og hvor går du? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...