Gjest Nikee Skrevet 19. november 2012 #1621 Skrevet 19. november 2012 Tusen takk Er ganske skutt nå i kveld, men klarte til slutt å slepe meg opp til uni i dag, stappa kroppen full av ibux og nesespray. Fikk god tilbakemelding på presentasjonen min, så får se neste uke om det blir en akseptabel karakter, håper på en B. Fikk B1 på oppgaven også (og var helt ærlig forberedt på maks B3/C1), så nå er det bare å glede seg til å ødelegge hele snittet med eksamen om to uker, hurra Prøver å fortelle meg selv at litteratur er ikke hovedfaget mitt og det er ikke så farlig hva jeg får, men det er jo artig med gode resultat uansett :gjeiper: Gå bort, ta gaffelen, stikk ut øynene hans (unnskyld, jeg har visst lest for mye Shakespeare), rekk ham en lighter og ei bensinkanne og si søtt "se her, ta disse og så går du på utsiden og TENNER PÅ DEG SELV!!" ...stressa studenter i eksamenstid bør terges like lite som en sovende jerv. Du har min fulle sympati! Jeg er veldig takknemlig for sone-ordningen vi har på biblioteket her, grønn sone er steder hvor man kan spise, drikke og ha gruppearbeid/diskusjoner, gul sone er det tillatt med drikke og enkel snacks som ikke bråker (forbud mot potetgull, gulrøtter, osv) men ingen snakking eller påslåtte mobiltelefoner, og i rød sone er det totalforbud mot absolutt alt som lager lyd. Pusting er tillatt under tvil. ...klokka er såvidt passert 8 på kvelden, og jeg vurderer helt seriøst å legge meg. Det er helt sant! Jeg blir utrolig lett irritert og kan finne på å myrde den som forstyrrer lesingen min når jeg er i eksamensmodus og i tillegg stresset... Soneløsning? Det hørtes jo bare fantastisk ut! Jeg vil også ha det!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #1622 Skrevet 20. november 2012 Har eksamen på torsdag -og det finnes ikke et fnugg av motivasjon i hele kroppen min! aaaaah, er så LEI (og jeg har fortsatt to eksamener igjen!) Anonym poster: 36af548883453ece1b2f08ec01493595
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #1623 Skrevet 20. november 2012 Poster som anonym, fordi jeg vil ikke bli gjenkjent. Så jeg føler bare litt for å sutre litt igjen.Dette semesteret har jeg slitt veldig med skolen; Ikke fordi fagene har vært vanskelige, men fordi jeg tror jeg traff den berømte veggen. Jeg begynte på universitet rett etter vgs, og har hatt veldig klare mål på hva jeg vil. Dette semesteret her har bare ikke gått veien for meg fordi jeg ikke har orket...jeg har ikke orket å gjøre noe, jeg har ikke gått ut i helgene, jeg vil egentlig bare ligge i senga og ikke bry meg med verden utenfor. Høres veldig trist ut og alt det der, men det har vært veldig vanskelig - igjen, ikke fordi fagene har vært vanskelige, men fordi interessen har ikke vært der. Og nå sitter jeg og prøver desperat å få levert inn en semesteroppgave på 10 000 ord som skal inn om ei uke, og jeg kommer til å levere noe jeg ikke liker, jeg er ikke fornøyd med det jeg har, men jeg har ikke tid til å fikse det... Veldig surt, og jeg har ingen å snakke med om dette fordi alle tror at jeg gjør det bra... dette oppgaven tar snart knekken på meg, men så må jeg liksom skrive likevel...uansett, ville bare lufte litt. Ønsker alle medstudenter lykke til på eksamen Anonym poster: 3a5ca02486d456ea99e6f8f44748ac1d
Strixvaria Skrevet 20. november 2012 #1624 Skrevet 20. november 2012 Jeg er så lei av alt som har med EU å gjøre akkurat nå at jeg skulle ønske hele greia bare forsvant i et sort hull og døde eller noe - det er det samme opp igjen og opp igjen og opp igjen.. men det KAN jo hende det står noe som jeg ikke allerede har lest x antall ganger i en av de fordømte bøkene, så jeg må likevel bruke tid på å lese alle de helsikes kapitlene i hver eeeeeneste bok - just in case, men neeeeida. Og kanskje det som ble sagt på den ene forelesningen i et fag kan relateres til det som jeg skal lese i det andre, og så må jeg selvsagt kryssjekke pensumet der så jeg ikke risikerer å skrive noe på en av eksamenene som ikke er relevant til den andre, selv om fagene er veldig, veldig like når det kommer til temaet. Så utrolig mye tid som går med til det der, snart gir jeg opp og satser på å dikte opp store deler av de eksamenene i stedet! Flisespikkeri "#%//&$#"... Ahrrrg.. Og på toppen av det hele må jeg stå opp styggtidlig i morgen for å dra på lesesalen, men jeg har ikke sovet ordentlig på flere uker og kunne virkelig trengt en ta-igjen-tapt-søvn-dag uten vekkerklokke, for pga. jobb og siste-liten-lesingsbehov mellom alle eksamenene har jeg ikke tid til å ta igjen søvnen før etter at alt er ferdig - begynner nesten å grine ved tanken..
Lykkerusen Skrevet 20. november 2012 #1625 Skrevet 20. november 2012 har eksamen i Organisasjonsteori imorgen., Gruer meg masse for fant plutselig ut at jeg overhode ikke skjønner hvordan man skal analysere:/
Rubies_ Skrevet 20. november 2012 #1626 Skrevet 20. november 2012 Ææææh, jeg ser bokstaver når jeg lukker øynene
Gjest Nikee Skrevet 20. november 2012 #1627 Skrevet 20. november 2012 Jeg er MØKKALEI Inkvisisjonen, Italia, hekser, prester, kloke koner og alt annet som har med denne perioden å gjøre. Jeg drømmer til og med om dette for tiden!
antibac Skrevet 20. november 2012 #1628 Skrevet 20. november 2012 Hadde eksamen i dag... gikk forsåvidt greit! Har eksamen i Ex phil om et par uker, der er jeg mer i tvil om det går bra! Er så lite forberedt, det er jo så KJEDELIG!! Dette er mitt første år på universitetet - noen som vet når man pleier å få karakterer? Går på UiB.
Xaphan Skrevet 21. november 2012 #1629 Skrevet 21. november 2012 Ex phil er jo gøy! Men jeg hadde flervalgsprøve + semesteroppgave, som er bedre enn eksamen. Jeg er ikke så glad i sånne skoleeksamener.
sauen87 Skrevet 21. november 2012 #1630 Skrevet 21. november 2012 (endret) Åh, blir helt gal snart! Semesteroppgave i et 7,5 poengs fag er ferdig. Glad for det! Men så gjenstår det et 7.5 poengs fag som er sinnsvakt vanskelig og hadde en strykprosent på 50 i fjor, i tillegg til en 15 poengs eksamen som jeg virkelig MÅÅÅÅ ha god karakter på, fordi det er en del av spesialiseringen min og jeg skal skrive bacheloroppgave i emnet til våren. Føler det blir så sinnsykt mye press når det blir sånn, kommer til å bli kjempeskuffa om jeg ikke får en B. I tillegg har de gjort om på formen av eksamen - tidligere har det blitt gitt 3 oppgaver der 2 skal besvares, nå gies 3 oppgaver og alle skal besvares. Liker ikke når eksamen ikke kan sammenlignes med tidligere eksamensoppgaver, siden jeg da ikke helt vet hva jeg har å forholde meg til. Pensum er også endret endel, noe som vil si at de tidligere eksamensoppgavene (som har vært svært forutsigbare...) ikke er relevante.Hvorfor er det JEG som skal ha uflaksen og ta faget når de legger om på alt da?!? Endret 21. november 2012 av sauen87
Rubies_ Skrevet 21. november 2012 #1631 Skrevet 21. november 2012 Ex phil er jo gøy! Men jeg hadde flervalgsprøve + semesteroppgave, som er bedre enn eksamen. Jeg er ikke så glad i sånne skoleeksamener. Ex.phil er ikke gøy !? 1
Gjest Nikee Skrevet 21. november 2012 #1632 Skrevet 21. november 2012 Hadde eksamen i dag... gikk forsåvidt greit! Har eksamen i Ex phil om et par uker, der er jeg mer i tvil om det går bra! Er så lite forberedt, det er jo så KJEDELIG!! Dette er mitt første år på universitetet - noen som vet når man pleier å få karakterer? Går på UiB. Så vidt jeg husker så var det 3 - 4 uker etter eksamen du skulle få karakter Ex phil er jo gøy! Men jeg hadde flervalgsprøve + semesteroppgave, som er bedre enn eksamen. Jeg er ikke så glad i sånne skoleeksamener. Ex phil er ikke gøy! Hjelpes du er den første jeg "hører" si dette
Xaphan Skrevet 21. november 2012 #1633 Skrevet 21. november 2012 Okei da, det er kanskje ikke gøy som i "jeg vil heller studere ex phil enn å kjøre berg og dalbane"-gøy, men interessant i det minste. Og jeg lærte mye. Men hver sin smak
Thalamus Skrevet 21. november 2012 #1634 Skrevet 21. november 2012 Ex. phil er gøy når det plutselig går opp for deg at "jøss, det henger jo sammen!". Jeg har en superviktig eksamen neste uke, men det virker som jo mer jeg vil bli motivert jo mindre jobber hjernen min. Jeg har aldri vært så trøtt som jeg er nå. Går det an å leie inn en som står og maser på meg? Type slankekrigen trenere altså.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #1635 Skrevet 21. november 2012 Skal ha eksamen i morgen og er syk... Er spent på formen i morgen. Er usikker på hva jeg bør gjøre dersom formen er dårlig i morgen. Om jeg skal møte opp på eksamen og trekke meg, eller om jeg heller skal dra rett til legen og få en legeattest? Anonym poster: e7603a3540aab6eb63d33a12270dceda
Gjest Tekola Skrevet 21. november 2012 #1636 Skrevet 21. november 2012 Skal ha eksamen i morgen og er syk... Er spent på formen i morgen. Er usikker på hva jeg bør gjøre dersom formen er dårlig i morgen. Om jeg skal møte opp på eksamen og trekke meg, eller om jeg heller skal dra rett til legen og få en legeattest? Anonym poster: e7603a3540aab6eb63d33a12270dceda Avhengig av hva slags sykdom det er og hvordan du ligger an poengmessig (og om det er et fag du må ha for å kunne ta andre til våren) så ville jeg helt klart møtt opp og gjort mitt beste. Men er du skikkelig dårlig bør du skaffe legeattest fortest mulig. Står vel litt om det på nettsidene til skolen din også? NTNU har i hvert fall en greie som går på "eksamen og syk?"
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #1637 Skrevet 21. november 2012 Jeg kan trekke meg på eksamen, og oppgi sykdom som grunn. Da må jeg lever legeattest innen to døgn for å få mulighet til å ta eksamen på nytt etter nyttår. Tror jeg kommer til å stille og se an formen. Må uansett være der 1 time på grunn av karantenetid, så skal uansett gjøre mitt beste. Anonym poster: e7603a3540aab6eb63d33a12270dceda
Amarinda Skrevet 21. november 2012 #1638 Skrevet 21. november 2012 Ex phil er helt OK når du setter deg inn i det.. Noe du jo skal når du studerer. Og det er egentlig bare et puggefag.. Lese og reprodusere.
Gjest HunterLady Skrevet 21. november 2012 #1639 Skrevet 21. november 2012 Ex phil er helt OK når du setter deg inn i det.. Noe du jo skal når du studerer. Og det er egentlig bare et puggefag.. Lese og reprodusere. Dersom du setter deg inn i det, så er det jo absolutt ikke et puggefag! 2
hermoine Skrevet 21. november 2012 #1640 Skrevet 21. november 2012 Tekstil skal vi ha 1 gang iløpet av 2 år, mens sløyd skal vi ha 3 ganger... Litt mer variasjon takk! Dessuten suger jeg i sløyd så det trekker jo bare ned karakteren om jeg må levere det på eksamen:(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå