Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om noen enda leser denne tråden, men er det noen som vet hvordan det fungerer med søknadsweb (til masterstudier) og søkernummer? Står på min side at jeg har søknadsnummer 240, betyr det at det er over 240 som har søkt?? Kan liksom ikke se for meg det er så mange, men hvis det faktisk er det er jeg føkt!

Det kan jo være at skolen din har flere linjer på master og at det er 240 søkere på alle masterstudier?

Åjo jeg leser denne enda såelnge ikke alle karakter er komme

Anonym poster: 0802061e6564c37ab3ec206e4f6013c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om noen enda leser denne tråden, men er det noen som vet hvordan det fungerer med søknadsweb (til masterstudier) og søkernummer? Står på min side at jeg har søknadsnummer 240, betyr det at det er over 240 som har søkt?? Kan liksom ikke se for meg det er så mange, men hvis det faktisk er det er jeg føkt!

Jeg syntes ikke det hørtes så mange ut jeg? På masteren "min" var det rundt 600 søkere! Når får du vite om du kommer inn eller ikke? :) Lykke til!

Er litt usikker på de søkernummerne, stod ingenting om det på søknadsweb hos meg! Mulig det er forskjellig fra skole til skole.

Skrevet

Jeg har søkt religionsvitenskap, og har hørt at de siste årene har det bare vært noen titalls søkere ved mitt universitet, så da håper jeg AB har rett i at det er søketallet totalt på fakultetet eller noe sånt:)

Ikke vet jeg når jeg får svar heller! Det står ingen steder:S Ei som har søkt ved samme fakultet men ikke samme linje har allerede fått svar, men ingen på min linje aner når vi skal få.

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg har søkt religionsvitenskap, og har hørt at de siste årene har det bare vært noen titalls søkere ved mitt universitet, så da håper jeg AB har rett i at det er søketallet totalt på fakultetet eller noe sånt:)

Ikke vet jeg når jeg får svar heller! Det står ingen steder:S Ei som har søkt ved samme fakultet men ikke samme linje har allerede fått svar, men ingen på min linje aner når vi skal få.

Hvilket universitet? Jeg har søkt master i religionsvitenskap på NTNU :)

Skrevet

Hvilket universitet? Jeg har søkt master i religionsvitenskap på NTNU :)

Jeg søker på UiB :) Vet du noe om når du skal få svar?

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg søker på UiB :) Vet du noe om når du skal få svar?

Jeg aner faktisk ikke. Men fristen for ettersending var i går, og siden jeg søker internt har jeg ikke ettersendt noe. Håper på å få vite det snart! Jeg er så spent!

Trodde ikke søkertallene på UiB var så lave? Jøsses.

Skrevet

Ja vi hadde også frist for å ettersende i går, så det tar vel litt tid enda. Men hadde vært greit å ha en dato å forholde seg til!

Jeg har hørt at det har vært såpass lave søkertall ja, men så er det også ganske få plasser. Snittet har ligget på en c tror jeg. Jeg er nesten på en B i snitt så jeg håper det skal gå bra. VIL VIL VIL komme inn! D:

• 2 uker senere...
Gjest Anuket
Skrevet

Ja vi hadde også frist for å ettersende i går, så det tar vel litt tid enda. Men hadde vært greit å ha en dato å forholde seg til!

Jeg har hørt at det har vært såpass lave søkertall ja, men så er det også ganske få plasser. Snittet har ligget på en c tror jeg. Jeg er nesten på en B i snitt så jeg håper det skal gå bra. VIL VIL VIL komme inn! D:

Jeg søkte på master i historie og jeg fikk vite jeg kom inn for en uke siden ca :) På UiB også! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 3 eksamner i våres. Strøk på samtlige. Wiiii....

*Kill Me*

Anonym poster: 3f0cf27e7a1ec26892b2930644183d09

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg vet ikke hvor det ble av den gamle tråden, derfor starter jeg like godt en ny en. :) Vi nærmere vel oss tross alt eksamenskjøret for de fleste, så en sytretråd kan komme godt med.

Så, studenter, syt og klag så mye dere vil!:fnise:

Anonym poster: 5966aa01d55caf28f3782152d850a3f8

• Liker 1
Skrevet

Vi har eksamen om en måned, og det er fullt kjør med forelesninger til dagen før eksamen, dagen før er vi så heldige at vi får en studiedag ... Er det hos flere det er sånn? Synes det er håpløst å ha skole fra 9 til 2-3 hver dag frem til eksamen.

Skrevet

Om en måned er jeg ferdig med alle eksamener (siste den 14.). EN MÅNED!! Alle 5 (!) går i løpet av to uker, noen dagen etter hverandre, og noen med 1 dags mellomrom. Herreguuuuuuud hva har jeg gått med på... :bond:

Skrevet

Baaaaaaaaaah.....!

Jeg er så lei oppgaver! Jeg har ikke gjort noe annet enn å skrive oppgaver i det siste. Med 60 stp er det FLOTT at alle oppgavene kommer som perler på en snor på slutten av semesteret. Legg på obligatoriske forelesninger nesten hver dag, så.. Ja.

Sosialt liv? Glem det.

Trene? Jeg husker ikke sist jeg så innsiden av treningssenteret.

Sunt kosthold? Neppe!

Men nå begynner det endelig å nærme seg slutten.. En oppgave som jeg venter på vurdering på, og to til som må gjøres ferdig i løp av nær fremtid. Så er det eksamen ganger 3, og juleferie!

Jeg er å latterlig klar for JULEFERIE!

/end klaging

Skrevet

Eksamensperioden er startet!

Etter magesjau og halsbetennelse (og litt latskap) ligger jeg langt etter i lesinga. Eksamen 4., 8. 11. og 20. Det kan ikke bli 20. desember klokka 17:00 fort nok, for da er jeg på vei hjem til mamma og pappa!

Skrevet

Jeg har ingen eksamener dette semesteret, kun oppgaver. Det er jeg takknemlig for. Men med fire innleveringer må jeg fortsatt skrive over 10 000 ord i løpet av den neste måneden, så jeg har da litt å bruke tiden min på.

Skrevet (endret)

Forrige semester hadde jeg heller ingen eksamener, men våre innleveringer var 20.000 ord. Føler meg lurt!

I år er det totalt kaos, men fokuserer på at jeg får lært et nytt språk. For jeg lærte nok mer i ett fag i fjor enn jeg lærer i alle i år, dårlig organisering. Noe som er morsomt mtp. at jeg er i Tyskland. Mytene er herved avvist. Snart ferdig nå, fokuserer heller på masteroppgaveidémyldring enn at seminarene mine suger.

Endret av Glynis
Skrevet

Jeg har levert inn min 2. eksamen i år. 2 down, 2 to go. :) De to neste er de jeg er mest bekymret for.

Skrevet

Jeg har levert 2 av 3 petitum, så nå venter jeg i spenning og se hva jeg får av spørsmål!

Men jeg skal ha muntlig forelesning for klassen og professoren min om 2 uker, det er min første eksamen. Merker jeg har nerver, men likevel klarer jeg ikke å sette igang - det sååå mye annet som kan gjøres :bond:

Skrevet

Jeg har levert 2 av 3 petitum, så nå venter jeg i spenning og se hva jeg får av spørsmål!

Men jeg skal ha muntlig forelesning for klassen og professoren min om 2 uker, det er min første eksamen. Merker jeg har nerver, men likevel klarer jeg ikke å sette igang - det sååå mye annet som kan gjøres :bond:

Uuuh, høres skummelt ut med muntlig foran klassen! Hehe :) Hva studerer du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...