Luppa Skrevet 30. mai 2012 #1521 Skrevet 30. mai 2012 Noen som kan hjelpe??? Hvordan unngår jeg sidetall på de første sidene i et worddokument, slik at når jeg starter med sidetall, så starter sidetallene med "side 1" f.eks. i dokumentets 3. side? Har du mac eller "vanlig" pc? Jeg kan prøve å forklare for mac hvis det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #1522 Skrevet 30. mai 2012 Har du mac eller "vanlig" pc? Jeg kan prøve å forklare for mac hvis det hjelper. Takk for det! Men fikk det til. Litt knoting, banning og prøving så gikk det seg til! Nå er jeg ferdig med bachelor...
Gjest Tekola Skrevet 30. mai 2012 #1523 Skrevet 30. mai 2012 Artig å se frustrerte studenter velte ut av NTNU Dragvoll i dag! Takk til vaffeljernet i kantina som utløste brannalarmen! Jeg satt midt i lesinga og hadde en lur tanke i det den gikk som naturligvis forsvant før jeg kom tilbake. Sukk. Men jeg skal stå på ExPhil denne gangen!
Gjest Armule Skrevet 30. mai 2012 #1524 Skrevet 30. mai 2012 Takk for det! Men fikk det til. Litt knoting, banning og prøving så gikk det seg til! Nå er jeg ferdig med bachelor... Gratulerer! Jeg satte meg ned en måneds tid før innleveringen av master for å sette meg inn i formatering av oppgaven. Det hjalp veldig! Alt fra inndelingsskift, til overskriftsstiler, automatiske innholdsfortegnelser og figurer, både vanlige sidetall og romersidetall ++.
sauen87 Skrevet 30. mai 2012 #1525 Skrevet 30. mai 2012 Eksamen i morgen, og føler meg såååå ferdig med faget... Sitter her og prøver å gjøre litt oppgaver om det jeg er usikker på, men føler ikke jeg kommer noen vei. Lyst å ta fri resten av kvelden og bare slappe av, men føler også jeg burde lære litt til... Får jobbe et par timer til og så er det nok!
Fanta Exotic Skrevet 30. mai 2012 #1526 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har hatt to eksamner i dag, og er skikkelig sliten! Imorgen skal jeg ha R1, og jeg har ikke ord for vanskelig det er Er så redd jeg ikke står!
Drømmespill Skrevet 31. mai 2012 #1527 Skrevet 31. mai 2012 Hjemmeeksamen skal leveres imorgen, og jeg har skrevet seks av ti sider. Jeg kommer ikke på mer å skrive om! Er en analyse, og jeg føler at jeg bare trekker inn masse svada nå.... hvordan skal dette gå?!?
otilie Skrevet 31. mai 2012 #1528 Skrevet 31. mai 2012 great. vi hadde en gruppeoppgave for en stund siden, og nå skal vi levere den individuelt for mappe-eksamen. det er en hel side om en hel teori som en fyr i gruppa har skrevet der han ikke har tatt med NOEN kilder!! han har tatt med masse fra enelleranna bok, men han har ikke referert til noenting i teksten. Har prøvd å få tak i han så han kan putte inn kilder i teksten.... men det skjer ingenting.. og fristen er om et par dager... får jeg ikke noe svar fra han, så må jeg bare slette den delen han har skrevet og håpe at det går bra. Jeg skriver faen ikke det der opp igjen på egenhånd bare fordi han ikke gidder. Verste er at jeg tror den klassen (vi samarbeidet med et annet studie) ikke skal levere den gruppeoppgava til mappe-eksamen engang, så de gir vel faen.....
Chocoholic Skrevet 31. mai 2012 #1529 Skrevet 31. mai 2012 Så satt jeg her igjen med en ny hjemmeeksamen som jeg ikke har begynt på før i dag (fristen er i morgen klokka 07.59)...den skal ikke være så lang, men sålangt har jeg bare gjort 1/4 av den og jeg har MYE igjen, men jeg vet ærlig talt ikke helt hvordan jeg skal løse den... er veldig trøtt og søvnig, men får meg ikke til å sove fordi jeg har så dårlig tid så nå sitter jeg her med dårlig samvittighet og null motivasjon
Strixvaria Skrevet 31. mai 2012 #1530 Skrevet 31. mai 2012 Ahhhrrg, jeg har bevisst unngått å snakke mye om en av eksamenene mine, da jeg har vært veldig usikker på om det har gått råbra eller til helv***. Og selvsagt kommer temaet opp under lunch med ei venninne i går, som også hadde samme eksamen, og jeg finner ut at jeg har bomma TOTALT i konklusjonen min. FML bigtime. For de som er interesserte, så har jeg altså prestert å skrive at Émile Durkheims løsning på det moderne samfunnets problemer er religion, men det er jo så klart korporasjonene, religion er jo Webers greie.. OG DETTE HADDE JEG JO EGENTLIG LEST MASSE PÅ!!!! Har lyst til å synke ned i et sort hull akkurat nå, noe så dumt..
naro Skrevet 31. mai 2012 #1531 Skrevet 31. mai 2012 uæh, kjenner jeg gruer meg til å begynne å studere etter å ha lest denne tråden...
Chocoholic Skrevet 31. mai 2012 #1532 Skrevet 31. mai 2012 uæh, kjenner jeg gruer meg til å begynne å studere etter å ha lest denne tråden... Stort sett hele semesteret er det fantastisk å være student. Sove lenge, ha eget liv, studentaktiviteter +++, men akkurat i eksamensperioden er studenttilværelsen et herk 5
Drømmespill Skrevet 31. mai 2012 #1533 Skrevet 31. mai 2012 "10 sider inkludert litteraturliste" står det i oppgaven min. Kan jeg da være så frekk og bare ha litteratur på side 10? Jeg får ikke skvist noe mer ut av denne oppgaven, har lagt til så mye at det er på kanten til latterlig...
Drømmespill Skrevet 31. mai 2012 #1535 Skrevet 31. mai 2012 Det kan du vel da, ja? har aldri skrevet en slik oppgave før (er mitt første år på høgskole), så er så usikker på formelle krav o.l..
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1536 Skrevet 31. mai 2012 Jeg driver med hjemmeeksamen for øyeblikket, og det er siste ordinære eksamen, før masterarbeidet starter. Det er en rar følelse at i morgen klokken 9 har jeg trolig levert min siste eksamensbesvarelse som student. Jeg undergraver ikke at masteroppgaven er et stort og omfangsrikt arbeid og at jeg ikke er ferdig som student enda, men jeg blir likevel litt sentimental av dette. Aldri mer skal jeg stresse med eksamensforberedelser, aldri mer skal jeg skrive hjemmeeksamen, aldri mer skal jeg ha eksamensnerver. Det er vel fullstendig sykt å tenke sånn, men alle som har vært student i noen år vet vel at det til slutt blir en del av identiteten. Jeg vet ikke hvor godt jeg takler tanken om å legge fra meg "studenten"- hun jeg har vært i så mange år. Dagens syt.
Gjest energibånd Skrevet 31. mai 2012 #1537 Skrevet 31. mai 2012 Har gjennomført alle eksamenene nå (hadde siste i dag) og tar nå sommerferie med god samvittighet. Nå gjelder det bare å vente på sensuren. Ønsker alle lykke til med eksamen og oppgaveskriving!
Strixvaria Skrevet 31. mai 2012 #1538 Skrevet 31. mai 2012 "10 sider inkludert litteraturliste" står det i oppgaven min. Kan jeg da være så frekk og bare ha litteratur på side 10? Jeg får ikke skvist noe mer ut av denne oppgaven, har lagt til så mye at det er på kanten til latterlig... Når det står 10 sider inkludert litteraturliste betyr det at det skal være 9 sider med oppgave + 1 litteraturlisteside (altså 10 sider totalt), så det er helt riktig
ninuska_ Skrevet 31. mai 2012 #1539 Skrevet 31. mai 2012 Kun en side litteraturliste? Wow, det skulle jeg gjerne sett her Jeg fant ut at eksamen er en dag tidligere enn det jeg trodde Ikke så lett å holde oversikt over innleveringsdager. Panikk! 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1540 Skrevet 31. mai 2012 Kan jeg bli sinna nå.. Ja, det blir jeg.. Jeg gikk fra A til B.. Fordi jeg hadde to skrivefeil og jeg hadde glemt å sette opp en kilde riktig. Hadde blanda mellom to bokstaver. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.. dritt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå