Gjest Anuket Skrevet 26. mai 2012 #1481 Skrevet 26. mai 2012 Jeg leverte hjemmeeksamen i går, og i dag har jeg vasket leiligheten og vært på verandaen. Må skrive ferdig en oppgave som skal inn på tirsdag og forberede meg til siste eksamen på onsdag. Men resten av dagen skal bruke til grilling i sola og feiring av bursdagen min i kveld. Hurra for det Ser at det er meldt drittvær i Trondheim til uka, og det er vel egentlig ok for min del. For jeg skal jobbe de første dagene av sommerferien min, og så reiser jeg opp til Finnmark. Og da er det helt greit å reise fra dårlig vær til enda dårligere vær Lykke til med lesinga til alle dere som ikke tar dere fri i helgen Gratulerer med dagen! Jeg skal grille med et par venner senere ikveld så jeg må gjøre siste innsats for dagen men det er ikke lett!
belle84 Skrevet 27. mai 2012 #1482 Skrevet 27. mai 2012 Herregud, er det noen som får gjort noe særlig i denne varmen??? En ting er at det er pyton å sitte inne når det er nydelig vær, men en annen ting er at det er styggvarmt inne også. Trodde jeg skulle krepere i dag da jeg satt inne på et vaaarmt rom på skolen, og prøvde å løse oppgaver med dundrende hodepine. Dårlig timing av sommeren! Skriver på hjemmeeksamen ute. Papir og penn ute, innføring på pc om kvelden. Det går, men så utrolig kjedelig. Ja hvorfor kan ikke sommeren komme etter eksamen. Jeg er sikker på når eksamensperioden er over, vil det regne i bøtter og spann til skolestart.
Gjest alille Skrevet 27. mai 2012 #1483 Skrevet 27. mai 2012 Skriver på hjemmeeksamen ute. Papir og penn ute, innføring på pc om kvelden. Det går, men så utrolig kjedelig. Ja hvorfor kan ikke sommeren komme etter eksamen. Jeg er sikker på når eksamensperioden er over, vil det regne i bøtter og spann til skolestart. Det er jeg også sikker på. Ser for meg at sola skinner når jeg går til eksamenslokalet, og så snart jeg kommer ut vil det hølje ned.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #1484 Skrevet 27. mai 2012 Jeg er så lei manglende informasjon fra skolen... :/ Skal levere bacheloroppgaven 1 juni. I retningslinjene står det at den skal leveres i tre eksemplarer, og et skal være løse sider. Bibilotekdama sier at de andre to skal være innbundet, og jeg må reise i over en time til nærmeste kopibutikk for å innbinde de. Veilederen sier jeg bare kan stifte de sammen. Studieansvarlig sier vi kan gå i administrasjonen og få innbundet de der men må bestille tid. Administrasjonen sier at innbindingsmaskinen der ikke er for studentoppgaver... Så jeg er forvirra!!! :S
Papilio Skrevet 27. mai 2012 #1485 Skrevet 27. mai 2012 Faaaaan. Jeg har eksamen på torsdag og er en typisk skippertaksstudent så jeg har masse å gjøre... Men jeg klarer ikke konsentrere meg skikkelig i varmen og har ikke gjort på langt så mye som jeg skulle i helga.
Fantomina Skrevet 28. mai 2012 #1486 Skrevet 28. mai 2012 Gratulerer med dagen! Jeg skal grille med et par venner senere ikveld så jeg må gjøre siste innsats for dagen men det er ikke lett! Takk! :D Bursdagen som bare skulle være "ett glass vin" ble plutselig til en hel flaske vin, og søndagen ble tilbragt i gresset med en god skjønnlitterær bok og grilling. Jaja, i dag skal (må) jeg være flink og skrive ferdig semesteroppgaven min! Den skal leveres i morgen klokken 12, og så skal resten av dagen brukes til å memorere oppgaven så jeg kan skrive den på skoleeksamen på onsdag. Lykke til til alle dere andre! Ta dere sammen, også blir vi ferdige med dette i år også!
otilie Skrevet 28. mai 2012 #1487 Skrevet 28. mai 2012 eksamen imårraaaaaaa!! siste eksamen da, så skal bli digg å bli ferdig! 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1488 Skrevet 28. mai 2012 Tror jeg er ferdig med bacheloroppgaven min. Kun språkvask og dobbeltsjekk av referanser igjen.
cupcake90 Skrevet 28. mai 2012 #1489 Skrevet 28. mai 2012 Nå er jeg så utrolig lei av å lese til eksamen! Har gått i et i 8 uker nå. Kun 1 uke til sommerferie, men jeg er sååå lei og umotivert! Men samtidig er jeg så stresset og nervøs for eksamen, at jeg ikke får meg selv til å ta særlig med pauser
belle84 Skrevet 29. mai 2012 #1490 Skrevet 29. mai 2012 Endelig sommerferie. Leverte i natt. Vet ikke hvordan det går. sommer sommer. Lykke til på eksamen dere som har litt igjen. 2
Linenor Skrevet 29. mai 2012 #1491 Skrevet 29. mai 2012 Jeg føler meg virkelig ikke godt nok forberedt. For å være ærlig har jeg bare lest i ca. 3 timer totalt i løpet av den siste uken, og jeg husker ikke mye av det. Har ikke lest mye dette semesteret i akkurat dette emnet, og jeg vurderer sterkt å trekke meg fra eksamen
Gjest Anuket Skrevet 29. mai 2012 #1492 Skrevet 29. mai 2012 Hjemmeeksamen er noe herk! 2500 ord, 500 ord igjen også må jeg lage litteraturliste, kilder og få noen til å lese over den, men kanskje jeg får levert den ikveld?? Så kan jeg ta meg litt fri imorgen før innspurten til muntlig?
otilie Skrevet 29. mai 2012 #1493 Skrevet 29. mai 2012 har hjemmeksamen jeg og! lykke til dere andre som har eksamen:) sliter faktisk mest med redegjørelsen i oppgava og ikke drøftinga..... xP Men er så vanskelig å redegjøre for noe som er så FAST liksom... sitter bare og siterer fra kunnskapsløftet '-.-
Blackpuma Skrevet 29. mai 2012 #1494 Skrevet 29. mai 2012 Uæ, hadde eksamen i dag. Norsk som privatist. Er ganske ok til å ordlegge meg, men er ikke så flink til å skrive om saker som ikke engasjerer meg nevneverdig. Hater rammene man får på norskeksamen, men må bare leve med dem. Sov ikke i natt, og det ødela en del, da jeg klarte å finne ut at jeg skulle bruke et ord jeg var sikker på at jeg kunne, men så viste det seg at det har en litt annen betydning. Hadde ikke latt det skje om jeg ikke var supertrøtt de siste 50 minuttene. Må ha 5 eller 6 for å få så mange poeng som jeg trenger. sint. litt i hvert fall. Så da blir det vel norskeksamen for andre gang til høsten! Bra at planen er å ta fag til høsten uansett, da, så blir det bare et ekstra fag.
Drømmespill Skrevet 29. mai 2012 #1495 Skrevet 29. mai 2012 holder på med siste hjemmeeksamen nå, og det går sååååå treigt! Er allerede i sommerferiemodus, og har kommet inn på drømmeskolen, så jeg sliter med å få ting ned på arket. UGH
Gjest Armule Skrevet 29. mai 2012 #1496 Skrevet 29. mai 2012 Hjemmeeksamen er noe herk! 2500 ord, 500 ord igjen også må jeg lage litteraturliste, kilder og få noen til å lese over den, men kanskje jeg får levert den ikveld?? Så kan jeg ta meg litt fri imorgen før innspurten til muntlig? Har du hørt om/brukt EndNote? Det anbefales! Spesielt om man går master. Program med referansebibliotek og integreres i word, og gjør at du ikke trenger å manuelt lage litteraturliste. Jeg digger forresten hjemmeeksamen Spesielt mappe-formen.
ninuska_ Skrevet 29. mai 2012 #1497 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Har du hørt om/brukt EndNote? Det anbefales! Spesielt om man går master. Program med referansebibliotek og integreres i word, og gjør at du ikke trenger å manuelt lage litteraturliste. Jeg liker ikke EndNote, selv om jeg burde sikkert bruke det nå som jeg skal skrive masteroppgave. Jeg er sånn som husker alle referanser i hodet, så mens jeg skriver noe, så husker jeg å referere både til Ola og Per. Har hørt fra andre i klassen at den noen ganger gjør feil i referansene.. er det sant? Jeg føler meg litt for kontrollfrik til å stole på et program Jeg gleder meg til en uke - da blir det ferie! Jeg er så lei. Skjedd så masse i det siste, og hodet mitt er ikke "in The game". Endret 29. mai 2012 av ninuska_
Gjest Armule Skrevet 29. mai 2012 #1498 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Jeg liker ikke EndNote, selv om jeg burde sikkert bruke det nå som jeg skal skrive masteroppgave. Jeg er sånn som husker alle referanser i hodet, så mens jeg skriver noe, så husker jeg å referere både til Ola og Per. Har hørt fra andre i klassen at den noen ganger gjør feil i referansene.. er det sant? Jeg føler meg litt for kontrollfrik til å stole på et program Jeg gleder meg til en uke - da blir det ferie! Jeg er så lei. Skjedd så masse i det siste, og hodet mitt er ikke "in The game". For min del slipper jeg å tenke på å måtte se igjennom teksten og litteraturlisten for å se at det ikke mangler eller er overflødige referanser i litteraturlisten. Jeg brukte tilsammen 120 kilder på mastern, så det hadde tatt en god stund å gå igjennom! Veldig glad jeg ikke måtte det Jeg har ikke merket at den gjør feil i referansene, men det er ikke alltid man finner kategorier som passer til referansen man har. Jeg har laget min egen stil som ser ut som den vi bruker på instituttet (den vanlige harvardstilen er ikke helt lik), og så lenge man er flink til å tenke litt kreativt og justerer litt på stilen, så går alt veldig greit. Lykke til med siste uka Endret 29. mai 2012 av Cervix
Gjest Anuket Skrevet 29. mai 2012 #1499 Skrevet 29. mai 2012 Har du hørt om/brukt EndNote? Det anbefales! Spesielt om man går master. Program med referansebibliotek og integreres i word, og gjør at du ikke trenger å manuelt lage litteraturliste. Jeg digger forresten hjemmeeksamen Spesielt mappe-formen. Nei det har jeg aldri!
Gjest Armule Skrevet 29. mai 2012 #1500 Skrevet 29. mai 2012 Nei det har jeg aldri! Anbefaler å sjekke det ut! Man legger referansene inn i selve programmet, og legger fortløpende inn kildene som henvisninger i teksten (slik man normalt gjør, bare at man bruker endnotefunksjonen i word). Deretter lages det ei litteraturliste automatisk på slutten av dokumentet. Og det beste (!), er at man kan skrive kapitler i hver sin word-fil for så å lime de sammen til ett dokument mot slutten - og det fungerer åkke som Vi får programmet gratis på universitetet gjennom LiReg. Hør med biblioteket om de er kjent med programmet, vi fikk et par timers opplæring hos vårt bibliotek når vi skrev bacheloroppgaven
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå