Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest virveldyr
Skrevet

Under en uke til muntlig, hater opplegget. Føler at alt detter ut av hodet mitt når jeg står der foran sensor. :redd:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stresser med muntligeksamen og fikk plutselig en grufull tanke. Vet jo ikke hvem ekstern sensor blir, men foreleser har hintet veldig om det (det er tydeligvis noen han er veldig begeistret for) og jeg har en mistanke om at denne professoren har hatt gjesteforelesning hos oss. MEN hvis jeg har rett så snakker ikke denne personen norsk! De kan vel ikke kreve at vi skal snakke engelsk på muntligeksamen der og da?...

Gjest Anuket
Skrevet (endret)

Jeg innså plutselig at jeg kun har to artikler igjen i dette helsikens kompendiet, og at jeg nesten er gjennom hele pensum! :hoppendeglad: Ganske fornøyd med dagens innsats, siden jeg har følt at jeg kun har surret vekk tiden :fnise:

Endret av Anuket
Skrevet

Vil-ikke-stå-opp.com/modus-idag.

:bond:

Gjest Kjærleik
Skrevet

Vil bare bli ferdig med dette semesteret nå, men har ingen motivasjon til å lese! Skulle tro at å være ferdig om to uker er motivasjon i seg selv, men NEI... :sukk: Får vel bare håpe at jeg står i det minste.. Det verste er vel at jeg tar det hele med stor ro, og er ikke nervøs i det hele tatt -men det kommer vel det også. Motivasjon mottas med takk!

Gjest finurlig
Skrevet

Eksamen i morgen kommer til å gå til helvette..!

Foreleser har ikke lagt ut info, artikler og slides brukt i faget, og jeg aner ikke hva jeg må kunne... :sukk:

Gjest Anuket
Skrevet (endret)

Kjære medstudent, etter å ha sittet med deg i et par timer og lest i samme lesesal er det et par ting jeg gjerne vil at du skal ta til deg:

- Vi sitter på en lesesal, et stilleområde hvor vi skal kunne konsentrere oss, da er det IKKE greit å ha mobilen på med lyd slik at vi hører hver eneste gang du får en sms eller når noen ringer deg!

- MÅ du virkelig smelle med døren hver gang du skal ut? Det er utrolig irriterende og jeg kvepper hver eneste gang og kommer ut av leserytmen min :kjefte:

- Det er overhode ikke greit å spise mat inne på lesesalen som bråker! Altså knekkebrød, chips, epler, gulrøtter og lignende. JA jeg hører deg veldig godt, selv om du prøver å tygge saktere og "stillere" :nei:

- Hvisking et par ganger er ok, men ikke lengre samtaler. Gå på gangen!

- Men skal du sitte og hyle og le rett utenfor døren, så hadde det vært flott om du flyttet deg enten til kantinen eller lenger ned i gangen...

- Musikk kan du gjerne høre på, men jeg vil ikke høre på det du hører.

Dagens utblåsing ferdig! :takke:

Endret av Anuket
Gjest Armule
Skrevet

Jøss! Hvor store lesesaler har dere, og kjenner dere ikke hverandre?

Vi er et ganske lite kull (10 stykker), og vi sitter fire på en lesesal. Glad jeg slipper sånn stress!

Skrevet

Hadde eksamen i dag og er skikkelig sur nå. Eksamen var formulert helt idiotisk, oppgavene var ikke tilpasset det vi har fokusert på og jeg gjorde det egentlig ganske rævva. Jeg trodde egentlig jeg skulle få B, men nå er jeg glad om jeg i det hele tatt står...ÅH, har ikke lyst å bruke neste år på å ta opp fag, siden det er siste året på bacheloren...

Skrevet

Første veiledning på bacheloroppgaven i morgen, har skrevet 5000 ord (av det som til slutt skal bli 7000). Tenk om det slaktes fullstendig! :daane:

Skrevet

Siste eksamen i morra, om 17 timer har jeg fullført første år av utdanninga. Er så nervøs at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, eneste trøsta er at jeg kommer til å ha det verre i morra tidlig :gjeiper:

Anuket, I feel your pain! Har gitt opp tanken på både lesesal og bibliotek i dag, ligger i fosterstilling på sofaen og klemmer på "Brecht on Theatre", "The Hidden Plot", "Verbatim Verbatim" og notatene mine, håper at blekket kan skli inn under huden eller at Piscator skal besøke meg i søvne. Hjernen er overklokka uansett nå.

Tvi tvi til alle, brekk ei penn og gi alt :klem:

Gjest Anuket
Skrevet

Vi er et ganske lite kull (10 stykker), og vi sitter fire på en lesesal. Glad jeg slipper sånn stress!

Jeg vet ikke om noen som har egne lesesaler på UiB, med unntak av et par studier på Matnat og masterstudenter. Alle oss andre sitter på "store" lesesaler, gjerne litt tett oppå hverandre, og det er ikke akkurat lydtette vegger så :sjenert:

Gleder meg til den dagen jeg får egen masterlesesal, DET blir himmelen i forhold til nå! :fnise:

Men jeg er litt nærtagende på lyd/bråk/fnisete studenter jo mer eksamen nærmer seg... :sjenert:

Gjest Daenerys
Skrevet

Siste skoleeksamen var i dag. Nå setter jeg inn arbeidsjernet, imorgen leveres bacheloren og jeg er ferdig!!

Gjest Anuket
Skrevet

Siste eksamen i morra, om 17 timer har jeg fullført første år av utdanninga. Er så nervøs at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, eneste trøsta er at jeg kommer til å ha det verre i morra tidlig :gjeiper:

Anuket, I feel your pain! Har gitt opp tanken på både lesesal og bibliotek i dag, ligger i fosterstilling på sofaen og klemmer på "Brecht on Theatre", "The Hidden Plot", "Verbatim Verbatim" og notatene mine, håper at blekket kan skli inn under huden eller at Piscator skal besøke meg i søvne. Hjernen er overklokka uansett nå.

Tvi tvi til alle, brekk ei penn og gi alt :klem:

:fnise: Jeg ser dette for meg hihi!

Jeg skal tidlig på lesesalen imorgen, og jeg sverger støter jeg på noen irriterende mennesker så er det like før jeg hyler ut av frustrasjon! (i mitt eget hode vel å merke :sjenert: )

Skrevet

Siste skoleeksamen var i dag. Nå setter jeg inn arbeidsjernet, imorgen leveres bacheloren og jeg er ferdig!!

Jippi! Helt ferdig med bachelor da? :hoppe:

AnonymBruker
Skrevet

Kalles det lesesal med bare fire stykker? er ikke det mer ett grupperom? jeg sitter på en lesesal med noen hundre andre...

Skrevet

Etter en dårlig dag pga overnevnte møkkaeksamen er jeg nå supermotivert! Kanskje litt greit at årets første eksamen går dårlig - da blir man jo skremt til å lese døgnet rundt for å få til de neste!

Så nå har jeg printet ut sammendrag for faget jeg snart skal ha eksamen i, og skal bruke de neste 10 dagene på å lese-lese-lese på!!!

Gjest Vodka
Skrevet

Nabo som bare MÅ sette på musikk kl 1 på natten :sinna:

Gjest Daenerys
Skrevet

Jippi! Helt ferdig med bachelor da? :hoppe:

Jaaa! *12 timer til innlevering* *klamprer desperat på tastaturet for å prøve å bli fornøyd*

Det kommer til å føles merkelig altså. Forresten, tror vi har studert noe av det samme ;)

Skrevet

:fnise: Jeg ser dette for meg hihi!

Jeg skal tidlig på lesesalen imorgen, og jeg sverger støter jeg på noen irriterende mennesker så er det like før jeg hyler ut av frustrasjon! (i mitt eget hode vel å merke :sjenert: )

Hehe, hyl ut her - med så store bokstaver du bare vil :klemmer: Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å respektere de veldig enkle reglene som gjelder på en lesesal, men facebook melder om at det er veldig mange av mine medstudenter som plages med det samme. Jeg endte opp med å kjøpe de bøkene jeg trengte, så jeg kunne lese hjemme - ikke billig, men jeg kommer til å trenge dem senere i studiene uansett, og det var heldigvis ikke så mange.

Bråvåkna for to timer sida av at jeg ropte "Alienation is partially redundant!", så noe sier meg at jeg har hatt fagrelaterte drømmer :sjenert:

...herregud, jeg trenger ferie :fnise: Tre og en halv time igjen nå så kan jeg la Brecht ligge i hvertfall et halvår ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...