otilie Skrevet 8. mai 2012 #1281 Skrevet 8. mai 2012 SUPERT!!!! Har eksamen imårra, og jeg kommer meg ikke inn på studentweb der kandidatnummeret mitt står!! Håper jeg kommer meg inn iløpet av kvelden... orker ikke drive å stresse med dette imorgen.....
Gjest Tekola Skrevet 8. mai 2012 #1282 Skrevet 8. mai 2012 På NTNU får du mulighet til å sjekke kandidatnummeret ditt når du registrerer deg på eksamensdagen, er det ikke sånn andre steder?
NancyB. Skrevet 8. mai 2012 #1283 Skrevet 8. mai 2012 ^ Har vore slik når eg var student også (på to forskjellige studiestadar), så trur det skal gå heilt fint.
otilie Skrevet 8. mai 2012 #1284 Skrevet 8. mai 2012 På NTNU får du mulighet til å sjekke kandidatnummeret ditt når du registrerer deg på eksamensdagen, er det ikke sånn andre steder? vi har hjemme-eksamen og vi er automatisk oppmeldt til eksamen, så jeg tror ikke de ser vitsen med at vi skal møte opp noe sted
Gjest Tekola Skrevet 8. mai 2012 #1285 Skrevet 8. mai 2012 vi har hjemme-eksamen og vi er automatisk oppmeldt til eksamen, så jeg tror ikke de ser vitsen med at vi skal møte opp noe sted Hva skal du med kanditatnummeret ditt da? Om du skal levere den så skal du fortsatt få nummeret ditt når du leverer?
otilie Skrevet 8. mai 2012 #1286 Skrevet 8. mai 2012 Hva skal du med kanditatnummeret ditt da? Om du skal levere den så skal du fortsatt få nummeret ditt når du leverer? vi leverer på fronter, så kan hende det blir litt vanskelig for de? ikke vet jeg. du får spørre eksamenskontoret på skolen min :O kom meg uansett inn på studentweb etterhvert og har nummeret. *phew*
Lista Skrevet 8. mai 2012 #1287 Skrevet 8. mai 2012 Høres veldig tungvint ut med sånn kandidatnummer På min høyskole har vi et studentnummer på studentkortet som brukes på alle oppgaver og skriftlige eksamener.
Gjest Tekola Skrevet 8. mai 2012 #1288 Skrevet 8. mai 2012 Kandidatnummer er jo for å sikre full anonymitet på eksamensevalueringer. Man kan fort kjenne igjen det samme nummeret om og om igjen. Derfor har vi et studentnummer som er fast og så kandidatnumre som varierer.
Gjest Armule Skrevet 8. mai 2012 #1289 Skrevet 8. mai 2012 Vi hadde samme studentnummer på oppgaver tidligere, men gikk bort i fra det. På UiT bruker de kandidatnummer, og brukes nettopp for anonymiteten sin skyld og at ingen skal gjenkjennes. ..dog ikke så vanskelig å kjenne igjen personer når det er maks 10 personer i et kull, og man får muntlig tilbakemelding på mappeoppgaver. Men det er tanken som teller!
Anglofil Skrevet 8. mai 2012 #1290 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Eksamen neste uke, og uka etter der igjen er det innlevering av hjemmeeksamen som skal være på mellom 6000-8500 ord. Jeg gleder meg.(..) Mvh Yvonne Endret 8. mai 2012 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #1291 Skrevet 8. mai 2012 Er det negativt at en bacheloroppgave strukturer seg slik: 2 sider innledning, 3 sider bakgrunnskapittel, 8 sider teori, ca 4 sider med metode, 6 sider med drøfting og ca 1 side som avsluttning? Oppgava skal være på maks 25 sider, men er redd for at drøftingsdelen er for liten.
ninuska_ Skrevet 9. mai 2012 #1292 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Vi hadde 25-ish sider. Og da hadde jeg ca: 7 innledning (med teori), 6 metode, 3 resultater, 8 drøfting, 1 konklusjon. Det er jo innholdet som er viktig! Jeg skal skrive begrunnelse for hvorfor jeg tar opp det ene faget mitt, altså hva jeg har endret og hvorfor. Noen tanker? For å ta si det for hundrede gang (): Jeg tar det jo opp for sensuren var på villspor. Gikk ned etter å ha fått tips av faglærer å klage etter at hun leste begrunnelsen, og fordi begge begrunnelsene var veldig merkelige - ingen samsvar med hverandre (en roste den opp i skyene, men trakk ned pga den var ikke innenfor fagfeltet, selv om det var nytt på pensum - den andre mente at på masternivå måtte man kunne skrive oppgave.... så alt den andre roste mente denne ikke fantes i oppgaven) Den eneste likheten var at de følte det manglet litt struktur i teoridelen, at det kunne trekke opp oppgaven. Kan jeg skrive at jeg har endret noen ting fordi det stod i begrunnelsen(e)? Eller burde jeg skrive fra mitt eget perspektiv, altså at jeg har gransket oppgaven min og endret ting? Sukk... jeg vet jo ikke hva som forventes i dette faget pga begrunnelsene er så ulike, men jeg leverer inn med et håp om å få bedre! Endret 9. mai 2012 av ninuska_
sauen87 Skrevet 9. mai 2012 #1293 Skrevet 9. mai 2012 Hmf... Første eksamen i morgen, og her sitter jeg. Har ikke gjort en drit fornuftig i dag. Dette er en eksamen med hjelpemidler tillatt da, så tenkte å bruke dagen på å sortere og gå igjennom det jeg skal ha med meg på eksamen i morgen. Jaja, nå får det bare gå som det går, har ikke sjans til å lære så veldig mye mer i dag akkurat...
Gjest Anuket Skrevet 9. mai 2012 #1294 Skrevet 9. mai 2012 En mindre eksamen å stresse med! Puh Men lange dager på lesesalen blir det uansett! Kanskje like greit at det regner her
Gjest IngvildSF Skrevet 9. mai 2012 #1295 Skrevet 9. mai 2012 Eksamensoppgaven skal leveres i morgen kl.11. Har igjen 20% av oppgava + innledning og avslutning, og her sitter jeg, slått ut av pollen. Juhu!
krem Skrevet 9. mai 2012 #1296 Skrevet 9. mai 2012 Er så klar for å bli ferdig med mine siste eksamener på det jeg håper blir lang lang tid Ble så lettet da jeg så at eksamensoppgavene som var gitt på tilsvarende eksamener som den jeg skal ha i morgen, tidligere. De var jo fullt ut overkommelige Så da kan jeg le litt av all bekymring jeg har hatt for eksamen og heller prøver å finne roen (og gjøre meg klar for de tre jeg har igjen!)
Lista Skrevet 9. mai 2012 #1297 Skrevet 9. mai 2012 Kandidatnummer er jo for å sikre full anonymitet på eksamensevalueringer. Man kan fort kjenne igjen det samme nummeret om og om igjen. Derfor har vi et studentnummer som er fast og så kandidatnumre som varierer. Sensorene får aldri vite hvem som har hvilket studentnummer. Det er jo hele poenget! Om man skulle kjenne igjen et studentnummer (uansett usannsynlig når skolen har 8000 studenter), så han/hun fortsatt ikke hvem som eier studentnummeret.
NoWorries Skrevet 9. mai 2012 #1298 Skrevet 9. mai 2012 Hadde muntlig eksamen i går som gikk til helvete!
Fantomina Skrevet 9. mai 2012 #1299 Skrevet 9. mai 2012 Sensorene får aldri vite hvem som har hvilket studentnummer. Det er jo hele poenget! Om man skulle kjenne igjen et studentnummer (uansett usannsynlig når skolen har 8000 studenter), så han/hun fortsatt ikke hvem som eier studentnummeret. I små klasser er det fort gjort å vite hvem som er hvem og kjenne igjen studenter på håndskrift, emne, skrivemåte og annet. Ikke alle skoler er så store og ikke alle emner har 200 studenter. I min klasse nå er vi omtrent 20 studenter, alle skriver om forskjellige ting, alle har presentert oppgaven for klassen, foreleseren har gitt alle individuell veiledning og ønsker selv at vi skal levere semesteroppgave med navn og deretter ta skoleeksamen med kandidatnummer så han ikke kan se hvem som er hvem. Jeg tror likevel at han vil kjenne igjen skrivestil og valg av emne på skoleeksamen, så for min del har ikke kandidatnummer eller studentnummer eller navn noen betydning. Sånn ellers skal jeg levere nevnte semesteroppgave 29. mai, men vil gjerne være ferdig til 16. mai. Har hjemmeeksamen fra 18. til 25., og skoleeksamen 30. mai. Skulle så gjerne ønske at det var 31. mai i dag!
Gjest Daenerys Skrevet 9. mai 2012 #1300 Skrevet 9. mai 2012 Siste skoleeksamen imorgen. Jeg er syk, jeg er ikke forberedt, gruer meg. Ikke lest alt pensum, meser somen gal på sammendrag. Men hodet mitt funker ikke i dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå