Gjest Anuket Skrevet 29. februar 2012 #1181 Skrevet 29. februar 2012 Jeg DØR! Jeg ligger på etterskudd med alt, har 4 oppgaver hengende over meg, masse jeg burde ha lest, og en haug med praksisrelatert shit på toppen av det hele! Hvor søker man om å få flere timer i døgnet? Det jeg trenger er den tidsvenderen (het den det mon tro? ) Hermine hadde i Fangen fra Azkaban!!
Gjest Anuket Skrevet 6. mars 2012 #1182 Skrevet 6. mars 2012 FERDIG! Ferdig med hjemmeeksamens oppgaven! Nå er det bare å skrive den inn, sørge for litteraturliste og så kan jeg levere!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #1183 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har eksamen i morgen, men jeg sliter så veldig med faget! Det er den største eksamenen vi noen gang har hatt, og jeg synes det er så vanskelig. Motivasjonen er virkelig i bånn (har ikke en gang lyst til å jobbe med det jeg utdanner meg til!), og jeg VET det går til H****** i morgen. Ikke at jeg bryr meg så mye om det, men det er uansett surt å stryke så jeg blir nødt til å ta den opp på nytt. Har ikke greid å lese noe særlig de siste dagene. Sitter bare og ser på eksamensoppgavene eller det jeg må lese på, og alt svømmer av gårde foran øynene mine.
Sulosi Skrevet 6. mars 2012 #1184 Skrevet 6. mars 2012 Å herregud Fikk du gjenopprettet? Jeg er syk og ødelagt, men nå drar jeg meg opp av senga for gruppearbeid. Håper de synes det er greit jeg jobber litt individuelt idag! Takk. Fikk gjennoprettet deler av oppgaven. Fikk ikke sove så satt oppe hele natta og gjorde resten på nytt. Godt å bli ferdig da Gruppearbeid kan være en prøvelse, håper du er heldig med gruppa du er på. Har opplevd grupper på godt og vondt, vet iallefall at stålkontroll over andré sjelden fører noe godt med seg
ninuska_ Skrevet 6. mars 2012 #1185 Skrevet 6. mars 2012 (endret) Takk. Fikk gjennoprettet deler av oppgaven. Fikk ikke sove så satt oppe hele natta og gjorde resten på nytt. Godt å bli ferdig da Gruppearbeid kan være en prøvelse, håper du er heldig med gruppa du er på. Har opplevd grupper på godt og vondt, vet iallefall at stålkontroll over andré sjelden fører noe godt med seg Så bra deler ble gjennopprettet, selv om du ikke fikk reddet resten. Nå er det jo over! Ja... Tja. Både og. Liker gruppa godt, men det er et enkeltindivid som forpester. Som liker at andre trår varsomt rundt på tå ellers blir personen skikkelig vrang og vanskelig. Og jeg er en som sier ifra - så jeg har fått litt kjeft fra de andre gruppemedlemmene - for de mener det beste er å "klappe personen litt på skulderen og late som ingenting".. Kan sies at personen ble kastet av fra sin forrige gruppe, antageligvis pga fravær, men jeg tipper det var mer bak enn som så.... Ellers litt sutring fra meg: etter 9 dager sykdom sitter jeg her med bihulebetennelse! Hater når man må samle krefter for å gjøre unna obligatorisk. Smertefullt! Endret 6. mars 2012 av ninuska_
Gjest Anuket Skrevet 6. mars 2012 #1186 Skrevet 6. mars 2012 Har levert nå! Nå tar jeg resten av kvelden fri, før skippertaksuken begynner imorgen ferie anyone?
Gjest Armule Skrevet 6. mars 2012 #1187 Skrevet 6. mars 2012 Har hatt noen utrolige dårlige dager. Stått opp sent, og gjort lite! Venter i tillegg på å høre om vi får en leilighet vi har sett på, og det er uutholdelig.. Blir helt opphengt i det. Heldigvis ligger jeg forholdsvis godt an, sidemessig. Teori-, forskningshistorie- og materialkapittel er skrevet ned, og pusses på. Så er det diskusjon, som jeg gruer meg forferdelig til. Innlevering er 21. mai, men tida går ufattelig fort så mai kommer nok før jeg får tenkt meg om.
sauen87 Skrevet 7. mars 2012 #1188 Skrevet 7. mars 2012 Føler jeg begynner å komme godt inn i det nå. Har 30 sider igjen av pensum i et fag, og det er fremdeles 2.5 mnd til eksamen. Fag nr 2 har jeg 3-4 kapitler igjen av. Så har jeg et fag der jeg henger litt etter, og et fag der jeg egentlig føler jeg ikke kan noe som helst. Heldigvis MC-eksamen med alle hjelpemidler tillatt (!), så satser på at ting kommer seg etterhvert. Nå skal jeg gjøre meg ferdig med de to fagene jeg nesten er ferdig i løpet av denne uka, og bruke den neste måneden på å fokusere mye på de to andre fagene, slik at jeg kommer i mål! Har sett på eksamensplanen min, og må si jeg er lykkelig. Har 7-14 dager mellom hver eksamen, noe som betyr TID til å fokusere på et fag, og ikke alle på en gang. Før jul var helt grusom, med 4 eksamener på under 2 uker, der de to verste var dagen etter hverandre... Det er så godt å få en uke til å få oversikten og å få inn det som ikke er på plass! Satser på at dette semesteret blir bedre enn forrige :-)
Gjest finurlig Skrevet 9. mars 2012 #1189 Skrevet 9. mars 2012 Alle andre har kommet inn på skole i utlandet, jeg har ikke hørt ett ord enda
Gjest Tekola Skrevet 12. mars 2012 #1190 Skrevet 12. mars 2012 Har en eksamensoppgave som vi skal bruke hele semesteret på og så må vi presentere den underveis i løpet av våren. Skulle holdt en av tre presentasjoner i dag men er skikkelig dårlig. Fikk mail fra foreleser om at jeg MÅ holde foredrag på et av seminarene for å få det godkjent, håper bare jeg rekker det neste mandag. Hvorfor blir jeg alltid syk på feil tidspunkt?
Gjest Vinglepetra Skrevet 12. mars 2012 #1191 Skrevet 12. mars 2012 Har en eksamensoppgave som vi skal bruke hele semesteret på og så må vi presentere den underveis i løpet av våren. Skulle holdt en av tre presentasjoner i dag men er skikkelig dårlig. Fikk mail fra foreleser om at jeg MÅ holde foredrag på et av seminarene for å få det godkjent, håper bare jeg rekker det neste mandag. Hvorfor blir jeg alltid syk på feil tidspunkt? [/quote Det ordner seg nok Jeg kjenner meg veldig igjen
Gjest Vinglepetra Skrevet 12. mars 2012 #1192 Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg henger langt etter leseplanen. Har hatt noen late dager der jeg ikke har fått gjort noen ting, må virkelig komme ajur snart, innleveringsfristen for to oppgaver nærmer seg. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal klarer alt dette.... Endret 12. mars 2012 av Vinglepetra
Samulita Skrevet 12. mars 2012 #1193 Skrevet 12. mars 2012 Jeg klarer ikke å motivere meg for dette tullete svadastudiet jeg lider meg igjennom...!!! Har bestemt meg for å bytte studiet til høsten, så da er det enda verre å tvinge seg selv til å lese. Og nå har jeg to kvalifiseringsoppgaver som må skrives iløpet av de neste to ukene. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.
Gjest Vinglepetra Skrevet 12. mars 2012 #1194 Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg klarer ikke å motivere meg for dette tullete svadastudiet jeg lider meg igjennom...!!! Har bestemt meg for å bytte studiet til høsten, så da er det enda verre å tvinge seg selv til å lese. Og nå har jeg to kvalifiseringsoppgaver som må skrives iløpet av de neste to ukene. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg føler akkurat det samme, trives med studiet, men er utrolig demotivert for tiden, klarer bare ikke å lese! Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre! Motivasjonen er virkelig helt borte har sittet,med bøkene I flere timer nå, har ennå ikke lest et kapittel Endret 12. mars 2012 av Vinglepetra
Drømmespill Skrevet 14. mars 2012 #1195 Skrevet 14. mars 2012 eksamen imorgen.... Føler jeg har lest alt for lite, men hver gang jeg åpner en bok så føler jeg har lest det før. Er så utrolig nervøs, og klarer ikke å sett meg ned for å lese over notater. Ligger bare helt apatisk i sengen og stirrer i taket... Gjør det ikke bedre at det er et fag jeg angrer på at jeg valgte, så jeg har absolutt null motivasjon... BLÆH
Fantomina Skrevet 16. mars 2012 #1196 Skrevet 16. mars 2012 Ting føles en anelse uoverkommelig akkurat nå. Blurgh. Har to 15-poengsfag og skal levere semesteroppgave i begge fagene. I det ene faget er fristen 30. mars, og vurdering er godkjent/ikke godkjent. Her har jeg skrevet ca én side metode. I det andre faget er fristen "en gang før st.hans" og karakteren på oppgaven er halve karakteren i faget, og jeg har ikke skrevet noe som helst. Oppgavene er svært åpne (type "lag en problemstilling med pensum som utgangspunkt"), og jeg sliter ordentlig med å finne gode problemstillinger.
Gjest Daenerys Skrevet 16. mars 2012 #1197 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har vært syk i nesten to uker, og går glipp av utrolig mye arbeid... Veldig kjedelig, tar 50 studiepoeng og 20 av dem er bacheloren. Hjelp!
Kelsier Skrevet 16. mars 2012 #1198 Skrevet 16. mars 2012 Åååh! Sitter og leser nå, men klarer absolutt ikke motivere meg til dette faget. Foreleseren er en tulling som ikke er det grann pedagogikk inne og bare snakker og snakker, uten at noen forstår hva vi skal fokusere på eller hvorfor han tar det opp. Det er ingen sammenheng mellom pensum og forelesningene hans, men han henviser til pensumboken han har skrevet hele tiden like vel, til tross for at det er flere likeverdige pensumalternativer. "Dette finner dere på s. 120-134 i min bok." Men hvor vi finner det i de andre bøkene blir ikke nevnt. Nå dropper jeg bare de neste forelesningene altså. Han dreper all glede og motivasjon. Dustemann.
Gjest Anuket Skrevet 16. mars 2012 #1199 Skrevet 16. mars 2012 Puh siste stress med eksamen er over, og nå kan jeg endelig bare konsentrere meg om å lese fremover. Skippertak her kommer jeg
ninuska_ Skrevet 16. mars 2012 #1200 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Jeg syns det går bra med de fleste fagene, utenom et jeg må ta opp fra høsten. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal forbedre oppgaven. Jeg har sikkert skrevet om det før: Jeg fikk C, med begrunnelse om at alt var fint og flott, meget god selvstendighet og gode tanker, utenom at den var utenfor faglitteraturen i faget. Jeg brukte pensumlitteraturen. Faglærer ba meg klage for hun hadde sendt inn et skriv med hva som var innenfor faglitteraturen - dette tema jeg hadde var nytt i år. Jeg gikk ned til D. Med begrunnelse om at både selvstendighet, kritisk diskusjon og alt manglet. Sittet og prøvd å se på oppgaven, men jeg klarer liksom ikke.... forstå hva som er feil med den når begrunnelsene er SÅ forskjellige. Jeg har bare lyst å gi opp og droppe det Endret 16. mars 2012 av ninuska_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå