Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Egentlig går det meste på skinner, men jeg greier ikke bestemme meg for masteroppgave :forvirret: Har mye å velge mellom og mange områder som er interessante, og ivrige potensielle veiledere. Luksusproblem, men frustrerende likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter med bacheloroppgave, men aner ikke hvordan jeg skal begynne. Har litteraturen så og si på plass. Skal skrive en litteraturbasert oppgave, men klarer ikke å begynne. :sukk:

Skrevet

Det høres ut som min produktive hjerne for tiden. Alt, og da mener jeg alt, virker helt fantastisk når jeg ligger i senga, på bussen, i bilen... foran PCen er alt: HÆ? :lete:

Dette klarer du! Heia! :heiajente:

Nååh, du er god :klemmer: Det ble våkenatt, og nå har jeg skrevet ca 800 ord som er helt ferdig redigert og korrekturlest på den ene oppgaven, og notert ned flere sider med sitat jeg kan bruke til resten, så jeg håper og tror jeg blir ferdig i løpet av morradagen :) Den andre oppgaven fikk mindre oppmerksomhet, men jeg fikk gjort mye god research i løpet av natta så jeg har litt lavere skuldre enn i går.

Litt trøst å høre at det ikke bare er min hjerne som er lite samarbeidsvillig, håper du får et skikkelig gjennombrudd snart :) Stå på! :jepp:

Prøver ellers å ikke tenke på at Zach Braff er i byen, skal se forestillingen hans i morra kveld og gleeeeeder meg - gulrot så det holder ;)

Skrevet

Så glad jeg fant tråden, føler for å få ut litt frustrasjon... Har eksamen om 3 uker i et fag som har vist seg å være grusomt kjedelig. Har hatt samme boka på fanget nå i totalt 4 dager (og da mener jeg hele dager - null skole, null jobb, kun trening) og har kun klart å lese 30 sider fordi hver gang jeg tar frem boka, dør jeg litt inni meg ;) 3 uker på å lese 2000 sider kommer bare ikke til å skje og jeg kjenner at stresset bygger seg opp. Dessverre så er dette min feil, for atter en gang har jeg ikke klart å komme i gang før, selv om jeg oppriktig har satt av tid og prøvd. Har gjort slikt tidligere år så det er ikke akkurat nytt, men da har jeg ihvertfall hatt en interesse for faget slik at å lese de siste 3 ukene har gått greit. Er som om hjernen bare ikke *vil* huske noe, uansett hvor nøye jeg leser, notater/tankekart jeg skriver etc. og så er jeg trøtt og sliten hele tiden og vil helst bare sove...

takk for en fin tråd til å få litt utløp for frustrasjon :)

Skrevet

Jeg har straks skrevet ferdig nesten hele masteroppgaven, med unntak av diskusjonskapittelet. Noe jeg gruer meg noe helt grusomt til! Har satt av fire uker til det, høres kanskje mye ut men jeg tror egentlig ikke det er nok :P

Skrevet

blææææh praksisrapport... kommer ikke igang:( virker liksom så enkelt, for jeg vet jo hva jeg har gjort.... men så var det bare å få det ned på papir da :P

Gjest Solsmil
Skrevet

jeg skal levere en oppgave den 27. og jeg er akkurat begynt :klaske: fikk den utlevert den 10., så har hatt ti dager på meg allerede. Og allerede på fredagen reiser jeg bort for å stå på ski, og kommer ikke igjen før på søndag, så da går de dagene. og før det må jeg få tak i en kjøredress, så det tar også tid. så i praksis så har jeg altså ca 3 dager på meg :daane: og jeg kaster bort tiden med å sitte på kg, fordi alt virker så håpløst.... lurer på om jeg skal dra og trene, men må prøve å jobbe litt til ihvertfall

Skrevet

Flere enn meg her som bruker alt for lang tid på å komme i gang med oppgaveskriving?:)

Jeg skal skrive en relativt kort fagtekst. Har kommet veldig godt i gang, men klarer ikke avslutte den.

Nå begynner jeg å få dårlig tid. Stod opp tidlig i dag for å skrive. Slik har dagen vært:

1.Tatt frem alle bøkene og sett på overskriftene

2. Skrev to setninger i teksten

3.Surfet alt for lenge på urelevante nettsider

4.Vasket litt klær

5.Dro på butikken

6.Skrev tre setninger til

7.Støvsugde leiligheten

8.Dro en gang til på butikken.

9.Dusjet

10. Nå sitter jeg her igjen, vel å merke på KG.

Noen som har tips til hvordan man kan starte med en gang uten å finne på så mye tull? OG skrive effektivt?

Jeg er helt håløs :gjeiper:

Skrevet

Flere enn meg her som bruker alt for lang tid på å komme i gang med oppgaveskriving?:)

Jeg skal skrive en relativt kort fagtekst. Har kommet veldig godt i gang, men klarer ikke avslutte den.

Nå begynner jeg å få dårlig tid. Stod opp tidlig i dag for å skrive. Slik har dagen vært:

4.Vasket litt klær

5.Dro på butikken

7.Støvsugde leiligheten

9.Dusjet

Noen som har tips til hvordan man kan starte med en gang uten å finne på så mye tull? OG skrive effektivt?

Et mulig tips er vel å skrive det for hånd, også føre det inn senere på PC, så minimerer du tiden du kan bli distrahert... og nå skjønte jeg at det kan være en veldig god løsning på mine egne problemer med PC når jeg skriver oppgaver.

Skrevet

4.Vasket litt klær

5.Dro på butikken

7.Støvsugde leiligheten

9.Dusjet

Jeg er like håpløs! Satt meg ned på PC'en kl 17.00 og har hittil skrevet 1 setning!! Har bare vært på FB og KG!

Skrevet

Sitter med bacheloroppgave, men aner ikke hvordan jeg skal begynne. Har litteraturen så og si på plass. Skal skrive en litteraturbasert oppgave, men klarer ikke å begynne. :sukk:

Sliter selv med bacheloroppgaven for tiden. Arrrgh.. Vi får drømme om den dagen vi skal levere ;)

Skrevet

Eksamen om 3 timer. Pust inn pust ut pust inn pust ut.

:kvalm:

Skrevet

Snart ferdig med oppgaven. Må levere den i morgen! 400 ord igjen, det burde gå bra.

Skrevet

Oppgaven min dreper meg, sakte men sikkert.. jeg ser rett og slett ikke hvordan jeg skal løse den akkurat nå :kjefte:

Skrevet

Jeg har også en drepende oppgave sooom jeg egentlig var ferdig med for 4,5 timer siden. Skulle bare gå gjennom med stavekontrollen.

Jadda, der hang words seg kraftig opp.

Måtte til slutt skru av maskinen og når jeg åpnet manglet ALT jeg hadde gjort i dag (fra 17 til 01.00).

Det var den nattesøvnen :kjefte:

Skrevet

Å herregud :klem: Fikk du gjenopprettet?

Jeg er syk og ødelagt, men nå drar jeg meg opp av senga for gruppearbeid. Håper de synes det er greit jeg jobber litt individuelt idag!

Skrevet

Sliter med bacheloroppgaven. Klarer ikke å konsentrere meg.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Oppdaget i DAG at de to eksamene jeg skal ta igjen (Strøk på begge to forrige semester..) er i nesten uke! I tillegg til det så ligger jeg 3 forelesninger på etterskudd, har en oppgave som skal leveres inn mandag som ikke er påbegynt, OG en oppgave til kollokviegruppe som skal være ferdig til neste uke..

Bra jobba liksom :sjenert:

Skrevet

Jeg DØR! Jeg ligger på etterskudd med alt, har 4 oppgaver hengende over meg, masse jeg burde ha lest, og en haug med praksisrelatert shit på toppen av det hele! :snurt:

Hvor søker man om å få flere timer i døgnet? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...