Green Lady Skrevet 11. januar 2012 #1121 Skrevet 11. januar 2012 Jeg forstår ikke.. Vi har ett fag dette semestert, i tillegg til thesien, hvilken idiot tenkte at onsdager klokken 08 var et godt tidspunkt for dette ene faget? 1
Bellamy Skrevet 11. januar 2012 #1122 Skrevet 11. januar 2012 HVORFOR I SVARTE KAN JEG IKKE KLARE Å STÅ I EXPHIL?!
Glynis Skrevet 11. januar 2012 #1123 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har ennå ikke juleferie, så jeg vinner tråden uansett. Hurra. :/
Green Lady Skrevet 12. januar 2012 #1124 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har ennå ikke juleferie, så jeg vinner tråden uansett. Hurra. :/ Hele "juleferien" min endte opp med bare jobbing, og de få øyeblikkene jeg ikke jobbet, måtte jeg skrive som en helt på thesisen min, da veileder ville ha første utkast fiks ferdig innen 04.januar.. Og så startet visst forelesningene, gitt. Jaja, tok meg fri fra jobb og thesis på julaften, da
otilie Skrevet 17. januar 2012 #1125 Skrevet 17. januar 2012 Hater gruppearbeid Spesielt når vi skal få karakter på oppgaven. sist gang jeg hadde møte med gruppen så stakk han ene liksom... Han bare reiste seg opp, sa 'nei nå vil jeg hjem' også gikk han..... Ingen hadde vært sure eller frekke eller noenting. Han bare gadd ikke....
ladamafia Skrevet 17. januar 2012 #1126 Skrevet 17. januar 2012 Hater gruppearbeid Spesielt når vi skal få karakter på oppgaven. sist gang jeg hadde møte med gruppen så stakk han ene liksom... Han bare reiste seg opp, sa 'nei nå vil jeg hjem' også gikk han..... Ingen hadde vært sure eller frekke eller noenting. Han bare gadd ikke.... så da kan vel gruppa si i fra til foreleser at dere har en som ikke gidder å delta? 2
Gjest RompeRusk Skrevet 17. januar 2012 #1127 Skrevet 17. januar 2012 jeg må ta opp igjen eksamenene fra i høst, fordi jeg strøk.. *Sukk*..
otilie Skrevet 17. januar 2012 #1128 Skrevet 17. januar 2012 så da kan vel gruppa si i fra til foreleser at dere har en som ikke gidder å delta? sånn ca ingen på gruppen min gidder å delta. De gjør jo noe, men det er jo ikke nok. Vi skal skrive minst 8 sider (bilder osv som vedlegg), men med denne gruppa her så ender vi vel opp med halvparten. Ei av de på gruppa mi samarbeider godt med meg, og jobber fint når jeg er med henne, men så fort hun er alene så finner hun på helt andre ting enn å jobbe selvstendig med oppgaven... Jeg måtte tilogmed gi henne 'lekse' i å lese et par kapitler i pensum som man MÅ kunne for å gjøre denne oppgaven... i tillegg måtte hun låne min bok, for hun har ikke skaffet seg egen... Klassa var er satt sammen med en annen klasse (annet studie) som bare er full av hønsehjerner. Snakka med ei i klassa mi tidligere idag, og på gruppa hennes hadde INGEN av de fra den andre klassa lest oppgava engang!! Men læreren har sagt at vi skal skrive på oppgava hvem som har gjort hva! Så det kommer jo frem i lyset hvis ingen har gjort noenting. Men jeg går ikke på skolen for å sluntre unna. så det er synd at jeg må jobbe med folk som tydeligvis har den innstillingen.
ladamafia Skrevet 17. januar 2012 #1129 Skrevet 17. januar 2012 om dere er flere fra ulike grupper, som sliter med slappe folk, så kan dere vel spørre/søke om å få danne en ny gruppe? er ei gruppe i klassen min som blei splitta opp, pga at de som gjorde all jobben var lei av at de som aldri gjorde noe fikk cred for andres arbeid. alle gruppene hadde nylig fremføring for klassen, og må si at den nye gruppa med de slappe folka presenterte ganske dårlige saker. 1
Mermaid Blues Skrevet 17. januar 2012 #1130 Skrevet 17. januar 2012 Jeg greier ikke å bestemme meg for semesteroppgave. I fjor var det pest eller kolera, i år er det troika eller bounty. Skal levere om 5 uker, og jeg har mye research å gjøre uansett hvilken jeg velger, så det begynner snart å haste. Vurderer å trekke lapp. Ellers? Næh, ikke så mye å sutre for i dag. Litt misfornøyd med været, men det er jo alltids bare en god grunn til å sitte inne og lese istedet for å pådra meg frisk luft (skummelt konsept, det). Jeg har et lite fjell av bøker, og straks skal jeg sende bestilling på nok en knaus fra amazon. Spent på hvilken som blir årets hat-bok Og med samme: Godt nytt studieår, alle forum-søtiser 1
bioing Skrevet 17. januar 2012 #1131 Skrevet 17. januar 2012 Noen andre her også som syntes det er ufattelig kjedelig å skrive masteroppave?
Gjest Armule Skrevet 17. januar 2012 #1132 Skrevet 17. januar 2012 Ja! ..selv om det jeg skriver om er veldig spennende
bioing Skrevet 17. januar 2012 #1133 Skrevet 17. januar 2012 Ja! ..selv om det jeg skriver om er veldig spennende Ja, men når man skriver går det så trengt! Og så er det vanskelig å vite hva man burde ha med i oppgaven og hva man skal putte i vedlegg osv..
otilie Skrevet 17. januar 2012 #1134 Skrevet 17. januar 2012 om dere er flere fra ulike grupper, som sliter med slappe folk, så kan dere vel spørre/søke om å få danne en ny gruppe? er ei gruppe i klassen min som blei splitta opp, pga at de som gjorde all jobben var lei av at de som aldri gjorde noe fikk cred for andres arbeid. alle gruppene hadde nylig fremføring for klassen, og må si at den nye gruppa med de slappe folka presenterte ganske dårlige saker. Det som er greia er at gruppene er delt i to; noen fra studiet mitt og noen fra et annet studie. Vi kal samarbeide om å 'finne opp' en gjenstand vi kan bruke i udnervisning som har noe med begge de faga å gjøre... Hvis jeg kaster ut de fra det andre studiet som er helt ubrukelige, så sitter vi jo igjen uten den kunnskapen vi trenger fra DE. Og hvis vi skal bytte grupper så må jo andre grupper syntes det er greit. "Hei, vil du ha de ubrukelige folka fra gruppa mi på gruppa di, også får jeg dine?" I tillegg hvis jeg kaster folk ut eller starter en ny gruppe, så blir det en gruppe som må begynne helt på nytt med en helt ny ide. Og det har vi ikke tid til... I tillegg kommer det til å bli mye krangling hvis jeg påstår at det er JEG som har rettighetene til ideen og ikke de andre liksom... Vi skal fremføre om litt under 2 uker liksom... Men som sagt så skal vi skrive på oppgava hvem som har gjort hva, så læreren kommer til å se det. Det er bare så stress å jobbe med folk som ikke gidder. Hadde det vært en oppgave om å bare skrive om en teori eller en person eller noe og det hadde gått rett vest kunne jeg gjerne bare kasta ut folk.... Men jeg sliter noe jævlig hvis jeg ender opp alene her....
Mermaid Blues Skrevet 29. januar 2012 #1135 Skrevet 29. januar 2012 Kan noen implementere en ekstra dag inn i uka mi? Vi kan gjerne kalle den frønsdag og putte den mellom lørdag og søndag sånn at jeg får tid til å gjøre "menial tasks" som pusting, soving, spising og tilsvarende mellom all lesinga? Skulle liksom få tatt unna skikkelig på lesinga i går jeg, men rakk jeg det? Neeeei. Ble sittende hele dagen med hersens seminar-oppgaven min, som jeg gjorde veldig mye mer utav enn jeg skulle. Hrmpf. Om ingen får til det der med ekstra dag (skjønner at det blir mye styr) så tar jeg gjerne imot en stueren husgnom som kan sitte bakpå stolen min og denge meg i huet med ei slegge mens den sier "MB, du skriver en pitteliten fjaseoppgave som teller ca null, ikke brev til presidenten. Og slutt med notatskriving til andre oppgaver, obskure regikonsept og middagsidéer. Sånt kan du ta når du er død. Evt etter eksamen. ITJSANT?" Når det er sagt, jeg har ennå ikke funnet bøker på leselista jeg ikke liker. Cheers!
Gjest Vampen Skrevet 29. januar 2012 #1136 Skrevet 29. januar 2012 Gidder noen å gi meg et spark i baken? Jeg har begynt semesteret med å gli rett inn i rollen som elendig student. Jeg vil ikke lese eller skrive oppgaver! Det er et ork! Men det er like mye ork å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør det jeg skal.. Gah! Nå skal jeg egentlig skrive oppgave, men det er ikke så lett når man popper innom KåGe hvert tiende minutt! Slem Vamp.. Og nå har jeg i tillegg lyst til å spille Zelda.. Ah, jeg må komme igang!
Gjest Anuket Skrevet 29. januar 2012 #1137 Skrevet 29. januar 2012 Jeg vil også ha et spark i baken som kan sette meg i gang! I to uker har jeg bare sullet rundt, og ikke klart å lese eller skrive oppgave Nå er vi snart i Februar og jeg MÅ få ræven i gir! Har del eksamen allerede i slutten av neste måned, masse jobb og trening inni mellom- og må få lest! Motivasjon ønskes!
Fandenivoldsk Skrevet 29. januar 2012 #1138 Skrevet 29. januar 2012 Hvorfor er det slik at interessante bøker som havner på pensumlista, plutselig virker veldig uinteressante? Jeg har ei bok på lista som jeg har ønsket meg personlig i over et år, men akkurat i dag var det fryyyktelig vanskelig å sette seg ned og faktisk lese i den, du..
Mermaid Blues Skrevet 29. januar 2012 #1139 Skrevet 29. januar 2012 Vampen&Anuket: KA-*rennafart*-SPARK!! (hjalp det? Kan legge til at jeg spilte fotball som barn og hadde en farlig venstrefot ) Fnisu: Jeg aner ikke. Kan hende det er "alt annet en pensum er artig"-syken. Lider litt av den sjæl. Akkurat nå ser oppvasken min ut som jakten på den hellige gral, for å være ærlig. Ikke et godt tegn...
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1140 Skrevet 4. februar 2012 Buhuu! jeg sitter inne på en lørdagskveld og skriver masteroppgave!! Vil ikke, jeg vil ikke!! Så synd på meg! Hehe, måtte bare få det ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå