Kladd Skrevet 23. desember 2011 #1101 Skrevet 23. desember 2011 Oppgaveskriving klokka halv 10 lille julaften <3
Aramee Skrevet 24. desember 2011 #1102 Skrevet 24. desember 2011 Jeg fikk tilbakemelding på en semesteroppgave med "godkjent/ikke godkjent" i dag, og det er allerede andre innlevering... Resultat? "Godkjent med et nødskrik". Jeg forstår ikke hva som er galt med den oppgaven?!
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #1103 Skrevet 24. desember 2011 Jeg fikk tilbakemelding på en semesteroppgave med "godkjent/ikke godkjent" i dag, og det er allerede andre innlevering... Resultat? "Godkjent med et nødskrik". Jeg forstår ikke hva som er galt med den oppgaven?! Hos oss så skal nivået på bestått/ikke bestått og såvidt jeg vet godkjent/ikke godkjent, tilsvare en C, så det trenger jo ikke være veldig mye galt med oppgaven din. Er det ikke noen mer spesifikke kommentarer? Synes synd på dere som holder på med oppgaver i jula... venter på siste eksamensresultat, og nyter den uka som gjenstår av ferien.
Gjest Raindrops Skrevet 24. desember 2011 #1104 Skrevet 24. desember 2011 Jeg fikk en B på den første eksamen min! Jeg er kjempefornøyd :D 1
Gjest O___o Skrevet 26. desember 2011 #1105 Skrevet 26. desember 2011 Vi har i løpet av 2 1/2 år hatt to vitenskapelige artikler, og et pensum på ca 8 000 sider. Hatt en "forskningsoppgave" hvor folk leverte ut 30 skjemaer og samlet inn. Så skrev vi en fiseoppgave om funnet. Hele bacheloren skal bestå av X-antall sider pensum, med plenty av vitenskaplige artikler + alt pensum må være nytt og kan ikke være av 'skjønnlitterær karakter' Og vi skal gjøre forskningsbaserte undersøkelser. Men forskningen/undersøkelsene kan ikke gjøres på klientene vi møter i praksis...
otilie Skrevet 6. januar 2012 #1106 Skrevet 6. januar 2012 blæh. skulle jobbe med leire idag på skolen, og all materialet var tatt av de andre studentene... ingenting igjen til meg. så jeg måtte bare dra hjem... drar på skolen imorgen og jobber.... er så kjipt når jeg liksom er gira på å få satt igang også ender det bare opp med at jeg må sitte der og vente til noen er ferdig..... orker ikke
hmmz Skrevet 6. januar 2012 #1107 Skrevet 6. januar 2012 Vi har i løpet av 2 1/2 år hatt to vitenskapelige artikler, og et pensum på ca 8 000 sider. Hatt en "forskningsoppgave" hvor folk leverte ut 30 skjemaer og samlet inn. Så skrev vi en fiseoppgave om funnet. Hele bacheloren skal bestå av X-antall sider pensum, med plenty av vitenskaplige artikler + alt pensum må være nytt og kan ikke være av 'skjønnlitterær karakter' Og vi skal gjøre forskningsbaserte undersøkelser. Men forskningen/undersøkelsene kan ikke gjøres på klientene vi møter i praksis... Klart du kan det, men du må innhente tillatelser og vise til plan for hvordan du skal behandle dataene. Tips er å snakke med noen som har gjort lignende studier før og spørre om tips. Husk at det du blir fortalt er veiledende ettersom det å gi svaret medfører en masse pes for motparten. Men spør du direkte så er det alltid en vei.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #1108 Skrevet 6. januar 2012 Sitter å leser til eksamen jeg skal ha i neste uke.. Er oppgitt, dette er et fag jeg hadde 1 året, er nå på 3 året, så det er altså en stund siden jeg hadde undervisning i det. Strøk på første eksamen, og skulle ta det opp i fjor, men ble da syk på eksamen, så jeg har ikke hatt mulighet til å ta eksamen før nå.. Føler hjernen er helt blank, at jeg har glemt alt vi hadde når vi hadde undervisning i emnet.. Må få en ståkarakakter, siden jeg er på siste semesteret av bacheloren min. Hadde det vært et lesefag er det greit, men det er et type mattefag, så jeg må ha forståelse og klare å bruke faget.. Tar hjertligst imot tips til å huske kontantstrøm oppsett og utarbeide kontantstrømmer, og regnskapsanalyse!!! Lykke til, til dere andre som har eksamen nå i januar
Gjest Anuket Skrevet 6. januar 2012 #1109 Skrevet 6. januar 2012 lykke til AB! Jeg har eksamen i februar, har ennå ikke begynt å lese
Gjest Nica. Skrevet 6. januar 2012 #1110 Skrevet 6. januar 2012 Jeg skal konte i et fag, og får ikke beskjed om når eksamen er eller når jeg får vite det. Wohooo...
AloeVera Skrevet 6. januar 2012 #1111 Skrevet 6. januar 2012 Sitter å leser til eksamen jeg skal ha i neste uke.. Er oppgitt, dette er et fag jeg hadde 1 året, er nå på 3 året, så det er altså en stund siden jeg hadde undervisning i det. Strøk på første eksamen, og skulle ta det opp i fjor, men ble da syk på eksamen, så jeg har ikke hatt mulighet til å ta eksamen før nå.. Føler hjernen er helt blank, at jeg har glemt alt vi hadde når vi hadde undervisning i emnet.. Må få en ståkarakakter, siden jeg er på siste semesteret av bacheloren min. Hadde det vært et lesefag er det greit, men det er et type mattefag, så jeg må ha forståelse og klare å bruke faget.. Tar hjertligst imot tips til å huske kontantstrøm oppsett og utarbeide kontantstrømmer, og regnskapsanalyse!!! Lykke til, til dere andre som har eksamen nå i januar Anbefaler deg å se på du-pont modellen Jeg synes den er veldig hjelpsom og svært forklarende. Sett deg godt inn i den så greier du de de meste i en regnskapsanalyse
Glynis Skrevet 6. januar 2012 #1112 Skrevet 6. januar 2012 blæh. skulle jobbe med leire idag på skolen, og all materialet var tatt av de andre studentene... ingenting igjen til meg. så jeg måtte bare dra hjem... drar på skolen imorgen og jobber.... er så kjipt når jeg liksom er gira på å få satt igang også ender det bare opp med at jeg må sitte der og vente til noen er ferdig..... orker ikke Først klager du over at medelevene dine aldri er på skolen, og så klager du over at de er på skolen?
otilie Skrevet 7. januar 2012 #1113 Skrevet 7. januar 2012 Først klager du over at medelevene dine aldri er på skolen, og så klager du over at de er på skolen? dette har vel mer med at lærerne ikke har skaffet nok utstyr til alle da var noen studenter som ikke møtte opp idag og, som vanlig... men det var ikke det største frustasjonsmomentet idag. jeg hadde faktisk lyst til å jobbe ordentlig med oppgaven idag, men kunne ikke. Det er ganske frustrerende. Hvertfall når oppgaven har mye å si.... og jeg må jobbe med den i helgen...
Surriball Skrevet 7. januar 2012 #1114 Skrevet 7. januar 2012 Jeg syns det er teit av universitetet å ikke legge ut karakterene i det faget jeg er mest spent på! Det stod på eksamensoppgaven at den skulle komme "senest uke 1", og nå har uke 1 vært! *sutre sutre* Jeg vil vite deeeet!
Gjest Tekola Skrevet 7. januar 2012 #1115 Skrevet 7. januar 2012 Jeg går og venter på å få se om jeg strøk i ExPhil eller ikke. Kjapp dere, NTNU!
ninuska_ Skrevet 8. januar 2012 #1116 Skrevet 8. januar 2012 Jeg går og venter på å få se om jeg strøk i ExPhil eller ikke. Kjapp dere, NTNU! Når skulle du få sensur? Har innlevering av oppgave i morgen, og jeg har vært stuck på jobb hele helgen. Heldigvis så godt som ferdig, men skulle gjerne fått pirket på den
otilie Skrevet 10. januar 2012 #1117 Skrevet 10. januar 2012 fy faen altså.... fikk beskjed om at vi skulle ha leire mandag, torsdag og fredag. FØR vi snakka med læreren om når det passa å ha leire, så avtalte noen av oss at vi skulle jobbe med pedagogikkoppgava på onsdager etter lunsj. Dette sa vi til læreren, og hun sa; greit, da har vi ikke leire på onsdager! Nå skal vi plutselig ha leire på onsdag etter lunsj, og det er undervisning og ikke individuelt arbeid!!! så derfor; viktig å få med seg. Og det er skikkelig vanskelig å finne tidspunkt som passer til alle i gruppa mi.. onsdag etter lunsj var det som passa best! hadde bare den leireøkta vært individuelt arbeid så kunne jeg 'skulket' med god samvittighet, fordi jeg bare kunne jobba litt alene senere på dagen eller noe... faen så mye surr
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1118 Skrevet 10. januar 2012 fy faen altså.... fikk beskjed om at vi skulle ha leire mandag, torsdag og fredag. FØR vi snakka med læreren om når det passa å ha leire, så avtalte noen av oss at vi skulle jobbe med pedagogikkoppgava på onsdager etter lunsj. Dette sa vi til læreren, og hun sa; greit, da har vi ikke leire på onsdager! Nå skal vi plutselig ha leire på onsdag etter lunsj, og det er undervisning og ikke individuelt arbeid!!! så derfor; viktig å få med seg. Og det er skikkelig vanskelig å finne tidspunkt som passer til alle i gruppa mi.. onsdag etter lunsj var det som passa best! hadde bare den leireøkta vært individuelt arbeid så kunne jeg 'skulket' med god samvittighet, fordi jeg bare kunne jobba litt alene senere på dagen eller noe... faen så mye surr kollokviegruppe må man jo nesten ta utenfor undervisningstid og andre organiserte aktiviteter. Om det alltid er vanskelig at alle kan møtes, så høres det ut som dere er for mange (del dere opp) eller så er du på gruppe med udedikerte mennesker.
otilie Skrevet 10. januar 2012 #1119 Skrevet 10. januar 2012 kollokviegruppe må man jo nesten ta utenfor undervisningstid og andre organiserte aktiviteter. Om det alltid er vanskelig at alle kan møtes, så høres det ut som dere er for mange (del dere opp) eller så er du på gruppe med udedikerte mennesker. Det som er problemet er jo at læreren sa at vi ikke skulle ha noe undervisning på onsdager. Men så skal vi plutselig ha det likevel... Det er ikke kollokviegruppe heller. Vi er 5 stk på gruppe fra to forskjellige studieretninger som har ped sammen. Og det er en obligatorisk gruppeoppgave. Så vi kan ikke bare drite i det. Vi sa ifra til leire-læreren at vi helst ville ha onsdagen til å jobbe med ped. Og hun sa det gikk helt greit, for hun kunne ha oss på mandag, torsdag og fredag. Hun skal ha oss 3 dager i uken uansett, så jeg skjønner ikke hvorfor hun plutselig har satt opp undervisning på onsdag... Det går jo ikke an å planlegge noenting hvis vi skal få beskjed dagen før om at vi har en økt ekstra med et fag en uke, eller om en økt er flyttet. Jeg har ikke peiling på hva som er grunnen...
ninuska_ Skrevet 10. januar 2012 #1120 Skrevet 10. januar 2012 Jeg begynner med undervisning i morgen 09:00-16:00. Her starter vi rett på. Det er alt jeg vil klage på for nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå