AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1061 Skrevet 17. desember 2011 Jeg er så bekymret Hadde skriftlig eksamen og der var det langsvar og kortsvar-del. Og med maks antall ord!!! På en skriftlig for hånd??? Aldri vært borti. Stod "inntil 300 ord" og "inntil 2000 ord" på henholdsvis kortsvar og langsvar-delen. Jeg skriver alltid mye på sånne emner, er alltid diskusjonsoppgaver der man ikke bare skriver et par siden med fasit. Må bruke eksempler, drøfte osv og det går lett noen sider på det. Og så lenge det er for hånd er det umulig å vite antall ord, eller kutte ned hvis man har for mange på slutten. Jeg regnet sånn ca på det, telte antall ord på 1 side og ganget opp. Hadde 500 ord for mye:/ Kunne ikke bare kutte siste fjerdedelen av oppgaven heller. Hadde dårlig tid også, kun 4 timers eksamen på så store oppgaver, så null sjanse til å kladde, telle også føre inn. Hadde lest dødsmye til den eksamen, fordi det var et viktig fag for meg. Hadde satset på en A, evnt. B, men nå står jeg i fare for å stryke Noen andre som har erfaring med maks antall ord på en skriftlig skoleeksamen uten pc? Fortvilende greier!!!
Glynis Skrevet 17. desember 2011 #1062 Skrevet 17. desember 2011 Fakultetet jeg går på må spare inn penger, så det kan hende studiet mitt blir kuttet Får altså fullføre bachelor, men får ikke tatt master :frown: NÅ er jeg sutrete nå!! Er det en master som tilbys mange steder? Miljøskifte etter bachelor kan jo være greit.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1063 Skrevet 17. desember 2011 Er det en master som tilbys mange steder? Miljøskifte etter bachelor kan jo være greit. Nope, veldig lite studie så man finner faktisk ikke det samme studiet noe annet sted.. Det er det som er det verste med det! Kan jo ta en master i noe lignende, men ikke det jeg ville!
Kladd Skrevet 19. desember 2011 #1064 Skrevet 19. desember 2011 Ingen sutring på 1,5 døgn? Hva skjer? Er dere som alle andre på lesesalen min og har tatt ferie? Hele gjengen har hatt muntlig eksamen i dag, og en etter en har kommet inn på lesesalen med et enormt smil mens de jubler "JULEFERIEEE!!!". Blæææh! Her sitter jeg, og stresser med den jævla oppgaven min som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få ferdig til fristen. Heldigvis har jeg en hel å trøste meg med.
Gjest Tekola Skrevet 19. desember 2011 #1065 Skrevet 19. desember 2011 Jeg vet at man ikke skal sutre over en C, og at det egentlig er en god karakter, men jeg var så fornøyd med den hjemmeeksamenen.
Glynis Skrevet 19. desember 2011 #1066 Skrevet 19. desember 2011 Ingen sutring på 1,5 døgn? Hva skjer? Er dere som alle andre på lesesalen min og har tatt ferie? Jeg sutrer mer enn før, bare litt lavere. Har begynt å jobbe nå, og det er jo deilig, sånn bortsett fra at hjemmeeksamener blir liggende og dagene går og fristen nærmer seg.
HedvigR Skrevet 19. desember 2011 #1067 Skrevet 19. desember 2011 Jeg kan sutre jeg, har eksamen i English phonology imorra, og det er så vanskelig Har absolutt ingen forventning om god karakter, men skal vel klare å stå. Håper jeg. Huff.. Engelsk har alltid vært det faget jeg har vært superselvsikker i, men fonologi er ikke lett
Gjest Raindrops Skrevet 19. desember 2011 #1068 Skrevet 19. desember 2011 Jeg kan sutre jeg, har eksamen i English phonology imorra, og det er så vanskelig Har absolutt ingen forventning om god karakter, men skal vel klare å stå. Håper jeg. Huff.. Engelsk har alltid vært det faget jeg har vært superselvsikker i, men fonologi er ikke lett Oi, holder du på enda? Siste eksamen dette eller?
HedvigR Skrevet 19. desember 2011 #1069 Skrevet 19. desember 2011 Ja, heldigvis siste den imorra ja :gjeiper: Neste år håper jeg vi slutter av litt tidligere, har blitt seint både da og i år
Gjest SemperFi Skrevet 20. desember 2011 #1070 Skrevet 20. desember 2011 Jeg blir forbanna og skuffa over meg selv når jeg får verre enn B. Tar opp fagene på nytt da. English phonology bare gøy det HedvigR.
HedvigR Skrevet 20. desember 2011 #1071 Skrevet 20. desember 2011 Det er kjempeinteressant, men aldri gøy å ha eksamen Og selve lydspråket er ganske lett, men det er alle forklaringene bak som er vanskelige synes jeg Klarer ikke å beskrive hva som skjer med stemmebåndene, tunga og alt det der :/
ninuska_ Skrevet 20. desember 2011 #1072 Skrevet 20. desember 2011 Jeg fikk C på den første oppgaven min. Jeg er ikke lei meg fordi jeg har fått C, men jeg føler den er helt urettferdig. Jeg føler jeg går rundt som en zombie i sjokk akkurat nå. Jeg forventet hvertfall en B. Har aldri i løpet av studiet fått under B på en oppgave - og denne var muligens en av de bedre oppgavene jeg har skrevet. Satt meg ordentlig inn i alt, og passet på at alt var "perfekt". Tydeligvis mye bedre å bare bli ferdig med en oppgave i løpet av en dag og levere (for da får man også C!)
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #1073 Skrevet 20. desember 2011 Jeg fikk C på den første oppgaven min. Jeg er ikke lei meg fordi jeg har fått C, men jeg føler den er helt urettferdig. Jeg føler jeg går rundt som en zombie i sjokk akkurat nå. Jeg forventet hvertfall en B. Har aldri i løpet av studiet fått under B på en oppgave - og denne var muligens en av de bedre oppgavene jeg har skrevet. Satt meg ordentlig inn i alt, og passet på at alt var "perfekt". Tydeligvis mye bedre å bare bli ferdig med en oppgave i løpet av en dag og levere (for da får man også C!)
momo Skrevet 20. desember 2011 #1074 Skrevet 20. desember 2011 Jeg har fortsatt mye igjen å gjøre fram til skolestart 10 januar. Har 3 hjemme heldagsprøver og 2 særemner. Så det blir hektisk etter jul. Men nå før jul, så er det det å få kommet i land til jul som teller. Så må jeg ta den ene eksamene min på nytt, klager på den, er muntlig eksamen, og vi er mange som klager. Så da har jeg 6 eksamener til våren.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #1075 Skrevet 20. desember 2011 Jeg har begynt å få nerver for hva jeg skal gjøre etter studiet, jeg. Selv om jeg har igjen litt over et år. Noen ganger føler jeg det bare er sivilingeniører og økonomer som er sikret jobb etter studiene.
Gjest Armule Skrevet 20. desember 2011 #1076 Skrevet 20. desember 2011 Jeg fikk C på den første oppgaven min. Jeg er ikke lei meg fordi jeg har fått C, men jeg føler den er helt urettferdig. Jeg føler jeg går rundt som en zombie i sjokk akkurat nå. Jeg forventet hvertfall en B. Har aldri i løpet av studiet fått under B på en oppgave - og denne var muligens en av de bedre oppgavene jeg har skrevet. Satt meg ordentlig inn i alt, og passet på at alt var "perfekt". Tydeligvis mye bedre å bare bli ferdig med en oppgave i løpet av en dag og levere (for da får man også C!) Jeg fikk en C på et religionskurs jeg jobbet veldig hardt og lenge med. Klagde, fikk D. Så tok jeg et annet religionskurs, jobbet minimalt med det og fikk nesten A. Logisk? Nei, uflaks med sensorer. Å få en prest til å sensurere en oppgave som handler om det nye testamentets historiske utsagnsverdi er ikke greit. Menmen! D'en er ikke på vitnemålet
Aramee Skrevet 20. desember 2011 #1077 Skrevet 20. desember 2011 Jeg fikk C på den første oppgaven min. Jeg er ikke lei meg fordi jeg har fått C, men jeg føler den er helt urettferdig. Jeg føler jeg går rundt som en zombie i sjokk akkurat nå. Jeg forventet hvertfall en B. Har aldri i løpet av studiet fått under B på en oppgave - og denne var muligens en av de bedre oppgavene jeg har skrevet. Satt meg ordentlig inn i alt, og passet på at alt var "perfekt". Tydeligvis mye bedre å bare bli ferdig med en oppgave i løpet av en dag og levere (for da får man også C!) Siste Universitetsoppgaven jeg leverte jobba jeg skikkelig bra og lenge med, og sleit hele hjemmeeksamens-tiden med å få alt "riktig". Var overbevist om at jeg skulle få MINST en B. Så kommer en kulling og leverer "en akadamisk novelle" som hun surfer inn og får en B på, mens jeg fikk C. DA var jeg snurt da... Beste du kan gjøre er å be om grunnlag for sensur. Er du SKIKKELIG misfornøyd kan du jo alltids klage
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #1078 Skrevet 20. desember 2011 Jeg fikk C på den første oppgaven min. Jeg er ikke lei meg fordi jeg har fått C, men jeg føler den er helt urettferdig. Jeg føler jeg går rundt som en zombie i sjokk akkurat nå. Jeg forventet hvertfall en B. Har aldri i løpet av studiet fått under B på en oppgave - og denne var muligens en av de bedre oppgavene jeg har skrevet. Satt meg ordentlig inn i alt, og passet på at alt var "perfekt". Tydeligvis mye bedre å bare bli ferdig med en oppgave i løpet av en dag og levere (for da får man også C!) Ville bedt om en begrunnelse C er jo absolutt ikke en dårlig karakter, men man blir jo overrasket når man pleier å ligge høyere og tenker at en kan vurdere nivået på oppgaven noenlunde selv.
Gjest Tekola Skrevet 20. desember 2011 #1079 Skrevet 20. desember 2011 Ooog der strøk jeg i litteraturhistorie igjen. Faen heller!
Aramee Skrevet 20. desember 2011 #1080 Skrevet 20. desember 2011 Ooog der strøk jeg i litteraturhistorie igjen. Faen heller! :klemmer: :klemmer:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå