Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eksamen i morra og jeg er forberedt på konting til våren allerede.. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10/10 på breddetesten og offisielt FERDIG med exphil forever. Da har jeg iallefall stått i ett fag denne høsten.. :fnise:

Skrevet

Sykt digg å ha levert hjemmeeksamen! Skulle være på 3000/4000 ord, og jeg leverte akkurat 4000! Er kjempefornøyd, håper bare at sensor er enig i at det er en god oppgave :sjenert:

Nå blir det litt pause før jeg skal lese meg opp igjen på et fag jeg strøk i andre semesteret. Norsk litteraturhistorie, hurra :rolleyes:

Gjest Silvermist
Skrevet

Semiotikk, hermeneutikk, estetikk og retorikk meg i r**a!!! :kjefte:

• Liker 1
Gjest finurlig
Skrevet

Eksamen i morgen!! Har lest fra 08 til nå, det får briste eller bære.

Ønsk meg lykke til da (:

Skrevet

Eksamen i morgen - har lest noen dager, men det er så mye stoff at ting går i surr. Skal repetere litt nå før jeg legger meg. "Trøsten" er at mange av de andre som skal ta eksamen hadde en annen, eksamen før helga og har hatt kortere tid å lese på enn meg, så kanskje besvarelsen min ser bra ut i forhold til en del av disse (men det er flinke, greie folk og jeg unner dem et godt resultat)... Det går vel! Lykke til dere andre som har eksamen i morgen :)

Skrevet

Jeg og kullet mitt har gjort det ganske bra oppigjennom årene, og det har man selvfølgelig litt blanda følelser for. Ikke at jeg ikke unner de andre gode karakterer, for det gjør jeg virkelig! Men samtidig blir det et utrolig press, fordi man vet at nivået er veldig høyt og at A'ene og B'ene ikke er i overflod. Men å være på kullet som starta i høst (som hadde D/E-snitt på innføringskurset) hadde jeg heller ikke klart tror jeg. Vi er gode venner alle av oss fra mitt kull, og vi vil hverandre bare godt og hjelper hverandre gjerne. Man er nødt til å prestere for å få en god karakter, og når jeg får de så vet jeg i alle fall at det er fortjent - ikke fordi alle andre sine besvarelser var så ufattelig dårlig.

Litt meningsløs ranting før jeg legger meg :)

Skrevet

Meg som skrev innlegget over Cervix - jeg må si jeg synes det er bedre å gå i et kull hvor folk i hvert fall jobber skikkelig med fagene, enn i et hvor de fleste bare surrer seg gjennom. Rent faglig er det nok ikke skyhøyt nivå (type medisinstudenter o.l), men jeg ser at vi presterer bra også i fag vi har felles med flesteparten av studentene ved universitetet. Jeg har studert før, og merker at det at alle har god arbeidsmoral, uavhengig av om man er kjempeflink eller oppnår mer middels resultater, er veldig motiverende. Så å være en ensom flink/arbeidssom student i en helt håpløs gjeng tror jeg ikke jeg hadde trivdes med. Men det kan ikke være noe mer som har trukket ned snittet? Nye eksamensoppgaver/ny sensor/fagansvarlig e.l..?

Hm, kanskje jeg burde legge meg så jeg ikke forsover meg i morgen?

Gjest SemperFi
Skrevet

Ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie. NEI Takk til læreren som ga oss shitloads av programmeningsoppgaver. FFFFFUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

D-day i dag ! Føler meg IKKE forbredt til muntlig norsk eksamen(Lærerutdanning) og føler jeg kan alt for lite :( Tror det var i alt 13 temaer som skulle leses den siste uken, og har ikke heeelt oversikt kan man si..

Nerver på høyspinn her ja :P

Skrevet

Lykke til!

I dag tar jeg meg en fridag, selv om jeg har eksamen på fredag. Julebakst, julevask og slik kos! Føler jeg trenger det i dag, så da blir det bare sånn :fnise:

Skrevet (endret)

Meg som skrev innlegget over Cervix - jeg må si jeg synes det er bedre å gå i et kull hvor folk i hvert fall jobber skikkelig med fagene, enn i et hvor de fleste bare surrer seg gjennom. Rent faglig er det nok ikke skyhøyt nivå (type medisinstudenter o.l), men jeg ser at vi presterer bra også i fag vi har felles med flesteparten av studentene ved universitetet. Jeg har studert før, og merker at det at alle har god arbeidsmoral, uavhengig av om man er kjempeflink eller oppnår mer middels resultater, er veldig motiverende. Så å være en ensom flink/arbeidssom student i en helt håpløs gjeng tror jeg ikke jeg hadde trivdes med. Men det kan ikke være noe mer som har trukket ned snittet? Nye eksamensoppgaver/ny sensor/fagansvarlig e.l..?

Hm, kanskje jeg burde legge meg så jeg ikke forsover meg i morgen?

Nei, de har akkurat samme utgangspunkt som oss. Akkurat samme oppgaver og samme professor. Det skal skrives to oppgaver iløpet av semesteret på ca. tre sider hver, som vi etterhvert får beskjed om er oppgavene vi får på skoleeksamen. Man har med andre ord all forutsetning for å gjøre det bra på denne eksamen.

Det har vært en tendens de siste årene (etter vårt kull), med dårligere og dårligere karakterer på de fleste bachelorkursene. Men denne siste tok kaka.

Jeg er forøvrig enig i at det er bedre å studere med folk som jobber godt :)

Endret av Cervix
Skrevet

Bare to dager til med innsats nå, så blir det ferie på meg :hjertesmil:

Skrevet

Ferdig med muntlig eksamen i dag, og det gikk kjempebra :D :D

Men om en uke har jeg eksamen i engelsk fonetikk, og det gruer jeg meg så sinnsykt til :( Huff.. skal ta fri i dag, men så er det rett på lesing og oppgaver.

Skrevet

Kan man skrive en hel bachelor-oppgave i løpet av tjuefire timer?

challenge-accepted.png

Skrevet

challenge-accepted.png

Hvor lang skal den være og i hva slags fag?

Jeg skal heie på deg! :popcorn:

Skrevet

challenge-accepted.png

Enkelt svar: Nei!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...