Sarah Dee Skrevet 25. september 2017 #9261 Skrevet 25. september 2017 Jeg blir skikkelig irritert på forelesninger og seminarer som stadig flyttes rundt på. Vi har ikke undervisning hver dag, så det er ganske irriterende når en har planlagt jobb, hjemreise og andre ting slik at det passer, for å så oppleve at en forelesning blir flyttet til en dag det ikke passer. Flyttingen skjer gjerne bare noen dager før forelesningen skal være. Det er ganske surt når en prøver å få med seg alt av undervisning. 3
Svartedauden Skrevet 25. september 2017 #9262 Skrevet 25. september 2017 Professoren min vil ikke vi skal følge timedit planen, men heller en han har laget. Han nekter å oppdatere timeedit, akkurat som han elsker å gjøre det vanskelig for alle andre. Dessuten så har han en helt sykt uvane å forandre på timeplanen rett før timen begynner. Sorry, du kan ikke pushe en 08.00 time til 12.00, klokken 07.00?? Da er allerede jeg ut døren!!! 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #9263 Skrevet 25. september 2017 Er på forelesning nå og forelesningen er utrolig lite organisert. Han hopper frem og tilbake, bruker mye tid på anekdoter som er morsomme, men ikke relevante, mye oppramsing uten forklaringer, osv. Heldigvis er man ikke avhengig av forelesningene for å lære materialet eller gjøre det bra på eksamen. Anonymkode: 5a717...e07
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #9264 Skrevet 26. september 2017 Sjvdkekdbdjeiwlsb 1) medstudenter i påtvungen gruppe som er mer opptatt av å leke med en skuff peniser enn å øve på ferdigheter OG STJELER MIN TID MED Å VÆRE USERIØS. 2) spiseforstyrrelsen dreper konsentrasjonen og får ikke lest noe anatomi 3) vil gi opp. Anonymkode: 8511b...eaf
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9265 Skrevet 27. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjvdkekdbdjeiwlsb 1) medstudenter i påtvungen gruppe som er mer opptatt av å leke med en skuff peniser enn å øve på ferdigheter OG STJELER MIN TID MED Å VÆRE USERIØS. 2) spiseforstyrrelsen dreper konsentrasjonen og får ikke lest noe anatomi 3) vil gi opp. Anonymkode: 8511b...eaf Anonymkode: 5eb80...92a
Sugar&Spice Skrevet 27. september 2017 #9266 Skrevet 27. september 2017 Ni uker til første eksamen. Elleve uker til juleferie 1
Sugar&Spice Skrevet 27. september 2017 #9267 Skrevet 27. september 2017 2 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Ni uker til første eksamen. Elleve uker til juleferie Forrige semester brukte jeg to uker på å lære meg hele pensum og få B (en deloppgave unna A ) i statistikk. Hvis jeg setter inn støtet fra nå av, så har jeg god tid til å få A i alle fag, og kan også stikke på hyttetur og julebord med god samvittighet i tillegg. Så hvorfor har jeg da scrollet meg i hjel på internett og tatt tester for hvilket fuckings hvitløksbrød jeg er, istedenfor å jobbe med det jeg bør..... 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9268 Skrevet 27. september 2017 Under to uker til første hjemmeeksamen i sykepleie! 😩😩😩😩😩😩 Anonymkode: 1fae0...a08
Fame Skrevet 27. september 2017 #9269 Skrevet 27. september 2017 Daaaa var jeg endelig ferdig med Integrert sykepleievitenskap 3 1
AnonymSjiraff Skrevet 27. september 2017 #9270 Skrevet 27. september 2017 8 minutes ago, Fame said: Daaaa var jeg endelig ferdig med Integrert sykepleievitenskap 3 Gratulerer! 2
Barcelonaandme Skrevet 27. september 2017 #9271 Skrevet 27. september 2017 10 timer siden, Sugar&Spice skrev: Forrige semester brukte jeg to uker på å lære meg hele pensum og få B (en deloppgave unna A ) i statistikk. Hvis jeg setter inn støtet fra nå av, så har jeg god tid til å få A i alle fag, og kan også stikke på hyttetur og julebord med god samvittighet i tillegg. Så hvorfor har jeg da scrollet meg i hjel på internett og tatt tester for hvilket fuckings hvitløksbrød jeg er, istedenfor å jobbe med det jeg bør..... Herregud som jeg kjenner meg igjen i den. Arbeid som kunne vært gjort på effektive to timer, bruker jeg HELE kvelden på, fordi jeg heller er opptatt med å tømme batteriet på mobilen. Nå må jeg skjerpe meg! 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9272 Skrevet 27. september 2017 Emneansvarlig har bestemt at forelesningene skal holdes på et campus lenger unna på grunn av studentantallet. Håper det blir redusert oppmøte slik at de flyttes tilbake. Anonymkode: ba5ee...09c
Sugar&Spice Skrevet 27. september 2017 #9273 Skrevet 27. september 2017 1 time siden, Barcelonaandme skrev: Herregud som jeg kjenner meg igjen i den. Arbeid som kunne vært gjort på effektive to timer, bruker jeg HELE kvelden på, fordi jeg heller er opptatt med å tømme batteriet på mobilen. Nå må jeg skjerpe meg! I forelesningene er det så ille at han ene studiekamerateb min tar mobilen min! For å unngå at jeg skal sitte på den hele tiden... det er dessverre ikke så lett når jeg er hjemme og leser... Tenk så sykt smart jeg hadde vært om internett ikke fantes 😭 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #9274 Skrevet 28. september 2017 Konteeksamen i morgen og livredd for å stryke igjen! Har brukt sommerferien på å lese og de siste ukene nå, men merker at det har blitt liten tid til lesing da vi har praksis og altfor mange innleveringsoppgaver 😩 Anonymkode: 1a8e4...9d7
Gjest Linaria Skrevet 29. september 2017 #9275 Skrevet 29. september 2017 Jeg hater networking!! Fikk beskjed av course director at jeg må ta kontakt med den og den personen for de jobber innenfor feltet jeg vil jobbe innen, men jeg aner jo ikke hva jeg skal si. Spørre om å ta en kaffe liksom? Æsj -.-
Pottah Skrevet 29. september 2017 #9276 Skrevet 29. september 2017 8 timer siden, Linaria skrev: Jeg hater networking!! Fikk beskjed av course director at jeg må ta kontakt med den og den personen for de jobber innenfor feltet jeg vil jobbe innen, men jeg aner jo ikke hva jeg skal si. Spørre om å ta en kaffe liksom? Æsj -.- Ågudbedre. Si ifra om du får det til da. Trenger litt tips selv!
Devilheart Skrevet 29. september 2017 #9277 Skrevet 29. september 2017 Et spørsmål til medstudentene her inne: når dere mister motivasjon til selvstudier og innleveringer, har dere prøvd belønningssystemet? Dvs man belønner seg med ting etter x antall timer eller god arbeid? Hvordan funket det i så fall? Vært og er kraftig forkjøla denne uka så alt av forelesning og studier er uteblitt, og frykter er på vei til å falle helt ut. To innleveringer er blitt lagt ut denne uka med frist om halvannen uke, og har ikke fått gjort annet enn å skumlese dem. At det er vanskelige oppgaver hjelper ikke akkurat på motivasjonen heller. Tenkte derfor å prøve med belønning for å få startet på dem. Blitt mye serier, filmer og spilling når man er syk, så for hver oppgave jeg blir ferdig med kan tilsvare en episode eller 1 time spilling. Ellers er åpen for andre råd for å få ting gjort. 1
Muffen Skrevet 30. september 2017 #9278 Skrevet 30. september 2017 15 timer siden, Devilheart skrev: Et spørsmål til medstudentene her inne: når dere mister motivasjon til selvstudier og innleveringer, har dere prøvd belønningssystemet? Dvs man belønner seg med ting etter x antall timer eller god arbeid? Hvordan funket det i så fall? Vært og er kraftig forkjøla denne uka så alt av forelesning og studier er uteblitt, og frykter er på vei til å falle helt ut. To innleveringer er blitt lagt ut denne uka med frist om halvannen uke, og har ikke fått gjort annet enn å skumlese dem. At det er vanskelige oppgaver hjelper ikke akkurat på motivasjonen heller. Tenkte derfor å prøve med belønning for å få startet på dem. Blitt mye serier, filmer og spilling når man er syk, så for hver oppgave jeg blir ferdig med kan tilsvare en episode eller 1 time spilling. Ellers er åpen for andre råd for å få ting gjort. Når jeg jobber med ting har jeg intervaller med nedtelling. Første intervall 45 min, neste 30 min så neste 20 min feks. Der legger jeg bort absolutt alt jeg ikke trenger, slik at de eneste tingene på bordet er det nødvendige. Så har jeg maks 10 min pause i mellom. Det funker kjempebra for meg i alle fall! Hvis jeg har lite motivasjon starter jeg heller med første intervall på kanskje 15 min, så det ikke føles så uoverkommelig. Så kan jeg ha en avtale med meg selv (på forhånd) at jeg kan velge om jeg vil ta 15 min til eller ikke. Som oftest har jeg da kommet såpass godt i gang at jeg har lyst til å fortsette. Ellers kjører jeg belønninger som er relevante for det jeg faktisk holder på med. Jeg har for eksempel ikke godteri-belønning om jeg har spist sunt; da kan jeg heller kjøpe meg en ny, fin drikkeflaske for eksempel. Husker ikke kilden, men har lest at belønninger som direkte motiverer deg for mer av det du burde gjøre fungerer bedre enn det som styrer deg bort fra det. Så når det kommer til studiet belønner jeg meg kanskje med å kjøpe ny trykkblyant, ny perm eller notatbok feks. Eventuelt noe eksklusiv te eller kaffe som jeg kan kose meg med mens jeg jobber ved en senere anledning. 3
Sugar&Spice Skrevet 30. september 2017 #9279 Skrevet 30. september 2017 15 timer siden, Devilheart skrev: Et spørsmål til medstudentene her inne: når dere mister motivasjon til selvstudier og innleveringer, har dere prøvd belønningssystemet? Dvs man belønner seg med ting etter x antall timer eller god arbeid? Hvordan funket det i så fall? Vært og er kraftig forkjøla denne uka så alt av forelesning og studier er uteblitt, og frykter er på vei til å falle helt ut. To innleveringer er blitt lagt ut denne uka med frist om halvannen uke, og har ikke fått gjort annet enn å skumlese dem. At det er vanskelige oppgaver hjelper ikke akkurat på motivasjonen heller. Tenkte derfor å prøve med belønning for å få startet på dem. Blitt mye serier, filmer og spilling når man er syk, så for hver oppgave jeg blir ferdig med kan tilsvare en episode eller 1 time spilling. Ellers er åpen for andre råd for å få ting gjort. Jeg kjenner meg sååå igjen i dette! Du er ikke alene Ofte når jeg sliter med å komme i gang(spesielt på store oppgaver) så pleier jeg å senke den mentale arbeidsmengden jeg skal gjennom. Istedenfor å tenke "nå skal jeg skrive ferdig oppgaven!", som er kjempe-demotiverende å tenke, deler jeg det opp i mindre deler og skriver en liste. Som for eksempel slik som dette: 1. Åpne worddokument. 2. Bla opp på siden i pensumbøkene jeg trenger 3. Lag overskrifter (her er jeg på "introduksjon, hoveddel, avslutnings/konklusjons-nivå liksom) 4. Skriv ned fire setninger om hva jeg bør ha med i oppgaven 5. Finn fire siteringer fra primærlitteraturen jeg vil ha med 6. etc etc etc Spesielt på de store vanskelige oppgavene hjelper dette meg veldig godt, fordi jeg på et lite rart vis kommer i gang med oppgaveskrivingen, selv om det er bittesmå steg. Og når jeg har gjort et punkt, så stryker jeg det ut, og konsentrerer meg om neste punktet. Og så jobber jeg meg nedover listen, dessto lenger ned på listen jeg kommer, dessto oftere føler jeg at dette går greit, at jeg er i gang og at jeg har progresjon. Da blir egentlig det å huke av på listen selve belønningen (og så kjøper jeg noe digg å spise eller drikke mens jeg leser). Jeg blir ofte stående fast ved startstreken og stange huet i veggen, og det er veldig lite produktivt. Da kan det hjelpe å tenke "jeg skal ikke løpe maraton nå. Jeg skal sette en fot foran den andre, og så repetere det". Og vipps, så er man godt i gang med skrivingen Jeg syns det er viktig å slappe av også, så som regel setter jeg på en timelimit. Jeg skal jobbe i fire-fem timer, og så når jeg har gjort det, så har jeg fri resten av kvelden. Hvis jeg er i en god flyt når klokken ringer (jeg setter ALLTID på timer!), så hender det at jeg fortsetter, og det gir meg ofte et kjemperush - føler virkelig meg ovenpå når jeg får til å jobbe litt mer enn jeg hadde tenkt, men jeg tvinger meg aldri til det. Det er kun en bonus! 3
Sugar&Spice Skrevet 30. september 2017 #9280 Skrevet 30. september 2017 11 minutter siden, Muffen skrev: Når jeg jobber med ting har jeg intervaller med nedtelling. (1) Første intervall 45 min, neste 30 min så neste 20 min feks. Der legger jeg bort absolutt alt jeg ikke trenger, slik at de eneste tingene på bordet er det nødvendige. Så har jeg maks 10 min pause i mellom. Det funker kjempebra for meg i alle fall! Hvis jeg har lite motivasjon starter jeg heller med første intervall på kanskje 15 min, så det ikke føles så uoverkommelig. Så kan jeg ha en avtale med meg selv (på forhånd) at jeg kan velge om jeg vil ta 15 min til eller ikke. Som oftest har jeg da kommet såpass godt i gang at jeg har lyst til å fortsette. Ellers kjører jeg belønninger som er relevante for det jeg faktisk holder på med. Jeg har for eksempel ikke godteri-belønning om jeg har spist sunt; da kan jeg heller kjøpe meg en ny, fin drikkeflaske for eksempel. (2)Husker ikke kilden, men har lest at belønninger som direkte motiverer deg for mer av det du burde gjøre fungerer bedre enn det som styrer deg bort fra det. Så når det kommer til studiet belønner jeg meg kanskje med å kjøpe ny trykkblyant, ny perm eller notatbok feks. Eventuelt noe eksklusiv te eller kaffe som jeg kan kose meg med mens jeg jobber ved en senere anledning. 1. Dette pleier jeg også å gjøre, men en liten vri. Jeg setter på nedtelling på mobilen på 15 minutter, og tenker "nå skal jeg ikke se på mobilen før den ringer", og da har jeg vipps fått femten minutter med effektiv jobbing. Gir meg selv fem minutter pause, før jeg setter den på på nytt igjen. Et kvarter her og et kvarter her blir fort gode timer med effektiv studering. Men for å si det sånn, jeg er såpass mobilavhengig at jeg må kaste den bort på sengen eller et annet sted jeg ikke lett får tak i den, for at teknikken skal fungere. For meg fungerer det ikke å sette på i 45 minutter, det er for lenge for hva jeg klarer å tvinge meg selv til å ikke se på mobilen, og da ender jeg opp med å ikke sette på klokken istedenfor, og bruke hele dagen på internett(som jeg gjorde i går, feks). Femten minutter tåler jeg å avstå fra alt annet. Det er ikke så mye å tenke et kvarter. 2. Dette er riktig! (Digresjon: Syns det er sååå rart at folk velger å "unne seg" en sjokolade etter en lang uke når de er på slankekur. Snakk om merkelig atferd Her ønsker de å bli sunne, men belønning er det motsatte av å være sunn? Får det ikke til å stemme )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå