Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en repetisjonsdag i dag, men av en eller annen grunn har jeg en eller annen barriere for å komme i gang. Antakeligvis fordi jeg har utsatt det og valgt å se på noe annet denne uken. 

Er det noen som har noen tips til å komme i gang med noe de har vansker med å komme i gang med? Og ikke: "bare gjør det", for det skjer ikke. :laugh: 

Anonymkode: 2c07b...5d9

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått karakteren på en eksamen i dag, men tør ikke sjekke
Det er et valgfag, så jeg kan bare bytte det ut om jeg ikke er fornøyd med karakteren mtp vitnemålet.
Tok forsåvidt to valfag, og kan bare ha et på vitnemålet uansett, og tror jeg velger bort dette.
Men, det kommer på karakterutskiften mens jeg søker jobber, og det er jo det jeg driver med for tiden.
Og jeg hater å gjøre det dårlig.

Jeg er skikkelig kvalm. Jeg jobber i to deltidsjobber i dag. Så har 12, 5 timer med jobb i dag, 
Jeg er veldig usikker på når jeg skal sjekke karakteren. Har litt lyst til  sjekke med en gang, men da kommer jeg til å bli så skuffa resten av dagen. Men om jeg ikke sjekker, er jeg nervøs hele dagen. What to do?

Skrevet

Sjekka kaakteren. FIkk C:grine:

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Pottah skrev:

Er kun A godt nok eller hadde B også vært ok? Hva er snittet ditt på jusen ellers? Er presset så ekstremt på å få A i snitt på jus? Er et snitt på B ansett som dårlig?

Anonymkode: 5f551...c16

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kun A godt nok eller hadde B også vært ok? Hva er snittet ditt på jusen ellers? Er presset så ekstremt på å få A i snitt på jus? Er et snitt på B ansett som dårlig?

B hadde vært ok.
Har noen C-er, en 30 poengs A, og jeg fikk en D til jul. 
Har tenkt til å ta opp D-en, selv om det er kjipt for det er ikke noe jeg ønsker å jobbe med videre.

Et snitt på B blir sett på som bra, og er også det jeg ønsker.
Et snitt på C er gjennomsnittet og helt akseptabelt. Men jeg vil ikke være "gjennomsnittlig".
Det er mer jeg som legger press på meg selv, men det er klart at jeg starter å merke presset mer nå som flere har startet å søke trainee-stillinger for eksempel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Pottah skrev:

B hadde vært ok.
Har noen C-er, en 30 poengs A, og jeg fikk en D til jul. 
Har tenkt til å ta opp D-en, selv om det er kjipt for det er ikke noe jeg ønsker å jobbe med videre.

Et snitt på B blir sett på som bra, og er også det jeg ønsker.
Et snitt på C er gjennomsnittet og helt akseptabelt. Men jeg vil ikke være "gjennomsnittlig".
Det er mer jeg som legger press på meg selv, men det er klart at jeg starter å merke presset mer nå som flere har startet å søke trainee-stillinger for eksempel.

Hva er snittet nå? Må du ta opp mange fag for å komme opp på et snitt på B?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er snittet nå? Må du ta opp mange fag for å komme opp på et snitt på B?

Har et snitt på C nå. Har jo fortsatt 2 år igjen av masteren.
Vil ta opp D-en, og vil helst bare ha B og oppover resten av studie. 

Skrevet
4 timer siden, Pottah skrev:

Det er ikke så dårlig, men hvorfor tror du du ikke får karakterene du ønsker? Er det det at du ikke bruker nok tid på studiene?

Skrevet
27 minutter siden, Aquaman skrev:

Det er ikke så dårlig, men hvorfor tror du du ikke får karakterene du ønsker? Er det det at du ikke bruker nok tid på studiene?

Det er litt forskjellige grunner.
Denne eksamenen er det nok fordi jeg hadde misforstått oppgaveteksten. Og det oppdaget jeg da det var ca 30 minutter igjen, og da var det ikke nok tid til å rette opp og gjøre det bra. Strukturen ble derfor litt rar, og jeg vet at jeg ikke fikk vist alt jeg kan om temaet.
D-en var nok en blanding av at det er et fag som veldig mange tar opp, og at jeg var i ferd med å møte veggen. 
Det er et typisk "modningsfag", så når mange ta det opp så blir det vanskeligere for oss andre å gjøre det bra. 

Og C-ene før det handlet om at det tok meg litt tid å finne riktig studieteknikk, tørre og gjøre det som fungerer best for meg, finne en lesehverdag som fungerer osv. Ble også dumpet av samboeren jeg hadde vært sammen med i 5 år og eide leilighet og hund sammen med. Så det var et par måneder der jeg ikke fikk lest så mye jeg ville også. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Pottah skrev:

Det er litt forskjellige grunner.
Denne eksamenen er det nok fordi jeg hadde misforstått oppgaveteksten. Og det oppdaget jeg da det var ca 30 minutter igjen, og da var det ikke nok tid til å rette opp og gjøre det bra. Strukturen ble derfor litt rar, og jeg vet at jeg ikke fikk vist alt jeg kan om temaet.
D-en var nok en blanding av at det er et fag som veldig mange tar opp, og at jeg var i ferd med å møte veggen. 
Det er et typisk "modningsfag", så når mange ta det opp så blir det vanskeligere for oss andre å gjøre det bra. 

Og C-ene før det handlet om at det tok meg litt tid å finne riktig studieteknikk, tørre og gjøre det som fungerer best for meg, finne en lesehverdag som fungerer osv. Ble også dumpet av samboeren jeg hadde vært sammen med i 5 år og eide leilighet og hund sammen med. Så det var et par måneder der jeg ikke fikk lest så mye jeg ville også. 

Da høres det i hvert fall ut som du kan klare å få bedre karakterer enn de du har fått. :)

Alle kan misforstå og alle kan jo ha perioder hvor det er tungt å lese. 

Studerte selv rettsvitenskap. 

Selv fikk jeg hele karakterskalen i løpet av starten de tre første semestrene og karakterene kom litt i rykk og napp. Startet med B så A, så  C, så F-er(strøk på konten også), så en E(hvor jeg var sikker på å få A). Gikk bra til slutt, fikk til ting da jeg ble ferdig med 2.året. 

Endret av Aquaman
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Aquaman skrev:

Da høres det i hvert fall ut som du kan klare å få bedre karakterer enn de du har fått. :)

Alle kan misforstå og alle kan jo ha perioder hvor det er tungt å lese. 

Studerte selv rettsvitenskap. 

Selv fikk jeg hele karakterskalen i løpet av starten de tre første semestrene og karakterene kom litt i rykk og napp. Startet med B så A, så  C, så F-er(strøk på konten også), så en E(hvor jeg var sikker på å få A). Gikk bra til slutt, fikk til ting da jeg ble ferdig med 2.året. 

Ja vet jeg klarer bedre. Derfor det er så utrolig kjipt!

Det var veldig fint å høre at det kan gå bra likevel :)
Nå har jeg endelig funnet en god studieteknikk, og skal ha mer fokus på å gjøre eksamensoppgaver til høsten så jeg er enda mer forberedt på å lese eksamensoppgavene riktig.

Skrevet
1 minutt siden, Pottah skrev:

Ja vet jeg klarer bedre. Derfor det er så utrolig kjipt!

Det var veldig fint å høre at det kan gå bra likevel :)
Nå har jeg endelig funnet en god studieteknikk, og skal ha mer fokus på å gjøre eksamensoppgaver til høsten så jeg er enda mer forberedt på å lese eksamensoppgavene riktig.

Ja, kjipt nå, men tror det viktigste er at man har troen på at man kan gjøre det bedre samt å faktisk lære fra ens tidligere feil og du gjør jo begge deler. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette ble et tyngre (mentalt) år enn antall, og ikke rett år å studere 200%. Endte opp med 80 sp av 120 mulige, og alt fra A til D. Utrolig skuffet, men kan konte en del i fred og ro til høsten.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Dette ble et tyngre (mentalt) år enn antall, og ikke rett år å studere 200%. Endte opp med 80 sp av 120 mulige, og alt fra A til D. Utrolig skuffet, men kan konte en del i fred og ro til høsten.

Du har jo tatt halvannet år på ett år, og det syns jeg uansett er bra jobba! Fokuser på deg selv i ferien og brett opp ermene til høsten. Dette klarer du <3

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen fler som skal ha eksamen i august? :sukk:

Anonymkode: e58cc...bc0

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen fler som skal ha eksamen i august? :sukk:

Anonymkode: e58cc...bc0

Jepp. 

Det som er kjipere er at jeg skal ta opp et annet fag i desember og de har skiftet ut hele pensumet i faget slik jeg må lære absolutt alt på nytt. Faget er også obligatorisk. 

Anonymkode: 5a717...e07

Gjest Linaria
Skrevet

Aaah, akkurat sendt inn vitnemål og alt av karakterer til universitetet der jeg har Conditional Offer. Ligger sånn egentlig akkurat på grensa til conditions, så om noe er fucka opp er det en MINIMAL sjanse for at det ikke går, da jeg har karakterer fra forskjellige institusjoner med forskjellige karaktersystemer og alt må regnes sammen. 

Får bare håpe det går. Har IELTS denne uka også. Om et par uker kan jeg endelig ha mitt unconditional offer. Nervøs -.- 

AnonymBruker
Skrevet

Har skrevet ferdig bacheloroppgaven, og sendt den til et par jeg kjenner for gjennomlesing og tilbakemelding. Dessverre ser jo det ut til å ta tid pga ferier osv osv. Så må jo bare sitte å vente. Er.så.lei. av å tenke på den, cannot wait til jeg skal levere den inn!

Anonymkode: feb8c...cae

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har skrevet ferdig bacheloroppgaven, og sendt den til et par jeg kjenner for gjennomlesing og tilbakemelding. Dessverre ser jo det ut til å ta tid pga ferier osv osv. Så må jo bare sitte å vente. Er.så.lei. av å tenke på den, cannot wait til jeg skal levere den inn!

Anonymkode: feb8c...cae

"cannot wait" :rolleyes:

Anonymkode: a0ca7...10e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...