Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ligger så latterlig dårlig an til neste ukes eksamen. Til tross for at jeg vet det, klarer jeg likevel ikke å motivere meg selv til å åpne bøkene og i det minste prøve å lære noe. Jepp, jeg føler meg håpløs. Selv om det ikke er et så veldig tungt fag, er det likevel ufattelig kjedelig, noe som selvfølgelig ikke hjelper særlig på motivasjonen. Herregud, sommerferien kan bare ikke komme fort nok akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg er så lei! Jeg trenger god karakter på eksamen på tirsdag, men jeg orker ikke mer. Har hatt eksamensperiode i tre uker nå, og hjernen min bare stopper opp. Jeg ser på gamle eksamensoppgaver og jeg føler at.. ja, jeg kan jo en del, men ikke ALT, og jeg må gjøre det bra :(

Gjest Linaria
Skrevet

Hvorfor sender SiO arbeidere til kollektivet midt i eksamenstida? Åh, jeg er så glad for at jeg flytter ut denne uka. Såno sinnsykt lei å ikke ha kontroll over hvem som kommer inn i mitt eget hjem.

AnonymBruker
Skrevet

I morgen faller sensur på bacheloroppgaven, og jeg er dødsnervøs. Så nervøs, at jeg ikke får til å sove selv om jeg var oppe i går natt på nattevakt. Fy søren. Jeg har fått jobb, men det er bare hvis jeg består. Jeg var innom mitt nye kontor i dag, og min sjef sa "du får sende melding hvis du ikke består, da". Og da slo det meg at det kan jo faktisk skje! Jeg har et snitt på B, og jobber steinhardt, men man vet aldri...

En jeg vet om, som egentlig er en veldig flink student med både A'er og B'er, strøk på en eksamen. Han klagde, og fikk C! Så disse sensorene er heeelt umulig å forutberegne.

Hvis jeg stryker, så er det faktisk litt krise. Har sagt opp mine andre arbeidsforhold for denne nye jobben, som muligens henger i en tynn tråd...Og nå ligger jeg her og velter meg i min egen angst. Fyttirakkern!

Anonymkode: e8681...0b1

Gjest Linaria
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I morgen faller sensur på bacheloroppgaven, og jeg er dødsnervøs. Så nervøs, at jeg ikke får til å sove selv om jeg var oppe i går natt på nattevakt. Fy søren. Jeg har fått jobb, men det er bare hvis jeg består. Jeg var innom mitt nye kontor i dag, og min sjef sa "du får sende melding hvis du ikke består, da". Og da slo det meg at det kan jo faktisk skje! Jeg har et snitt på B, og jobber steinhardt, men man vet aldri...

En jeg vet om, som egentlig er en veldig flink student med både A'er og B'er, strøk på en eksamen. Han klagde, og fikk C! Så disse sensorene er heeelt umulig å forutberegne.

Hvis jeg stryker, så er det faktisk litt krise. Har sagt opp mine andre arbeidsforhold for denne nye jobben, som muligens henger i en tynn tråd...Og nå ligger jeg her og velter meg i min egen angst. Fyttirakkern!

Skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg har også mye på spill i forhold til noe jeg egentlig burde greie ganske lett. Lykke til! 

Skrevet
På 20.5.2017 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for veldig gode tips! Det er et emne jeg MÅ ha, er vel derfor jeg ikke har gitt helt opp ennå. 
Jeg har kommet ganske langt i svangerskapet nå og begynner å bli mye bedre så føler ikke jeg kan stå over kun pga formen.

Det er helt sant det du sier, i verste fall får jeg ta den opp igjen om det går gale. Har av en eller annen grunn panikk for å stryke, men jeg har jo uansett to sjanser igjen om det ikke går denne gangen!

Anonymkode: cda5c...db7

Hvordan gikk det?

Skrevet

Har eksamen i morgen. Har brukt de siste dagene på eksamensoppgaver og får helt vondt i magen fordi det er så mye jeg ikke kan. I tillegg er det første gangen jeg skal ha åttetimerseksamen, så jeg regner med det blir en lang dag.

Skrevet

Vurderer å konte. Har min siste eksamen for året på onsdag og er absolutt ikke forberedt. 

Gjest Linaria
Skrevet

Noen som vet om man får vite snittkarakter på bachelor på UiO? Eller får man bare liste over karakterer også må stedet der man søker master selv regne seg fram til om du har godt nok snitt? 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det? :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Pottah skrev:

Hvordan gikk det? :) 

Hyl og skrik, jeg fikk B! Nå kan jeg konsentrere meg om å grue meg til muntlig eksamen i stedet, men da har jeg i det minste en god følelse i magen.

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hyl og skrik, jeg fikk B! Nå kan jeg konsentrere meg om å grue meg til muntlig eksamen i stedet, men da har jeg i det minste en god følelse i magen.

Hurra! You got this!:nori:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å innse at selv om jeg straks er ferdig utdannet fra et universitet har jeg enda ikke lært å drøfte skriftlig. Og jeg MÅ ha B på bacheloren for å berge snittet, men det ser dårlig ut. 

Anonymkode: b24d8...dab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bittersweet å ta ferie når man ikke vet hvordan eksamen og oppgaven gikk.

Anonymkode: bc714...0b7

Skrevet

Vil. Levere. Master. Nå.

AnonymBruker
Skrevet

Plan for oppstart etter pause: 15.00 

*Endre til 15.15*

*Endre til 15.30*

*Endre til 15.45*

*Endre til 16.00* 

:haar: Dette kan ikke fortsette. 

Anonymkode: 2c07b...5d9

AnonymBruker
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Plan for oppstart etter pause: 15.00 

*Endre til 15.5*

*Endre til 15.30*

*Endre til 15.45*

*Endre til 16.00* 

:haar: Dette kan ikke fortsette. 

Innstaller forest. Det blokkerer alt på telefonen din. Er du så teit og bruker andre apper så dør skogen din. Du vil vel ikke det? Alle bryr seg vel om den fine skogen???:fnise: 😉

Anonymkode: 7ea7c...c3c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Innstaller forest. Det blokkerer alt på telefonen din. Er du så teit og bruker andre apper så dør skogen din. Du vil vel ikke det? Alle bryr seg vel om den fine skogen???:fnise: 😉

Anonymkode: 7ea7c...c3c

Haha, jeg kjøpte pizza i stedet som motivasjon. Nå skal jeg jobbe i x antall timer, så kan jeg hente pizza + dessert på døra. :spise:

Jeg har også en blokkeringsapp, men det er fremdeles mye utover mobil/data som spiser tid dessverre. 

Skrevet

ÅÅh, jeg har 5 eksamener dette semesteret, og har god styring på alle , unntatt den jeg skal ha om 3 dager, og nå har jeg blitt syk, det eer så typisk! Så nå ligger jeg hjemme og ser på slankekrigen istedetfor å lese :(

• Liker 1
Skrevet

helt forferdelig å ha hjemmeeksamen i dette været :ac: har satt meg som mål å bli ferdig i løpet av kvelden. skriver det her sånn at jeg har litt press på meg :fnise: innleveringsfristen er på mandag. jeg er fornøyd bare jeg står på denne, men hadde vært hyggelig med en C da. har vært syk så har ikke fått jobba så godt med den som jeg skulle ønske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...