Gjest Nica. Skrevet 11. desember 2011 #901 Skrevet 11. desember 2011 Åååååå, herregud! Jeg hater å ha hjemmeeksamen om et emne som er utrolig spennende, men allikevel mangle kilder
Violetsky Skrevet 11. desember 2011 #902 Skrevet 11. desember 2011 Det er et ork å lese til eksamen når det er langrennsprint på TV Jeg har to eksamener igjen, og jeg er absolutt ikke motivert til å lese... For nå er jeg bare motivert til julegavehandling og baking!
Gjest Tekola Skrevet 11. desember 2011 #903 Skrevet 11. desember 2011 Åååååå, herregud! Jeg hater å ha hjemmeeksamen om et emne som er utrolig spennende, men allikevel mangle kilder Hva skriver du om? Jeg har begynt med siste innspurt på hjemmeeksamnen min. Håper bare jeg får til å bruke nok teori! Blir fort veldig mye empiri og lite teori den knyttes til Men jeg kan klare dette! Og jeg vil ha god karakter!
Lunivere Skrevet 11. desember 2011 #904 Skrevet 11. desember 2011 Da er den ene hjemmeeksamenen nesten ferdig, mangler bare én side og litt gjennomlesning, korrektur og omstrukturering. Den andre er også snaaaart ferdig! Glede! Endelig snart i mål etter intens skriving i flere døgn, der jeg knapt har sovet, og levd på kun kaffe og snus. Nå er det 2 dager til de skal være klare til levering, og det greier jeg! Lært leksa mi hvertfall, til våren skal jeg ikke utsette eksamen til siste uka før de skal inn.
Gjest Nica. Skrevet 11. desember 2011 #905 Skrevet 11. desember 2011 Hva skriver du om? Jeg har begynt med siste innspurt på hjemmeeksamnen min. Håper bare jeg får til å bruke nok teori! Blir fort veldig mye empiri og lite teori den knyttes til Men jeg kan klare dette! Og jeg vil ha god karakter! Vi skal drøfte hvorvidt lesebehovene til ungdom blir oppfylt i Jostein Gaarders Appelsinpiken. Jeg synes det er et veldig spennende tema, men det er veldig lite forskning tilknyttet ungdomslitteratur, kun barnelitteratur Enn du da? Hva skriver du om?
Glynis Skrevet 11. desember 2011 #906 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Åååååå, herregud! Jeg hater å ha hjemmeeksamen om et emne som er utrolig spennende, men allikevel mangle kilder Jeg skriver hjemmeeksamen om et emne som er litt mindre spennende, men har så mange kilder at det er et problem. Foreleseren sa at alle som valgte den oppgaven måtte ta kontakt med henne for å få litt litteraturhjelp, fordi det er så mye å velge i og man forsvinner fort i mylderet. Hun har reist bort og vi har hatt mailkontakt, og det jeg har fått ut av henne er: 1. Navnet på en utgave av et akademisk tidsskrift (eller noe lignende) som ikke finnes med søk noe som helst sted, med namedropping av to forfattere som har skrevet en del annet, men ikke helt relevant til oppgaven 2. Navnet på en veldig kjent fransk teoretiker (hun er fransk selv) som hun først feilstavet slik at søket ble forvirrende, og når jeg først fant ham så er alt fra 70-tallet og det kan slettes ikke bruke på teoridelen min, samme hvor fantasifull jeg prøver å være 3. 'You could also use other scholars' TAKK Endret 11. desember 2011 av Glynis
Gjest Tekola Skrevet 11. desember 2011 #907 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Vi skal drøfte hvorvidt lesebehovene til ungdom blir oppfylt i Jostein Gaarders Appelsinpiken. Jeg synes det er et veldig spennende tema, men det er veldig lite forskning tilknyttet ungdomslitteratur, kun barnelitteratur Enn du da? Hva skriver du om? Oi, så utrolig spennende! Men skjønner at det ikke er så mye kilder, ja! Faget heter Vestlig samtidsreligion og jeg skriver om nettsider som omhandler spådommer rundt 2012. Den skal inn 12:00 i morra, og jeg har fortsatt ikke helt klart for meg problemstillingen. Men jeg er snart på 3000 ord, og så kan jeg ha opp til 4000, så jeg tror det blir bra. Håper så inderlig at jeg klarer å skrive meg til en B, har lyst til å komme meg inn på master i religionsvitenskap til høsten, nemlig Endret 11. desember 2011 av Tekola
Aramee Skrevet 11. desember 2011 #908 Skrevet 11. desember 2011 Dusteoppgave, dusteveileder, dustekilder, dusteDAG!
Gjest Nica. Skrevet 11. desember 2011 #909 Skrevet 11. desember 2011 Oi, så utrolig spennende! Men skjønner at det ikke er så mye kilder, ja! Faget heter Vestlig samtidsreligion og jeg skriver om nettsider som omhandler spådommer rundt 2012. Den skal inn 12:00 i morra, og jeg har fortsatt ikke helt klart for meg problemstillingen. Men jeg er snart på 3000 ord, og så kan jeg ha opp til 4000, så jeg tror det blir bra. Håper så inderlig at jeg klarer å skrive meg til en B, har lyst til å komme meg inn på master i religionsvitenskap til høsten, nemlig Religion er et veldig spennende fag, synes jeg. Synes også oppgaven din hørtes spennende ut, men det hjelper jo ikke det om man krangler med oppgaven
Gjest Vampen Skrevet 11. desember 2011 #910 Skrevet 11. desember 2011 Vi skal drøfte hvorvidt lesebehovene til ungdom blir oppfylt i Jostein Gaarders Appelsinpiken. Jeg synes det er et veldig spennende tema, men det er veldig lite forskning tilknyttet ungdomslitteratur, kun barnelitteratur Enn du da? Hva skriver du om? Vi har mye pensumlitteratur om ungdomslitteratur?
Gjest Nica. Skrevet 11. desember 2011 #911 Skrevet 11. desember 2011 Vi har mye pensumlitteratur om ungdomslitteratur? Har dere det? Vi har kun en artikkel, that's it. Foreleseren sa det er forsket så lite på det, og at det vanligvis går i ett med barnelitteraturen i det lille som er
Gjest Vampen Skrevet 11. desember 2011 #912 Skrevet 11. desember 2011 Har dere det? Vi har kun en artikkel, that's it. Foreleseren sa det er forsket så lite på det, og at det vanligvis går i ett med barnelitteraturen i det lille som er Hmmm, så rart. Vi har f.eks litteratur om både ungdomsleseren (leserollen), temaer, sjangre ect., som er vinklet mot ungdomslitteratur. Vi var til og med på ungdomsbokgilde, hvor vi bla fikk en gjesteforelesning av en foreleser som jobber med nettopp opp ungdomslitteratur og snakket om både hva ungdom vil ha og hva som er typisk for ungdomslitteratur. Det var i tillegg til presentasjonen av 30 nye bøker, med fokus på hva som gjør disse bøkene til ungdomslitteratur, hvem de passer til ect. På toppen av det har vi en foreleser som har jobbet mye med ungdomslitteratur, så i tillegg til vanlige forelesninger om det, så har vi også sett på en del av forskningsarbeidet hennes, som bla er fokusert på kjønn, hva de leser og hvorfor de velger slik.
Gjest Nica. Skrevet 11. desember 2011 #913 Skrevet 11. desember 2011 Hmmm, så rart. Vi har f.eks litteratur om både ungdomsleseren (leserollen), temaer, sjangre ect., som er vinklet mot ungdomslitteratur. Vi var til og med på ungdomsbokgilde, hvor vi bla fikk en gjesteforelesning av en foreleser som jobber med nettopp opp ungdomslitteratur og snakket om både hva ungdom vil ha og hva som er typisk for ungdomslitteratur. Det var i tillegg til presentasjonen av 30 nye bøker, med fokus på hva som gjør disse bøkene til ungdomslitteratur, hvem de passer til ect. På toppen av det har vi en foreleser som har jobbet mye med ungdomslitteratur, så i tillegg til vanlige forelesninger om det, så har vi også sett på en del av forskningsarbeidet hennes, som bla er fokusert på kjønn, hva de leser og hvorfor de velger slik. Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert. Jeg burde vel ikke stole såpass blindt på foreleser...
ninuska_ Skrevet 11. desember 2011 #914 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Gruer meg også, jeg har ikke lest nok om må lære meg både bivariat og regresjon i dag. Har jo gjort det i praksis på seminar, men kan ikke teorien bak. Straks dykker jeg inn i bøkene... Lykke til!! Lykke til selv! Jeg har fått høsten sensur, og jeg har gjort det utrolig bra! Jeg fikk min første A Ah lettelse og ren glede Krysser fingrene for dere som snart snart har juleferie Hang in there Gratulerer! Det er en herlig følelse å få sin første A! Flinkis! Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert. Jeg burde vel ikke stole såpass blindt på foreleser... Dette fant jeg ut i dag også - stol aldri blindt på noen! Jeg fant ut at vi har blitt vranglært på seminarer av studentassistentene. De har forklart noe i metoden på en måte, som ikke er i nærheten av det som står i boka. Jeg som trodde jeg skulle bruke dagen til å finpusse.. men jeg har brukt sikkert 5 timer på å forstå dette som står i boka.. og jeg tror jeg endelig har fått taket på det Prøver å se positivt på det - jeg fant det trossalt ut dagen før eksamen. Bedre enn å finne ut at man har gjort feil etter eksamen. Allikevel.. Endret 11. desember 2011 av ninuska_
Gjest Vampen Skrevet 11. desember 2011 #915 Skrevet 11. desember 2011 Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert. Jeg burde vel ikke stole såpass blindt på foreleser... Nei, det er stor forskjell på forelesere. Det finnes nok mer om barnelitteratur, siden det har mer status enn ungdomslitteraturen. Men det finnes også en del om ungdomslitteratur. Jeg tror vi er heldig som har faste forelesere som virkelig brenner for nettopp ungdomslitteratur, det gjør kanskje at de anstrenger seg litt mer for å finne teori om det. For vi har som sagt hatt ganske mye om dette. En artikkel høres litt puslete ut for et så spennende og viktig tema!
Gjest Nica. Skrevet 11. desember 2011 #916 Skrevet 11. desember 2011 Nei, det er stor forskjell på forelesere. Det finnes nok mer om barnelitteratur, siden det har mer status enn ungdomslitteraturen. Men det finnes også en del om ungdomslitteratur. Jeg tror vi er heldig som har faste forelesere som virkelig brenner for nettopp ungdomslitteratur, det gjør kanskje at de anstrenger seg litt mer for å finne teori om det. For vi har som sagt hatt ganske mye om dette. En artikkel høres litt puslete ut for et så spennende og viktig tema! Ja, jeg synes det er rart hun har sånn fokus på det, men ikke har forslag til bøker om det. Er bare sånn "kjempespennende!", og det var det.
Zinnia Skrevet 11. desember 2011 #917 Skrevet 11. desember 2011 Jeg må skrive ca 3000 ord innen imorgen tidlig kl 8.00, er det realistisk? Please si jeg kan klare det.... Det er heldigvis ikke endelig innlevering, men jeg bør absolutt ha hele. Jeg vet sånn noenlunde hvordan jeg har tenkt å sette det opp og hva jeg skal skrive om, tror dere det går? 1
Gjest Tekola Skrevet 11. desember 2011 #918 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Jeg tror helt fint at det kan gå, men begynn nå og ha nok å spise og drikke på! You can do it! :duskedame: Endret 11. desember 2011 av Tekola
nilci Skrevet 11. desember 2011 #919 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har eksamen i morgen i organisk kjemi, der det er 40 % strykprosent. Feel free til å syns synd på meg!
Gjest Vampen Skrevet 11. desember 2011 #920 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har eksamen i morgen i organisk kjemi, der det er 40 % strykprosent. Feel free til å syns synd på meg! Jeg ble egentlig litt svimmel bare ved tanken på å skulle ha eksamen i noe slikt som organisk kjemi, så her får du medfølelse i bøtter og spann! Jadda, dag 2 med mappeeksamen.. Jeg begynner å se meg blind på nynorsk, har en oppgave som jeg ikke blir fornøyd med uansett hvor mye jeg vrir på den (DRITTOPPGAVE! ) og har innsett, skrekk og gru, at jeg må levere et blogginnlegg som en del av eksamen for å få det til å gå med sidetall og målform. MEN, på det positive siden, innholdsfortegnelse, topptekst og sidetall er på plass. Og det er jo som kjent en viktig del av jobben! Da gjenstår bare, vel, alt annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå