Gjest Tjoppa Skrevet 11. mai 2017 #9141 Skrevet 11. mai 2017 Hvor lang tid brukte dere på å skrive bacheloroppgaven deres?
AnonymSjiraff Skrevet 11. mai 2017 #9142 Skrevet 11. mai 2017 Akkurat nå, Katten.2.0 skrev: Tror faen meg jeg stod på dagens. Ikke vært på ei eneste forelesning og brukte én time på pensum i natt. Lavt nivå her. Tre, av totalt ni eksamener dette semesteret, unnagjort! Skal ikke si at jeg var noe mer skoleflink da jeg studerte.
Elaine Marley Skrevet 11. mai 2017 #9143 Skrevet 11. mai 2017 Dette semesteret har ikke gått så bra, og jeg kan være veldig hard med meg selv så jeg tenker allerede at dette går rett til helvete. Leverte nettopp en semesteroppgave som jeg ikke var spesielt fornøyd med. Neste fredag har jeg muntlig eksamen og det er den formen jeg alltid gjør det dårlig på. Uff, så negativ jeg er. Vet jo at det går an å ta det opp igjen eller konte, men føles som det nederlaget av en eller annen grunn.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #9144 Skrevet 11. mai 2017 21 timer siden, Katten.2.0 skrev: Har åtte eksamener fra i morgen fram til 16. juni. Come at me bro! Rekker du å gå på do da? Anonymkode: 7d7a7...ef1
AnonymSjiraff Skrevet 11. mai 2017 #9145 Skrevet 11. mai 2017 2 minutter siden, Elaine Marley skrev: Leverte nettopp en semesteroppgave som jeg ikke var spesielt fornøyd med. Neste fredag har jeg muntlig eksamen og det er den formen jeg alltid gjør det dårlig på. Får håpe du får en positiv erfaring med denne muntlige eksamen. Ved munlig så får man jo mulighet til å få hjelp om man misforstår oppgaven og til å fokusere på hva som er viktig.
Katten.2.0 Skrevet 11. mai 2017 #9146 Skrevet 11. mai 2017 4 minutter siden, Tjoppa skrev: Hvor lang tid brukte dere på å skrive bacheloroppgaven deres? Gjorde et litteraturstudie, så brukte noen få dager på å finbe relevant litteratur. To-tre på å lese den og tre dager på å skrive den. Endte dog opp med en C, så ville brukt to dager lengre på å skrive den. 3 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Skal ikke si at jeg var noe mer skoleflink da jeg studerte. Universitetet her har litt labert nivå, og spesielt på historieeksamene. Har jobbet jevnt med alt av engelsk, dog, siden det nivået er betraktelig høyere.
AnonymSjiraff Skrevet 11. mai 2017 #9147 Skrevet 11. mai 2017 Akkurat nå, Katten.2.0 skrev: Universitetet her har litt labert nivå, og spesielt på historieeksamene. Har jobbet jevnt med alt av engelsk, dog, siden det nivået er betraktelig høyere. Hadde historie selv. Heldigvis hadde vi hjemmeeksamen så jeg klarte jo å stå selv om jeg ikke hadde så mye kunnskap. Man klarer jo som oftest å skrive noe fornuftig om man har alle hjelpemidler og god tid på å skrive oppgaven.
Katten.2.0 Skrevet 11. mai 2017 #9148 Skrevet 11. mai 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Hadde historie selv. Heldigvis hadde vi hjemmeeksamen så jeg klarte jo å stå selv om jeg ikke hadde så mye kunnskap. Man klarer jo som oftest å skrive noe fornuftig om man har alle hjelpemidler og god tid på å skrive oppgaven. Absolutt. Dessverre går det hovedsaklig i skoleeksamener. Tror jeg berger meg ved å ha en akademisk oppbygging og ordlyd. Hva annet enn historie har du? Endret 11. mai 2017 av Katten.2.0
AnonymSjiraff Skrevet 11. mai 2017 #9149 Skrevet 11. mai 2017 1 minutt siden, Katten.2.0 skrev: Absolutt. Dessverre går det hovedsaklig i skoleeksamener. Tror jeg berger meg ved å ha en akademisk oppbygging og ordlyd. Ja, man får nok en del gratis ved å ha god metode. Fikk vel det aldri til. Eller sensoren og jeg var ikke enige om hva som var god metode.
Poppie Skrevet 12. mai 2017 #9150 Skrevet 12. mai 2017 Lykke til alle dere som har eksamener Jeg sutrer over masteroppgaven, men har veldig sympati med de som skal prestere på skoleeksamen - det er noe drit!
Elaine Marley Skrevet 12. mai 2017 #9151 Skrevet 12. mai 2017 13 timer siden, AnonymSjiraff skrev: Får håpe du får en positiv erfaring med denne muntlige eksamen. Ved munlig så får man jo mulighet til å få hjelp om man misforstår oppgaven og til å fokusere på hva som er viktig. Ja,håper det Jeg er lite flink til å snakke for meg, men forhåpentligvis går det bedre enn jeg tror.
AnonymSjiraff Skrevet 12. mai 2017 #9152 Skrevet 12. mai 2017 12 timer siden, Katten.2.0 skrev: Hva annet enn historie har du? Hadde matematikk også. Gikk ikke så veldig bra. Hvem kunne trodd at matematikk på universitetsnivå var vanskelig.
Pottah Skrevet 12. mai 2017 #9153 Skrevet 12. mai 2017 Det tok meg nesten tre år på jussen for å innse dette. Men i dag innså jeg at så lenge jeg ikke sitter sammen med noen og leser (og diskuterer innimellom) så liker jeg virkelig ikke å sitte på lesesalen. Jeg liker faktisk mye bedre å sitte hjemme. Enklere å bytte lesestilling, føler meg ikke så alene og dum siden jeg har hunden min her osv. Men: Det er ikke alltid jeg kommer så fort i gang på morgenen når jeg sitter hjemme. Er liksom alltid 100 andre ting som må fikses også. Noen som har tips for å få mer effektive lesedager hjemme?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #9154 Skrevet 12. mai 2017 1 minutt siden, Pottah skrev: Det tok meg nesten tre år på jussen for å innse dette. Men i dag innså jeg at så lenge jeg ikke sitter sammen med noen og leser (og diskuterer innimellom) så liker jeg virkelig ikke å sitte på lesesalen. Jeg liker faktisk mye bedre å sitte hjemme. Enklere å bytte lesestilling, føler meg ikke så alene og dum siden jeg har hunden min her osv. Men: Det er ikke alltid jeg kommer så fort i gang på morgenen når jeg sitter hjemme. Er liksom alltid 100 andre ting som må fikses også. Noen som har tips for å få mer effektive lesedager hjemme? Du må nesten bare sette deg ned. Det andre du gjør er vel egentlig ikke ting som må fikses. Da hadde ikke valg av lesested hatt en påvirkning. Etter man har ordnet seg om morgenen og evt. spist frokost setter man seg ned med en gang og starter lesingen. Da har du kommet i gang, og det er mye lettere å opprettholde en effektiv lesedag. I de periodene jeg føler at jeg må ha et lite avbrekk fra lesingen (utover de andre pausene) bruker jeg tiden på å gjøre "det andre som må fikses". Anonymkode: 2c07b...5d9
Pottah Skrevet 12. mai 2017 #9155 Skrevet 12. mai 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må nesten bare sette deg ned. Det andre du gjør er vel egentlig ikke ting som må fikses. Da hadde ikke valg av lesested hatt en påvirkning. Etter man har ordnet seg om morgenen og evt. spist frokost setter man seg ned med en gang og starter lesingen. Da har du kommet i gang, og det er mye lettere å opprettholde en effektiv lesedag. I de periodene jeg føler at jeg må ha et lite avbrekk fra lesingen (utover de andre pausene) bruker jeg tiden på å gjøre "det andre som må fikses". Anonymkode: 2c07b...5d9 Nei du har jo rett, de andre tingene må jo ikke gjøres. Gode tips, takk
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #9156 Skrevet 17. mai 2017 Noen fler som har sittet inne i hele dag? 😩 Anonymkode: 1aa0e...ac5
Gjest Linaria Skrevet 17. mai 2017 #9157 Skrevet 17. mai 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen fler som har sittet inne i hele dag? 😩 Anonymkode: 1aa0e...ac5 Jepp! Hjemmeeksamen her! Får en ekstra dag pga. 17. mai da!
Poppie Skrevet 17. mai 2017 #9158 Skrevet 17. mai 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen fler som har sittet inne i hele dag? 😩 Anonymkode: 1aa0e...ac5 Ikke i hele dag, men var på lesesalen halve dagen
Pottah Skrevet 17. mai 2017 #9159 Skrevet 17. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen fler som har sittet inne i hele dag? 😩 Anonymkode: 1aa0e...ac5 Jepp! Eksamen på fredag. Har alltid følt at jeg har mye å gjøre før eksamen, men det er først nå jeg virkelig føler meg som en skippertaksstudent. Rakk en tur på middag, men ellers sittet inne.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #9160 Skrevet 17. mai 2017 På 12.5.2017 den 15.01, Pottah skrev: Det tok meg nesten tre år på jussen for å innse dette. Men i dag innså jeg at så lenge jeg ikke sitter sammen med noen og leser (og diskuterer innimellom) så liker jeg virkelig ikke å sitte på lesesalen. Jeg liker faktisk mye bedre å sitte hjemme. Enklere å bytte lesestilling, føler meg ikke så alene og dum siden jeg har hunden min her osv. Men: Det er ikke alltid jeg kommer så fort i gang på morgenen når jeg sitter hjemme. Er liksom alltid 100 andre ting som må fikses også. Noen som har tips for å få mer effektive lesedager hjemme? Jeg studerer hjemme, og har også hatt problemer med å komme i gang, så jeg må lure meg selv i blant. Noen dager bestemmer jeg meg for å ikke stå opp i det hele tatt, og jobber i senga. (Spesielt OK på søndager) Det fungerer ganske godt på de utbrente dagene også. (Utover dagen bruker jeg å stå opp uansett.) Er sikkert ikke å anbefale hvis man har søvnproblemer. : ) Men jeg har også funnet ut at det er viktig å avtale fritid med seg selv. Det er noe nytt jeg har gjort, for ellers brenner jeg som oftest ut hver fjerde dag, og har da en tulledag der jeg ikke får mye fornuftig gjort uansett, selv om jeg hele dagen stresser med dårlig samvittighet. : ) Kjenner også at jeg har behov for å bytte litt rundt på arbeidsmetode. Når man studerer mye alene, så er det lett at alt bare går rundt til slutt. Jeg skifter (mer eller mindre) aktivt på perspektiv fra overordnet til detaljert, for å sørge for å få med meg oversikten. En til ting som hjelper meg er å google stoffet jeg skal jobbe med, enten litt tilfeldig, eller lytte til podcaster om temaet på norsk eller engelsk. Det inspirerer til å komme i gang. Anonymkode: 096c2...365
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå