Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Daenerys
Skrevet

Har også eksamen mandag, gruer meg. Metode. Æsj.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må sitte oppe og lese i natt til mandagens eksamen...var ute på byen i går og det skulle jeg aldri vært fordi jeg ble kjent med en fyr som jeg nå ikke klarer å IKKE tenke på, ble så betatt... :rodmer: men skjerpings. Skal lese og stå på...

Åh, dette vet jeg SÅÅÅ godt hvordan er :sjenert:

Skrevet

Jeg må sitte oppe og lese i natt til mandagens eksamen...var ute på byen i går og det skulle jeg aldri vært fordi jeg ble kjent med en fyr som jeg nå ikke klarer å IKKE tenke på, ble så betatt... :rodmer: men skjerpings. Skal lese og stå på...

Åå :rodmer: Så kos! De sier jo alltids at man skal gjøre ble annet dagen før eksamen.. du bare tok det to dager før! Heia :)

Skrevet

Har også eksamen mandag, gruer meg. Metode. Æsj.

Da er vi to. Hva slags metode har du?

Gjest Daenerys
Skrevet

Da er vi to. Hva slags metode har du?

Kvantitativ. Største herket som fins :sjenert: Neida, er bare sååå mye å huske i et hode som ikke har pugget siden videregående...

Skrevet

Kvantitativ. Største herket som fins :sjenert: Neida, er bare sååå mye å huske i et hode som ikke har pugget siden videregående...

:fnise: Jeg har også kvantitativ!

Gruer meg veldig jeg. Lest og lest, men ting flyter sånn. Kaos i hodet!

Skrevet (endret)

Kvantitativ metode :duskedame:

Er du også med i gjengen? :fnise:

Ps. Nå kommer jeg til å huske den duskedama på eksamen :jepp:

Endret av ninuska_
Skrevet

Er du også med i gjengen? :fnise:

Ps. Nå kommer jeg til å huske den duskedama på eksamen :jepp:

Absolutt ikke, men jeg husker det var utrolig slitsomt å skulle lære seg kvantitativ metode da jeg tok exfac. Så jeg heier litt på dere :duskedame:

Skrevet

Absolutt ikke, men jeg husker det var utrolig slitsomt å skulle lære seg kvantitativ metode da jeg tok exfac. Så jeg heier litt på dere :duskedame:

Takk for heiinga (er det i det hele tatt et ord? :klo:) hvertfall :nigo:

Jeg har kvantitativ på masternivå med faktoranalyser og multippel regresjonsanalyse med mer.. og jeg har aldri vært god med tall! Jeg har overlevd det før; jeg overlever vel igjen... :sukk:

Skrevet

Takk for heiinga (er det i det hele tatt et ord? :klo:) hvertfall :nigo:

Jeg har kvantitativ på masternivå med faktoranalyser og multippel regresjonsanalyse med mer.. og jeg har aldri vært god med tall! Jeg har overlevd det før; jeg overlever vel igjen... :sukk:

Uff, det høres ut som et slit :klemmer: Masse masse lykke til :duskedame:

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg lurer på noe som jeg håper dere studenter kanskje vet noe om.. :)

Jeg hadde bronkitt for ca. 3-4 uker siden, og ble vel helt frisk for 2 uker siden. Fikk medisiner som ikke fungerte, siden den ene legen sa at det var noe annet en bronkitt. var derfor hos en annen lege som konstanterte at det var bronkitt jeg hadde. Nå, etter litt mer enn 2 uker kjenner jeg de samme symptomene kommer igjen, med vondt i brystet når jeg hoster, slakk, mye slim, hatt dott i øret i EN uke (!!) osv. Jeg har samtidig eksamen på onsdag, og lurer på hva jeg bør gjøre. Dette ødelegger jo selvsagt mye av konsentrasjonen min og ja, jeg lurer på hva jeg bør gjøre. Bør jeg f.eks. gå til legen imorgen? Jeg trenger vel en legemelding fra legen PÅ selve eksamensdagen i så tilfelle? Tviler på en måte litt på at det kan finnes noe medisiner som kan gjøre meg helt fri for sympotomer på 2 dager.. hjelp mottas med stor :klemmer:

Skrevet

Det spørs jo hva du ønsker. Vil du utsette eksamen?

Jeg lå utslått og til slutt på sykehuset med kraftig lungebetennelse fra semesterstart til midten av oktober. Da var det tre semesteroppgaver som skulle inn 1. november og første eksamen var under tre uker til. Jeg nektet å bli hengende bak et semester, koste hva det koste vil.

Det kan jo være en liten rebound uten at du blir syk. Det hadde jeg et par ganger, hvor det føltes ut som om jeg kom til å bli syk, men kroppen holdt det i sjakk. Uansett, jeg tror du må dra til legen samme dag. Tror ikke du kan få legemelding i forveien for det er jo ingen garanti at du er syk den dagen bare fordi du har symptomer :)

Skrevet

Nei, jeg vet ikke riktig jeg. Føler det kommer til å gå skikkelig dårlig på den eksamenen jeg skal ha også, det gjør det vel enda verre. Så er jeg litt redd for at hvis jeg går til legen så synes ikke han/hun at jeg er syk nok og ikke gir meg noe legemeldig?

Skrevet (endret)

Nei, jeg vet ikke riktig jeg. Føler det kommer til å gå skikkelig dårlig på den eksamenen jeg skal ha også, det gjør det vel enda verre. Så er jeg litt redd for at hvis jeg går til legen så synes ikke han/hun at jeg er syk nok og ikke gir meg noe legemeldig?

Har du grunn for sykemelding da? Hvis du tenker tanken at du ikke skal få det siden du ikke er syk nok.

Det er jo helt opp til deg hva du gjør, og du kommer til å gjøre det, men det er nå mitt syn: at man skal stå for det man kan - om det så er å prøve og feile, hva så :)

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er sykemeldt fra jobb men gjør allikevel mitt beste for å komme meg gjennom eksamen. Vil bli ferdig til normert tid, så da får det bare bli sånn.

Siste innspurt på hjemmeeksamen nå. Ca. 24 timer til den skal leveres, og jeg har igjen 700 ord til minstekravet. Tror det skal gå veldig fint. Har fortsatt masse igjen å skrive, og det blir første gang jeg leverer en oppgave på 3000/4000 ord helt uten et fnugg av svada og fyllstoff! Tror jeg har funnet meg riktig fagområde! Religionsvitenskap! :rodmer:

Gjest Daenerys
Skrevet

:fnise: Jeg har også kvantitativ!

Gruer meg veldig jeg. Lest og lest, men ting flyter sånn. Kaos i hodet!

Gruer meg også, jeg har ikke lest nok om må lære meg både bivariat og regresjon i dag. Har jo gjort det i praksis på seminar, men kan ikke teorien bak. Straks dykker jeg inn i bøkene... Lykke til!!

Kvantitativ metode :duskedame:

:fnise:

Skrevet

:hoppendeglad: Jeg har fått høsten sensur, og jeg har gjort det utrolig bra! Jeg fikk min første A :overrasket: Ah lettelse og ren glede :daane:

Krysser fingrene for dere som snart snart har juleferie :) Hang in there :jepp:

• Liker 4
Gjest Daenerys
Skrevet

:hoppendeglad: Jeg har fått høsten sensur, og jeg har gjort det utrolig bra! Jeg fikk min første A :overrasket: Ah lettelse og ren glede :daane:

Krysser fingrene for dere som snart snart har juleferie :) Hang in there :jepp:

Gratulerer! :)

Skrevet

Tusen takk :) Føler at jeg har fått igjen for å ha hatt et semester som kun har dreid seg om skole, stress, jobb og trening :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...