Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Åhfysøren, fysøren,fysøren. Har presentasjon av en oppgave vi som gruppe har gjort, hvor vi skal presentere det viktigste av hva vi har skrevet. Har hatt en helt vilt avslappa følelse, frem til klokka bikka 0000, og jeg innså at idag avgjøres det hele(nesten). :kvalm: .Om bare 14 og en halv time er jeg ferdig og har juleferie, men veien dit ser ut til å bli lang nå. Jeg gruer meg ikke spesielt til fremføringsdelen, jeg vet at engelsken min er god nok, problemet er bare utspørring etterpå. Jeg har for vane å bli helt idiot når folk spør meg om ting på fremføringer, og dette tror jeg kan påvirke meg i morgen. Men, det må jo gå bra? Sant?! Siden vi har fått det skriftlige godkjent med god margin, så burde vi jo stå når vi bare skal presentere det kort og svare på spørsmål? Er det bare jeg som ser litt logisk på dette?

Nå må jeg bare prøve å lage noe ferdig som jeg kan fremføre i morgen. Flaks at jeg har skrevet noe, uflaks at jeg føler at det ikke er sammenheng.Motivasjon; juleferie om bare timer.

Men, eeeeeeehhh. :bond: :bond: :bond: :bond: :bond:

Endret av Bijate
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste eksamen på fredag! Har tilsammen to dager å lære meg pensum på, go go go!

Skrevet

Har eksamen i ex.fac., språk og kommunikasjon neste torsdag, men stoffet føles bare så milevis langt borte fra hodet mitt. Det eneste jeg klarer å tenke på er den deilige følelsen av jul og lettelse jeg kommer til å ha når jeg sitter på toget hjem morgenen etter. Får ikke til å grue meg en gang, siden jeg mentalt sett allerede har tatt juleferie. Er glad jeg ikke plages av eksamensangst, men kunne ønske det fantes en mellomting mellom dét og denne merkelige avslappede likegyldigheten som kan rettferdiggjøre timevis med tv-serier og all slags merkelige innfall jeg plutselig får...

Skrevet

Heldiggris! Jeg har første eksamen (av tre) på fredag, og jeg sitter og svetter over gammelengelske dikt og gramatikkregler og jeg får det ikke til å sitte inni hodeeeeeeeeet!! :sur:

Jeg blir snart gal! Hva er vitsen med eksamen, hæ, hæ, hæææ??? Selve ordet sier jo at dette er en sykt dårlig greie, ligner altfor mye på ordet eksem som overhodet på ingen som helst måte er en bra ting! Tror de to er veldig beslektet, har lest så mye rare greier i det siste at det klør oppå lillehjernen, ja, der har vi det! Jeg har fått EKSEM PÅ HJERNEN! Funker det å snorte kortisonsalve?

Kan noen denge meg i hodet med gramatikkboka mi sånn at jeg legger fra meg Artauds manifest og skjønner at jeg må lese til den eksamen jeg har om TO DAGER og ikke den jeg har om en uke og to dager?? Enten det, eller komme og trøste? Og hvorfor i søtte, svarte, heiteste må jeg kunne Beowulf-karakterer på rams? Jeg skal bli regissør, og jeg hater den teksten så intenst at jeg kommer aldri til å sette opp noe som ligner engang. Eller, jo kanskje jeg skal lage en forestilling: "Gammelengelsk og hvorfor det suger"? Kan gjøre det som en indiesymfonisk rockemusical. PESS! Jeg klikker! :murvegg:

Og Shakespeare...den jøtten! Jeg hadde alt så innmari klart til lit.-eksamen, på dramadelen skulle jeg skrive om McDonagh og ikke Shakespeare, men nå har de GJORT OM HELE SJIIIITEN sånn at jeg kan velge mellom enten McDonagh og prosa, og deretter kommer det en del som bare handler om bainna Shakespeare. Ikke at jeg ikke liker fyren, han er egentlig en fining, men vi har komedier på pensum i høst, og jeg er ikke fan av komediene hans. Hvertfall ikke under press sånn akkurat nå.

...neida, eksamensstress har jeg ikke hørt om i det hele tatt :fnise:

Tvi tvi, alle sammen! :)

• Liker 2
Skrevet

ÅÅÅÅRRRRGHHHHHHHHH! Hadde en skikkelig vanskelig eksamen i går som gikk til h*lvete. Det er egentlig helt greit (jeg synes faktisk det er litt morsomt når jeg får oppgaven og ser at dette kan jeg absolutt ikke :sjenert: ), og jeg er inneforstått med at jeg kanskje må ta konteeksamen til våren osv. Problemet er at jeg har eksamen på mandag, i et fag jeg virkelig misliker: Etikk!

Jeg sliter med fagordene, med tankegangen, teoriene, etc., og jeg tenkte å i alle fall få lest igjennom de viktigste kapitlene i etikkboka. Men jeg er så trøtt. Sov tolv (!) timer i natt, og jeg er fortsatt utkjørt. Lurer på om det er en reaksjon på eksamen i går, men jeg skjønner det ikke helt. Frustrert! Etikk er ikke det enkleste for meg å lese heller når tankene vandrer til senga.. :tristbla:

Skrevet

Har eksamen i ex.fac., språk og kommunikasjon neste torsdag, men stoffet føles bare så milevis langt borte fra hodet mitt. Det eneste jeg klarer å tenke på er den deilige følelsen av jul og lettelse jeg kommer til å ha når jeg sitter på toget hjem morgenen etter. Får ikke til å grue meg en gang, siden jeg mentalt sett allerede har tatt juleferie. Er glad jeg ikke plages av eksamensangst, men kunne ønske det fantes en mellomting mellom dét og denne merkelige avslappede likegyldigheten som kan rettferdiggjøre timevis med tv-serier og all slags merkelige innfall jeg plutselig får...

Yay, språk og kommunikasjon ex.fac her og. Går det greit med deg?

Jeg ble litt letta når jeg så de hadde lagt ut prøveeksamen som inneholdt såpass mange teoretiske spørsmål.. da har jeg kanskje en sjanse til å stå :fnise: holdt på å begynne å grine på seminar i dag (herregud, eksamensangst sa du?) fordi syntaks ikke GÅR INN I HODET MITT. Jeg hater trestrukturer over alt på jord.

Skrevet

GO GO GO!! :hoppe: Samme jeg også gjør nå. Stresser ræva av meg nå fordi jeg føler jeg ikke kan noe som helst. Og det er vel egentlig sant: Jeg kan ingenting! :bond:

Skrevet

Heldiggris! Jeg har første eksamen (av tre) på fredag, og jeg sitter og svetter over gammelengelske dikt og gramatikkregler og jeg får det ikke til å sitte inni hodeeeeeeeeet!! :sur:

Du kan sikkert mye mer enn du tror! :) Det er utrolig hva som setter seg, og hva som plutselig renner ut av deg av kunnskap når du først sitter der på eksamen!

GO GO GO!! Samme jeg også gjør nå. Stresser ræva av meg nå fordi jeg føler jeg ikke kan noe som helst. Og det er vel egentlig sant: Jeg kan ingenting!

Hehe, jeg har omtrent tatt juleferie, jeg. Har hatt tre eksamener allerede, en forrige lørdag, en på mandag og en på tirsdag. Så jeg har litt vanskelig med å finne konsentrasjonen nå... Men rekker vel å bli passe stressa i løpet av morgendagen når jeg finner ut nøyaktig hvor lite jeg bryr meg om/kan om kjemisk eksponering, ergonomiske arbeidsstillinger og inneklima. :P

• Liker 1
Skrevet

Yay, språk og kommunikasjon ex.fac her og. Går det greit med deg?

Jeg ble litt letta når jeg så de hadde lagt ut prøveeksamen som inneholdt såpass mange teoretiske spørsmål.. da har jeg kanskje en sjanse til å stå :fnise: holdt på å begynne å grine på seminar i dag (herregud, eksamensangst sa du?) fordi syntaks ikke GÅR INN I HODET MITT. Jeg hater trestrukturer over alt på jord.

En til som lider under SK? Huff, for et fag. Eller i alle fall syntaksen. Jeg sliter også med den. Når til og med boka selv sier at den skal spare oss fra å introdusere flere termer eller alternative måter å lage trær på eller hva den nå ymter med, så sier det litt om hvor umulig syntaks er.

Jeg tok nettopp et blikk på prøveeksamen, og ble også litt lettet over det. Må bare passe på å ha klar nok med eksempler i bakhodet, for det er så typisk at jeg får jerneteppe på sånne ting.

Vi skal nok klare å stå :)

Skrevet

En til som lider under SK? Huff, for et fag. Eller i alle fall syntaksen. Jeg sliter også med den. Når til og med boka selv sier at den skal spare oss fra å introdusere flere termer eller alternative måter å lage trær på eller hva den nå ymter med, så sier det litt om hvor umulig syntaks er.

Jeg tok nettopp et blikk på prøveeksamen, og ble også litt lettet over det. Må bare passe på å ha klar nok med eksempler i bakhodet, for det er så typisk at jeg får jerneteppe på sånne ting.

Vi skal nok klare å stå :)

Ja, det er virkelig mye å lære! Husker på forelesningene..

Foreleser: Ja, akkurat dette er ikke så viktig..

Meg: Hurra!

Foreleser: MEN DERE MÅ KUNNE DET TIL EKSAMEN!

Meg: ...

Skjedde hele tiden :fnise:

Driver og lager notatark nå, der jeg prøver å skrive ned korte definisjoner på alle setningstypene, frasetypene, de syntaktiske funksjonene osv., så kanskje jeg iallefall klarer å komme på noe på eksamen. Har jo ikke en snøballsjans i helvete til å huske ALLE reglene for ALT.

Fonetikk er mye morsommere, så det skal jeg holde på med i morgen! Må bare sliiite meg gjennom syntaksen først. Lei er bare forordet.

Lykke til! :)

Gjest energibånd
Skrevet

Da er jeg ferdig med eksamen i fluidmekanikk. Min tredje eksamen denne høsten, nå har jeg kun 1 eksamen igjen! Så utrolig herlig!

Skrevet

Lykke til med ex.fac i SK! Vet hvor jævlig det var, så all medfølelse til dere!

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Tusen takk! Gudene skal vite at jeg trenger det :fnise:

Sittet i tre timer nå, pluss totimers seminar før i dag, nå er hjernen min grøt igjen.. starter på ny frisk i morgen!

Skrevet

Sosialantropologi i morgen. NÅ har jeg eksamensangst. Takk, hode! Hvorfor fikk du ikke panikk før i dag? :kjefte:

Og så hjemmeeksamen til fredag. Og ExPhil på lørdag. Og innlevering av den andre hjemmeeksamnen på mandag. Og så litteraturhistorie neste fredag. Men da! Da er det faen meg ferie!

Skrevet

Sosialantropologi i morgen. NÅ har jeg eksamensangst. Takk, hode! Hvorfor fikk du ikke panikk før i dag? :kjefte:

Og så hjemmeeksamen til fredag. Og ExPhil på lørdag. Og innlevering av den andre hjemmeeksamnen på mandag. Og så litteraturhistorie neste fredag. Men da! Da er det faen meg ferie!

Jeg elsker sosialantropologi! :rodmer:

Lykke til i morgen!

Skrevet

Tusen takk! Lykke til til deg og Fnisu! 2-3 timer om gangen er desidert min grense også, etter det flyter syntaksen og morfologien(mini-syntaks?) over i hverandre for meg.

Skrevet

Ferdig med enda en eksamen... Politisk økonomi i dag. Det gikk helt greit, men fikk selvfølgelig de temaene jeg hadde minst lyst på. Jaja, regner med det skal gå sånn høvelig greit.

Mitt største problem nå er at jeg har mikroøkonomi-eksamen i morgen. Å herreguuud som jeg gruer meg! Det er helt grusomt, jeg forstår det rett og slett ikke, og har endel jeg er nødt til å lære meg. Ærlig talt er jeg glad om jeg får en D eller E... NOEN dårlige karakterer må det da være lov å ha? :-) Jaja, får regne oppgaver resten av dagen nå, må da klare å lære meg noe på 8-9 timer? =)

Herregud som jeg gleder meg til neste uke når eksamenene endelig er ferdig...

Skrevet

Jeg sto ikke på matte-eksamen som jeg hadde forrige uke :( Hadde uansett tenkt å ta den opp til våren, men jeg trodde ikke jeg kom til å stryke! :( Er veldig lei meg nå. Mest fordi kjæresten min kommer til å bli så skuffa..

Gjest Daenerys
Skrevet

Uuurk, muntlig imorra og fikk nettopp vite den er vanskelig av ei som ble trukket i dag. Fy søren. Jeg gruer meg. Det er forsvar av oppgave...

Skrevet

Første skoleeksamen overstått, jeg tror nesten jeg har litt anlegg for sosialantropologi. Men jeg kunne aldri tatt bare det, tror jeg. Men kjekt som ekstrafag! Så får vi bare håpe at sensor er enig i at det gikk bra. :sjenert:

I gang med hjemmeeksamen igjen! Og så exphil. Og så den siste hjemmeeksamenen. Og så litteraturhistorie. :lete:

Ferie om åtte dager! :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...