Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har eksamen i morgen... Hvorfor kunne jeg ikke har begynt tidligere i semesteret med å lese i steden for å ta skippertak nå!! :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har eksamen i morgen... Hvorfor kunne jeg ikke har begynt tidligere i semesteret med å lese i steden for å ta skippertak nå!! :kjefte:

DITTO!!

Gikk et flaut lys opp for meg denne uka, etter timer på lesesalen hver dag med jobbing med tidligere eksamensoppgaver: det er SÅNN jeg lærer! Etter to og et halvt år på universitetet med overfladisk lesing av pensum har jeg endelig skjerpa meg nok til å finne ut det.... Jaja. Håper jeg får litt lønn for oppdagelsen på eksamen i morra da..

Lykke til, Linenor!

Skrevet

Da er vi to! Eksamen i morgen, har jobbet intenst, og får ikke noen ting riktig!

:sukk: Har du fått noe mer kontroll utover dagen?

Statistikk er ikke min sterke side, og akkurat nå ser det mørkt ut for eksamen :sjenert:

Skrevet

DITTO!!

Gikk et flaut lys opp for meg denne uka, etter timer på lesesalen hver dag med jobbing med tidligere eksamensoppgaver: det er SÅNN jeg lærer! Etter to og et halvt år på universitetet med overfladisk lesing av pensum har jeg endelig skjerpa meg nok til å finne ut det.... Jaja. Håper jeg får litt lønn for oppdagelsen på eksamen i morra da..

Lykke til, Linenor!

Takk for det, Luppa! Og lykke til med eksamen i morgen til deg, også!

Gjest Daenerys
Skrevet

Muntlig eksamen torsdag eller fredag. 700 sider pensum igjen å lese, + pugge det jeg har lest og huske oppgaven jeg skal forsvare i tillegg. Jadddda.

Skrevet

Har egentlig bare to spm:

Hvordan kan folk ha eksamen på lørdag?

Trodde dette ble annsett som fridager jeg :S

Og hva er forskjellen på exphil og exfac?

Jeg går exphil nå, så vet hva det er.. :P

Skrevet

Har eksamen på onsdag. Den er utrolig viktig, men jeg klarer ikke bry meg. Leser litt, men ikke langt nær så mye som jeg må. Hva er galt med meg som ikke klarer å ta meg sammen. Dette er siste innspurt på studiet mitt, og jeg burde jo ha motivasjon til en siste innsats, men nei... :klaske::frustrert:

Skrevet

Exphil tar som du vet for seg filosofi og moraletikk.

Exfac handler på den andre siden om vitenskapsteori og samfunnsvitenskapelige tenkemåter/metoder og tilnærming til forskning. Kort sagt hvordan man forsker.

Skrevet

ExFac er mer fagspesifikt. Språkfagene på NTNU har for eksempel ExFac - Språk og litteratur, hvor man lærer om fonetikk, morfeologi og grunnleggende litteraturanalyse, blant annet.

Gjest Solsmil
Skrevet

jeg har kvalifiseringsprøve til exphil i morgen, og jeg har lest og lest og lest og lest og lest, og dere aner ikke hvor sinnsykt mye jeg har øvd til dette, og jeg har jobbet så utrolig mye med faget gjennom hele året, og lagt sinnsykt mye arbeid ned i semesteroppgaven, men når jeg nå ser på spørsmål som jeg kan få på den multiplechoiseprøven, så har jeg rett og slett ikke peiling :grine: det er så ille at jeg vet ikke om jeg klarer å stå (selv om vi trenger bare 60% riktig), og det føles så sinnsykt urettferdig siden jeg har lagt så mye arbeid ned i dette faget! Spørsmålene er ikke så generelle som jeg trodde, men går faen meg ned i et sinnsykt detaljenivå!!

jeg kan like godt legge meg ned å dø...

Skrevet

jeg har kvalifiseringsprøve til exphil i morgen, og jeg har lest og lest og lest og lest og lest, og dere aner ikke hvor sinnsykt mye jeg har øvd til dette, og jeg har jobbet så utrolig mye med faget gjennom hele året, og lagt sinnsykt mye arbeid ned i semesteroppgaven, men når jeg nå ser på spørsmål som jeg kan få på den multiplechoiseprøven, så har jeg rett og slett ikke peiling :grine: det er så ille at jeg vet ikke om jeg klarer å stå (selv om vi trenger bare 60% riktig), og det føles så sinnsykt urettferdig siden jeg har lagt så mye arbeid ned i dette faget! Spørsmålene er ikke så generelle som jeg trodde, men går faen meg ned i et sinnsykt detaljenivå!!

Det høres ut som du behøver en pause fra faget. Den type frustrasjon du har nå kommer ofte av at hjernen er litt utslitt etter all lesingen. Gjør noe annet noen timer, gå ut en tur eller vær litt med venner. Det vil nok være mye bedre for deg enn all mulig panikk-lesing nå. Dette her kommer til å gå så bra!!! Heier på deg :duskedame::hoppe:

Skrevet

Er jeg heldig (dvs. jobber godt) så kan jeg klare å gjøre teorikapittelet ferdig iløpet av morgendagen! Hadde vært så digg, å ikke gjøre noe de siste ukene før jul bortsett fra deltidsjobb.

Skrevet

Fordi "alle" har ex.phil. og ex.fac. og eksamen ikke skal kræsje med andre fag. Ex.fac. er fakultetseksamen, altså er det spesifikt for det fakultetet en tilhører. Som nevnt tidligere har språk- og litteraturstudenter Språk og litteratur. Idrettsvitenskapstudenter har Innføring i idrettsvitenskap, osv. Så vidt jeg vet er det vanlig på humaniora-studier, mens realfagsstudenter ikke har ex.fac., men må ha ex.phil.

Skrevet

Hvis du faktisk har lagt ned mye arbeid i faget så kan jeg ikke forstå annet enn at du skal bestå dette. Jeg husker jeg klarte å 'gjette' meg til en del svar ved å eliminere ting jeg syntes ikke så helt riktig ut sammenlignet med hva jeg hadde lest. Jeg hadde ikke lest så veldig nøye, men jeg hang såpass med at jeg følte jeg kunne se hva som ikke var riktig svar.

Skrevet (endret)

:sukk: Har du fått noe mer kontroll utover dagen?

Statistikk er ikke min sterke side, og akkurat nå ser det mørkt ut for eksamen :sjenert:

Hadde eksamen i dag, gikk sån någet. Regresjon var faktisk det jeg hadde størst kontroll over, verre med samspill...*grøsse* Er eksamensnervene under kontroll der da?

Endret av Belle de Jour
Skrevet

ExFac er mer fagspesifikt. Språkfagene på NTNU har for eksempel ExFac - Språk og litteratur, hvor man lærer om fonetikk, morfeologi og grunnleggende litteraturanalyse, blant annet.

Studerer du språkfag ved NTNU? Jeg og! :)

Skrevet

Studerer du språkfag ved NTNU? Jeg og! :)

Studerte nordisk, men byttet til religionsvitenskap :)

Skrevet

Har det idag jeg også. Jeg tror at så lenge du kan iallefall generelt om alle i pensum, så skal du klare deg. Må kanskje bare tenke litt igjennom før en svarer :)

Skrevet

jeg lurer på om jeg skal drite i eksamen på torsdag fordi jeg ikke skjønner databaser, ikke har tid til å lese meg opp på det og lære meg å bruke sql på 2 dager... får jeg ta konteeksamen om jeg ikke møter opp? eller få utsatt eksamen?

Det er medisinske grunner til at det har gått dårlig dette halvvåret, om det hjelper..

Skrevet

På denne tiden i morgen har jeg eksamen! Herregud!!! Og her sitter jeg på KG og har verdens dårsligste samvittighet fordi jeg ikke leser. Jeg er så håpløs!!! :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...