Glynis Skrevet 26. november 2011 #621 Skrevet 26. november 2011 Jeg har skrevet tre (selvvurdert) solide sider på hjemmeeksamen. Problemet er at de slettes ikke svarer på et spørsmål som er blant de vi kan velge mellom. Hadde vi kunnet laget spørsmålene selv hadde det derimot vært en glitrende oppgave!
Gjest NotSo Skrevet 27. november 2011 #622 Skrevet 27. november 2011 Om ca en uke har jeg eksamen i programmering, syykt nervøs fordi det er på papir :/
Fandenivoldsk Skrevet 27. november 2011 #623 Skrevet 27. november 2011 Repeterer morfologi nå..hehehehe. Er kommet over stakkars meg-perioden og er gått inn i et stadie av hysteri der jeg får latterkrampe fordi alt går så dårlig. DET ER JO SÅ MYE Å HUSKE, HERREGUD. 19dagertiljuleferie19dagertiljuleferie19dagertiljuleferie
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #624 Skrevet 27. november 2011 Ååååh, må bare få utløp for min frustrasjon her altså. UiO er så utrolig useriøse! Hadde jus-eksamen på fredag og univeristetet presterte å gi hele 300 elever ufullstendig oppgavehefte. Vi måtte levere inn heftet da dette ble oppdaget, og sitte å vente i en hel time - til de fikk printet ut nye hefter. Det "verste" er at alle ble fortalt ulike ting, ettersom alle satt på forskjellige lesesaler å hadde eksamen. Noen fikk til og med gå UT av eksamenssalen, UTEN vakter. Og ettersom vi fikk samme oppgaver begge gangene - så sier det seg jo selv at sannsynligheten for fusk nok var ganske stor ved denne eksamenen. Ah, uio er verre enn vgs joo
Gjest Anuket Skrevet 27. november 2011 #625 Skrevet 27. november 2011 TO dager igjen! TO! Så har jeg ferieeeeee. Trenger litt motivasjon for disse to siste dagene, ferien kan ikke komme fort nok!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #626 Skrevet 27. november 2011 TO dager igjen! TO! Så har jeg ferieeeeee. Trenger litt motivasjon for disse to siste dagene, ferien kan ikke komme fort nok! Samme her! I morgen blir det intensiv jobbing fra tidlig morgen til morgenen neste dag...
Gjest Anuket Skrevet 27. november 2011 #627 Skrevet 27. november 2011 Samme her! I morgen blir det intensiv jobbing fra tidlig morgen til morgenen neste dag... We can do it!
Bijate Skrevet 27. november 2011 #628 Skrevet 27. november 2011 Nå har jeg så lyst til å rive av meg armer og ben og skrike i hundre år. Eksamen på torsdag, jeg har ikke kommet gjennom hele pensum, men har lest litt til forelesninger, i tillegg har vi en gruppeoppgave hvor alle skal skrive fem sider hver, og de skal på en måte linkes opp mot hverandre. Kort fortalt, jeg har gjort feil, og sitter igjen med en halv side stoff, og dette skal inn på torsdag/fredag. Hvordan prioritere og få lest til eksamen? Skulle ønske jeg kunne velge om igjen og bytte bort dette verste-i-universet faget! Baahhhh..
Gjest SemperFi Skrevet 28. november 2011 #629 Skrevet 28. november 2011 Kjenner følelsen. Har calculus eksamen kommende torsdag.
ninuska_ Skrevet 28. november 2011 #630 Skrevet 28. november 2011 Jeg er irritert Jeg sender en mail til foreleser i kvantitative metoder som jeg har dette semesteret. Han har flere ganger påpekt at det legges vekt på forståelse framfor regning, men at det er noen småting vi skal kunne regne ut. Jeg spør, siden jeg ikke har fått deltatt på alle forelesninger, om han kunne lagt ut en oversikt over HVA vi faktisk bør kunne regne til eksamen, siden det er ganske vanskelig å trekke det ut fra en hel statistikkbok med masse formler. Da får jeg som svar: Det jeg har sagt på forelesningene gjelder fortsatt. Jeg forklarer at jeg har ikke fått vært på alle, og da kan det hende at jeg har gått glipp av akkurat den hvor han har forklart dette. Svaret: Du får spørre noen andre i klassen. Jeg merker jeg blir skikkelig oppgitt. Det er ingen obligatorisk oppmøte i forelesningene. Og jeg trodde itslearning var ment å brukes slik at ALLE studenter fikk nødvendig informasjon. Akkurat nå sitter jeg her og aner ikke hva kravene i dette faget egentlig er. Hvis det er så forbaska lite, kunne han ikke bare skrevet det?
Surriball Skrevet 28. november 2011 #631 Skrevet 28. november 2011 På lørdag braker det løs, og inkludert eksamenen på lørdag har jeg fire eksamener i løpet av én uke. Back to the books! 1
Gjesten Skrevet 28. november 2011 #632 Skrevet 28. november 2011 Jeg sitter da her på Kvinneguiden kvart på ett om formiddagen tre dager før eksamen... Det kan ikke bety noe bra
Fantomina Skrevet 28. november 2011 #633 Skrevet 28. november 2011 Jeg sitter da her på Kvinneguiden kvart på ett om formiddagen tre dager før eksamen... Det kan ikke bety noe bra Jeg er så glad jeg ikke er den eneste! I tillegg har jeg brukt de siste tre kvarterene på å spille (forbannet være kjæresten som kjøpe Nintendo DS 3D på lørdag!). Jeg er ikke så flink til å lese til eksamen og klarer heller ikke å stresse meg opp siden jeg gleder meg mer til å ha juleferie på fredag enn jeg gruer meg til eksamen. Moooootivaaaasjoooon.
Gjesten Skrevet 28. november 2011 #634 Skrevet 28. november 2011 Jeg er så glad jeg ikke er den eneste! I tillegg har jeg brukt de siste tre kvarterene på å spille (forbannet være kjæresten som kjøpe Nintendo DS 3D på lørdag!). Jeg er ikke så flink til å lese til eksamen og klarer heller ikke å stresse meg opp siden jeg gleder meg mer til å ha juleferie på fredag enn jeg gruer meg til eksamen. Moooootivaaaasjoooon. Akkurat lik er jeg. Nå gleder jeg meg bare så mye til å være ferdig at jeg nesten har tatt juleferie allerede 1
Anita den Fagre Skrevet 28. november 2011 #635 Skrevet 28. november 2011 16 dager til masteroppgaven skal leveres, og jeg har MYE igjen!!! ikke skrevet litteratur, teori, metode eller drøfting og konklusjon... hva har jeg skrevet? Jo, forord, innholdsfortegnelse og analyse... hehe... er jeg i deep shit...? ja! Men, jeg SKAL bli ferdig... liter denne sutretråden jeg... nå - tilbake til oppgaven...
Gjest Anuket Skrevet 28. november 2011 #636 Skrevet 28. november 2011 Hjemmeeksamen levert! Siste innspurt i ettermiddag for morgen dagens eksamen som er semesteret siste! Nå må jeg lese 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #637 Skrevet 28. november 2011 Jeg merker jeg blir skikkelig oppgitt. Det er ingen obligatorisk oppmøte i forelesningene. Og jeg trodde itslearning var ment å brukes slik at ALLE studenter fikk nødvendig informasjon. Akkurat nå sitter jeg her og aner ikke hva kravene i dette faget egentlig er. Hvis det er så forbaska lite, kunne han ikke bare skrevet det? denne beskjeden får også studenter på min skole om de spør etter innhold i forelesninger de ikke har vært på. Og jeg kan forstå de. Lærerne skal ikke bruke sin tid på at studenter ikke kommer på forelesning. Enig i at du burde spørre etter notater fra en medstudent. Men blir ikke forelesningene deres lagt ut på fronter eller noe dagen før? Det gjør det hos oss ihvertfall:)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #638 Skrevet 28. november 2011 Men blir ikke forelesningene deres lagt ut på fronter eller noe dagen før? Det gjør det hos oss ihvertfall:) Har aldri opplevd at de blir lagt ut i forkant, men en del legger ut pp'ene sine i etterkant. Men en del forelesere velger å ikke gjøre dette, og det er jo bare å spørre om dette i starten av semesteret, så vet man hva slags type de er. Særeste jeg har vært borti har deler av pensum som kun finnes på handouts, og blir omtalt i forelesningen, og misser man dette må man få tak i det på egen hånd, eller håpe at det ikke kommer på eksamen. Men det er jo derfor man bør alliere seg med medstudenter. Når det gjelder hva som er pensum vil del vanligvis dette stå på pensumlista?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #639 Skrevet 28. november 2011 16 dager til masteroppgaven skal leveres, og jeg har MYE igjen!!! ikke skrevet litteratur, teori, metode eller drøfting og konklusjon... hva har jeg skrevet? Jo, forord, innholdsfortegnelse og analyse... hehe... er jeg i deep shit...? ja! Men, jeg SKAL bli ferdig... liter denne sutretråden jeg... nå - tilbake til oppgaven... Oisann, sånt skjer. Dette går bra! Hva skriver du masteroppgave om? Heier på deg!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #640 Skrevet 28. november 2011 Har aldri opplevd at de blir lagt ut i forkant, men en del legger ut pp'ene sine i etterkant. Men en del forelesere velger å ikke gjøre dette, og det er jo bare å spørre om dette i starten av semesteret, så vet man hva slags type de er. Særeste jeg har vært borti har deler av pensum som kun finnes på handouts, og blir omtalt i forelesningen, og misser man dette må man få tak i det på egen hånd, eller håpe at det ikke kommer på eksamen. Men det er jo derfor man bør alliere seg med medstudenter. Når det gjelder hva som er pensum vil del vanligvis dette stå på pensumlista? vi har pensumliste og ja. de fleste skal vel ha det. om jeg vet jeg ikke kan komme på en forelesning, så spør jeg noen andre om de kan ta vare på hefter og ark/kopiere notater for meg. (nå er det sjeldent jeg ikke drar på forelesning da ) Men jeg gidder ikke ta med ekstra hefte/ark til folk som ikke dukker opp på forelesninger. Spør! Si ifra! På forhånd.. så ordner det seg^^
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå