Jeapon Skrevet 11. desember 2014 #6101 Skrevet 11. desember 2014 Hadde eksamen i dag som jeg følte jeg hadde forberedt meg veldig godt til, følte jeg kunne så og si alt, og kunne reflektere rundt det aller meste. Endte opp med å skrive én god oppgave, og én som jeg ikke vet om holder mål en gang. Er så redd for å stryke på grunn av den siste oppgaven. Noen andre som har det sånn i dag?
globalagogo Skrevet 11. desember 2014 #6102 Skrevet 11. desember 2014 Jeg fikk B på eksamen i dag, noe som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Meeen så er det jo ikke den beste karakteren også begynner tankene å surre om hva jeg burde sagt for å få en A... Er det flere som har det slik? Er jo fornøyd med B, og hadde egentlig ikke drømt om å kunne få det i dette faget, men så var det den Aen da... Har så fryktelig lyst til å få A en gang! Nei, jeg blir overlykkelig av B 2
drue Skrevet 12. desember 2014 #6103 Skrevet 12. desember 2014 Teit dag. Jeg har gjort sinnsykt lite. Jeg burde egentlig sitte døgnet rundt hvis jeg har lyst til å stå på de to siste eksamenene Jaja, ble ihvertfall gjort litt i kveld, og jeg forstod faktisk litt også! 1
lillsunshine Skrevet 12. desember 2014 #6104 Skrevet 12. desember 2014 Muntlig eksamen om 1 t og 15 minutter! La meg klokka halv elve i går, men fikk selvfølgelig ikke sove før rundt 03.00-tiden og våknet klokka 06.00. Er det i det hele tatt mulig å sove godt før en eksamen? Men åh, det skal bli godt å få det overstått, uansett hvordan det går. Føler jeg har gjort det jeg kan nå med tanke på den andre hjemmeeksamen, så får det bare gå som går! 1
HedvigR Skrevet 12. desember 2014 #6105 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Eksamen om en time og et kvarter! Gruer meg så sinnsykt, er så mye vanskelig stoff. Jeg føler jeg forstår det overfladisk, menfrykter at jeg antagelig fryser helt når jeg ser oppgavene på eksamen, siden de jo garantert er litt annerledes enn de jeg har øvd på. Huff. Endret 12. desember 2014 av HedvigR
Poppie Skrevet 12. desember 2014 #6106 Skrevet 12. desember 2014 Tenker på dere som har eksamen i dag Jeg har sovet helt til 08.30, skal lese litt senere men var så utrolig sliten i går så må være litt snill med meg selv i dag. 5 dager til muntlig eksamen, æææææh.
Mermaid Blues Skrevet 12. desember 2014 #6107 Skrevet 12. desember 2014 Fire dager igjen til ferie! Må skrive 4000 ord på den tiden, men læll! Snart ferie, snart norge, snart julebrus=) Jeg fikk B på eksamen i dag, noe som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Meeen så er det jo ikke den beste karakteren også begynner tankene å surre om hva jeg burde sagt for å få en A... Er det flere som har det slik? Er jo fornøyd med B, og hadde egentlig ikke drømt om å kunne få det i dette faget, men så var det den Aen da... Har så fryktelig lyst til å få A en gang! Gratulerer med B Jeg skjønner deg godt, det er veldig stilig når karakterne er spisse i toppen! Mitt beste råd (les: det jeg gjorde for å gå fra B til A) er å se nøye på tilbakemeldingen, om den ikke gir deg svaret spør du sensor. Se også på karakterkriteriene for studiet, finn ut hva som kreves og hvordan du kan lære deg å gjøre nettopp det. En ting som er lett å glemme er at det også hjelper å øve på å skrive gode oppgaver, en A krever ikke bare god forståelse av faget men også at oppgaven er godt skrevet, nøye gjennomtenkt og at du viser at du kan tenke lenger enn spørsmål-svar. Bruk veiledere og forelesere for alt de er verdt, de er der for å hjelpe oss. Det kan også hjelpe å snakke med medstudenter som får A, be om å lese oppgavene deres og se hva de gjør. Stå på, om du jobber fokusert og holder motivasjonen oppe kommer A-en før du vet ordet av det Eksamen om en time og et kvarter! Gruer meg så sinnsykt, er så mye vanskelig stoff. Jeg føler jeg forstår det overfladisk, menfrykter at jeg antagelig fryser helt når jeg ser oppgavene på eksamen, siden de jo garantert er litt annerledes enn de jeg har øvd på. Huff. Krysser fingrene for deg
drue Skrevet 12. desember 2014 #6108 Skrevet 12. desember 2014 Lykke til dere som har eksamen i dag! Håper det går/har gått greit
Aircondition Skrevet 12. desember 2014 #6109 Skrevet 12. desember 2014 Jeg tar barnevernped.studie på deltid og er ferdig til våren. Det har gått kjempe, kjempebra til nå. Jeg har hatt to barn hele veien og minsta var 8mnd da jeg startet. Iløpet av de siste tre årene har jeg vært gjennom et samlivsbrudd, seksualitet og identitetskriser, depresjoner, utredninger, medisineringer, utredning av barn og et helvete av et forhold med et menneske som var i en lite passelig livssituasjon. Nå har dette forholdet tatt slutt, jeg er så knust og ødelagt at jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å holde meg oppegående. Denne personen har hatt en så vanvittig stor betydning for meg det siste halvannet året, vi har snakket hver enenste dag, i tillegg til "kjærestefohold" så har denne personen blitt min aller, aller beste venn. Nå har jeg mistet begge delene. Dette resulterte i utsatt frist på en hjemmeeksamen jeg har hatt flere mnd på, jeg har ikke hatt hodet med meg og enda jeg fikk utsatt fristen noen dager så klarte jeg ikke å prestere.. I det hele tatt. Jeg vet ikke hva jeg har skrevet, jeg leste ikke korrektur, skrev noe tull i avslutninga bare for å få den inn i tide.. Nå venter jeg svar den 18. og magefølelsen ber meg om å forberede meg på det aller, aller verste :(
lillsunshine Skrevet 12. desember 2014 #6110 Skrevet 12. desember 2014 Hahaha... De var sykt strenge på muntlig eksamen. Det gikk egentlig ganske greitt, men de trakk meg for språklige feil (studerer et fremmedspråk) og for lite løsriving av manus. Svarte riktig på alle spørsmålene som var etterpå, og det holdt bare til en D?! Ekstern sensor var skikkelig streng, og mente at en burde holde et høyere nivå språklig på masternivå. Våre forelesere har imidlertid sagt at de ikke er så strenge første semester... Så de har ulike forvetninger. Så før jeg gikk spurte jeg om karakteren på den skriftlige, veilede hjemmeeksamen. Og den var visst en E! Hallo i luken, den har vært gjennom veiledning og da sa veileder at det var mye bra i oppgaven. Hvordan i huleste kan jeg ha fått en E?! De hadde ikke tid til å begrunne det, men veileder sa til meg at han skal komme tilbake til meg senere, men jeg følte meg faktisk rimelig fornøyd med den. Jeg ble selvfølgelig veldig lei meg og føler meg som verdens dummeste masterstudent. Jeg hadde jo egentlig mål om B, så dette ble en gedigen nedtur. Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger på de obligatoriske oppgavene i dette faget, så det hele er jo bare jævlig rart. Det virker som ekstern sensor er mye strengere enn våre forelesere. Jeg snakket med en annen som fikk D på oppgaven, men det gikk bedre med de andre. Jaja, i det andre faget har jo foreleser sagt til meg at jeg godt kan skrive meg til B eller kanskje til og med A. Semesteroppgaven min vurderte hun som enn C, og den hadde temlig mange mangler. Siden jeg tar det faget fra NTNU er det ingen ekstern sensor, jeg veit iallfall at det ikke er noen ekstern sensor som kan være uenig. Nå er jeg bare irritert og sint, for jeg har jobbet utrolig hardt dette semesteret. Men jeg ble skikkelig motivert til å gjøre det skikkelig bra på siste hjemmeeksamen nå, bare for å vise at jeg er fuckings mye bedre enn en E! 3
jaduja Skrevet 12. desember 2014 #6111 Skrevet 12. desember 2014 Jeg føler meg dum som ei høne i dag. Hadde eksamen i et fag som handler om oppbygging av PC og regneoperasjoner i prosessor, og trodde jeg hadde taket på det. Virkelig! Etter å ha sett fasit på eksamen, har jeg innsett at jeg er heldig om jeg får en D. Faen, jeg er så ubrukelig. Vil bare gråte. Kan noen trøste meg? 2
Infinite Skrevet 12. desember 2014 #6112 Skrevet 12. desember 2014 Endelig juleferie Har heldigvis klart å bestå alle eksamner, men resultatene er likevel litt så som så. Føler selv at jeg har jobbet ganske bra og jevnt dette semesteret, men ser jo nå at det tydeligvis ikke har vært bra nok. Uansett føler jeg at en ferie nå er veldig fortjent, for det har virkelig vært litt av et kjør de siste ukene. Godt (og litt rart) å sette seg ned foran tven nå uten dårlig samvittighet 1
Sommernatt Skrevet 12. desember 2014 #6113 Skrevet 12. desember 2014 Jeg føler meg dum som ei høne i dag. Hadde eksamen i et fag som handler om oppbygging av PC og regneoperasjoner i prosessor, og trodde jeg hadde taket på det. Virkelig! Etter å ha sett fasit på eksamen, har jeg innsett at jeg er heldig om jeg får en D. Faen, jeg er så ubrukelig. Vil bare gråte. Kan noen trøste meg? Uff, det er ikke noen deilig følelse :-( Men, du er absolutt ikke ubrukelig! Kanskje det ikke gikk så dårlig som du tror! Du får uansett ikke gjort noe med det nå :-) Det ordner seg! 1
Belle de Jour Skrevet 12. desember 2014 #6114 Skrevet 12. desember 2014 Begynner å bli glissent på lesesalene nå. Omtrent bare medstudenter rundt meg nå, og blir bare ekstra stressa av det. Hvor enn jeg går overfører jeg folk snakke om fagene jeg har eksamen i neste uke, og får litt angst for at de kan mer enn meg kjenner med hele kroppen at jeg er ganske lei nå, må bare holde ut litt til...
Mynona Skrevet 12. desember 2014 #6115 Skrevet 12. desember 2014 Noen fler enn meg som blir kvisetryner i eksamenstiden?? 2
Hirondelle Skrevet 12. desember 2014 #6116 Skrevet 12. desember 2014 Noen fler enn meg som blir kvisetryner i eksamenstiden?? Jeg bliiir så pizzatryne, men dagen etter siste eksamen er det tilbake til ingen kviser!
Mynona Skrevet 12. desember 2014 #6117 Skrevet 12. desember 2014 Mine henger igjen. Og jeg har en planta midt på kinnet som er skikkelig underjordisk. Den bare venter på å bli kvise, ser ut som jeg har et svært myggestikk på kinnet liksom. Vondt er det og. Og jeg kjenner en er på vei inni nesa og. Fader altså!
lisske Skrevet 12. desember 2014 #6118 Skrevet 12. desember 2014 Muntlig eksamen i dag. Fikk D. Litt skuffa, en C hadde føltes bedre. Hadde et mål om å stå, men de siste dagene har jeg fått en god oversikt og mente selv jeg presterte bedre enn en D. Synes mer synd på min klassevenninne som har lest pensum fra perm til perm og reflektert og gjort masse oppgaver, hun fikk en E. Vi føler oss svært strengt bedømt. Men nå er det juleferie :D
Poppie Skrevet 12. desember 2014 #6119 Skrevet 12. desember 2014 Noen fler enn meg som blir kvisetryner i eksamenstiden?? Jeg får skikkelige harde underhudskviser, sånne man ikke kan klemme ut. Men jeg klemmer likevel og får røde krater i trynet. Takk og pris for at jeg ikke er på datern
Mynona Skrevet 12. desember 2014 #6120 Skrevet 12. desember 2014 Jeg får skikkelige harde underhudskviser, sånne man ikke kan klemme ut. Men jeg klemmer likevel og får røde krater i trynet. Takk og pris for at jeg ikke er på datern Det er jeg!! Ellers hadde jeg nok ikke brydd meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå