Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Veldig lite lysten på å sitte hjemme og lese i hele dag nå som sola endelig har tittet frem i Oslo for første gang på flere uker. Blir så rastløs når det er fint vær. Dessuten har jeg ikke beveget meg ut av leiligheten siden torsdag, bortsett fra de tre timene jeg hadde eksamen i går. Uffff, kjenner at jeg vil uuut! Selvdisiplin, selvdisiplin, selvdisiplin... :fnise:

Haha. Du skulle virkelig studert i Bergen nå. Nå er det full storm, opptil 20 m/s. Regn og kaldt. Ikke det minste lyst til å stikke en tø utenfor døren. Faktisk ganske greitt å sitte inne og jobbe i sånt vær. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det exphil? Noen har av en eller annen grunn bestemt at så å si alle studenter trenger dette faget:P

Ex.phil tok jeg i 08 :) Dette heter "Historiske og filosofiske aspekter ved matematikkfaget", det er stort og tar for seg matematikkhistorien (spesielt antikken) og de store filosofiske spørsmålene: Hva er en matematisk sannhet? Hva er matematikk? Hva er sant? Ser jo på en måte at det er mye bra lærdom her, men kjenner at historie og filosofi liksom ikke når inn i meg. Det er matematikk og naturfag jeg brenner for.

Skrevet

Håper jeg klarer å skrive ferdig siste halvdel av hjemmeeksamen i dag, så kan jeg skrive ferdig en annen mappeinnlevering i morgen og på torsdag. Juleferien er sååååå nær!

Skrevet

Veldig lite lysten på å sitte hjemme og lese i hele dag nå som sola endelig har tittet frem i Oslo for første gang på flere uker. Blir så rastløs når det er fint vær. Dessuten har jeg ikke beveget meg ut av leiligheten siden torsdag, bortsett fra de tre timene jeg hadde eksamen i går. Uffff, kjenner at jeg vil uuut! Selvdisiplin, selvdisiplin, selvdisiplin... :fnise:

Vi kan godt bytte vær? :nigo: I Glasgow har syndefloden ankommet, og det bøtter ned fra alle retninger. Noe som egentlig passer ganske bra til å sitte inne og skrive oppgave, men nå må jeg en tur ut for å skaffe forsyninger, og jeg er litt usikker på om jeg kommer meg levende til butikken uten båt :fnise:

Skrevet

Ingenting spesielt å komme med, annet enn I feel you. UiO?

Selv sitter på lesesalen på PSI til lenge etter solnedgang (høres morsomt ut å si det, siden det blir mørkt så tidlig hehe), og leser og leser. Orker snart ikke mer, den dumme Passer & Smith boken går jo over ALLE emner i hele psykologifeltet, man skal huske alt fra depresjon til nervesystemet til kognitiv terapi til motivasjon. Og for ikke å nevne psykologihistorieboka, den har jeg så vidt tittet i! Blir gal :(

Anonymous poster hash: 7e39c...9d0

Jupp, UiO. Altfor mye vi skal kunne! Men motiverer meg selv med at vi er ferdig om tre dager.. Selv om jeg ikke kan halvparten av det jeg skal kunne. Har ikke tittet i historieboken selv, by the way, så du er ikke alne om det ;)

Skrevet

fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy faen jeg føler det er så mye jeg må forberede meg til ang. muntlig eksamen!! Og jeg aner egentlig ikke hvordan det kommer til å foregå. Mest sannsynlig hadde jeg ikke trengt å jobbe så fryktelig detaljert med stoffet?? Jeg aner ikke, men det føles som om jeg burde ha jobba enda mer!!

Foreleser har jo sagt hvordan det foregår men haha, vi skal jo liksom bare prate om ett tema. Ja, og så da?? xD Jeg føler meg så dum. At jeg ikke skjønner noen ting.

Ikke hjelper det at jeg kommer til å være så EKSTREMT NERVØS, sjenert, stressa og sikkert kjempetrøtt!!

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Skrevet

Eksamen nr 2/3 på fredag. Er bare så lei! Skulle nesten ønske eksamenene kom litt tettere, slik at jeg ble tidligere ferdig. Selv om jeg skal jobbe hele romjula, skal det bli utrolig deilig å legge vekk skolebøkene for noen uker snart! 10 dager igjen!👏

Skrevet

To av tre eksamner overstått. Den siste er i morgen, og når starter den? Joda, den starter 17:30! Herregud så sent. Hadde helt sikkert vært greit det, om jeg bodde nærme, men når det tar - på dette føret - 1.5 time hver vei (om jeg er heldig), så blir det til at jeg er hjemme så utrolig sent! I tillegg har jeg et møte på skolen kl 11, så jeg har jo relativt mange timer å slå ihjel etter den halvtimen er gått. Introvert er jeg også, så jeg blir sliten av å være på skolen i lengden, så da er det jo kjempefint at eksamen går ut på å muntlig selge noe, være engasjert og få investorene til å tro på det vi sier. Blir nok ingen god karakter, for jeg klarer ikke å late som jeg har energi når jeg er helt tom. :sukk:

Skrevet (endret)

Nå er jeg superlei disse berg og dalbane følelsene som går i hodet på meg 24/7! Jeg gruer meg skikkelig til muntlig eksamen på fredag, vil bare bli ferdig og få det overstått. Det skal faktisk bli ganske digg å kun jobbe med den siste hjemmeksamen i helgen og få den ferdigstilt, selv om det blir helgearbeid.

Muntlig eksamen er todelt. Jeg skal holde et 15-minutters foredrag, etterpå kan jeg bli spurt om alt mulig fra resten av hele pensum, i tillegg til at jeg må ha med hjemmeksamenen vi har levert inn, for å eventuelt svare på spørsmål. Jeg ser nå at jeg har valgt et litt vanskelig tema for meg selv. Jeg blir bare gal, dess mer jeg leser og jobber med å lage et foredrag, dess mer forvirret blir jeg. Har et utkast til nå, men synest det er dritdårlig og flaut.

Har brukt mye mer tid på dette enn jeg tenkte, og jeg har ikke en gang repetert noe annet i det faget. Jeg kommer rett og slett ikke til å ha særlig tid til det, så jeg forberedt at delen etterpå kommer til å gå ganske dårlig.

Det mest plagsomme er at jeg bryr meg for mye om dette. Jeg lar det gå utover søvnen og blir sur og gretten av at jeg ikke får det til sånn som jeg hadde tenkt. Har et mål om B, og kommer til å bli utrolig lei meg om det blir noe dårligere. De andre medstudentene er så utrolig flinke, og jeg vet det kommer til å gå i mange gode karakterer, og jeg vil ikke være dårligere.

Dessuten plager det meg veldig mye at jeg ikke har peiling på hva jeg får på den hjemmeksamen der. Den teller 60% av karakteren, og muntlig 40%. Jeg håper på at det er en B, men er så kritisk fortida at jeg tenker det kan være C... og da må jeg jo få A på muntlig for å få B tilsammen.

Åh. Dritteksamen :bond:

Endret av lillsunshine
Skrevet

Og gratulerer til AB med hjemmeeksamen med at du fikk levert :) Håper du kommer tilbake å forteller hvordan det gikk når du er ferdig!

And the results are in!

Det ER mulig å lese til (for første gang) og skrive en hjemmeksamen på 2 dager og få C!

Da jeg først så karakteren tenkte jeg "æsj, det er jo ikke så bra", men så husket jeg hvilken eksamen det var og lo og lo og lo. Noe har gått rett.

Anonymous poster hash: b17ee...2b7

• Liker 1
Skrevet

Så bra du fikk C!

Nå er jeg straks klar for siste eksamen! Kl 14 har jeg min etterlengtede bachelor!

Må kanskje vente på vitnemålet da ;)

Skrevet (endret)

Siste lesedag før 6-timerseksamen....og jeg er helt utslitt! Så i dag tror jeg bare at jeg skal lese oppsummeringsforelesningen, og så sjekke om relevante greier ligger på youtube. Jeg er et eneste stort vrak!

Hater dette faget, er så kjedelig at jeg ikke gidder å lese. Masse læringsteorier og synsing, jeg blir gærn!

Hadde planer om å sitte på skolen til i kveld, men mulig jeg kapitulerer for en god powernap og ordentlig middag. Men samvittigheten gnager!

Endret av Poppie
Gjest Haaploes
Skrevet

Så bra du fikk C!

Nå er jeg straks klar for siste eksamen! Kl 14 har jeg min etterlengtede bachelor!

Må kanskje vente på vitnemålet da ;)

Wohoo! Gratulerer til deg :danse:

Siste lesedag før 6-timerseksamen....og jeg er helt utslitt! Så i dag tror jeg bare at jeg skal lese oppsummeringsforelesningen, og så sjekke om relevante greier ligger på youtube. Jeg er et eneste stort vrak!

Hater dette faget, er så kjedelig at jeg ikke gidder å lese. Masse læringsteorier og synsing, jeg blir gærn!

Hadde planer om å sitte på skolen til i kveld, men mulig jeg kapitulerer for en god powernap og ordentlig middag. Men samvittigheten gnager!

Du vet selvfølgelig best hvordan du funker selv, men jeg skyr lesesalen som pesten kvelden før eksamen. Det lukter eksamensangst der, og da blir jeg bare mer stressa (stressa mannfolk har en helt spesiell, temmelig ekkel lukt...). Hadde jeg vært deg ville jeg heller prioritert mat og søvn sånn at du er uthvilt i morgen. Lykke til! :blomst:

----

Når man er skikkelig, skikkelig demotivert og heller sitter og googler andre studier (fordi det virker som en god idé å hoppe av det man holder på med) - hva gjør man da? Det skjer hver bidige eksamensperiode, men det har aldri vært så påtrengende som nå, og dette er mitt nestsiste semester, så mastergraden er jo faktisk i boks til våren. Jeg klarer.bare.ikke.finne.motivasjon.

Skrevet

Wohoo! Gratulerer til deg :danse:

Du vet selvfølgelig best hvordan du funker selv, men jeg skyr lesesalen som pesten kvelden før eksamen. Det lukter eksamensangst der, og da blir jeg bare mer stressa (stressa mannfolk har en helt spesiell, temmelig ekkel lukt...). Hadde jeg vært deg ville jeg heller prioritert mat og søvn sånn at du er uthvilt i morgen. Lykke til! :blomst:

----

Når man er skikkelig, skikkelig demotivert og heller sitter og googler andre studier (fordi det virker som en god idé å hoppe av det man holder på med) - hva gjør man da? Det skjer hver bidige eksamensperiode, men det har aldri vært så påtrengende som nå, og dette er mitt nestsiste semester, så mastergraden er jo faktisk i boks til våren. Jeg klarer.bare.ikke.finne.motivasjon.

Tusen takk for gode ord :) Jeg har avtale med ei i klassen om å gå igjennom pensum med meg i kveld, men utenfor skolen, og med en god kopp te. Jeg vil bare stå på eksamen, den teller ikke på snittet mitt, så burde ikke stresse veldig.

Jeg har hørt om det "mastersymptomet" du beskriver, det er visst veldig vanlig å få kalde føtter siste året, litt som å gifte seg ;) Etter master er man på en måte bundet til det fagfeltet, så er ikke så rart at man freaker litt ut.

Kanskje du kan se Runaway Bride og late som om Richard Gere er din nåværende master? :fnise: Der går det jo bra til slutt!

Skrevet

Tusen takk for gode ord :) Jeg har avtale med ei i klassen om å gå igjennom pensum med meg i kveld, men utenfor skolen, og med en god kopp te. Jeg vil bare stå på eksamen, den teller ikke på snittet mitt, så burde ikke stresse veldig.

Jeg har hørt om det "mastersymptomet" du beskriver, det er visst veldig vanlig å få kalde føtter siste året, litt som å gifte seg ;) Etter master er man på en måte bundet til det fagfeltet, så er ikke så rart at man freaker litt ut.

Kanskje du kan se Runaway Bride og late som om Richard Gere er din nåværende master? :fnise: Der går det jo bra til slutt!

Jeg har litt kalde føtter nå, men mest fordi jeg gruer meg sånn til muntlig eksamen på fredag. Dersom det går bra likevel, så ordner det seg. Men jeg har tenkt på at dersom jeg ikke mestrer det og får noe dårligere enn B så bør jeg vurdere å legge masterkarriera på hylla :fnise:

Muntlige eksmaner får fram det verste i meg.. Men jeg kom til å tenke på i går da jeg skulle sove at dette jo er den siste muntlige eksamen min før jeg eventuelt skal forsvare masteroppgaven min tidligst våren 2016. (Om jeg kommer så langt da). Neste sesmester er det bare en skoleeksamen og hjemmeeksamen.

Og masse lykke til i morgen. Jeg er sikker på at du står og får graden din, tenk - du er så nær det og juleferie :)

Skrevet

Nå er jeg drittlei. Vil bare ut i jobb.

Anonymous poster hash: 9280f...88b
Skrevet (endret)

Sitter og griner og har helt panikk nå. Vi skal jo ha en eksamensforside på hjemmeeksamen, og det er en sånn boks på forsiden hvor det står "Vedrørende fusk eller forsøk på fusk" hvor man skal krysse av på. På forsiden min stod det ikke "sett kryss her" så jeg tenkte ikke noe mer over det. Forrige hjemmeeksamen leverte jeg digitalt, og jeg oppdaga nå at man selvfølgelig SKAL sette inn kryss, noe jeg såklart ikke har gjort. Er det grunnlag for å stryke eksamen, eller at den blir annullert eller noe? At det går ann å være så dum... Har skikkelig angst nå, det her ødela dagen min. Jeg overreagerer kanskje, men nå hater jeg meg selv mer enn noensinne. Tenk om den blir annullert bare fordi jeg glemte å sette inn noen kryss..

Endret av frøkenfranzen
Skrevet

Sitter og griner og har helt panikk nå. Vi skal jo ha en eksamensforside på hjemmeeksamen, og det er en sånn boks på forsiden hvor det står "Vedrørende fusk eller forsøk på fusk" hvor man skal krysse av på. På forsiden min stod det ikke "sett kryss her" så jeg tenkte ikke noe mer over det. Forrige hjemmeeksamen leverte jeg digitalt, og jeg oppdaga nå at man selvfølgelig SKAL sette inn kryss, noe jeg såklart ikke har gjort. Er det grunnlag for å stryke eksamen, eller at den blir annullert eller noe? At det går ann å være så dum... Har skikkelig angst nå, det her ødela dagen min. Jeg overreagerer kanskje, men nå hater jeg meg selv mer enn noensinne. Tenk om den blir annullert bare fordi jeg glemte å sette inn noen kryss..

Send melding til instituttet du :) Jeg glemte å skrive på kandidatnummer OG semester, men sendte dem mail og de gjorde det for meg.

Skrevet

FINITO!! FERDIG!! DONE!

Bachelor!!! HURRAA!!! :hoppe::bolledeig:

Og jeg som sikta meg inn på en C hvis jeg var heldig med oppgavene - jeg synes det gikk skikkelig bra, så jeg tror jeg har god sjanse på B'en fakstisk!

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...