AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6021 Skrevet 8. desember 2014 Hei! Lurte egentlig bare på om det er noen som har begynt med en hjemmeoppgave/eksamen dagen før den skal leveres og fått bra resultat? Oppgaven er på minimum 5 sider og jeg er ikke vant til å skrive oppgaver generelt (uten mellomrom haha) så tror dette kan bli en utfordring.... Anonymous poster hash: a3d51...bb9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6022 Skrevet 8. desember 2014 Ish. Roomie kom hjem med omgangssyken... Hun ble dårlig torsdag og følte seg fin lørdag kveld/søndag morgen igjen, og kom hjem til leiligheten i dag, midt på dagen... Noen sjanse for at jeg kan bli smittet? Har IKKE tid nå!!! Og spy er det verste jeg vet!!!! Er såå stresset. Tidligere har jeg hatt emetofobi og blir litt sart for det når jeg er stresset Anonymous poster hash: 49b9d...09b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6023 Skrevet 8. desember 2014 Leser og leser, har eksamen på fredag i psykologi. Rimelig sliten, gleder meg fælt til juleferie. Motivasjon anyone? Ingenting spesielt å komme med, annet enn I feel you. UiO? Selv sitter på lesesalen på PSI til lenge etter solnedgang (høres morsomt ut å si det, siden det blir mørkt så tidlig hehe), og leser og leser. Orker snart ikke mer, den dumme Passer & Smith boken går jo over ALLE emner i hele psykologifeltet, man skal huske alt fra depresjon til nervesystemet til kognitiv terapi til motivasjon. Og for ikke å nevne psykologihistorieboka, den har jeg så vidt tittet i! Blir gal Anonymous poster hash: 7e39c...9d0
Gjest Verify Skrevet 8. desember 2014 #6024 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Hei! Lurte egentlig bare på om det er noen som har begynt med en hjemmeoppgave/eksamen dagen før den skal leveres og fått bra resultat? Oppgaven er på minimum 5 sider og jeg er ikke vant til å skrive oppgaver generelt (uten mellomrom haha) så tror dette kan bli en utfordring.... Anonymous poster hash: a3d51...bb9 5 sider er veldig lite Skriver 5 sider ganske raskt med litt disiplin. Med Times new Roman str. 12 og 1,5 i linjeavstand blir en halv side en side. 500 ord er vanligvis en side, med 1,5 i linjeavstand blir det 1 1/2 side. Har en hjemmeeksamen på ca. 17 sider nå. Bruker ca. 5 - 9 dager. Ble ferdig med halve på to dager, men har igjen en del, pluss retting og kildeskriving. I morgen skal jeg kjøpe sykt mye sjokolade og skrive som en helt Endret 8. desember 2014 av Verify
drue Skrevet 8. desember 2014 #6025 Skrevet 8. desember 2014 Ish. Roomie kom hjem med omgangssyken... Hun ble dårlig torsdag og følte seg fin lørdag kveld/søndag morgen igjen, og kom hjem til leiligheten i dag, midt på dagen... Noen sjanse for at jeg kan bli smittet? Har IKKE tid nå!!! Og spy er det verste jeg vet!!!! Er såå stresset. Tidligere har jeg hatt emetofobi og blir litt sart for det når jeg er stresset Anonymous poster hash: 49b9d...09b Så lenge både du og hun er svært nøye med hygiene, så skal det gå greit. Jeg var nylig syk da jeg var hjemme hos foreldrene mine. Min mor ble smitta, men pappa klarte å unngå det. Vi var veldig forsiktige da.
Poppie Skrevet 9. desember 2014 #6026 Skrevet 9. desember 2014 (endret) Eksamenspanikken gjør at jeg har blitt veldig flink til å stå opp tidlig Endret 9. desember 2014 av Poppie
FrøkenBaker Skrevet 9. desember 2014 #6027 Skrevet 9. desember 2014 Jeg har blitt flink til å prøve å stå opp tidlig. Men hver morgen: Jeg må komme meg gjennom en bok i dag. Har snart eksamen, men har mye mer lyst til å gjemme meg under dyna. Gå i dvale, som en bjørn. Og hvorfor skal folk til stadighet innom akkurat i eksamenstida? Ja, det er juletid med besøk og julekaker for resten av verden, men her er det eksamenstid og intet annet. Føler meg som en... Jeg vet ikke, det er for tidlig. Nå, fokus! Bare ser for meg professorene: 2
Poppie Skrevet 9. desember 2014 #6028 Skrevet 9. desember 2014 Kan noen fortelle meg hvorfor universitetene ikke prioriterer å ha fungerene printere i eksamenstiden? Skal levere oppgave i dag, og ALLE er i ustand. Den eneste som fungerer er et sted for det foregår tilrettelagte eksamener, så den kan jeg ikke bruke. Dette er 5.gang denne eksamenstiden at 3 av 4 printere ikke fungerer på et gitt tidspunkt.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #6029 Skrevet 9. desember 2014 Så lenge både du og hun er svært nøye med hygiene, så skal det gå greit. Jeg var nylig syk da jeg var hjemme hos foreldrene mine. Min mor ble smitta, men pappa klarte å unngå det. Vi var veldig forsiktige da. Uff, ja. Jeg tar meg aldri til munnen og vasker hendene nøye, men blir fortsatt engstelig... nå har hun vært hjemme snart ett døgn uten symptomer, så må da gå greit nå? Lørdag kveld ble hun frisk... Æsj haaater angst!Anonymous poster hash: 49b9d...09b
Infinite Skrevet 9. desember 2014 #6030 Skrevet 9. desember 2014 Veldig lite lysten på å sitte hjemme og lese i hele dag nå som sola endelig har tittet frem i Oslo for første gang på flere uker. Blir så rastløs når det er fint vær. Dessuten har jeg ikke beveget meg ut av leiligheten siden torsdag, bortsett fra de tre timene jeg hadde eksamen i går. Uffff, kjenner at jeg vil uuut! Selvdisiplin, selvdisiplin, selvdisiplin...
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #6031 Skrevet 9. desember 2014 Angsten tar heeelt overhånd, klarer ikke konsentrere meg. Bare engster meg og venter på at det skal bryte ut Anonymous poster hash: 49b9d...09b
Gjest Vinglepetra Skrevet 9. desember 2014 #6032 Skrevet 9. desember 2014 Da er jeg ferdig med 3 av 5 eksamener, den siste besvarelsen er nå straks klar til innlevering. Jeg kan ikke forvente annet enn stå karakter, men ikke noe utover det Jeg har nå en dags pusterom før neste eksamen starter Til dere som klager over kort juleferie, jeg har min siste eksamen ETTER jul, på nyåret :murvegg:Men det gidder jeg ikke å tenke på nå. Nå skal jeg snart hjem til:
drue Skrevet 9. desember 2014 #6033 Skrevet 9. desember 2014 Angsten tar heeelt overhånd, klarer ikke konsentrere meg. Bare engster meg og venter på at det skal bryte ut Anonymous poster hash: 49b9d...09b Hvis hun ikke har hatt symptomer siden lørdag, så skal det nok gå greit. Mulig hun fortsatt har vært litt dårlig i magen i ettertid, så da er det fortsatt lurt å være nøye med hygienen. Så lenge du ikke henger over henne, så skal det nok gå greit! Kom deg ut av huset og les eller noe, hvis det engster deg sånn
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #6034 Skrevet 9. desember 2014 5 sider er veldig lite Skriver 5 sider ganske raskt med litt disiplin. Med Times new Roman str. 12 og 1,5 i linjeavstand blir en halv side en side. 500 ord er vanligvis en side, med 1,5 i linjeavstand blir det 1 1/2 side. Har en hjemmeeksamen på ca. 17 sider nå. Bruker ca. 5 - 9 dager. Ble ferdig med halve på to dager, men har igjen en del, pluss retting og kildeskriving. I morgen skal jeg kjøpe sykt mye sjokolade og skrive som en helt Takk for svar! Er vel ikke så mye, men er ikke vant til slike oppgaver, der man må vise til alt av kilder og egentlig ikke kan skrive så mye selv bortsett fra omformuleringer (føler jeg).. Er egentlig lesingen av alle kildene som tar opp tid Ja, men har store problemer med selvdisplin Har skrevet to sider, men har ikke satt riktig linjeavstand. Liker å gjøre det når jeg føler jeg har skrevet lenge, hehe, fordi da blir det plutselig så langt 17 sider, gruer med til slike oppgaver.... Får bare skrive på! Skulle ønske jeg hadde sjokolade i hus Anonymous poster hash: a3d51...bb9
Lemen Skrevet 9. desember 2014 #6035 Skrevet 9. desember 2014 Åh, denne tråden liker jeg! Kjenner jeg savner vanlige eksamener jeg. Lese masse, ha eksamen, og være ferdig med det. Har sittet med masteroppgaven min i et år nå. Skulle egentlig levert før sommeren, men pga dårlig veiledning ble alt bare rot, og plutselig hadde veileder (ekstern) sykemeldt seg uten å gi beskjed. Hørte heller ikke noe fra den eksterne utdanningsinstitusjonen. Kontraktbrudd der altså. Endte opp gråtende på min instituttleders kontor, og fikk etter litt om og men ny veileder og ny masteravtale. Den nye veilederen var super, men så ble hun også sykemeldt. Motivasjonen gikk til bunns igjen, og denne høsten har jeg egentlig bare surra rundt uten å få gjort noe særlig på oppgaven, samtidig som det å ha den hengende over meg har gjort meg utslitt. Fikk oppnevnt biveileder etter hvert (fantastisk dame!), så nå er jeg i gang igjen. Måtte utsette fristen igjen da, så nå får jeg bare levere så fort det lar seg gjøre. Er bare så fryktelig LEI og utslitt. Får heller ikke støtte fra Lånekassen over jul siden jeg har gått et år uten hanke inn studiepoeng, så det blir trangt økonomisk. På toppen av det hele blir det vanskelig å få jobb. Huff Haha, godt å blåse ut litt. Vil ikke klage for mye til vennene mine
lisske Skrevet 9. desember 2014 #6036 Skrevet 9. desember 2014 Blæh! Jeg bare spyr(masse!) og har vondt i ryggen(gravid), får jo ikke lest noen ting! Muntlig på fredag... Jeg går matematikk, men har et emne dette semesteret som omhandler filosofi og historie. Det er en grunn til at jeg har valgt realfag!!
Mynona Skrevet 9. desember 2014 #6037 Skrevet 9. desember 2014 I morgen er D dagen! Gleder meg nesten litt. Til å bare komme i gang og få det unna liksom. Er så lei av alt. I kveld må jeg pugge et par begreper så jeg ikke surrer til det mens jeg sitter der.. Også skal jeg lese over noen gamle eksamensoppgaver tror jeg… Men først - en powernap! Har sovet lite i det siste - får fader ikke sove på kvelden. Så i kveld har jeg tenkt til å ta meg en sovepille og legge meg ganske tidlig, så jeg får en lang natts søvn og er opplagt til eksamen!
globalagogo Skrevet 9. desember 2014 #6038 Skrevet 9. desember 2014 Blæh! Jeg bare spyr(masse!) og har vondt i ryggen(gravid), får jo ikke lest noen ting! Muntlig på fredag... Jeg går matematikk, men har et emne dette semesteret som omhandler filosofi og historie. Det er en grunn til at jeg har valgt realfag!! Er det exphil? Noen har av en eller annen grunn bestemt at så å si alle studenter trenger dette faget:P
Amanda C. Skrevet 9. desember 2014 #6039 Skrevet 9. desember 2014 (endret) borte* Endret 9. desember 2014 av Amanda C.
IngridA Skrevet 9. desember 2014 #6040 Skrevet 9. desember 2014 Levert sluttoppgave i et fag, og hatt et eksamen i et annet. Kun en eksamen igjen nå! Hei hvor det går! Snart ferie :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå