Wolfmoon Skrevet 8. desember 2014 #6001 Skrevet 8. desember 2014 Altså, når sensurfrist er før kl. 15 i dag, så hadde det vel ikke skadet å ha det klart bittelitt før
Gjest Verify Skrevet 8. desember 2014 #6002 Skrevet 8. desember 2014 I morgen MÅ jeg begynne med eksamen! Har sagt dette til meg selv hver dag i to uker. Nå begynner eksamenslevering å nærme seg. Hater eksamen. Begynte i går! Er nå halvferdig med eksamen på 5000 ord. Fy jeg er agressiv når jeg først gidder å begynne. Da må jeg bare skrive ferdig del 2 og rette. Bruker sikkert noen dager til. Det verste er at vi fikk denne eksamen utlevert for 3 uker siden. haha
mandel92 Skrevet 8. desember 2014 #6003 Skrevet 8. desember 2014 Ferdig med eksamen, og nå har jeg juleferie! :bolledeig: Til tross for at jeg nesten ikke har lest noen ting som helst, så gikk faktisk eksamenen ganske greit. Jeg blir utrolig skuffa om jeg stryker på den besvarelsen!
Isolde Skrevet 8. desember 2014 #6004 Skrevet 8. desember 2014 Leser og leser, har eksamen på fredag i psykologi. Rimelig sliten, gleder meg fælt til juleferie. Motivasjon anyone?
frøkenfranzen Skrevet 8. desember 2014 #6005 Skrevet 8. desember 2014 Samme problemet her. De skifter taket her jeg bor, og jeg bor selvfølgelig i øverste etasje. Gjør det umulig å lese hjemme, og på skolen er det jo ikke plass i denne perioden. Sååå, jeg reiser fram og tilbake til hjembyen mellom eksamenene, jeg Æhh, høres ikke gøy ut! Enda godt du får lest i det minste da
frøkenfranzen Skrevet 8. desember 2014 #6006 Skrevet 8. desember 2014 Trodde jeg bare hadde skrevet to sider på første halvdel av oppgava (skal ha tre), men så satte jeg på riktig linjeavstand - og vips, der hadde jeg tre sider selv om jeg fortsatt har mer på hjertet. Må kutte ut noe her og der, men det er alltid så vanskelig
Infinite Skrevet 8. desember 2014 #6007 Skrevet 8. desember 2014 Endelig ferdig for i dag. Det gikk faktisk så bra som det kan få gått, hurra!! Fortsatt litt i sjokktilstand, høhø. Anyways, nå gruer jeg meg bare til neste og siste eksamen, som er på torsdag. Har ikke lest en eneste side til den, da jeg kun har prioritert å lese til den jeg hadde i dag. Er derfor spent på om jeg i det hele tatt består på torsdag. Blir IKKE overrasket om jeg stryker.
mammamora90 Skrevet 8. desember 2014 #6008 Skrevet 8. desember 2014 Prøv igjen Var meg, mobilen min liker tydeligvis ikke kg Men ja, fikk resultat på første eksamen i dag, fikk A!! Det var til og med den eksamenensbesvarelsen jeg hadde dårligst magefølelse på, så var en lettelse :D 1
Mynona Skrevet 8. desember 2014 #6009 Skrevet 8. desember 2014 Gratulerer mamamora! Godt jobba. Håper jeg kan komme med noen gode nyheter utover i des/jan og, men tviler sterkt på det
Gjest Seajewel Skrevet 8. desember 2014 #6010 Skrevet 8. desember 2014 Ferdig med eksamene, og endelig juleferie. Hva bruker dere andre studenter de lange juleferiene til?
Infinite Skrevet 8. desember 2014 #6011 Skrevet 8. desember 2014 Ferdig med eksamene, og endelig juleferie. Hva bruker dere andre studenter de lange juleferiene til? Planen min er å bruke den til å jobbe og slappe av, denne høsten har vært hektisk, men jeg tenker også å bruke den til å forberede meg litt til neste semester. Sjekke ut kompetansemålene i de ulike fagene, prøve å legge en strategisk plan for hvordan jeg mest mulig effektivt skal komme meg gjennom fagene, osv.
Hirondelle Skrevet 8. desember 2014 #6012 Skrevet 8. desember 2014 Faen ta..... Egentlig en god nyhet, men den ble fort dårlig. Fikk C på hjemmeeksamen. Fornøyd med det, for det trekker ikke snittet mitt noe ned, for jeg vil dra på utveksling. Har funnet land, og trodde det skulle ordne seg, men ser nå at man må ha studert Nordisk språk og/eller litteratur i ett år før man drar ut. Jeg har jo bare allmenn litteraturvitenskap, med noen få nordiske emner (20 stp. når jeg reiser ut). Jeg skal ta kontakt med instituttet og høre, jeg har virkelig lyst til å dra.... Evt får jeg utsette utvekslingen et halvt år, og bare ta masse nordiske emner denne våren og høsten? Fader altså. Tydeligvis krever det at jeg har 60 stp med nordiske emner, og til sommeren har jeg bare 20. Kan ikke ta 40 stp ekstra på et semester?! FAEN altså, nå ble jeg skikkelig lei meg (((((
lillsunshine Skrevet 8. desember 2014 #6013 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Faen ta..... Egentlig en god nyhet, men den ble fort dårlig. Fikk C på hjemmeeksamen. Fornøyd med det, for det trekker ikke snittet mitt noe ned, for jeg vil dra på utveksling. Har funnet land, og trodde det skulle ordne seg, men ser nå at man må ha studert Nordisk språk og/eller litteratur i ett år før man drar ut. Jeg har jo bare allmenn litteraturvitenskap, med noen få nordiske emner (20 stp. når jeg reiser ut). Jeg skal ta kontakt med instituttet og høre, jeg har virkelig lyst til å dra.... Evt får jeg utsette utvekslingen et halvt år, og bare ta masse nordiske emner denne våren og høsten? Fader altså. Tydeligvis krever det at jeg har 60 stp med nordiske emner, og til sommeren har jeg bare 20. Kan ikke ta 40 stp ekstra på et semester?! FAEN altså, nå ble jeg skikkelig lei meg ((((( Send mail og spørr dem! Det kan godt være at allmenn litteraturvitenskap blir godkjent likevel. Hvilken nordisk emner er det du har tatt? Årsstudiumet (på UiB) er iallfall delt opp i litteratur og moderne/gammelt språk (et slags grammatikkfag). Litteraturemna i nordisk er egentlig ganske like de i litteratur, bare at nordisk har mer skandinavisk litteratur etc, så de bør du få godkjent som tilsvarende fag. Ser ikke hvorfor det ikke skulle være greit. Men det kan jo være at du må ta språkfaga..? Dersom det er litteraturbiten som er viktig så bør du iallfall stille med god nok kompetanse? Du har jo flere litteraturemner enn det nordiskstudenter har. Endret 8. desember 2014 av lillsunshine
lillsunshine Skrevet 8. desember 2014 #6014 Skrevet 8. desember 2014 Haha, jeg liker tankegangen din! Ja! 200 gram spist i dag...
Poppie Skrevet 8. desember 2014 #6015 Skrevet 8. desember 2014 Ja! 200 gram spist i dag... Jeg tar deg igjen i morgen! Er så sliten nå at jeg er sint på alt og alle...
Hirondelle Skrevet 8. desember 2014 #6016 Skrevet 8. desember 2014 Send mail og spørr dem! Det kan godt være at allmenn litteraturvitenskap blir godkjent likevel. Hvilken nordisk emner er det du har tatt? Årsstudiumet (på UiB) er iallfall delt opp i litteratur og moderne/gammelt språk (et slags grammatikkfag). Litteraturemna i nordisk er egentlig ganske like de i litteratur, bare at nordisk har mer skandinavisk litteratur etc, så de bør du få godkjent som tilsvarende fag. Ser ikke hvorfor det ikke skulle være greit. Men det kan jo være at du må ta språkfaga..? Dersom det er litteraturbiten som er viktig så bør du iallfall stille med god nok kompetanse? Du har jo flere litteraturemner enn det nordiskstudenter har. Ja, jeg skal ringe i morgen, tenkte jeg! Ble kjempelei meg nå, har virkelig lyst til å dra. UiO gir dessverre ikke innføring i islandsk lenger, men jeg har undersøkt: skolen på island gir kræsjkurs til alle utenlandsstudenter ved ankomst (to-tre ukers kurs), i tillegg kan jeg litt fra før og er ikke minst motivert. Språket er mitt minste problem akkurat nå! Jeg har til sommeren 20 stp i nordiske emner. Og 70 stp i allmenn litt.vit (ikke regnet med exphil og exfac? Vet ikke hvordan det fungerer). Vurderer å kanskje melde meg av det ene litt.vit-emnet (10) og melde meg opp til et nordisk som er 20 stp. Skal høre med de i morgen! Men hvor ringer jeg egentlig? UiO sine nettsider er så eeeleeeendigeeee.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6017 Skrevet 8. desember 2014 Ferdig med eksamene, og endelig juleferie. Hva bruker dere andre studenter de lange juleferiene til? Jeg får aldri juleferie før 19./20./21. desember, men det blir lange nok ferier likevel! Bruker stort sett å ligge på sofaen hjemme hos foreldrene mine og spise meg feit Er på siste året av studiene nå, og merker jeg kommer til å savne hvor utrolig velfortjent juleferien føles. Også er det så deilig at alt liksom nullstilles og man starter med blanke ark igjen etter ferien. Anonymous poster hash: 51b82...47c
lillsunshine Skrevet 8. desember 2014 #6018 Skrevet 8. desember 2014 Jeg tar deg igjen i morgen! Er så sliten nå at jeg er sint på alt og alle... Jeg var ganske sint på alt og alle i sted! Printeren på universitetet klikket da jeg holdt på å skrive ut kjempemange sider. Greitt. Jeg fikk ikke fikset den, selv om jeg fulgte instruksen på den teite printeren. Så jeg gikk til en annen printer. Der lå det ingen dokumenter inne på kontoen lenger. Printeren tok betalt for alle de arkene jeg ikke fikk printet ut! Det var faktisk nesten 20 kr fra pullprint-kontoen min. Jeg ble ganske sint. Når jeg endelig printet på nytt, enda en tur på datarommet, så kom papirene ut i størrelse 200%. Jeg gav opp. JEG HATER PRINTERE! men det hjalp å spise 200 gram sjokolade.
lillsunshine Skrevet 8. desember 2014 #6019 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Ja, jeg skal ringe i morgen, tenkte jeg! Ble kjempelei meg nå, har virkelig lyst til å dra. UiO gir dessverre ikke innføring i islandsk lenger, men jeg har undersøkt: skolen på island gir kræsjkurs til alle utenlandsstudenter ved ankomst (to-tre ukers kurs), i tillegg kan jeg litt fra før og er ikke minst motivert. Språket er mitt minste problem akkurat nå! Jeg har til sommeren 20 stp i nordiske emner. Og 70 stp i allmenn litt.vit (ikke regnet med exphil og exfac? Vet ikke hvordan det fungerer). Vurderer å kanskje melde meg av det ene litt.vit-emnet (10) og melde meg opp til et nordisk som er 20 stp. Skal høre med de i morgen! Men hvor ringer jeg egentlig? UiO sine nettsider er så eeeleeeendigeeee. Jeg merker jeg ikke skjønner noe av poengsystemet på UiO :/ Finnes det nordiskemner som er 20 stp? På UiB er alt bare 15p. Nå vet jeg ikke hvor mange poeng ex.phil. utgjør hos dere, men du hadde ikke tatt ex.phil enda? På UiB er det ex.phil. 10 p, ex.fac. 10 og akademisk skriving er 10 p. Årsstudiumet i litteraturvitenskap (altså 100-fagene) utgjør 4 fag på 15 stp hver. Det samme med årsstudium i nordisk. Jeg tenker du vil få godkjent litteraturfagenene tilsvarende de litteraturfagene som er på nordisk, sånn at det du eventuelt må ta er språkfag/grammatikkfag som moderne nordisk språk eller noe.... På UiB er det 2 15-stp fag, men det høres jo ut som det oppbygd på en annen måte på UiO? Nei jeg aner ikke, men kanskje du bare kan ringe instituttet som nordisk går under? Vet ikke om det går under samme som institutt som litteraturvitenskap. I Bergen er nordisk et eget institutt. Infosenteret for HF kanskje? Endret 8. desember 2014 av lillsunshine
Hirondelle Skrevet 8. desember 2014 #6020 Skrevet 8. desember 2014 Jeg merker jeg ikke skjønner noe av poengsystemet på UiO :/ Finnes det nordiskemner som er 20 stp? På UiB er alt bare 15p. Nå vet jeg ikke hvor mange poeng ex.phil. utgjør hos dere, men du hadde ikke tatt ex.phil enda? På UiB er det ex.phil. 10 p, ex.fac. 10 og akademisk skriving er 10 p. Årsstudiumet i litteraturvitenskap (altså 100-fagene) utgjør 4 fag på 15 stp hver. Det samme med årsstudium i nordisk. Jeg tenker du vil få godkjent litteraturfagenene tilsvarende de litteraturfagene som er på nordisk, sånn at det du eventuelt må ta er språkfag/grammatikkfag som moderne nordisk språk eller noe.... På UiB er det 2 15-stp fag, men det høres jo ut som det oppbygd på en annen måte på UiO? Nei jeg aner ikke, men kanskje du bare kan ringe instituttet som nordisk går under? Vet ikke om det går under samme som institutt som litteraturvitenskap. I Bergen er nordisk et eget institutt. Infosenteret for HF kanskje? Det er litt rart, ja, hehe. Jeg har to ti-poengsemner i nordisk, derav 20 stp. Og i allemenn litt.vit er det noen ti, noen femten (fra NTNU jeg har de da, vet ikke hvordan jeg regner inn de?) osv. Det er litt innviklet. Jeg tar exphil nå denne våren som kommer, har exfac. Grunnfag litt.vitt er vel 60 stp tror jeg her og. ÆSJ denne emne og poengjungelen er helt cray-cray Nå får klokken bikke 2300 så jeg kommer meg hjem fra jobb og får sovet litt så kan jeg fikse alt dette i morgen. Nå må jeg puuusteeee.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå