Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvkontontroll er et fremmed ord her også, jeg skulle liksom stå opp kl. 09.00 og være på lesesalen kl. 10.00 i dag, klarte å somle meg hit kl. 12.15, og har hengt på KG siden…. Tror jeg er i en *prokastinere - seg - til - bunns - fase* :glare:

Jeg også!

Jeg tror nok kanskje at det beste jeg kan få på denne eksamen er C. Hvis det skal gå bedre enn det, må jeg ha überflaks med oppgavene.

Og jeg bryr meg liksom ikke heller. Vil bare bli ferdig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fuck (og elsker) deg som sa det var billig sjokolade :-( Men, i morgen er min siste lesedag!! Da kan jeg kose meg litt ;-)

• Liker 2
Skrevet

Uff, jeg kjenner meg litt igjen i oppgaven din. Nå skriver jeg ikke om noe så spennende som teater, men står ovenfor den samme problemstillingen, det er fryktelig vanskelig å skrive store oppgaver om noe du kunne ha forklart på tre sider. Jeg må skrive 4500 ord om noe jeg kunne ha redegjort for på 1000 ord! Men du er såpass heldig at du vet hvor du vil med oppgaven din, og det er absolutt ett pluss :)

Oppgavene mine suger også, men har forlengst gitt opp håpet om god karakter. Her er målet å levere i tide og få stå karakter. Trist at det måtte bli sånn, jeg som hadde store ambisjoner for dette semesteret :trist:

Takk for klemmen :hug:

I know, right? Så utrolig pes å lete etter ord å putte inn, vanligvis har jeg motsatt problem og må kutte som en gal :P Jeg har endelig fått ferdig planen nå, og argumentene er klare, det eneste jeg trenger er kilder så kan jeg ta fatt på selve skrivejobben. Har kjøpt 2kg klementiner og masse iskaffe, så håper jeg ser slutten av galskapen en gang utpå morgenkvisten...sånn at jeg kan jobbe med masteroppgaven og fortsette å ha panikk for at jeg fortsatt mangler to skuespillere til regieksamen :fnise: Frister litt å vaske vinduer nå egentlig ;)

Det er veldig trist når det går sånn, men kanskje du finner igjen motivasjonen når du har fått ting litt på avstand og litt tid til å ta vare på deg selv også :) Det eneste fine med eksamens/oppgavestress i desember er at man kan spise pepperkaker og drikke julebrus med all verdens god samvittighet :nigo:

I ekte prokrastineringsånd har jeg sitti og lett etter musikk til regieksamen (as you do), og jeg tenkte jeg skulle dele denne, jeg tror Joe Black hater livet sitt mer enn de fleste av oss, eksamen eller ei :fnise:

Skrevet

Kjære Thomas Piketty,

Jeg hater deg.

Vennlig hilsen frustrert student.

Anonymous poster hash: 169ed...a3b
Skrevet

I morgen MÅ jeg begynne med eksamen! Har sagt dette til meg selv hver dag i to uker. Nå begynner eksamenslevering å nærme seg. :fnise: Hater eksamen.

Skrevet

Hahahahaha JA! Jeg griner av alt! De rundt meg blir gale...

Istad holdt meg på å grine da lillesøster sa hun ville bli med på juleshopping etter eksamen...

Skrevet

Jeg sliter veldig med det samme. Ikke bare det, men jeg sliter også med hvordan jeg skal lese. Har enda ikke klart å forstå hva en effektiv studieteknikk er.

Jeg også. Jeg kan sitte å lese i en evighet, men etterpå ikke ha noen som helst formaning om hva jeg faktisk har lest.

Jeg har nesten ikke fått gjort en dritt i dag heller. Vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne. Det positive med dette er at jeg ikke er spesielt nervøs for eksamen, er forberedt på at det kommer til å gå elendig uansett.

Skrevet

Å vente på sensur samtidig som man har eksamener igjen å lese til er en situasjon som burde reserveres for noen som har brutt alle ti bud. Det er umulig å fokusere.

Har en eksamen som egentlig består av en samling generelle og ganske kjedelige fakta, historie og navn som jeg ikke kan huske, fordi jeg ikke bryr meg. Så en eksamen som er mer interessant å lese til, men som har blitt nedprioritert fordi den er til slutt. Og fortsatt er jeg ikke stresset nok til å lese. Eller for stresset. Vet ikke.

procrastination-2-229x300.gif

• Liker 1
Skrevet

Hvor lang tid bruker sensuren på og komme?

Anonymous poster hash: a58a6...a70

Skrevet (endret)

Nå er hjernen min bare en haug med kokt spaghetti. Det føles iallefall sånn. Jeg har skrevet mappeeksamen siden klokken 12 (eller kanskje det var før til og med!). Har bare tatt pause for å spise middag (som ble varmet i mikro), og å gå på do. Jeg skulle jo ikke bli en av dem som satt helgen før eksamenen skal inn, men så ble jeg det likevel.. Og det verste er vel at jeg ikke skjønner hva som har tatt tid, men jeg har jobbet veldig effektivt! Det føles egentlig som om tiden bare har flydd forbi. Ja, også har jeg plutselig veeeeldig vondt i ryggen. Og så, bare for å gjøre det ennå verre, så må jeg faktisk innom skolebiblioteket i morgen (heldigvis åpent søndager!) fordi jeg glemte å skrive ned sidetallene på kapitlene jeg brukte i bøkene derifra :bond:

Får jeg ikke A eller B på denne så klikker det for meg :sur:

Endret av strawberry
Skrevet

Hvor lang tid bruker sensuren på og komme?

Anonymous poster hash: a58a6...a70

Tror det er normalt 3 uker.

Skrevet

Arrgh. Har aldri før følt meg så godt forberedt til eksamen, men jeg har heller aldri vært så nervøs! Presset dette semesteret er veldig høyt, ettersom snittet på master er såpass høyt og bare tanken på å bruke et ekstra år på å ta opp fag gjør meg helt dårlig (og blakk, for da får jeg ikke støtte fra Lånekassen til siste år på master!). Jeg ligger dermed ofte våken om kveldene og bare kjenner en sånn stressende følelse i kroppen, og drømmer om at jeg ikke får de karakterene jeg håper på om natta:p er utrolig glad for sene eksamener i år, akkurat nå gleder meg ikke til juleferie engang, tenker bare på at jeg må prestere!

Skrevet

Noen som har tips til muntlig eksamen? Blir trekt i ett tema (av sånn 20 O.O) når vi kommer inn. Så får vi ha med ett notatark.

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Skrevet

Arrgh. Har aldri før følt meg så godt forberedt til eksamen, men jeg har heller aldri vært så nervøs! Presset dette semesteret er veldig høyt, ettersom snittet på master er såpass høyt og bare tanken på å bruke et ekstra år på å ta opp fag gjør meg helt dårlig (og blakk, for da får jeg ikke støtte fra Lånekassen til siste år på master!). Jeg ligger dermed ofte våken om kveldene og bare kjenner en sånn stressende følelse i kroppen, og drømmer om at jeg ikke får de karakterene jeg håper på om natta:p er utrolig glad for sene eksamener i år, akkurat nå gleder meg ikke til juleferie engang, tenker bare på at jeg må prestere!

Du er ikke alene! Jeg sliter også med å sove, tankene kverner bare rundt eksamen. Samtidig er jeg så fryktelig umotivert til å lese. Har sittet i to timer nå, uten å gjøre noe fornuftig.. Bare sittet på KG og sett på vintersport. Kan noen gi meg et spark i ræva, så jeg kommer i gang? :pisk:

Skrevet

Du er ikke alene! Jeg sliter også med å sove, tankene kverner bare rundt eksamen. Samtidig er jeg så fryktelig umotivert til å lese. Har sittet i to timer nå, uten å gjøre noe fornuftig.. Bare sittet på KG og sett på vintersport. Kan noen gi meg et spark i ræva, så jeg kommer i gang? :pisk:

Bra det ikke bare er meg, selv om jeg ikke akkurat unner andre å være så stressa. Har nettopp tatt en times lunsjpause, men tror det var bra. Har roa nervene litt nå :) spark i ræva? Du må bare gjøre det! Klikk deg ut av alle faner som ikke har med studiene å gjøre! Helst skru av maskina helt om du ikke bruker den. Når jeg først kommer i gang føler i hvert fall jeg at det ikke er noe problem å holde det gående. Du kan jo sette på en timer til når pausene skal være over?

Skrevet

Bra det ikke bare er meg, selv om jeg ikke akkurat unner andre å være så stressa. Har nettopp tatt en times lunsjpause, men tror det var bra. Har roa nervene litt nå :) spark i ræva? Du må bare gjøre det! Klikk deg ut av alle faner som ikke har med studiene å gjøre! Helst skru av maskina helt om du ikke bruker den. Når jeg først kommer i gang føler i hvert fall jeg at det ikke er noe problem å holde det gående. Du kan jo sette på en timer til når pausene skal være over?

Det skal jeg gjøre! :) Sliter bare sånn med å komme i gang. Men nå har jeg ringt pappa, som har fått opp motivasjonen min. Så nå setter jeg bare i gang! :)

Skrevet

Jeg vet det finnes (har ikke prøvd) en app for datan som mn kan sette på timer sånn at det ikke går an å gå inn på visse nettisider. Da kan man sette de vanlige prokrastineringssidene på timer, sånn at man kan få f.eks 5 min hver time på å surfe som pause :)

Skrevet

Jeg vet det finnes (har ikke prøvd) en app for datan som mn kan sette på timer sånn at det ikke går an å gå inn på visse nettisider. Da kan man sette de vanlige prokrastineringssidene på timer, sånn at man kan få f.eks 5 min hver time på å surfe som pause :)

Jeg bruker den appen. Den heter Self Control. Har fungert veldig bra for meg!!

Meeeen nå er jeg umotivert. Jeg bør bruke denne dagen effektivt, med tanke på at eksamen er i morgen... men jeg vil ikke mer!! :fnise::grine::bond:

Skrevet

Self Control ja! Det var et presist navn!

Jeg har ikke startet enda i dag. :sjokkert: Blir stadig fristet til å gjøre andre ting. Og selvkontrollen er laber. Skulle hatt den appen på… alt!

Skrevet

Self Control ja! Det var et presist navn!

Jeg har ikke startet enda i dag. :sjokkert: Blir stadig fristet til å gjøre andre ting. Og selvkontrollen er laber. Skulle hatt den appen på… alt!

Haha, ja! Appen skulle bare satt oss i gang. Jeg sitter her og leser notater nå da, men gidder ikke legge så mye innsats inn akkurat nå. Skal ut og fly om en time (har lest til eksamen i hjembyen), og føler liksom det ikke er vits å konsentrere FOR mye akkurat nå :fnise:

Satser på at jeg klarer å legge inn litt selvkontroll selv senere i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...