Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå går jeg inn i de siste helgen med pensumlesing. Noensinne. Det er en ganske bra følelse. Den hadde vært bedre om jeg hadde sluppet å lese pensum også :P

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere som blir ekstra følsomme i eksamenstiden?

Jeg begynte akkurat å gråte av en vakker sangscene i Glee. :grine:

Skrevet

Hahahahaha JA! Jeg griner av alt! De rundt meg blir gale...

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke lese til eksamen. Klarer rett og slett ikke finne konsentrasjonen til å sette meg ned og jobbe med stoffet. Har nesten ikke lest noen ting til denne eksamenen og har eksamen på mandag. Satser på at det holder med gammel kunnskap og sunn fornuft, men jeg har mine tvil...

Skrevet

Plutselig var jeg skikkelig godt i gang, for første gang denne uken, med å gå gjennom deler av boka og alle notatene mine med markeringspenn. Plutselig er markeringspennen tom. Har heldigvis en ekstra i samme farge, men etter en halvtime er faen meg den tom også. Er det mulig? Får ikke gjort særlig mye mer i kveld da. Liten vits i å sitte her og lese på ting, når jeg uansett ikke får markert det jeg må vite. Så typisk. Sov fra fire til sju fordi jeg hadde planlagt å bruke hele kvelden / natta på dette :bond:

Skrevet

Plutselig var jeg skikkelig godt i gang, for første gang denne uken, med å gå gjennom deler av boka og alle notatene mine med markeringspenn. Plutselig er markeringspennen tom. Har heldigvis en ekstra i samme farge, men etter en halvtime er faen meg den tom også. Er det mulig? Får ikke gjort særlig mye mer i kveld da. Liten vits i å sitte her og lese på ting, når jeg uansett ikke får markert det jeg må vite. Så typisk. Sov fra fire til sju fordi jeg hadde planlagt å bruke hele kvelden / natta på dette :bond:

Kan du ikke bare notere det du må vite da...?

Anonymous poster hash: 18b75...3a2

Skrevet

Kan du ikke bare notere det du må vite da...?

Anonymous poster hash: 18b75...3a2

Poenget var å gå gjenom selve notatene med markeringspenn. Ser nå at jeg har skrevet alt for mye notater, og hadde derfor hatt behov for å trekke ut det viktigste av det viktige, om du skjønner.

Problemet mitt når jeg leser er nemlig at jeg tenker "aha, dette er viktig" om alt, også ender det opp med at jeg sitter igjen med dobbelt så mye notater som jeg burde gjort.

Skrevet

Jeg klarer ikke lese til eksamen. Klarer rett og slett ikke finne konsentrasjonen til å sette meg ned og jobbe med stoffet. Har nesten ikke lest noen ting til denne eksamenen og har eksamen på mandag. Satser på at det holder med gammel kunnskap og sunn fornuft, men jeg har mine tvil...

Jeg sliter veldig med det samme. Ikke bare det, men jeg sliter også med hvordan jeg skal lese. Har enda ikke klart å forstå hva en effektiv studieteknikk er.

Skrevet

Jeg bruker alltid blyant for å streke under i bøker, men om det er håndskrevne notater skjønner jeg at det er tungvint uten markør!

Skrevet

Hahahahaha JA! Jeg griner av alt! De rundt meg blir gale...

Jeg får tårer i øyna om det bare dukker opp ting der jeg blir nostalgisk også... også blir jeg veldig følsom ovenfor det som skjer rundt meg, feks. på kollektivtransport. Var ei dame som snakket med sånn skikkelig raspende og hes stemme, jeg ble faktisk skikkelig kvalm av å høre på. Angret på at jeg ikke hadde musikk da. En annen dag hadde jeg seriøst vondt av å høre på noen unge jenter som bannet og snakket høyt om private og helt uinteressante ting. Jeg takler visst sånt dårlig i eksamenstiden :(

Skrevet

En eksamen igjen. Det verste faget. Har ikke sjans! :cry3:

Gjest Vinglepetra
Skrevet

En eksamen igjen. Det verste faget. Har ikke sjans! :cry3:

:klem:

Skrevet

Du vet at Rema 1000 har halv pris på Freia sine store sjokoladeplater (eller storplater som de selv kaller det).? :fnise:

Jeg har allerede spist 600 g denne uken... :overrasket::sjenert:

I dag blir det godterifri. Bare te og klementiner her, så blir det nye 200 g i morgen tenker jeg :laugh:

Litt godt å høre at det ikke bare er meg :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Litt godt å høre at det ikke bare er meg :fnise:

Enig :fnise:

Vi har rema i samme bygg som skolen, så det har gått ned mer sjokolade enn en jeg tør inrømme denne uka :rodme: Skylder på eksamen.

• Liker 1
Skrevet

Gir meg for i dag, har prestert å skrive 1 og 1/2 side, der mesteparten er klipp og lim fra tidligere oppgaver. :(

Gud gi meg styrke :hjelp:

Jeg er ikke mye til gud, men her er kopp med styrke oppi: :kaffekopp: halvannen side er bedre enn ingenting, stå på! :) Blir godt med en pause nå så du får ryddet litt i tankene uten så mye press rundt deg. Synes du er tøff, jeg :klem:

OPPGAVEN MIN SUGER! Jeg kjenner at det er nummeret før jeg slutter helt å bry meg om hvorvidt det skotske nasjonalteateret skaffer seg vegger eller ikke. Jeg liker riksteatermodellen og jeg synes de skal fortsette med det (noe de jo også skal) pga X, Y og Z men jeg får ikke 3500 ord utav det :bond: Å kalle dette et researchspørsmål er nesten fornærmende. Føles som den type spørsmål vi fikk førsteåret, forskjellen var da at vi skulle skrive diskusjonsoppgaver på 2000 ord :rolleyes:

Skrevet

Jeg gråt i hele natt. I drømme altså. Havna på sykehus (i drømmen) og ikke bare klarte de ikke å finne ut hva som var galt med meg - Jarded Padalecki (fra Supernatural) STJAL fotstøtten min!

Våknet helt oppløst i tårer :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Enig :fnise:

Vi har rema i samme bygg som skolen, så det har gått ned mer sjokolade enn en jeg tør inrømme denne uka :rodme: Skylder på eksamen.

Huff, det er faktisk farlig å ha sånne tilbud! Her leser jeg hjemme, og da er rema 1000 selvsagt nærmeste butikk :glare: Får trøste meg med at eksamensperioden snart er over.. Men da er det jo jul, så da blir det jo også endel godteri. Jaja, ny start i Januar! :rolleyes:

Skrevet

Åhh, så selvkontroll jeg har! Har denne helgen på meg til å lære meg dette og jobbe skikkelig med faget. Eksamen på onsdag. Jo, da drar jeg ut å spiser lunsj med noen venninner! Smart! Tror jeg er i en fornektelsesfase :ler:

Gjest Vinglepetra
Skrevet (endret)

Åhh, så selvkontroll jeg har! Har denne helgen på meg til å lære meg dette og jobbe skikkelig med faget. Eksamen på onsdag. Jo, da drar jeg ut å spiser lunsj med noen venninner! Smart! Tror jeg er i en fornektelsesfase :ler:

Selvkontontroll er et fremmed ord her også, jeg skulle liksom stå opp kl. 09.00 og være på lesesalen kl. 10.00 i dag, klarte å somle meg hit kl. 12.15, og har hengt på KG siden…. Tror jeg er i en *prokastinere - seg - til - bunns - fase* :glare:

Endret av Vinglepetra
Gjest Vinglepetra
Skrevet (endret)

Jeg er ikke mye til gud, men her er kopp med styrke oppi: :kaffekopp: halvannen side er bedre enn ingenting, stå på! :) Blir godt med en pause nå så du får ryddet litt i tankene uten så mye press rundt deg. Synes du er tøff, jeg :klem:

OPPGAVEN MIN SUGER! Jeg kjenner at det er nummeret før jeg slutter helt å bry meg om hvorvidt det skotske nasjonalteateret skaffer seg vegger eller ikke. Jeg liker riksteatermodellen og jeg synes de skal fortsette med det (noe de jo også skal) pga X, Y og Z men jeg får ikke 3500 ord utav det :bond: Å kalle dette et researchspørsmål er nesten fornærmende. Føles som den type spørsmål vi fikk førsteåret, forskjellen var da at vi skulle skrive diskusjonsoppgaver på 2000 ord :rolleyes:

Uff, jeg kjenner meg litt igjen i oppgaven din. Nå skriver jeg ikke om noe så spennende som teater, men står ovenfor den samme problemstillingen, det er fryktelig vanskelig å skrive store oppgaver om noe du kunne ha forklart på tre sider. Jeg må skrive 4500 ord om noe jeg kunne ha redegjort for på 1000 ord! Men du er såpass heldig at du vet hvor du vil med oppgaven din, og det er absolutt ett pluss :)

Oppgavene mine suger også, men har forlengst gitt opp håpet om god karakter. Her er målet å levere i tide og få stå karakter. Trist at det måtte bli sånn, jeg som hadde store ambisjoner for dette semesteret :trist:

Takk for klemmen :hug:

Endret av Vinglepetra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...