Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde jo tentamen nå tidligere denne uken..
Den gikk rett vest for å si det mildt..

Men..Hey...Da jeg kom hjem og målte feberen, viste det seg at jeg hadde nesten 39! o_o

Da hadde jeg sittet i klasserommet i nesten 4 timer og egentlig bare stirret ut i løse lufta, svimmel, hodepine...*host*nys*hark*

Men tror læreren fattet at jeg var syk, men måtte møte opp xD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror læreren min er ute etter å ta meg. Tuller ikke. Han strøk meg på første oppgaven (med god grunn, jeg hadde ikke peiling), jeg fikk E på forrige (fordi jeg fikk lov til å levere på nytt, var egentlig en C-B), og nå fikk jeg E-F på siste oppgave.

Diskuterte skikkelig med ham etter oppgave nr 2, fordi jeg mente han ikke hadde sagt ifra jeg kom til å gå ned i karakter bare fordi jeg fikk levere på nytt.

De i klassen fatter ikke hvorfor, de mener jeg burde be om "second opinion", men den andre som kan dette faget er kompisen til læreren.

Jeg gråter faktisk, dette er så urettferdig! Jeg fatter ikke at denne oppgaven er en E/F, og læreren ba meg ta et skrivekurs! HÆH? Jeg som alltid har fått skryt av andre for skrivingen min.

Skulle egentlig sitte og skrive oppgave i hele dag, men der røyk min motivasjon. Jeg er i sjokk enda. 20 stp rett i dass!

Skrevet

Skal vi treffes og lese sammen før eksamen?

Ja! Alle var enige om det!

Dagen før vi skal møtes; jeg legger ut på kollokviegruppa mi sin gruppe på face, at jeg kommer til å være da og da på skolen, da kan vi lese sammen.

Alle har sett den, kun ett svar fra ei om at hun skulle PRØVE å komme.

Ei anna ba meg sende hu sms i stedet for melding på facebook, jeg gjorde det for lenge siden, så hu har fått meldinga i god tid på forhånd (vi skal liksom møtes snart), men har ikke fått noe svar enda.

Jeg skal ikke tvinge folk til å være med å lese, men ikke si JA om dere ikke har tenkt å komme, og hvis dere ombestemte dere så SI DET DA hvert fall!! Så jeg slipper å sitte alene og vente.

Det samme har skjedd før, så jeg regner med at jeg kommer til å enten bli alene eller bare sitte med en student til.

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Skrevet

Semesteret har gått som det alltid går, og enten man er forberedt eller har skjøvet fjellet foran seg kommer alltid dette øyeblikket av ubarmhjertig virkelighet:

knock-knock.gif

Redd for noe lignende når jeg får utdelt eksamensoppgaver. Til da blir det mye reising frem og tilbake til familie, samtidig som jeg skal lese. To eksamener til, og så kan jeg ta denne sagnomsuste juleferien. Peis, jul, bøker som ikke er pensum. :daane:

• Liker 3
Skrevet

Semesteroppgave levert! Kommer garantert til å laste den ned tjue ganger til før innleveringsfrist, og den er ikke A-materiale, men så lenge den blir godkjent er jeg fornøyd!

Er på et punkt nå hvor jeg gleder meg til å begynne med julevaktene mine i dagligvaren.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke helt exphil-opplegget.... Er meldt opp til det emnet nå til våren.

Men skjønner ikke helt hva jeg skal forholde meg til, seminarvarianten eller selvstudium? Jeg trodde alle osm gikk på program hadde forkjørsrett på seminar, men ser ut til at alle er fullle...? :(

Edit: står at jeg er innvilget plass på seminar, men når jeg skal melde meg til eksamen får jeg kun opp selvstudiumsvarianten? (på studentweb, altså). Jeg skjønner ingenting.

Nå har jeg meldt meg opp til et passende seminar, og har fått plassen innvilget. Skal jeg da ikke bry meg om det med eksamensoppmeldingen enda? Jeg vet jeg ikke trenger å stresse med dette enda, men jeg bare... gjør det. Vil gjerne ha kontroll på hvordan timeplanene min blir til våren mtp jobb og slikt.

Endret av LaurenC
Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt exphil-opplegget.... Er meldt opp til det emnet nå til våren.

Men skjønner ikke helt hva jeg skal forholde meg til, seminarvarianten eller selvstudium? Jeg trodde alle osm gikk på program hadde forkjørsrett på seminar, men ser ut til at alle er fullle...? :(

Da jeg tok ex.phil var det SYKT mange om beinet, så det var førstemann til mølla-prinsippet som gjaldt. Det var på et av fakultetene til UiB. Jeg var heldig og fikk seminarvarianten - en venninne av meg var hakket for treig og måtte gå selvstudium. Kan hende det er det som er greia hos dere også? Ville uansett tatt kontakt med administrasjonen for sikkerhetsskyld :-)

Skrevet

Da jeg tok ex.phil var det SYKT mange om beinet, så det var førstemann til mølla-prinsippet som gjaldt. Det var på et av fakultetene til UiB. Jeg var heldig og fikk seminarvarianten - en venninne av meg var hakket for treig og måtte gå selvstudium. Kan hende det er det som er greia hos dere også? Ville uansett tatt kontakt med administrasjonen for sikkerhetsskyld :-)

Ja, merkelig.. Det står at jeg er innvilget plass på seminar nr xx, da... Så regner med at det går greit da? Tenkte jeg skulle være tidlig ute fordi jeg visste det var mange om benet!

Går på UiO, apropos.

Skrevet

Skal vi treffes og lese sammen før eksamen?

Ja! Alle var enige om det!

Dagen før vi skal møtes; jeg legger ut på kollokviegruppa mi sin gruppe på face, at jeg kommer til å være da og da på skolen, da kan vi lese sammen.

Alle har sett den, kun ett svar fra ei om at hun skulle PRØVE å komme.

Ei anna ba meg sende hu sms i stedet for melding på facebook, jeg gjorde det for lenge siden, så hu har fått meldinga i god tid på forhånd (vi skal liksom møtes snart), men har ikke fått noe svar enda.

Jeg skal ikke tvinge folk til å være med å lese, men ikke si JA om dere ikke har tenkt å komme, og hvis dere ombestemte dere så SI DET DA hvert fall!! Så jeg slipper å sitte alene og vente.

Det samme har skjedd før, så jeg regner med at jeg kommer til å enten bli alene eller bare sitte med en student til.

Kanskje noen av dem er kjempeopptatte nå, og ikke engang har skrudd på telefonen? Selv om det står "sett" på fb.. Kan hende de tenker at "oi, vi skulle dit ja, hmm, får se om jeg har energi til det i morgen... leser jo bra hjemme.."

og så glemmer de å svare

Tror ingen mener noe vondt, men at alle kjører sitt eget løp og det er ikke så enkelt å overholde forpliktelser i denne perioden.

Skrevet

Ja, merkelig.. Det står at jeg er innvilget plass på seminar nr xx, da... Så regner med at det går greit da? Tenkte jeg skulle være tidlig ute fordi jeg visste det var mange om benet!

Går på UiO, apropos.

Da jeg tok ex.phil. på UiB var det sånn at en først meldte seg opp til seminarmodellen, fikk eventuelt innvilget plass, så kunne en velge seminar nr xx. På en side stod det hva nummer som gjaldt hvilken seminartidspunkt. Feks at nr. 3 hadde forelesing på 12.15 mandag og nummer 6 hadde 08.15. Det var mange som ikke sjekket dette før de valgte seminar, så mange som ble sure da de oppdaget at de hadde valgt 08.15-seminarene. :fnise: Eller så var det de som meldte seg opp så seint at bare de tidigeste var ledige..

Så jeg tror det er slik nummersystemet fungerer på UiO? Så jeg ville sett om det fantes en side der det stod hva seminartid ditt nummer har.

Skrevet

Da jeg tok ex.phil. på UiB var det sånn at en først meldte seg opp til seminarmodellen, fikk eventuelt innvilget plass, så kunne en velge seminar nr xx. På en side stod det hva nummer som gjaldt hvilken seminartidspunkt. Feks at nr. 3 hadde forelesing på 12.15 mandag og nummer 6 hadde 08.15. Det var mange som ikke sjekket dette før de valgte seminar, så mange som ble sure da de oppdaget at de hadde valgt 08.15-seminarene. :fnise: Eller så var det de som meldte seg opp så seint at bare de tidigeste var ledige..

Så jeg tror det er slik nummersystemet fungerer på UiO? Så jeg ville sett om det fantes en side der det stod hva seminartid ditt nummer har.

Har allerede valgt seminaret med best tid for meg! Jeg står jo opp før fuglene fiser, så var heldigvis plass tirsdag klokken 0815! Haha.

Skrevet

Har allerede valgt seminaret med best tid for meg! Jeg står jo opp før fuglene fiser, så var heldigvis plass tirsdag klokken 0815! Haha.

Da passer det jo perfekt for deg. Tror det er de seminarene som er lengst ledig... Men da har du nok fått plass :)

Skrevet

Kanskje noen av dem er kjempeopptatte nå, og ikke engang har skrudd på telefonen? Selv om det står "sett" på fb.. Kan hende de tenker at "oi, vi skulle dit ja, hmm, får se om jeg har energi til det i morgen... leser jo bra hjemme.."

og så glemmer de å svare

Tror ingen mener noe vondt, men at alle kjører sitt eget løp og det er ikke så enkelt å overholde forpliktelser i denne perioden.

Fikk svar ETTER tidspunktet jeg kom med, med beskjed om at noen av de ikke kom. Og hu jeg sendte sms til hadde jo sovet hele dagen. Men hun skulle komme sa hun da hun våknet.

De har bare vært så ivrige på å lese sammen, men når vi skal møtes så er det då mange som ikke gir lyd fra seg i det hele tatt, eller som i siste liten sier de ikke kan komme. Det har skjedd flere ganger, det er derfor det er irriterende. Greit nok om det hadde skjedd bare en gang.

Men når vi avtaler ting så møter jeg opp, og jeg har ikke så kort vei å gå heller. Da er det greit at de sier fra FØR jeg drar hvert fall. Så kunne jeg blitt hjemme.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg har vært litt borte vekk fra denne tråden i en liten periode. Det er rett og slett grunnet en helt forferdelig stressende periode. Så her kommer en liten oppdatering:

Nå har jeg fått levert en semesteroppgave, det er første av de 5 eksamene jeg skal ha i år. Nå har jeg 4 eksamener igjen før jeg er ferdig med dette semesteret. Midt oppi dette begynte jeg å søke jobber for noen uker tilbake. Fikk over all forventning tilbud om jobb. Nå kommer jeg til å begynne å jobbe etter nyttår, og legge studiene litt på hylla, de neste 6 månedene.

Etter å ha hatt det veldig tøft rent psykisk har jeg bestemt meg for å ta pause fra studiene og begynne å jobbe. Har innsett at jeg ikke har noe motivasjon for å fullføre uansett, så da er det like greit å ta en pause, og heller starte når jeg føler meg mer motivert.

Jeg har uansett tenkt å fullføre dette semesteret, slik at jeg ikke henger lenger etter i studieløpet. Men det ser dessverre mørkt ut. Nå som jeg begynner i ny jobb, er motivasjonen for studiene enda mer på bånn.

Slik går no dagan…..

Skrevet

Går du på UiO? I så fall er det standard prosedyre å melde seg til selvstudiumsvarianten først, uansett om du skal gå seminar eller ikke. http://www.uio.no/studier/emner/hf/ifikk/EXPHIL03/v15/beskjeder/til-deg-som-skal-melde-deg-til-exphil.html Står mer under påmelding.

Skrevet (endret)

Går du på UiO? I så fall er det standard prosedyre å melde seg til selvstudiumsvarianten først, uansett om du skal gå seminar eller ikke. http://www.uio.no/studier/emner/hf/ifikk/EXPHIL03/v15/beskjeder/til-deg-som-skal-melde-deg-til-exphil.html Står mer under påmelding.

Okei! Skal sjekke ut linken. Jeg har påmeldt til eksamen i selvstudiumsvariant og innvilget plass på seminar nå... Ser slik ut nå i min studentweb:

Skjermbilde_2014_12_04_kl_14_29_19.png

Da må det jo være korrekt? :)

Endret av LaurenC
Skrevet

Okei! Skal sjekke ut linken. Jeg har påmeldt til eksamen i selvstudiumsvariant og innvilget plass på seminar nå... Ser slik ut nå i min studentweb:

Skjermbilde_2014_12_04_kl_14_29_19.png

Da må det jo være korrekt? :)

Det er helt riktig. (Var litt forvirra selv i fjor.)

• Liker 2
Skrevet

Det er helt riktig. (Var litt forvirra selv i fjor.)

Fjoooo, da kan jeg puste igjen... DA er jeg klar for neste semester...

Skrevet

Holder på å sovne på lesesalen nå...

Burde passe å dra hjem nå og eventuelt se om jeg får samlet litt energi til senere, men dersom jeg drar nå så kommer jeg rett inn i ettermiddagsrushet med treig trafikk og fulle busser.

Orker ikke det heller.

Pest eller kolera.

:vetikke:

Skrevet

Holder på å sovne på lesesalen nå...

Burde passe å dra hjem nå og eventuelt se om jeg får samlet litt energi til senere, men dersom jeg drar nå så kommer jeg rett inn i ettermiddagsrushet med treig trafikk og fulle busser.

Orker ikke det heller.

Pest eller kolera.

:vetikke:

Hva med å gå et stykke/en tur? :) Det kan friske opp hjernen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...