Gå til innhold

Sutretråd for studenter!

Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får ikke lov å bidra på prosjektoppgaven fordi de jeg jobber med overkjørte meg og bestemte seg for en standard og arbeidsmetode vi så vidt fikk høre om i den ene forelesningen.. Fordi de kan det fra før. Fuck dem!

Gruer meg også til 3 eksamener og innlevering av to prosjekter, henger også etter med 3 øvinger som jeg må gjøre for å få ta to av de eksamenene.. blir så sint på meg selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du redusere margene til topp og bunnskrift - så den ikke spiser så mye.

Jeg visste ikke at det gikk ann, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av oppgaven min nå :tristbla: Spørsmålet jeg skal besvare er ganske simpelt, og det står spesifikt i oppgaven at jeg skal forholde meg til originalteksten uten å trekke inn hva andre har skrevet om teksten. Så hvordan i helvete skal jeg få dette til å bli 2000 ord, når jeg sikkert kunne besvart oppgaven tilstrekkelig med bare 3-400? Føler at jeg går helt utenfor tema og bare snakker piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå får jeg faktisk litt panikk. Jeg skal levere denne oppgaven i morgen, også må jeg ha en novelle klar til onsdag, neste tirsdag skal enda en oppgave leveres inn, og så en til som må leveres 2 desember.

Jeg har ikke hatt en eneste oppgave dette semesteret, og nå kommer plutselig alt på en gang. Dessuten er jeg rusten på oppgaveskriving, og siden jeg studerer i England og ting er litt annerledes her er jeg veldig usikker på om jeg gjør dette riktig i det hele tatt.

I tillegg er jeg blakk og har hatt en del personlige problemer i det siste. Dette blir rett og slett for mye for meg akkurat nå :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Jeg hadde håpt noen hadde et par tips til en eksamensjomfru!

I morgen skal vi møtes i en liten gruppe for å gå igjennom noen oppgaver vi har fått utdelt, der noen av oppgavene kommer til å bli en del av eksamen.

Jeg lurer litt på hvordan vi kan legge opp de timene vi møtes, slik at vi får gått igjennom oppgavene og få mest mulig ut av gruppearbeidet.

Noen som har peiling? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, har levering av 2500 ord på fredag og får det ikke til =S Synes "alle" de andre i klassen ser ut til å ta det her lekende lett, og føler meg litt utafor og litt dum... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker Open Office :sukk:

Oppgaven vår skal være på 12-15 sider. Min var akkurat 16. Det er lov med 10% +/-. Når jeg lagde header og sidetall, så ble den 18 sider! Hvordan er det mulig? Den sluker jo to sider tydeligvis :sur:

Så rart at noen får oppgavene gitt i antall sider og ikke antall ord! Vi har alltid fått et visst antall ord vi skal skrive, og da er oppgtekst, sidetall, kildehenvisninger osv utenom ordmengden. Da slipper man slike problemer... Høres jo veldig rart ut. Selve oppgaven din er jo lik uansett om du har sidetall osv eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå får jeg faktisk litt panikk. Jeg skal levere denne oppgaven i morgen, også må jeg ha en novelle klar til onsdag, neste tirsdag skal enda en oppgave leveres inn, og så en til som må leveres 2 desember.

Jeg har ikke hatt en eneste oppgave dette semesteret, og nå kommer plutselig alt på en gang. Dessuten er jeg rusten på oppgaveskriving, og siden jeg studerer i England og ting er litt annerledes her er jeg veldig usikker på om jeg gjør dette riktig i det hele tatt.

I tillegg er jeg blakk og har hatt en del personlige problemer i det siste. Dette blir rett og slett for mye for meg akkurat nå :sukk:

Offa, høres ikke ut som det er så greit å være deg i dag :(:klemmer: Håper alt blir bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle så inderlig ønske at jeg var bare halvparten så god på å gjennomføre som jeg er på å planlegge. Leseplanen min går rett i dass :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg har et lite problem! Er det noen her som har gått på UiB og har peiling på hvor jeg finner den malen til hjemmeeksamens forsiden? Jeg finner den ikke :bond: Jeg må ha den til mandag neste uke, så det er ikke noe stress ennå, men jeg sliter litt med å finne den på uib sine hjemmesider. Noen tips? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp! Jeg har et lite problem! Er det noen her som har gått på UiB og har peiling på hvor jeg finner den malen til hjemmeeksamens forsiden? Jeg finner den ikke :bond: Jeg må ha den til mandag neste uke, så det er ikke noe stress ennå, men jeg sliter litt med å finne den på uib sine hjemmesider. Noen tips? :klo:

Herregud ikke skrem meg sånn! Jeg leverte hjemmeeksamen på HF i dag og har ikke hørt et kvekk om noen mal???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ikke skrem meg sånn! Jeg leverte hjemmeeksamen på HF i dag og har ikke hørt et kvekk om noen mal???

Ikke meningen! Jeg går selv på HF og har aldri hørt om noen mal, men en jeg leste med idag, leverte hjemme eksamen på Sv og h*n hadde en forside med UiBs logo og jeg fikk vite at det var malen for hjemme eksamner. Men dette er første gangen jeg har hørt om det :overrasket:

Jeg tenkte å bare lage en forside, med tittel og kandidat nr jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen! Jeg går selv på HF og har aldri hørt om noen mal, men en jeg leste med idag, leverte hjemme eksamen på Sv og h*n hadde en forside med UiBs logo og jeg fikk vite at det var malen for hjemme eksamner. Men dette er første gangen jeg har hørt om det :overrasket:

Jeg tenkte å bare lage en forside, med tittel og kandidat nr jeg...

Hmm... når ingen har sagt noe synes jeg ikke de kan trekke for å ikke ha sånn forside. Faget jeg leverte i har vært usedvanlig sløvt (et fag på siden av det jeg tar bachelor i) og jeg har ikke fått vite NOE om hvordan eksamen skal leveres i det hele tatt, så jeg leverte bare som en vanlig oppgave sånn jeg ville levert den på kark, uten fancy forside. Om de velger å trekke meg for det skal jeg fortelle hva jeg synes om det på justerende muntlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... når ingen har sagt noe synes jeg ikke de kan trekke for å ikke ha sånn forside. Faget jeg leverte i har vært usedvanlig sløvt (et fag på siden av det jeg tar bachelor i) og jeg har ikke fått vite NOE om hvordan eksamen skal leveres i det hele tatt, så jeg leverte bare som en vanlig oppgave sånn jeg ville levert den på kark, uten fancy forside. Om de velger å trekke meg for det skal jeg fortelle hva jeg synes om det på justerende muntlig...

Jeg må levere skriftlig, tre kopier. Har heller ikke fått vite noen ting om oppgaven, jeg måtte faktisk sende mail og spørre om hvor lang den skal være fordi det ikke var opplyst heller...Nei men da lager jeg en vanlig forside da, med mindre jeg hører noe annet :) Skal selv ha muntlig, klager de på det skal de få høre fra meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha kollokviegruppe i morgen, har ikke begynt å forberede meg. Jeg er så lei av å være så passiv. Jeg synes faget er spennende, men jeg er så redd for å feile at jeg ikke vet hvordan jeg skal lese eller hvor jeg skal starte eller noe... Sliter i tillegg med problemer på andre arenae i livet, så klarer ikke å fokusere. :sur:

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorsktentamen, mattetentamen, norsktentamen, engelsktentamen, naturfagsprøve, stor tyskprøve, RLE-framlegg, norsk-framlegg, engelsk-framlegg, samfunnsfag-framlegg, UDV-framlegg, essay-innlevering, 3 naturfagsrapporter og en UDVrapport på under 2(!) uker. Og jeg går bare på ungdomsskolen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte litt her nå ^^

Idag sa gruppelæreren min til meg at hun elsket å lese obligene mine, fordi jeg ikke skrev så mye svada. Men var kort og konsis *stolt* x) Alltid fått "kjeft" av lærere for å skrive for kort jeg..

Siste oblig jeg leverte var på 375 ord og jeg fikk godkjent :D Mens de som skrev flere tusen ord ikke fikk godkjent xD

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...