Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fulgt denne tråden lenge, har du skrevet hva du studerer Vampen? Med mindre du har lyst til å holde det privat såklart :)

Uansett, jeg tror du klarer deg fint. Men det påfører naturlig nok ekstra press når du har en eksamen midt i en annen eksamen. Forresten, er det vanlig å ha hjemmeeksamen i en uke? Jeg trodde det var vanlig med rundt tre dager. Men nå har jeg bare tatt exphil og exfac i Norge, så jeg er ikke veldig erfaren med sånt for å si det sånn :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fulgt denne tråden lenge, har du skrevet hva du studerer Vampen? Med mindre du har lyst til å holde det privat såklart :)

Uansett, jeg tror du klarer deg fint. Men det påfører naturlig nok ekstra press når du har en eksamen midt i en annen eksamen. Forresten, er det vanlig å ha hjemmeeksamen i en uke? Jeg trodde det var vanlig med rundt tre dager. Men nå har jeg bare tatt exphil og exfac i Norge, så jeg er ikke veldig erfaren med sånt for å si det sånn :gjeiper:

Jeg er lærerstudent. :)

Jeg trodde også normalen var 3 dager, det er det vi har hatt før. Men akkurat i dette faget kommer vi inn under den nye lærerutdanningen, og der er der er det mye rart. ;) Så gudene vet. Den skulle jo egentlig være 5 dager, men ble en uke fordi vi fikk flyttet innleveringsfristen. Så for de som ikke har den fagkombinasjonen blir det 7 dager, for oss heldige utvalgte blir det i verste tilfelle 4-5 dager. Jeg skal nok overleve uansett. ;) Sist vi hadde denne typen eksamen var det 3 dager, og da hadde jeg plenty av tid til overs. Men jeg syntes allikevel det er teit, for det blir en skjevhet mellom studenter som skal vurderes likt, og det er ikke alle med denne fagkombinasjonen som jobber så fort som jeg gjør. Jeg hadde som sagt rikelig med tid sist, men det var også de som satt 3 dager i strekk.

Skrevet (endret)

føler jeg må skrive her, er så fornøyd og er nettopp ferdig med biologi oppgaven :heiajente:

Nå sitter jeg spent og håper på at det gikk bra :)

Endret av MadamePuff
Skrevet

Jeg har hatt en hjemmeeksamen før - den var på en uke, og den jeg får utdelt på mandag er også på en uke. 3 dager høres litt lite ut for meg :fnise:

Skrevet

Jeg har en fireukers hjemmeeksamen med to skoleeksamner og en tredagers i løpet av den før jeg avslutter med en skoleeksamen til. 17. desember, da skal jeg bare slappe av!

Skrevet

Jeg sitter og leser til et totalt uinteressant fag. Prøver å minne meg selv på at jeg IKKE er dum, men at jeg fortjener å få bruke evnene mine på noe bedre enn dette faget :P

Skrevet

Forresten, er det vanlig å ha hjemmeeksamen i en uke? Jeg trodde det var vanlig med rundt tre dager.

Hos oss er det vanligst at den er på to uker, når det er snakk om en tisiders oppgave. Tre dager hørtes lite ut :S

Skrevet

Tre dager er jo ikke nødvendigvis lite, så lenge oppgaven er tilsvarende liten. Regner med at de eksamnene dere har er hakket vanskeligere når dere har en (eller fire!) uker enn om dere hadde hatt tre dager.

Skrevet

Må.gjøre.ex.phil.nå.

Jeg vil bare bli ferdig, driter i karakteren så lenge jeg står :P exfac-eksamen nærmer seg skremmende fort, og jo fortere jeg blir ferdig med ex.phil jo bedre. MEN DET ER SÅ VANSKELIG Å BEGYNNEEEEEEEEEE. Skrev 157 ord i går, sitter og prøver å motivere meg til å fortsette nå.. :fnise:

Skrevet (endret)

Du klarer det fnisu!

Sitter og øver til eksamen i dag og, som alle dager! Har et mål om å mose gjennom 13 øvinger på to dager. I tillegg til å ha lest litt på et annet fag, greide jeg 5 øvinger i går. Da må jeg vel greie 8 stk i dag? Faget er veldig praktisk rettet, veldig "slik gjør vi det". Mye pugging, men jeg liker det! Veldig deilig å slippe masse regning og derivering i alle retninger for en gangs skyld. Så da satser vi på av jeg kommer meg gjennom de 8 resterende i dag...

Endret av Surriball
Skrevet

Oh, eksamensøvinger må jeg og gjøre.. puggefag her og. Lykke til med øvingene :)

Nå er jeg ferdig med exphil!! Aner ikke om det ble noe bra, men oh well, DET DRITER JEG I AKKURAT NÅÅÅ. Tok jo ikke så lang tid når jeg først satte meg ned, måtte faktisk kutte deler av teksten til slutt fordi jeg oversteg ordgrensa :fnise: feels good man. Nå skal jeg slappe av, så satser jeg på at eksamensangsten melder seg for alvor i morgen. Kommer til å sutre her inne flere ganger om dagen!

Skrevet

Dere som går på universitetet i Bergen, har dere mulighet til å konte/ta eksamen på nytt om dere er misfornøyd med karakteren, eller må dere vente helt til vanlig eksamen i det faget arrangeres neste gang? Er det kun juss, medisin og slike yrkesrettede utdanninger som kan det, eller er det kontemulighet i de fleste studier?

Skrevet

Er konte i de fleste fag, bortsett fra på psykologi årstudium f.eks. Bare å melde seg opp.

Skrevet

Dere som går på universitetet i Bergen, har dere mulighet til å konte/ta eksamen på nytt om dere er misfornøyd med karakteren, eller må dere vente helt til vanlig eksamen i det faget arrangeres neste gang? Er det kun juss, medisin og slike yrkesrettede utdanninger som kan det, eller er det kontemulighet i de fleste studier?

Det er bare å konte, men du kan kun ta eksamen 3 ganger - man kan søke om en 4 gang, men da bør du ha en temmelig god unnskydlning tenker jeg. Jeg går historie og jeg kan melde meg opp i de fagene jeg vil, enten jeg konter eller ei. De aller fleste fagene har konte eksamen i februar/mars eller september/oktober. Noen fag har ordinær eksamen dvs. at faget går hele året og da vil eksamen være i eksamensperioden som vanlig. Du må selv passe på at de ikke kolliderer.

En ting som er verdt å vite er at, hvis du har tenkt å konte men har fullført eller fullfører en bachelorgrad f.eks. nå til jul og vil konte etter jul så må du søke poststudierett.

:ler: Jøss skal si jeg har lært mye om konting nå!

Gjest Daenerys
Skrevet

...irritert på at man ikke kan konte på UiO!! Må vente til neste gang faget gis ordinært, og det er oftest minst ett år for min del. Æsj.

Skrevet

Jeg misliker Open Office :sukk:

Oppgaven vår skal være på 12-15 sider. Min var akkurat 16. Det er lov med 10% +/-. Når jeg lagde header og sidetall, så ble den 18 sider! Hvordan er det mulig? Den sluker jo to sider tydeligvis :sur:

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg misliker Open Office :sukk:

Oppgaven vår skal være på 12-15 sider. Min var akkurat 16. Det er lov med 10% +/-. Når jeg lagde header og sidetall, så ble den 18 sider! Hvordan er det mulig? Den sluker jo to sider tydeligvis :sur:

Hæ? Hvordan klarte du å øke sideantallet med å skrive inn sidetall? Du har lagt den i bunntekst, ikke sant?

Skrevet

Hæ? Hvordan klarte du å øke sideantallet med å skrive inn sidetall? Du har lagt den i bunntekst, ikke sant?

Topptekst og bunntekst. For å skrive kandidatnr og sidetall.

Den spiser opp så og så mye av hver side, så da ble det tydeligvis to sider :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...