Gå til innhold

Sutretråd for studenter!

Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Urgh, å skrive en naturvitenskapelig oppgave er virkelig ikke lett når man er vant til samfunnsvitenskap og aldri har hatt realfag før. Blærg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til, det går nok bra! :)

Takk for det :) Det gikk veldig bra, er så fornøyd med de oppgavene jeg fikk. Kunne ikke vært bedre :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør jeg som enhver fornuftig student med eksamensangst og drar på fest med venner. Jadda.

Ha en fin kveld folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg Fnisu! :skaal:

Jeg sitter på lesesalen, nå er det snart take away før en ny økt med lesing og notater. Jeg skal belønne meg med film og snacks senere i kveld :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: tilbake! Så bra at det gikk bra til tross for irriterende medstudenter- noen ganger frister det virkelig å bare :kjefte:

Jeg tror du har klart deg fint med semesteroppgaven! :jepp:

Nååh, du er så god - takk :) :)

Nå gjør jeg som enhver fornuftig student med eksamensangst og drar på fest med venner. Jadda.

Ha en fin kveld folkens! :)

Jeg slenger i sofaen med en irsk tiåring i glasset - skål! :skaal: Kos deg på fest :)

Mens jeg har en rolig kveld hjemme med Descartes :roll:

Hehe, jeg leser Martin Crimp og priser meg lykkelig for at jeg tok engelsk språkhistorie og ikke filosofi, i motsetning til flere av vennene mine - de leser nok også Descartes i helga :smoke: Men femtitre sympatipoeng til deg :troest: Er det ex-phil du leser til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest innleggene deres. Jeg leste bare tittelen på tråden og trykte meg rett inn. Og jeg vil bare si en ting: JEG ER LEI!!!.. Bare så dere vet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg leser Martin Crimp og priser meg lykkelig for at jeg tok engelsk språkhistorie og ikke filosofi, i motsetning til flere av vennene mine - de leser nok også Descartes i helga :smoke: Men femtitre sympatipoeng til deg :troest: Er det ex-phil du leser til?

Takk for sympati og trøst! Det er til et fag som kalles the enlighentment, som på en måte er den britiske versjonen av exphil. Oppgaven er ikke såå ille sånn egentlig, men det er mange andre ting jeg heller ville gjort på en fredagskveld :lol: Descartes er bedre enn Kant for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Æsj, skulle få svar på min første eksamen i dag, og så at studentweb skulle være nede fra kl. 16. Tenkte at det ikke var noe problem, resultatet kom vel før dèt. Men klokken ble halv fire, fem på fire.. intet resultat lagt ut. Og nå har studentweb vært nede i fem timer og jeg vet fremdeles ikke hva jeg har fått. Det som også er rart er at det ikke har vært noe informasjon om hva som skjer, verken fra faglærer eller andre. Gææh, jeg var jo mentalt forberedt på å få vite i dag, er fryktelig nysgjerrig! :bond:

hjemmeeksamen mandag-torsdag + skoleeksamen på tirsdag. huttetu, jeg henger bakpå. men på en annen side, om en uke er det juleferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympati og trøst! Det er til et fag som kalles the enlighentment, som på en måte er den britiske versjonen av exphil. Oppgaven er ikke såå ille sånn egentlig, men det er mange andre ting jeg heller ville gjort på en fredagskveld :lol: Descartes er bedre enn Kant for eksempel.

Ja, enig - jeg har alltid synes Kant var litt på kanten... *går og stiller seg i skammekroken*

England? Vi har ikke noe ex-phil-aktig her oppe i nord, fare for at jeg er ganske glad for det =)

:rasende: :rasende: Foucault! :rasende: :rasende:

Léon eller Michel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Léon eller Michel?

Hvis det er Michel er han jo bare kos da!

Det er Michel.

Han er ganske så kos, men ikke så lettfordøyelig etter min mening.

(Vi er venner igjen nå. Det er litt on and off).

Endret av D_flatmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Ææææææ eksamen på mandag, ca 1000 sider pensum og jeg sliter. Har ikke lest de 1000 sidene pga de 40 andre studiepoengene mine. Faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho, fikk A på første eksamensoppgaven og B på den andre :danse:

Bare to eksamener før jul, og så er det bacholeroppgave :biggrin:

Men litt i overkant mye å gjøre for tiden. 15timers dager er ikke gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med hjemmeeksamen i går og var kjempefornøyd, nå etter en natt og en gjennomlesing er jeg mer usikker igjen... I går så jeg for meg en B, i dag en D. Typisk!

Haha, slik har jeg og det, da jeg leverte var jeg sikker på en A/B. Idag var jeg 100% sikker på at jeg skulle stryke, og begynte å sjekke opp om faget går i vårsemesteret og. Heldigvis er jeg bare en pessimist :fnise:

-AB#535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enig - jeg har alltid synes Kant var litt på kanten... *går og stiller seg i skammekroken*

England? Vi har ikke noe ex-phil-aktig her oppe i nord, fare for at jeg er ganske glad for det =)

Kant er langt over kanten i min bok :gjeiper:

Ja, men det er ikke helt exphil heller. Det går mer på vitenskap som Newton osv, men vi har også hatt om Aristotles og andre filosofer. Det er heller ikke obligatorisk for alle, bare enkelte studier. Jeg tar creative writing og en venninne tar creative writing med filmstudier, også må jeg ta det men hun slipper :klo: Skjønner ikke helt greia. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink! Nå er jeg mer eller mindre ferdig med å lese pensum, det vil si, det er noen sider igjen, med hvilke sider det er er ikke oppgitt. Der får jeg altså ikke lest noe riktig ennå. Men i tillegg til å ha lest nesten ferdig, så er jeg godt i gang med å gjøre meg ferdig med fagbloggingen min. Ja, du leste riktig, tvungen pensumrelatert BLOGGING som må på plass om man ikke har lyst til å miste retten til å gå opp til eksamen. :kjefte: Uansett, jeg har laget tre innlegg de siste 24 timene, nå gjenstår 4, 2 av dem er temaer vi ikke har hatt om enda. Så nå er det ikke så lenge til jeg kan begynne å konsentrere meg utelukkende om eksamenslesing. Og det må jeg virkelig begynne med snart. Siden de har vært så greie å legge skoleeksamen midt i hjemmeeksamen, så må jeg jo helst ha lest ferdig til skoleeksamen før hjemmeeksamen kommer ut. Fantastisk opplegg i grunn. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, Vampen :klappe:

Oi, så du har to eksamener på en gang altså? Høres ikke veldig kult ut.

Jeg har vært ganske flink i dag jeg også, har bare 400-ish ord igjen på oppgaven min. Selv om mye av det bare er fjas regner jeg med at det er nok til å få ståkarakter. Det er det eneste jeg bryr meg om når det kommer til denne oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, Vampen :klappe:

Oi, så du har to eksamener på en gang altså? Høres ikke veldig kult ut.

Jeg har vært ganske flink i dag jeg også, har bare 400-ish ord igjen på oppgaven min. Selv om mye av det bare er fjas regner jeg med at det er nok til å få ståkarakter. Det er det eneste jeg bryr meg om når det kommer til denne oppgaven.

Flinka! :) Det er utrolig deilig å se enden på oppgaver.

Ja, det er flott. Hjemmeeksamen fra 7.-14. desember og skoleeksamen 9. desember. Helt utrolig at de har fått det til! Egentlig var hjemmeeksamen 7.-12. desember, men vi fikk flyttet fristen med to dager. Uansett syntes jeg det er teit. De av oss med den fagkombinasjonen får jo ikke de samme rammene som resten, som bare kan tenke på hjemmeeksamen i ei uke. Vi mister jo minimum en dag på selve eksamensdagen, og selv om jeg satser på å være ferdig med det meste av lesingen før hjemmeeksamen begynner, så går det nok noe tid på å repetere dagen før. Nå er jeg virkelig glad for at jeg har vært såpass strukturert at jeg ligger godt an dette semesteret. Hadde jeg ligget bakpå nå, så hadde det bare blitt krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...