Pooo Skrevet 17. november 2011 #501 Skrevet 17. november 2011 hva er det med studenter som begynner å grine fordi gruppemedlemmene er litt uenige i det som er skrevet, eller fordi de må skrive på en annen målform enn det de vanligvis gjør... Jeg hater grupperoppgaver. Dessuten er jeg lei av å gjøre gratisarbeid. Hvordan sier man i fra om at; du har ikke gjort nok arbeid i forhold til at du kan kalle deg delaktig i arbeidet. altså, når en student presterer å skrive et avsnitt i hele oppgaven og atpå til må det hele rettes fordi det er skrevet i feil målform. da kunne studenten likegodt ha latt være å gjøre noe, hadde faktisk gått fortere å skrive det avsnittet selv.... Jeg blir så irritert på sutre studenter. Bare så det er sagt, jeg sutrer ikke, jeg blir bare sint.... skal man samarbeide, så må man godta at der er forskjellige meninger i gruppen.
Gjest Daenerys Skrevet 17. november 2011 #502 Skrevet 17. november 2011 hva er det med studenter som begynner å grine fordi gruppemedlemmene er litt uenige i det som er skrevet, eller fordi de må skrive på en annen målform enn det de vanligvis gjør... Jeg hater grupperoppgaver. Dessuten er jeg lei av å gjøre gratisarbeid. Hvordan sier man i fra om at; du har ikke gjort nok arbeid i forhold til at du kan kalle deg delaktig i arbeidet. altså, når en student presterer å skrive et avsnitt i hele oppgaven og atpå til må det hele rettes fordi det er skrevet i feil målform. da kunne studenten likegodt ha latt være å gjøre noe, hadde faktisk gått fortere å skrive det avsnittet selv.... Jeg blir så irritert på sutre studenter. Bare så det er sagt, jeg sutrer ikke, jeg blir bare sint.... skal man samarbeide, så må man godta at der er forskjellige meninger i gruppen. Jepp. Også utrolig kjipt å være den som forstår pensum, har forberedt seg, og i tillegg må være lærer for slackerne. Arg. Hater grupper!
Gjest Anuket Skrevet 17. november 2011 #503 Skrevet 17. november 2011 hva er det med studenter som begynner å grine fordi gruppemedlemmene er litt uenige i det som er skrevet, eller fordi de må skrive på en annen målform enn det de vanligvis gjør... Jeg hater grupperoppgaver. Dessuten er jeg lei av å gjøre gratisarbeid. Hvordan sier man i fra om at; du har ikke gjort nok arbeid i forhold til at du kan kalle deg delaktig i arbeidet. altså, når en student presterer å skrive et avsnitt i hele oppgaven og atpå til må det hele rettes fordi det er skrevet i feil målform. da kunne studenten likegodt ha latt være å gjøre noe, hadde faktisk gått fortere å skrive det avsnittet selv.... Jeg blir så irritert på sutre studenter. Bare så det er sagt, jeg sutrer ikke, jeg blir bare sint.... skal man samarbeide, så må man godta at der er forskjellige meninger i gruppen. Seriøst? H*n begynte å grine? Det er en sart sjel! Synes det skal være helt greit å kunne si ifra når man har gjort alt arbeidet selv uten at noen blir sutrete eller begynner å grine...
Pooo Skrevet 17. november 2011 #504 Skrevet 17. november 2011 vi var en gruppe på fire. to av oss har jobbet hardt for å bli ferdig. Vi har snart eksamen, og tenkte at det kunne være greit å fa litt tid å lese på det og. De andre hadde begrenset tid. klokken 16.00 er det tydeligvis tid for å ta kvelden. Ja de to andre har begge tatt til tårene.. det er slitsomt og de er passert 20 år, burde ikke være mulig... ja, å være den som må ekstra undervise er ikke gøy. Man har like mye ansvar og alle skal ha gjort det man har avtalt. Dersom noen har gjort mer, er det cred, men da er det litt ens egen feil. Man kan desverre ikke regne med at de andre har tenkt det samme...
Samulita Skrevet 17. november 2011 #505 Skrevet 17. november 2011 Ferdig med exfac for godt!! Håper jeg... Nå begynner lesingen til eksamen i midten av desember
Fandenivoldsk Skrevet 17. november 2011 #506 Skrevet 17. november 2011 40% er vanlig for E. Som regel er det en slik inndeling (correct me if I'm wrong): <40%:F 40-50%:E 50-60%: D 60-80%: C 80-90%: B 90-100%: A. Okei, da kommer jeg garantert til å stryke.. er ikke spørsmål om annet. Wuhu, jeg feiler som student.. Hva skjer egentlig når man stryker ex.fac?
Gjest Armule Skrevet 17. november 2011 #507 Skrevet 17. november 2011 Okei, da kommer jeg garantert til å stryke.. er ikke spørsmål om annet. Wuhu, jeg feiler som student.. Hva skjer egentlig når man stryker ex.fac? Du må ta eksamen på nytt. Entet kontinueringseksamen, og/eller melde deg opp neste gang kurset går. (Husk at du har tre forsøk på å stå).
Gjest finurlig Skrevet 17. november 2011 #508 Skrevet 17. november 2011 Åh, perfekt tråd!! Jeg HATER at all vår kunnskap skal baseres på èn enkelt prøve i enden av semesteret! Og jeg HATER at jeg ikke har råd til å gå til tannlege, og er avhengig av økonomisk støtte fra mine foreldre! Jeg HATER at vi, som er landets fremtid, skal leve i 3-5 år langt under den norske fattigdomsgrensa!
Gjest Anuket Skrevet 17. november 2011 #509 Skrevet 17. november 2011 vi var en gruppe på fire. to av oss har jobbet hardt for å bli ferdig. Vi har snart eksamen, og tenkte at det kunne være greit å fa litt tid å lese på det og. De andre hadde begrenset tid. klokken 16.00 er det tydeligvis tid for å ta kvelden. Ja de to andre har begge tatt til tårene.. det er slitsomt og de er passert 20 år, burde ikke være mulig... ja, å være den som må ekstra undervise er ikke gøy. Man har like mye ansvar og alle skal ha gjort det man har avtalt. Dersom noen har gjort mer, er det cred, men da er det litt ens egen feil. Man kan desverre ikke regne med at de andre har tenkt det samme... Jeg har nesten tatt til tårene av ren frustrasjon dette semesteret pga en semester oppgave som nesten drev meg til vanvidd - men dette var når jeg var alene hjemme, og det er kun jeg som skriver på oppgaven. Så alt er mitt ansvar Uff har du mulighet for å klage til foreleser eller veileder osv? Jeg tror nok jeg hadde gjort det, det er ganske slitsomt å ta ansvar for et gruppearbeid når to av dem ikke klarer å gjøre det de skal..
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #510 Skrevet 17. november 2011 40% er vanlig for E. Som regel er det en slik inndeling (correct me if I'm wrong): <40%:F 40-50%:E 50-60%: D 60-80%: C 80-90%: B 90-100%: A. Å, fy faen. Hadde eksamen i dag i et fag der nesten ingen stryker, men jeg er jammen meg ikke sikker på om jeg greier en E en gang om jeg skal ha 40-50%. Følte jeg skrev veldig mye generelt og bare litt knyttet opp til pensum. Den teller 1/3 av samlet karakter i faget, men må vel ha bestått.
Mermaid Blues Skrevet 17. november 2011 #511 Skrevet 17. november 2011 hva er det med studenter som begynner å grine fordi gruppemedlemmene er litt uenige i det som er skrevet, eller fordi de må skrive på en annen målform enn det de vanligvis gjør... Jeg hater grupperoppgaver. Dessuten er jeg lei av å gjøre gratisarbeid. Hvordan sier man i fra om at; du har ikke gjort nok arbeid i forhold til at du kan kalle deg delaktig i arbeidet. altså, når en student presterer å skrive et avsnitt i hele oppgaven og atpå til må det hele rettes fordi det er skrevet i feil målform. da kunne studenten likegodt ha latt være å gjøre noe, hadde faktisk gått fortere å skrive det avsnittet selv.... Jeg blir så irritert på sutre studenter. Bare så det er sagt, jeg sutrer ikke, jeg blir bare sint.... skal man samarbeide, så må man godta at der er forskjellige meninger i gruppen. Jeg blir også gal av syting, som i gruppa mi i dag. Vi er fire stykker som har jobba sammen stort sett hele semesteret, og i dag, fem minutter før vi skulle vise et stykke arbeid vi har jobbet med den siste uka, begynner ei i gruppa å syte om at hun er så umotivert fordi det vi har gjort ikke er "bra nok" og at hun ikke vil stå inne for det, fordi vi hadde for lite energi i siste gjennomgang. Jeg tok frem strengstemmen og sa at vi får jaggu ikke mer energi av å trekke hverandre ned fem minutter før vi skal på scenen. Så vi gjennomførte, fikk kjempeapplaus og masse flott tilbakemelding, og det hun mente var for dårlig i arbeidet vårt var det som ble trukket frem som det beste. Man skal selvsagt være kritisk til eget arbeid, men å plutselig komme rett før fristen og si: "dette suger, dette er for dårlig, jeg vil ikke fremføre, jeg vil ikke stå inne for dette" synes jeg er slett holdning, når alle har bidratt og samarbeidet bra gjennom hele prosessen. Vi skal ha en ny visning om to uker, på noe helt nytt, og når hun mottar oppgaven med ordene "dette er så ikke min greie, jeg liker ikke å spille, jeg vil bare regissere"...ååååeh! Vi har ikke noe valg, for @*##&§, det er PENSUM! Hvordan i heiteste helsike skal man bli en god regissør uten å ha forståelse for hvordan skuespillere jobber, eller hvordan man mottar regi?? ...Unnskyld vrælinga, det var dagens utblåsning Jeg har nesten tatt til tårene av ren frustrasjon dette semesteret pga en semester oppgave som nesten drev meg til vanvidd - men dette var når jeg var alene hjemme, og det er kun jeg som skriver på oppgaven. Så alt er mitt ansvar Pixel-trøst Jeg fikk lett panikk i seminargruppa i dag etter at seminarlæreren sa at semesteroppgavene nå snart er ferdigvurdert og snittet ligger på D, og mange har strøket...Helvete heller, altså, jeg trenger minst C sammenlagt førsteåret for å komme inn på single honours, og denne oppgaven teller 40% av semesterkarakteren vår. Det er så inni Granåsen vinn eller forvinn ved universitetet her
Fandenivoldsk Skrevet 17. november 2011 #512 Skrevet 17. november 2011 Dette er første gang jeg har begynt å grine på grunn av skole/eksamen. HVORDAN I HEITESTE HULESTE skal jeg greie å lære meg nok til å stå på eksamen på tre uker, når jeg ikke har fått inn NOE til nå?! Jeg har skrevet notater så jeg har vondt i hånda, men alt surrer seg bare sammen til en ball, og jeg begynner til og med å rote med ting som subjekt og verbal! Dette er jo lovende.. MÅ få unnagjort exphil-arbeidet i løpet av neste uke, så har jeg tre uker til å jobbe med KUN språk og kommunikasjon. Hvem tror jeg jeg lurer, jeg stryker uansett. Føkk it.
Gjest Vampen Skrevet 17. november 2011 #513 Skrevet 17. november 2011 Dette er første gang jeg har begynt å grine på grunn av skole/eksamen. HVORDAN I HEITESTE HULESTE skal jeg greie å lære meg nok til å stå på eksamen på tre uker, når jeg ikke har fått inn NOE til nå?! Jeg har skrevet notater så jeg har vondt i hånda, men alt surrer seg bare sammen til en ball, og jeg begynner til og med å rote med ting som subjekt og verbal! Dette er jo lovende.. MÅ få unnagjort exphil-arbeidet i løpet av neste uke, så har jeg tre uker til å jobbe med KUN språk og kommunikasjon. Hvem tror jeg jeg lurer, jeg stryker uansett. Føkk it. Pust med magen, dette klarer du fint! Jeg har opplevd mange ganger at jeg ikke føler at noe går inn. Men så oppdager jeg på eksamensdagen at det er noe der allikevel. Dette fikser du!
Fandenivoldsk Skrevet 17. november 2011 #514 Skrevet 17. november 2011 Takk! Håper det ordner seg, selv om jeg har mine tvil.. ja, nå er jeg negativ, men med rette denne gangen får vel bare ta det som det kommer.. Og til våren er det på'n igjen med lingvistikk, bare på engelsk denne gangen. Virkelig rett studie jeg har valgt, ja
Gjest Raindrops Skrevet 17. november 2011 #515 Skrevet 17. november 2011 På eksamen jeg har om to uker må vi bestå på alle spørsmålene for å bestå på eksamen. Tenkt om det kommer et spørsmål jeg ikke klarer å svare på, da går alt til helvete uansett hvor bra jeg svarer på resten. Åh. herregud....
Helen Skrevet 18. november 2011 #516 Skrevet 18. november 2011 Jeg har eksamen i dag i sykdomslære, skal si det surrer bra oppi hodet nå. Vondt i magen har jeg også, så nervene er på topp. Men det er vel slik det skal være tenker jeg Håper jeg husker det jeg skal
Surriball Skrevet 18. november 2011 #517 Skrevet 18. november 2011 Jeg har eksamen i dag i sykdomslære, skal si det surrer bra oppi hodet nå. Vondt i magen har jeg også, så nervene er på topp. Men det er vel slik det skal være tenker jeg Håper jeg husker det jeg skal Lykke til, det går nok bra! Nå skal ikke arbeidslysten finne motstand dersom den trenger seg på, for nå har jeg så dårlig tid til de tre eksamenene som kommer på rappen at vi snakker tolvtimers arbeidsdager den neste tiden... Men har levert fra meg mine ferdige deler av alle prosjekter som skal leveres i disse tider, og er endelig ferdig med fritidsaktiviteter jeg har ansvar for, så da blir det faktisk tid til å lese. *sukk* Back to work...
WhiteDiamond Skrevet 18. november 2011 #518 Skrevet 18. november 2011 Trakk meg fra eksamen og møtte foreleser i gangen " er du her?" Det gjorde alt så mye verre... Får begynne å lese til konteeksamen allerede nå....
Gjest Anuket Skrevet 18. november 2011 #519 Skrevet 18. november 2011 Jeg blir også gal av syting, som i gruppa mi i dag. Vi er fire stykker som har jobba sammen stort sett hele semesteret, og i dag, fem minutter før vi skulle vise et stykke arbeid vi har jobbet med den siste uka, begynner ei i gruppa å syte om at hun er så umotivert fordi det vi har gjort ikke er "bra nok" og at hun ikke vil stå inne for det, fordi vi hadde for lite energi i siste gjennomgang. Jeg tok frem strengstemmen og sa at vi får jaggu ikke mer energi av å trekke hverandre ned fem minutter før vi skal på scenen. Så vi gjennomførte, fikk kjempeapplaus og masse flott tilbakemelding, og det hun mente var for dårlig i arbeidet vårt var det som ble trukket frem som det beste. Man skal selvsagt være kritisk til eget arbeid, men å plutselig komme rett før fristen og si: "dette suger, dette er for dårlig, jeg vil ikke fremføre, jeg vil ikke stå inne for dette" synes jeg er slett holdning, når alle har bidratt og samarbeidet bra gjennom hele prosessen. Vi skal ha en ny visning om to uker, på noe helt nytt, og når hun mottar oppgaven med ordene "dette er så ikke min greie, jeg liker ikke å spille, jeg vil bare regissere"...ååååeh! Vi har ikke noe valg, for @*##&§, det er PENSUM! Hvordan i heiteste helsike skal man bli en god regissør uten å ha forståelse for hvordan skuespillere jobber, eller hvordan man mottar regi?? ...Unnskyld vrælinga, det var dagens utblåsning Pixel-trøst Jeg fikk lett panikk i seminargruppa i dag etter at seminarlæreren sa at semesteroppgavene nå snart er ferdigvurdert og snittet ligger på D, og mange har strøket...Helvete heller, altså, jeg trenger minst C sammenlagt førsteåret for å komme inn på single honours, og denne oppgaven teller 40% av semesterkarakteren vår. Det er så inni Granåsen vinn eller forvinn ved universitetet her tilbake! Så bra at det gikk bra til tross for irriterende medstudenter- noen ganger frister det virkelig å bare Jeg tror du har klart deg fint med semesteroppgaven!
Luppa Skrevet 18. november 2011 #520 Skrevet 18. november 2011 Ble ferdig med hjemmeeksamen i går og var kjempefornøyd, nå etter en natt og en gjennomlesing er jeg mer usikker igjen... I går så jeg for meg en B, i dag en D. Typisk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå