Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest constance90
Skrevet

Hvilken studieretning har dere? Eller.. det jeg egentlig lurer på - hvilke fag skal dere ha. Kanskje vi har noen av de samme? (jeg er nettstudent på BI, men har samlinger i Nydalen)

Jeg går BBA :)

Skal ha:

microeconomics

Res. Methods

Basic financial management

Media economics

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har vi ingen like fag :( Og phu.. glad jeg er ferdig med mikro… for lenge siden :ler:

Gjest constance90
Skrevet

Da har vi ingen like fag :( Og phu.. glad jeg er ferdig med mikro… for lenge siden :ler:

Det sa også Sommernatt!

Begynner å grue meg nå.. Hadde forhåpninger til faget

Skrevet

Kan hende det er noe for deg da.. Men for meg var det ikke noe.

I tillegg var faget nytt når jeg tok det. Eller altså, det var gjort om (ny fagkode og sånt etter hele studiemodellen ble revidert), så vi hadde ikke bøker, fikk pdf'er av kapitlene etter hvert som de ble ferdige. Foreleser sa at vi var garantert å få bare regneoppgaver på eksamen, så det var dette vi måtte pugge - så fikk vi ingen regneoppgaver, bare drøftingsoppgaver. Det gikk drit :P

Men jeg tror faget hadde vært veldig interresant om vi bare hadde holdt oss til det teoretiske og ikke trengte å regne på ting.

Skrevet

Hvilken studieretning har dere? Eller.. det jeg egentlig lurer på - hvilke fag skal dere ha. Kanskje vi har noen av de samme? (jeg er nettstudent på BI, men har samlinger i Nydalen)

Jeg studerer eiendomsmegling, så har ingen fellesfag dette året :-)

AnonymBruker
Skrevet

Søkte om bolig via SiTel i går, fikk tilbud om en i dag. Hoppet på PCen for å signere, bare for å blande passordet til bankID med et annet, slik at jeg klarte å sperre kontoen.. Banken har stengt, og jeg prøvde å ringe til SiTel, som også har stengt. Endte opp med å sende dem en epost, så får vi håpe at det ordner seg.. Fremdeles frustrerende, da. Spesielt siden jeg husket det rette passordet i etterkant.

Anonymous poster hash: 9ebf4...78c
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at svarfristen er på søndag, og jeg får ikke løftet sperren på bankID før mandag.

AnonymBruker
Skrevet

Søkte om bolig via SiTel i går, fikk tilbud om en i dag. Hoppet på PCen for å signere, bare for å blande passordet til bankID med et annet, slik at jeg klarte å sperre kontoen.. Banken har stengt, og jeg prøvde å ringe til SiTel, som også har stengt. Endte opp med å sende dem en epost, så får vi håpe at det ordner seg.. Fremdeles frustrerende, da. Spesielt siden jeg husket det rette passordet i etterkant.

Skulle hatt DNB da vettu ;)

Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

Gjest constance90
Skrevet

Skulle hatt DNB da vettu ;)Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

Dritt banken?

Sparebanken-1 leve lenge

AnonymBruker
Skrevet

Dritt banken?

Sparebanken-1 leve lenge

Sparebank1 er drittbank

Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

Skrevet

Ja, det hadde nok lønnet seg for meg å hatt en mer nasjonal bank med døgnåpen kundeservice om sommeren. Men satser jo på at ordner seg.. :) Er ikke annet å gjøre enn å være optimistisk.

Skrevet

Gleder meg faktisk til semesterstart. :)

Skrevet

Har gledet emg til semesterstart i to uker nå, men nå som det starter i morgen skulle jeg gjerne hatt en ferieuke til... Hvorfor er det sånn? :vetikke::klo:

Skrevet

Har gledet emg til semesterstart i to uker nå, men nå som det starter i morgen skulle jeg gjerne hatt en ferieuke til... Hvorfor er det sånn? :vetikke::klo:

:fnise: Plutselig begynner man å innse at alle de planene man har må gjennomføres. Kanskje? Så tidlig du begynner. Nytt studie?

Skrevet

:fnise: Plutselig begynner man å innse at alle de planene man har må gjennomføres. Kanskje? Så tidlig du begynner. Nytt studie?

Nytt studie ja, så fadderuke ;) så begynner vel egentlig ikke helt enda :fnise:

Skrevet

Gruer meg enormt mye til semesterstart på tirsdag. Jeg kjenner absolutt ingen og jeg er redd for at jeg kommer til å rote meg bort på universitetet. Jeg regner med at universitetet er nokså tomt da de aller fleste starter 19. august eller senere.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3
Skrevet

Gruer meg enormt mye til semesterstart på tirsdag. Jeg kjenner absolutt ingen og jeg er redd for at jeg kommer til å rote meg bort på universitetet. Jeg regner med at universitetet er nokså tomt da de aller fleste starter 19. august eller senere.

Ikke bekymre deg, kjære deg. Tenkte akkurat det samme som deg da jeg skulle starte for to år siden. Var livredd for å rote meg bort, og tenkte at jeg ikke kom til å bli kjent med noen. Ble kjent med mange, folk var veldig åpne og snille, og universitetet var fult av studieveiledere, faddere og ansatte som var veldig behjelpelige med å finne frem hit og dit dersom man selv ikke gjorde det.

Det går bra :hjerte:

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

Skrevet

Det er de nye studentene som starter denne uken! Så alle andre er redd de kommer til å gå seg bort. Sjekk ut hvilket rom og hvilken bygning du skal til på forhånd og sjekk kartet over campus på universitetet sine hjemmesider. Hvor skal du og hva skal du studere?

• Liker 2
Skrevet

Har en uke til før start, men tenker å luske meg bortover for å legge opp leseplan (skal ta 50 stp dette semesteret) og snakke med studieveileder.

Gleder meg til å bli spurt 300 ganger av nye studenter hvor det og det rommet er, husker da jeg selv var ny og måtte komme 30 min før forelesning for å finne frem til riktig rom.

Til dere nye, nervøse studenter: Det er bare å spørre om det er noe dere lurer på, alle som går der har vært nye en gang og de aller fleste synes bare det er hyggelig og søtt med nervøse nykomlinger :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke bekymre deg, kjære deg. Tenkte akkurat det samme som deg da jeg skulle starte for to år siden. Var livredd for å rote meg bort, og tenkte at jeg ikke kom til å bli kjent med noen. Ble kjent med mange, folk var veldig åpne og snille, og universitetet var fult av studieveiledere, faddere og ansatte som var veldig behjelpelige med å finne frem hit og dit dersom man selv ikke gjorde det.

Det går bra :hjerte:

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

Takk for fint svar. :blomst: Håper alt ordner seg hvertfall. Jeg har aldri vært i byen før, så jeg føler meg temmelig lost. Jeg har smått snakket med veilederen (?) som er ansvarlig for mitt studie, og hun virker hvertfall veldig hyggelig og behjelpelig. :)

Det er de nye studentene som starter denne uken! Så alle andre er redd de kommer til å gå seg bort. Sjekk ut hvilket rom og hvilken bygning du skal til på forhånd og sjekk kartet over campus på universitetet sine hjemmesider. Hvor skal du og hva skal du studere?

Ja, jeg tror jeg har fått mail om hvor jeg skal møte. Må dobbeltsjekke hvertfall! Jeg skal studere medisin i Tromsø. Kun medisin og odontologi (av nye studenter hvertfall) som skal starte så tidlig. Jeg har hvertfall lastet ned en app som viser en grov oversikt over UiT. Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...