AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #4521 Skrevet 4. august 2014 Kjenner jeg er litt klar for å starte, men er så redd for å faile igjen og ikke klare noe. Har liksom tankene litt andre steder når jeg venter på mini som kommer om 13 uker Jeg har bestemt meg for å LÅNE bøker dette semesteret. I stedet for å kjøpe. Har så mye bøker liggende som jeg har betalt flere tusen for, men som jeg ikke får solgt videre. (Noen såklart, men langt fra alt.) Så imorgen tar jeg meg en tur på biblioteket (kaaaaanskje) og låner med meg noen bøker for å se litt på de før jeg starter på skolen! Husk at andre også kanskje har behov for å låne bøker, så du bør ta hensyn og ikke ha dem lenge av gangen. Det er ikke sikkert det finnes mange eksemplarer av bøkene på biblioteket. Anonymous poster hash: 18b75...3a2 2
studenten Skrevet 4. august 2014 #4522 Skrevet 4. august 2014 (endret) Husk at andre også kanskje har behov for å låne bøker, så du bør ta hensyn og ikke ha dem lenge av gangen. Det er ikke sikkert det finnes mange eksemplarer av bøkene på biblioteket. Anonymous poster hash: 18b75...3a2 Jeg vet jo hvordan det fungerer. Det er lånetid på max 4 uker for de som ønsker det.... I tillegg er det dagslån på bøkene. Jeg gidder ikke å betale flere tusen fordi jeg skal ha dårlig samvittighet over at noen andre også trenger å låne bøker. De har mer enn ÈN bok av emnet de låner ut, så jeg er ikke den eneste på hele høgskolen som har akkurat den boken på lån i en periode. Endret 4. august 2014 av studenten
lillsunshine Skrevet 5. august 2014 #4523 Skrevet 5. august 2014 Husk at andre også kanskje har behov for å låne bøker, så du bør ta hensyn og ikke ha dem lenge av gangen. Det er ikke sikkert det finnes mange eksemplarer av bøkene på biblioteket. Anonymous poster hash: 18b75...3a2 Dersom andre vil låne den etterpå må de passe på å reservere bøkene selv. Jeg har klart å låne pensumbøker gjennom hele semesteret fordi det har vært mulig for meg å fornye lånene på nytt, nettopp fordi ingen har reservert de. Ikke dårlig samvittighet for det i det hele tatt! 1
studenten Skrevet 5. august 2014 #4524 Skrevet 5. august 2014 Dersom andre vil låne den etterpå må de passe på å reservere bøkene selv. Jeg har klart å låne pensumbøker gjennom hele semesteret fordi det har vært mulig for meg å fornye lånene på nytt, nettopp fordi ingen har reservert de. Ikke dårlig samvittighet for det i det hele tatt! yes! Takk. Jeg kommer ikke til å sitte med dårlig samvittighet hvis folk ikke klarer å reservere bøker! 😁
FrøkenBaker Skrevet 5. august 2014 #4525 Skrevet 5. august 2014 yes! Takk. Jeg kommer ikke til å sitte med dårlig samvittighet hvis folk ikke klarer å reservere bøker! Det er jo greit nok. Men de som beholder bøkene over lånetiden eller gjemmer dem, de får man nok av. Har mange ganger sett at flere av bøkene i faget mitt står som ledig, men i hylla er de aldri, strødd rundt i biblioteket så de ikke kan finnes, fordi noen skulle se i dem i fem minutter. Ah, skal selv til biblioteket og få tak i en del bøker i morgen. Gleder meg litt selv til semesteret starter. Det er ikke det at jeg er lei av ferie, men det er såpass nærme nå at en liksom ikke kan unngå å tenke på det. Er det flere som blir såå motivert mot slutten av ferien? Det er liksom nyttår for studenter, med forsetter og det hele. Mitt er - det sikkert ikke ukjente; i år skal jeg gjøre det så mye bedre! Det bare bruker å falme litt utover semesteret.
studenten Skrevet 5. august 2014 #4526 Skrevet 5. august 2014 Det er jo greit nok. Men de som beholder bøkene over lånetiden eller gjemmer dem, de får man nok av. Har mange ganger sett at flere av bøkene i faget mitt står som ledig, men i hylla er de aldri, strødd rundt i biblioteket så de ikke kan finnes, fordi noen skulle se i dem i fem minutter. Ah, skal selv til biblioteket og få tak i en del bøker i morgen. Gleder meg litt selv til semesteret starter. Det er ikke det at jeg er lei av ferie, men det er såpass nærme nå at en liksom ikke kan unngå å tenke på det. Er det flere som blir såå motivert mot slutten av ferien? Det er liksom nyttår for studenter, med forsetter og det hele. Mitt er - det sikkert ikke ukjente; i år skal jeg gjøre det så mye bedre! Det bare bruker å falme litt utover semesteret. ... Hvorfor sier du det som om jeg kommer til å gjøre nettopp det? Ja,ja uansett. Det er ikke den største høgskolen jeg går på, og her må man gjennom personalet for å få tak i bøkene - altså, hvis vi vil lese i boka en dag, må vi registrere oss og LÅNE den for den tiden. Vi kan ikke bare ta den. Så det blir nok ikke noe problem slik sett. Man kan reservere bøker ja, og hvis den ikke er levert til dagen den skal være inne får vi regning - og de fleste studentene er ikke så gira på det, så jeg har aldri sett noe problem i forhold til lån av bøker hos oss. Derfor har jeg tenkt til å prøve det ut selv dette semesteret Høres ut som du har sykt kjipe medstudenter.
Hirondelle Skrevet 5. august 2014 #4527 Skrevet 5. august 2014 *snip*Høres ut som du har sykt kjipe medstudenter. Er vel snakk om offentlige bibliotek og studenter fra alle læreplassene i den byen hun bor i....
studenten Skrevet 5. august 2014 #4528 Skrevet 5. august 2014 Er vel snakk om offentlige bibliotek og studenter fra alle læreplassene i den byen hun bor i.... jada, joda skjønner det. Vi har strengere rutiner på utlån her skjønner jeg. Men det er jo bra. Uansett opp til hver enkelt hva man vil gjøre. Når muligheten er der, så hvorfor skal man ikke ta den!
FrøkenBaker Skrevet 5. august 2014 #4529 Skrevet 5. august 2014 ... Hvorfor sier du det som om jeg kommer til å gjøre nettopp det? Ja,ja uansett. Det er ikke den største høgskolen jeg går på, og her må man gjennom personalet for å få tak i bøkene - altså, hvis vi vil lese i boka en dag, må vi registrere oss og LÅNE den for den tiden. Vi kan ikke bare ta den. Så det blir nok ikke noe problem slik sett. Man kan reservere bøker ja, og hvis den ikke er levert til dagen den skal være inne får vi regning - og de fleste studentene er ikke så gira på det, så jeg har aldri sett noe problem i forhold til lån av bøker hos oss. Derfor har jeg tenkt til å prøve det ut selv dette semesteret Høres ut som du har sykt kjipe medstudenter. Jeg er ikke sikker på hvordan du tolket det dithen. Svarte bare at sånn du gjorde det var helt greit. Så gikk jeg videre til de som gjorde noe annet ved å skrive "Men de som..." Mente så absolutt ikke å antyde at du gjorde noe sånt! Beklager om jeg formulerte meg litt klumsete. grethe91: Ja, UiO's og offentlige biblioteker. Litt uoversiktlig, og ganske stor strid om bøkene til tider.
studenten Skrevet 5. august 2014 #4530 Skrevet 5. august 2014 Jeg er ikke sikker på hvordan du tolket det dithen. Svarte bare at sånn du gjorde det var helt greit. Så gikk jeg videre til de som gjorde noe annet ved å skrive "Men de som..." Mente så absolutt ikke å antyde at du gjorde noe sånt! Beklager om jeg formulerte meg litt klumsete. grethe91: Ja, UiO's og offentlige biblioteker. Litt uoversiktlig, og ganske stor strid om bøkene til tider. Åja, neida ingenting å beklage - jeg synes bare det var "mye" rekasjoner her på at jeg ville låne og ikke kjøpe Skal selvfølgelig ta hensyn til andre studenter, da jeg hadde blitt veldig irritert om bøkene ikke var der de skulle vært eller tilbake innen tiden! Jeg vil jo ikke være hu jeg er irritert over
Hirondelle Skrevet 6. august 2014 #4531 Skrevet 6. august 2014 grethe91: Ja, UiO's og offentlige biblioteker. Litt uoversiktlig, og ganske stor strid om bøkene til tider. Derfor du må studere litteratur! Sjelden strid om pensumbøkene der
Gjest constance90 Skrevet 6. august 2014 #4532 Skrevet 6. august 2014 Både gleder meg og gruver meg til å begynne igjen! Er mitt siste år. Men gleder meg ikke til å være evige Viggo-venneløs på BI nok et år.. Hvilken BI går du på? Kanskje vi begge kan slutte vår viggo-"virksomhet"
Sommernatt Skrevet 7. august 2014 #4533 Skrevet 7. august 2014 Hvilken BI går du på? Kanskje vi begge kan slutte vår viggo-"virksomhet" BI Nydalen! :-)
Gjest constance90 Skrevet 7. august 2014 #4534 Skrevet 7. august 2014 BI Nydalen! :-) The very best one!!
Gjest Linaria Skrevet 7. august 2014 #4535 Skrevet 7. august 2014 Litt rart spørsmål her, men hvordan får man vite hvilken studentbolig man har fått? Jeg har fått vite hvor og hva slags type, men den typen varierer jo i pris, og jeg er interessert i å vite hvor dyrt det blir. Får man ikke vite det før man drar og henter nøkkelen?
Gjest constance90 Skrevet 7. august 2014 #4536 Skrevet 7. august 2014 Litt rart spørsmål her, men hvordan får man vite hvilken studentbolig man har fått? Jeg har fått vite hvor og hva slags type, men den typen varierer jo i pris, og jeg er interessert i å vite hvor dyrt det blir. Får man ikke vite det før man drar og henter nøkkelen? Kan du ikke ringe til dem?
Gjest Linaria Skrevet 7. august 2014 #4537 Skrevet 7. august 2014 Kan du ikke ringe til dem? haha, jo, jeg prøver det
FrøkenBaker Skrevet 7. august 2014 #4538 Skrevet 7. august 2014 haha, jo, jeg prøver det Hvis du dukker opp og det er flere ledige får du velge! Fint å ikke bo i første etasje.
Gjest Linaria Skrevet 7. august 2014 #4539 Skrevet 7. august 2014 Hvis du dukker opp og det er flere ledige får du velge! Fint å ikke bo i første etasje. Ja, det var det de sa. Da drar jeg i morgen og ser. Får ta over boligen da, men tenker å bli hos foreldrene mine til mandag. Dette er så nytt og skummelt og spennende!
Mynona Skrevet 7. august 2014 #4540 Skrevet 7. august 2014 The very best one!! BI Nydalen! :-) Hvilken studieretning har dere? Eller.. det jeg egentlig lurer på - hvilke fag skal dere ha. Kanskje vi har noen av de samme? (jeg er nettstudent på BI, men har samlinger i Nydalen)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå