Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ååeå. Hvor tidlig kan man få stipendet? Ha ha.. Jeg pleier å få det en uke før tida, men nå er jeg snart desperat. Studiestart på skolen er 18 august, så jeg håper jeg får før den tid. Har fått mail om at det er klart til utbetaling for meg, sååå...

Har termin i november, så den pjokken her kommer jo midt i eksamensstresset! Blir hardt å klare noe som helst tror jeg, men mitt foreløpige mål er å gå opp til 2 eksamner! Samt ta opp igjen 1 fag i januar.

Jeg ble jo sykemeldt forrige semester og ligger et semester bak, så det suger jo big time.

Hvorfor tar du ikke permisjon? Jeg tok opp 3 eksamener da jeg hadde fødselspermisjon og det var pain in the ass! Begynte på skolen 4 dager etter at han var født, så satt der i forelesning med bleiebind og barselstårer. Greide å komme meg igjennom, men hadde tatt helt fri hvis jeg ikke hadde de eksamene å ta opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tar du ikke permisjon? Jeg tok opp 3 eksamener da jeg hadde fødselspermisjon og det var pain in the ass! Begynte på skolen 4 dager etter at han var født, så satt der i forelesning med bleiebind og barselstårer. Greide å komme meg igjennom, men hadde tatt helt fri hvis jeg ikke hadde de eksamene å ta opp.

Rett og slett fordi jeg ønsker å komme litt ajour i og med at jeg nå havna ett semester bak. Klarer jeg det ikke, så slutter jeg såklart og fokuserer kun på hjemme, men jeg kommer til å prøve 2 før jul, 1 konteeksamen i januar og 2 til juni igjen. Da har jeg "tatt inn" 5 eksamner når andre har ett år fri, og jeg mangler da fem fag og bacheloroppgave før jeg er ferdig utdannet :)
Skrevet

Rett og slett fordi jeg ønsker å komme litt ajour i og med at jeg nå havna ett semester bak. Klarer jeg det ikke, så slutter jeg såklart og fokuserer kun på hjemme, men jeg kommer til å prøve 2 før jul, 1 konteeksamen i januar og 2 til juni igjen. Da har jeg "tatt inn" 5 eksamner når andre har ett år fri, og jeg mangler da fem fag og bacheloroppgave før jeg er ferdig utdannet :)

Ønsker deg lykke til! Det blir slitsomt, men fy søder så stolt jeg var av meg selv da alle eksamene var bestått! Håper du har god hjelp hjemme som kan avlaste deg når du trenger å lese :-)

• Liker 1
Skrevet

Ønsker deg lykke til! Det blir slitsomt, men fy søder så stolt jeg var av meg selv da alle eksamene var bestått! Håper du har god hjelp hjemme som kan avlaste deg når du trenger å lese :-)

Tuusen takk! :) Jeg tar det som bonus om jeg klarer det, men har tenkt å forsøke i alle fall. Tja, jeg er jo hjemme med baby, mens mannen jobber, så litt usikker på hvordan hjelpen blir, men vi får se! Går det ikke så går det ikke.

Skrevet

Er jeg den eneste som sutrer fordi jeg er drittlei av å ha ferie? Kunne gjerne ha starta på skolen i morgen, gleder meg sykt!

Skrevet (endret)

Ja, det tror jeg nok du er… ;) Kan du ikke begynne å lese da?

Endret av Mynona
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det tror jeg nok du er… ;) Kan du ikke begynne å lese da?

Er ikke lesingen jeg gleder meg til, er det å være på skolen. Har veldig lett for å kjede meg og har bare hatt en liten deltidsjobb i sommer (umulig å få jobb der jeg bor) så jeg tror jeg er litt vel rastløs for tiden :fnise:

Gjest Haaploes
Skrevet

Endelig går dette sommersemesteret mot slutten! Har klart å være overraskende strukturert - sikkert fordi "ferdig skoledag = slaraffenliv ved bassenget". Gruer meg til å starte rett på studier igjen - høstsemesteret har vært i gang i to uker når jeg kommer tilbake.

Vet ikke hvor jeg ville med dette her. Tror jeg er lei av å være flink og strukturert :jolie:

Skrevet

Sitter med blanda følelser om nytt semester. Bare to år igjen, hurra! Men vi har eksamen nøyaktig 1 mnd etter skolestart og det er hele 4 forskjellige emner i en eksamen. Det er stress å begynne rett på eksamenslesinga. Har allerede begynt på pensum.

Samtidig blir det koselig å se igjen studuevenninner og få noe produktivt ut av dagen. Jeg har ikke fått jobb i sommer pg noen dager har blitt utrolig lange, selv om jeg har blitt bedre på å trives i mitt eget selskap og finne på ting selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg forferdelig mye til å starte igjen. På tross av at det blir dobbel lesing dette året. Skal ta opp en eksamen med hele pensum fra fjoråret. Så det blir fjorårets pensum som skal leses på nytt + dette årets nye pensum. Men det går vel sikkert greit. :)

Er gira på å bare komme i gang!

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg litt til å starte. Jeg skal begynne på medisin nå til høsten, og det er jo veldig bra det, men jeg gruer meg litt til å starte å lese. Jeg var så demotivert i VG3 at jeg nesten gikk på veggen. Det var så ille. Jeg håper det blir litt annerledes med medisinfag enn VGS-fag da, selv om jeg er i den tro at 1. året er ganske tørt. Jeg er veldig glad for at jeg ikke valgte Bergen. Dette var egentlig mitt førstevalg i starten. Det blir nok litt deilig og motiverende å få litt klinisk de første par årene...

Anonymous poster hash: 8a190...8d3
Skrevet

Jeg er fanget i et tomrom mellom to universiteter. Har fått forhåndsgodkjenning av norsk utdanning fra det ene, og det andre er ikke helt sikker på hva de skal gjøre med meg. Resultatet er at jeg bare får melde meg opp i 1000 fag frem til noen får ut fingern og hjelper meg. Jeg er ferdig med 1000 fag, og har ingen planer om å ta dem igjen.

Det løser seg nok, men konsekvensen er jo at jeg ikke får betalt semesteravgift, og at stipendet lar ventet på seg...

Skrevet

Er litt oppgitt over UiO som har studiekonsulenten min på ferie frem til i dag, men ikke tar telefonen eller svarer på epost allikevel.... Trenger å vite hvilke emner jeg skal ta... Skal begynne på bachelor men har noen av fagene fra før + samt liknende emner fra annet norsk universitet....

Jeg vil gjerne vite NÅ hvilke emner jeg skal melde meg opp til på studweb... Hittil ahr jeg bare meldt meg opp til de standardene som de andre på bacheloren skal gå, men vet at jeg ikke skal ta akkurat de samme... Sukk.... :( TA TELEFONEN DA, dumme konsulent :(

Skrevet

Har du sett - nå fikk jeg tak i han! Hjalp å sutre på KG :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også fått nok av ferie... *studiestart kom til meg* :biggrin:

Skrevet

Savne skolen?? Nei, det har jeg ikke sett!

Jeg tror det blir et kjipt semester. Det er mitt siste semester. Har studert i 6 år nå, og er skikkelig klar for å bli ferdig. Meeen.. jeg kjenner ingen andre der - for jeg har tatt fagene i litt annen rekkefølge enn vanlig + at jeg har hatt fri et semester, så jeg er helt skjevt ut.. Altså må jeg få meg nye venner :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Konte eksamen imorgen, hva gjør jeg nå? Kooooser meg på KG. Tid vel spent. Eller kanskje ikke...

Anonymous poster hash: e4229...c9c
Skrevet

Både gleder meg og gruver meg til å begynne igjen! Er mitt siste år.

Men gleder meg ikke til å være evige Viggo-venneløs på BI nok et år..

Skrevet

Kjenner jeg er litt klar for å starte, men er så redd for å faile igjen og ikke klare noe. Har liksom tankene litt andre steder når jeg venter på mini som kommer om 13 uker :nigo:

Jeg har bestemt meg for å LÅNE bøker dette semesteret. I stedet for å kjøpe. Har så mye bøker liggende som jeg har betalt flere tusen for, men som jeg ikke får solgt videre. (Noen såklart, men langt fra alt.)
Så imorgen tar jeg meg en tur på biblioteket (kaaaaanskje) og låner med meg noen bøker for å se litt på de før jeg starter på skolen! :nigo:

Gjest Silverstream
Skrevet

Vil bare at skolen skal begynne .... er så spent. Og sommerferien er kjedelig og alt for lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...