Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Men må dere komme inn på masterstudiet for å ta masteremner? Hvis ikke så er det vel bare å ta masteremner neste år samtidig som dere tar opp fag for så å søke på nytt til neste år og sette inn masteremnene inn i mastergraden.

Jeg har allerede studert i 4 år og tok et år ekstra med ekstrafag og blant annet et fag for karakterforbedring for å åpne mulighetene mine litt. Og etter å ha tatt 45 stp dette semesteret og midtsemestereksamen er jeg ikke interessert i nok et semester med flere studiepoeng enn jeg må, særlig ikke når jeg ikke vet om jeg kommer inn på master. Skal jeg begynne på ny bachelorgrad bør jeg gjøre det nå med oppstart på nye studier i høst helst. Ellers må jeg vente et år. Jeg bør helst ta opp to fag for å være sikker på at jeg kommer inn på master, og det ene går om høsten og det andre om våren.

Endret av lillsunshine
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål om studweb!

Tok en konteeksamen som har sensurfrist på mandag. Sjekket studweb nå, og ser at den eksamenen har blitt fjernet fra vurderingsmeldinger, noe som for de andre eksamenene har betydd at den har havnet på resultater. Men nå er ikke konteeksamenen oppfør der heller!

Betyr det at jeg strøk? Når det er konteeksamen, er det da den opprinnelige eksamenen som blir oppdatert med karakter om man består?

Forvirret.

Anonymous poster hash: be733...d5d

AnonymBruker
Skrevet

.. eller kan det tenkes at de jobber med å legge ut resultater as we speak? For konteeksamen bør vel dukke opp som en egen eksamen egentlig? Og ja, jeg er inne på "alle vurderinger". Stressaaaa.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett gjennom alle karakterene? Det er ikke alltid siste sensur havner øverst!

Anonymous poster hash: 4a3f1...89f

Skrevet

Spørsmål om studweb!

Tok en konteeksamen som har sensurfrist på mandag. Sjekket studweb nå, og ser at den eksamenen har blitt fjernet fra vurderingsmeldinger, noe som for de andre eksamenene har betydd at den har havnet på resultater. Men nå er ikke konteeksamenen oppfør der heller!

Betyr det at jeg strøk? Når det er konteeksamen, er det da den opprinnelige eksamenen som blir oppdatert med karakter om man består?

Forvirret.

Det skal vel stå at du strøk hvis det er tilfellet. Man skal slippe å gjette seg til sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett gjennom alle karakterene? Det er ikke alltid siste sensur havner øverst!

Anonymous poster hash: 4a3f1...89f

Jepp. Har bare gått ett år så har ikke så mange. :)

Skrevet (endret)

Der lå karakterene klare på privatistweb, og resultatet var: 2 i Matte 1p.

Veit ikke om jeg skal le eller grine.

Faen!!

Visste jo at det ikke akkurat var en sekser da jeg leverte, men seriøst, TO?!?

Endret av Infinite
Skrevet

Utrolig kjedlig. Men du skal ikke be om begrunnelse før du klager? Etter å ha fått begrunnelsen så ser jeg ikke vits i å klage, selv om jeg ikke er helt enig. Vil ikke risikere å gå ned i karakter.

Jeg tror virkelig ikke jeg kan gå ned fra D, så jeg har bedt om både begrunnelse samt klagd. Sensorveiledningen var ikke så langt unna min oppgave (noen småfeil, men det var det) .Så at det plutselig var justert opp fra 4 til 17 A'er her om dagen, så enten har de vært trege med sensur hos noen eller så har de fått mange klager innen 24 timer av sensuren.

Jeg var så faglig relevant som jeg aldri har vært før og selv om denne karakteren ikke teller synes jeg det er greit å klage når man føler det er urettferdig.

Jeg tør å klage på alt under C :P

Skrevet

Der lå karakterene klare på privatistweb, og resultatet var: 2 i Matte 1p.

Veit ikke om jeg skal le eller grine.

Faen!!

Visste jo at det ikke akkurat var en sekser da jeg leverte, men seriøst, TO?!?

Du får joine klagetoget ;)

AnonymBruker
Skrevet

Fju, da ble karakteren faktisk lagt ut, på en søndag. Oh jeg sto! Heldigvis, tror ikke jeg hadde hatt nerver til å ta den en tredje gang med visshet om at et tredje stryk ville betydd hadetbra til en bachelorgrad!

AnonymBruker
Skrevet

Har nå sløst bort to hele dager på ingen verdens ting mens jeg har utsatt å skrive en oppgave som skal inn på tirsdag. Eksamen på torsdag som jeg ikke har begynt å lese til. Har én f***ings uke igjen, men får meg ikke til å gjøre NOEN ting. Gaaaaahhhhh! Så frustrert! Og så uendelig lei :frown:

Anonymous poster hash: bb7c0...565
AnonymBruker
Skrevet

Har nå sløst bort to hele dager på ingen verdens ting mens jeg har utsatt å skrive en oppgave som skal inn på tirsdag. Eksamen på torsdag som jeg ikke har begynt å lese til. Har én f***ings uke igjen, men får meg ikke til å gjøre NOEN ting. Gaaaaahhhhh! Så frustrert! Og så uendelig lei :frown:

Det var fryktelig sent. Eller?

Anonymous poster hash: af1db...aee

Skrevet

Sååå sent! Det skulle ikke vært lov!

Fikk første karakter i dag. Trodde jeg lå mellom B og C. Men jaggu fikk jeg A!! Herregud så glad jeg ble!!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sååå sent! Det skulle ikke vært lov!

Fikk første karakter i dag. Trodde jeg lå mellom B og C. Men jaggu fikk jeg A!! Herregud så glad jeg ble!!

Gratulerer. :)

Anonymous poster hash: af1db...aee

Skrevet

Tusen takk :blomst:

Gjest Linaria
Skrevet

Nesten en uke siden frist og karakteren er ikke ute! De andre var mye tidligere enn fristen, men denne kommer bare ikke. Det er et ganske lite fag også. Det er så rart og slitsomt å vente...

Skrevet (endret)

Har alltid vært toppelev, 5 eller 6 i alle fag. Siste året på vgs ble en flopp med mye fravær, og jeg endte opp med å få IV i kroppsøving av alle ting, og 2 på norsk skriftlig eksamen. Jeg som alltid får 6 i norsk.... Så da har jeg ikke vitnemål, og alt jeg har lyst til nå er å ta et årsstudium for å få mer erfaring - men neida, fåkke gjort det før jeg har tatt eksamen i nov/des en gang. Ellers er jeg helt ok fornøyd, hadde sinnssykt mye fravær men endte opp med om lag 4,5 i snitt selv om jeg var sikker på at jeg kom til å stå uten vurdering i de fleste fag...

Endret av mutz
AnonymBruker
Skrevet

Siste året på vgs ble en flopp med mye fravær,og jeg var sikker på at jeg kom til å stå uten vurdering i de fleste fag...

Hvorfor det? Hva skjedde? :/

Anonymous poster hash: 42f61...197

Gjest Linaria
Skrevet

Fikk C på eksamen jeg følte gikk skikkelig bra. Det hadde ikke vært så Ille, men jeg fikk A og B på de jeg følte gikk dårlig og er litt forvirret bare. Ble littnedfor, men det går nok over... C er virkelig ikke så ille når jeg fikk A og B på de andre.

Skrevet

Kjipt å flytte fra liten studentby der jeg fikk studentbolig dagen etter jeg søkte, og til en større by der det ikke er noen igjen og alt privat er svindyrt :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...