Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På mitt studie på UiO har jeg fått karakteren før sensur et par ganger.

Anonymous poster hash: c824b...04a
Videoannonse
Annonse
Gjest Regnstorm
Skrevet

Vi får stort sett alltid før sensurfristen på de fagene jeg har tatt. Det er på Dragvoll. Med unntak av nå da, når den plutselig ble utsatt flere uker :jolie:

Skrevet

Karakterene kom nettopp. Og jeg skal visst ikke forlate sutretråden, for det gikk mye dårligere enn jeg hadde trodd. :( Jeg skjønner ingenting, trodde det gikk skikkelig bra. Nå er jeg skikkelig demotivert her. Har nemlig søkt master, men etter dette her bør jeg kanskje ta et hint og gjøre noe annet. Nedsig.

Men har søkt om begrunnelse med en gang nå, for jeg forstår virkelig ikke hvorfor det ble så dårlig. Så får vi se hva begrunnelsen er.

AnonymBruker
Skrevet

Karakterene kom nettopp. Og jeg skal visst ikke forlate sutretråden, for det gikk mye dårligere enn jeg hadde trodd. :( Jeg skjønner ingenting, trodde det gikk skikkelig bra. Nå er jeg skikkelig demotivert her. Har nemlig søkt master, men etter dette her bør jeg kanskje ta et hint og gjøre noe annet. Nedsig.

Men har søkt om begrunnelse med en gang nå, for jeg forstår virkelig ikke hvorfor det ble så dårlig. Så får vi se hva begrunnelsen er.

Hva ble karakteren?

Anonymous poster hash: af1db...aee

Skrevet (endret)

Hva ble karakteren?

Fikk en D. Trodde helt ærlig at denne eksamen gikk ganske så bra og var bombesikker på at det minst var en C. Trodde faktisk det var en B. Lurer på om jeg har gjort ein feiltolking av oppgaven. Blir spennende å se begrunnelsen.

Endret av lillsunshine
AnonymBruker
Skrevet

Faen ta lærer. Sa til oss at X, Y og Z kom på eksamen, og at om du kunne dette ville du få meget bra karakter på eksamen (A-B), men så kommer Æ, Ø og Å. Skulle ikke vært mulig. Idiot!

Anonymous poster hash: 71a91...92a
AnonymBruker
Skrevet

Faen ta lærer. Sa til oss at X, Y og Z kom på eksamen, og at om du kunne dette ville du få meget bra karakter på eksamen (A-B), men så kommer Æ, Ø og Å. Skulle ikke vært mulig. Idiot!

Lurt å kunne alt, vet du. Læreren din skulle nok teste dere.

Skrevet

Har fått beskjed om det før jeg og, i mikro. Fikk beskjed om at det var beregninger som kom på eksamen. Og spillteori var 100% sikkert. Fikk ikke spillteori, og ingen beregninger. Bare drøfting-oppgaver.

Jeg suger på drøftinger men er flink til å regne, så det gikk jo rett vest. Og hadde jeg visst at vi kunne få drøfteoppgaver hadde jeg lagt opp eksamenslesingen anderledes. Karret meg til en D.

Nå er jeg ganske utålmodig på karakter. Er ikke frist før 23. på den første, men hallo! Vi er jo bare rundt 100 studenter.. Må jo være ferdig nå vet!

AnonymBruker
Skrevet

Lurt å kunne alt, vet du. Læreren din skulle nok teste dere.

Men herregud a. Lærer drev jo med reinspikka løgn. Når du har 6eksamner og liten tid mellom hver vil du selvsagt måtte legge opp eksamenspuggingen deretter, og lese på det du anser som relevant. Når lærer da spesifikt sier at det er noe som kommer på eksamen, og at om du kan spesifikke oppgaver, så vil det gå bra på eksamen, ja da øver man selvfølgelig på det. Om faglærer ikke hadde sagt noe om hva som kom på eksamen, ville jeg lest annerledes, og da er det selvfølgelig bittert at han oppfører seg som en idiot.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi får stort sett alltid før sensurfristen på de fagene jeg har tatt. Det er på Dragvoll. Med unntak av nå da, når den plutselig ble utsatt flere uker :jolie:

Ah, er så kjedelig når sånt skjer :/ Hvilket fag venter du på?

Jeg ventet på et fag 2 uker over fristen i fjor :(

Anonymous poster hash: 42f61...197

Skrevet (endret)

Sensurfristen for pedagogikk eksamen var i dag.. Har det kommet karakter på studentweb? NEI. Blir så forbanna!! Det er den aller siste eksamens karakteren på dette studiet, og jeg følte det gikk jævlig dårlig, så ville veldig gjerne visst om jeg blir ferdigutdannet nå til våren eller om jeg må vente til høsten! AARGH UTOLMODIG! :sur::frustrert: Blir sensurfristen utsatt så blir jeg drit forbanna.. Det var konteeksamen og vi var kanskje 10 stk. Så skjønner ikke hvorfor de skal bruke så helvetes lang tid!! :kjefte:

Dagens utblåsning fra en utolmodig student.

Endret av Sitronmelis
  • Liker 2
Skrevet

Nå har studentweb plutselig begynt å varsle om at "ny sensur" foreligger på Studentweb. Dette har jeg aldri fått varsel om før. Hadde faktisk ikkje sjekket studentweb i dag om jeg ikke hadde fått mail om at ny sensur lå klar på studentweb. Har altså fått den siste karakteren min og det gikk mye bedre enn den fra gårdsdagen.

Fikk også begrunnelsen på karaktersettingen i dag. De mente jeg hadde skrevet et for overfladisk depreskivt essay i stedet for et analytisk. Gikk ikke i nok i dybden på de to tekstvedleggene. Jeg er forsåvidt litt enig, men synes ikke de har tatt hensyn til at det egentlig ikke var nok tid til å gjøre det. De har rett og slett laget en for krevende oppgave når de mener at en den skal bli særlig analystisk når tidsbruken var bereknet til 3 timer. Så jeg synes rett og slett de var litt for strenge med meg. Dessverre skrev alle andre den andre oppgaven, slik at de ikke kunne sammenligne meg og eventuelt se at det samme gjaldt flere. Og jeg brukte jo tekstvedleggene og synes jeg skrev en grei oppgave, så jeg skjønner ikke hvor analytisk de ville ha oppgaven. Neinei jaja. Som plaster på såret fikk jeg tilbakemelding om at jeg var en flink student på seminarene da. Bare synd de ikke kommer på vitnemålet.

AnonymBruker
Skrevet

Venter også på karakter, frist var i dag. Hater tvangstankene som alltid dukker opp på "D-dagen", har sjekket studweb hvert tiende minutt i dag. Men NEI DA!

Anonymous poster hash: be733...d5d
Skrevet

Neida, jeg sitter her jeg også. :) Tre dager igjen nå!

Anonymous poster hash: c1201...0a0

Gratulerer med sommerferie! :danse:

Skrevet

UTÅLMOOOOODIIIIG!

Vil ha karakter!

Skrevet

Fikk en D. Trodde helt ærlig at denne eksamen gikk ganske så bra og var bombesikker på at det minst var en C. Trodde faktisk det var en B. Lurer på om jeg har gjort ein feiltolking av oppgaven. Blir spennende å se begrunnelsen.

Akkurat samme skjedde med meg. Gikk og tenkte at jeg kunne ha sjans på en A, iallefall en B! Og så fikk jeg D. Jeg kunne alt, jeg fatter ikke hva som skjedde. Skal klage, selv om karakteren ikke er relevant for graden min (tok det kun for poengene).

Skrevet

Min kveldssutring: jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med bacheloren min hvis jeg ikke kommer inn på planlagt master! Selv om jeg har relativt gode karakterer, er jeg redd for at de ikke er gode nok. Tror dessverre ikke jeg har særlige sjanser til å forbedre karakterene mine nok til å nå snittet som krevdes sist, så håpet er jo at det er færre søkere fremover. Men sjansene virker å være ganske små for at det skal skje...

Har en backup-plan jeg egentlig ikke er fornøyd med, som i tillegg til å kreve at jeg må ta 60 ekstra studiepoeng for å i hele tatt kunne søke, også krever et ekstra år etter master. Altså er jeg da oppi syv års utdannelse. Ikke har jeg hverken lyst eller motivasjon til å studere så lenge, og ikke får jeg støtte av lånekassen så lenge. For å gjøre saken enda bedre er jeg allerede, ett år før jeg eventuelt begynner på ønsket master, stressa for økonomien underveis. Bah!!

Skrevet

Akkurat samme skjedde med meg. Gikk og tenkte at jeg kunne ha sjans på en A, iallefall en B! Og så fikk jeg D. Jeg kunne alt, jeg fatter ikke hva som skjedde. Skal klage, selv om karakteren ikke er relevant for graden min (tok det kun for poengene).

Utrolig kjedlig. Men du skal ikke be om begrunnelse før du klager? Etter å ha fått begrunnelsen så ser jeg ikke vits i å klage, selv om jeg ikke er helt enig. Vil ikke risikere å gå ned i karakter.

Skrevet

Min kveldssutring: jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med bacheloren min hvis jeg ikke kommer inn på planlagt master! Selv om jeg har relativt gode karakterer, er jeg redd for at de ikke er gode nok. Tror dessverre ikke jeg har særlige sjanser til å forbedre karakterene mine nok til å nå snittet som krevdes sist, så håpet er jo at det er færre søkere fremover. Men sjansene virker å være ganske små for at det skal skje...

Har en backup-plan jeg egentlig ikke er fornøyd med, som i tillegg til å kreve at jeg må ta 60 ekstra studiepoeng for å i hele tatt kunne søke, også krever et ekstra år etter master. Altså er jeg da oppi syv års utdannelse. Ikke har jeg hverken lyst eller motivasjon til å studere så lenge, og ikke får jeg støtte av lånekassen så lenge. For å gjøre saken enda bedre er jeg allerede, ett år før jeg eventuelt begynner på ønsket master, stressa for økonomien underveis. Bah!!

Jeg henger meg på denne sutringen. Jeg er stygt redd for at jeg ikke kommer inn på master også og har ingen backuplan med bacheloren, annet enn pedagogikk (som jeg heller ikke er sikker på at jeg kommer innpå). Har søkt nye studier på samordna opptak, så det kan være jeg begynner på en helt ny bachelorgrad nå. Har allerede studert i 4 år, så nå er det liksom litt fælt å skulle begynne på noe helt nytt og "kaste vekk" graden min. Jeg mener ikke den er helt bortkasta, men føler jeg har brukt for mange år. Om det blir ny BA-grad på UiB kan jeg sannsynligvis ta bachelorgraden på 2 år og fylle inn de frie studiepoenge jeg allerede har. Tenker at jeg på tidspunkt gjerne må en ta en master, så da blir det fort 4 år til. Skal ikke være lett dette utdanningsvalget!

Gjest Steamboat
Skrevet

Men må dere komme inn på masterstudiet for å ta masteremner? Hvis ikke så er det vel bare å ta masteremner neste år samtidig som dere tar opp fag for så å søke på nytt til neste år og sette inn masteremnene inn i mastergraden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...