Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Leo Nardo
Skrevet

Jeg har også min siste 12. juni. Siste jeg har hatt foreløpig er 16.jui. Også har jeg hatt en 21.desember en gang på høstsemesteret. Det var ikke spesielt mye julestemning den jula.

Var det siste 16. juni eller juli?

Begynner å bli ganske tomt på Blindern nå i hvert fall. Snakket med noen som sa at de trodde siste var rundt 12. juni i år.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jui ja ;) juni skulle det være.

Skikkelig misunnelig på de som ble ferdig med alle sine i mai.

Men bare 1 uke igjen. Jeg skal holde ut. Det går nok fort.

AnonymBruker
Skrevet

Var det siste 16. juni eller juli?

Begynner å bli ganske tomt på Blindern nå i hvert fall. Snakket med noen som sa at de trodde siste var rundt 12. juni i år.

Har min eksamen 19. juni jeg. Har alltid eksamen sent i juni, type 18-20.juni. Er så langt semester, kjenner mange som har ferie allerede i mai.

Anonymous poster hash: c1201...0a0

Gjest Leo Nardo
Skrevet

Har min eksamen 19. juni jeg. Har alltid eksamen sent i juni, type 18-20.juni. Er så langt semester, kjenner mange som har ferie allerede i mai.

Hva studerer du?

Virker som det varierer en del. Blindern var helt kaotisk for kanskje 1 1/2 uke siden, men nå er det plutselig helt stille.

Men er ikke det egentlig en stor fordel å ha sen eksamen? Man får jo mer lesetid. Samtidig blir det selvsagt senere ferie og mindre ferie/jobbing.

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å lese kl. 10.00 i dag, og sluttet kl. 11 nå. Med pauser da, men har fått gjort mye. :Nikke:

Er det sånn at dere får eksamenstid med flere uker fri før eksamen for å lese til det? Altså blir dere ferdig med forelesninger 3-4 uker før selve eksamen?

Så du leste i en hel time? :fnise: (haha, bare erter)

Anonymous poster hash: 18b75...3a2

AnonymBruker
Skrevet

Hva studerer du?

Virker som det varierer en del. Blindern var helt kaotisk for kanskje 1 1/2 uke siden, men nå er det plutselig helt stille.

Men er ikke det egentlig en stor fordel å ha sen eksamen? Man får jo mer lesetid. Samtidig blir det selvsagt senere ferie og mindre ferie/jobbing.

Studerer medisin. Vet ikke om det er noen fordel. Vi får ikke noe mer lesetid, blir ferdig med pensum/forelesninger og undervisning ca. 4 dager før eksamen. Så det blir intensivt. med lesing av det vi hadde i januar og samtidig lære det nye stoffet parallellt. Det å ha 1-2 uker frie lesedager før eksamen må jo være deilig.

Kunne gjerne hatt ferie tidligere og jobbet i stedet, med da får vi ikke kommet gjennom hele pensum mener visst fakultetet. Skal skje noen endringer kanskje nå da. :laugh:

Skrevet

Begynte å lese kl. 10.00 i dag, og sluttet kl. 11 nå. Med pauser da, men har fått gjort mye. :Nikke:

Er det sånn at dere får eksamenstid med flere uker fri før eksamen for å lese til det? Altså blir dere ferdig med forelesninger 3-4 uker før selve eksamen?

Ja, det er lagt av noen uker med selvstudier før eksamen. På NTNU er det 3-4 uker fra undervisningsslutt til første eksamen i vårsemesteret, og 1-2 uker i høstsemesteret.

Skrevet

Ikke der jeg går. I verste fall kan du ha siste forelesning på fredag, og eksamen på mandag.

AnonymBruker
Skrevet

Bare en uke til siste eksamen. Muntlig. Gruer meeeeg.

Anonymous poster hash: dfc1a...174
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Studerer medisin. Vet ikke om det er noen fordel. Vi får ikke noe mer lesetid, blir ferdig med pensum/forelesninger og undervisning ca. 4 dager før eksamen. Så det blir intensivt. med lesing av det vi hadde i januar og samtidig lære det nye stoffet parallellt. Det å ha 1-2 uker frie lesedager før eksamen må jo være deilig.

Kunne gjerne hatt ferie tidligere og jobbet i stedet, med da får vi ikke kommet gjennom hele pensum mener visst fakultetet. Skal skje noen endringer kanskje nå da. :laugh:

Ok! Da er det kanskje ikke noen fordel, nei.

Vi har faktisk hatt nesten hele 4 uker fri mellom siste forelesning og første eksamen. Nå har jeg kun vært på fem forelesninger i år uansett da.

Lykke til i hvert fall.

Skrevet

Ble trekt en hel karakter for slurv og språkfeil i bacheloroppgaven. De sa at innholdet var veldig bra, og at det var veldig synd. Litt småsnurt, men jeg er veldig enig. Ble likevel en brukbar karakter så. Nå får jeg nesten flytte meg over til jubeltråden :)

Skrevet

Nå er det en uke siden karakterene i det siste faget skulle vært lagt ut på studentweb, men de er der enda ikke. :bond:

Skrevet

Da hadde jeg sittet på telefonen med studiestedet og mast som en gærning. Jeg er utålmodig på min karakter nå. Og den har ikke frist før santhans :P

Prøver å jobbe opp litt motivasjon til å gjøre litt eksamensoppgaver nå. Jeg må få trent inn teknikk altså. Ellers kommer jeg til å slite på eksamen.. Om en uke akkurat nå - tror jeg at jeg tar meg et glass vin og feirer at jeg er ferdig med semesteret.

Det er sååå kjipt å se "alle" skrive statusoppdateringer med leverte master og bachelor-oppgaver. Sommerferie fra studiene osv osv.. JEG VIL ÅÅÅÅÅÅÅ!

Også driver BI å legger ut bider av studenter som leverer inn sine oppgaver og. Sjalu!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har muntlig eksamen i morgen, og jeg begynner å bli ordentlig nervøs! Å stå foran to sensorer og prate om et stort emne, er utfordrende.. Jeg kan store dere av pensumet, og jeg kan også bruke det i praksis, men det er alltid den følelsen av at jeg burde kunne mer.. Jeg får ikke inn noe mer nå! Får bare krysse fingrene for at det går bra...

Hva skjer forresten om man ikke vet svaret på et spørsmål? Kan man si "jeg vet ikke"? :vetikke: Føler ikke det blir godt mottatt i forhold til karaktersetting akkurat.

Anonymous poster hash: 36af5...595
Skrevet

Hjemmeeksamensinnlevering i morgen, jeg har bare skrevet 2 av 5 sider. Oppgaven gir meg ikke en skit...er et nytt fag og foreleseren aner ikke hvordan han skal drive det, så han ga oss et enormt bredt emne og forventer at vi skal skrive noe "relevant".

Ser flere studenter har spurt ham om info og veiledning på it's learning, men han svarer bare svada og hjelper ingenting.

Jedda...

• Liker 1
Skrevet

Pinse.. så deilig med fri og fint vær og sånn… nei vent a! Det er jo enda ikke over med dette eksamensdrittet! :rasende:

Hvis jeg er flink i kveld og står opp tidlig i morgen og er flink i en del timer, så kan jeg kanskje være med på musikkens dag i morgen…

Skrevet

Jeg sutra helt frem til fem minutter siden...sommerferie!!! :bolledeig:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sutra helt frem til fem minutter siden...sommerferie!!! :bolledeig:

Ble du ferdig med hjemmeeksamen? :)

Sommerferie her også nå! Herlig! Men med en bismak, hadde så uflaks på eksamen i dag, fikk spørmål om akkurat de kapitlene jeg ikke rakk å lese over... Jaja, orker ikke tenke mer på det nå. Gjort er gjort, og skal prøve å unngå skippertaksmetoden så veldig til høsten. ;)

Anonymous poster hash: be733...d5d

AnonymBruker
Skrevet

Fikk B, som jeg egentlig er fornøyd med, men hadde så håpet på en A på akkurat den eksamenen. Må få A på de to siste eksamenene jeg venter resultat på for å opprettholde A-snittet, men det er det smale sjanser for siden den siste av de var småkatastrofal (jeg mener den var utformet håpløst, men det det gjenstår å se om sensor er enig og tar hensyn).

Uansett ingenting å egentlig være misfornøyd med, men måtte bare sutre bittelitt. :)

Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Skrevet

Ble du ferdig med hjemmeeksamen? :)

Sommerferie her også nå! Herlig! Men med en bismak, hadde så uflaks på eksamen i dag, fikk spørmål om akkurat de kapitlene jeg ikke rakk å lese over... Jaja, orker ikke tenke mer på det nå. Gjort er gjort, og skal prøve å unngå skippertaksmetoden så veldig til høsten. ;)

Anonymous poster hash: be733...d5d

Ja, jeg leverte den før tida til og med, noe som er ekstremt ulikt meg!

Om vi får dårlige karakterer får vi sutre her om en 3 ukers tid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...