Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Åååh, har akkurat skummet litt gjennom bacheloroppgaven min, som forberedelse til muntlig eksamen på torsdag. Har utsatt å lese denne oppgaven helt mot slutten nå, fordi jeg er redd for å finne graverende feil. Det var skikkelig tidsnød på slutten, så jeg fikk ikke sett over alt, særlig ikke vedleggene med "forskningsmateriale". Det kom dessverre med kommentarer på vedleggene som jeg mente å ta vekk, som blant annet har spørsmålstegn bak seg. Rett og slett kjempeflaut, det var bare tanker underveis i arbeidet og det er ikke meningen at det skulle med! Det var sånne ting jeg skulle sjekke over mot slutten, men neida, fikk ikke tid. I tillegg bruker jeg tabeller og det ser rett og slett grafisk elendig ut noen steder, skjedde mye i overkopiering til annet dokument. Jeg måtte lime inn vedleggene helt på tampen fordi retteprogrammet ikke ville fungere når jeg hadde tabellene med. Som om ikke det er nok, er siste siden en blank side. (Etter vedleggene). Rett og slett utrolig unødvendig og flaut. :sjokkert:

Språklig kunne det sett mye verre ut, men det er jo tydelig at jeg får dårligere og dårligere tid mot slutten, for det er jo åpenbart at språket blitt litt for litt dårligere.

Summert sett er jeg ganske sikker på at jeg nå blir trekt en karakter for slurv i utforming og språk. Bare utrolig kjedlig. Jaja. Snart er det uansett over.

Endret av lillsunshine
Videoannonse
Annonse
Gjest Steamboat
Skrevet

Har utsatt å lese denne oppgaven helt mot slutten nå, fordi jeg er redd for å finne graverende feil.

Ikke det smarteste, men slitt med noe lignende selv. Ikke turt å sett på tilbakemeldinger fordi jeg synes kritikken var for hard. Da lærer man jo mye:-)

Skrevet

Hjemmeeksamen leveres i morgen 14.00 og jeg mangler to sider....! :bond: hjelpes, i dag blir stressende... Hadde håpet å være ferdig med teksten i dag så jeg kunne sette inn referanser og se over språket... Tror ikke det skjer, gitt!

Men i morgen 14.00 er det sommerferie! :bolledeig: :bolledeig:

(fra uni, hvert fall, jobber torsdag-fredag-lørdag-søndag-mandag-tirsdag-torsdag.......)

Skrevet (endret)

Ikke det smarteste, men slitt med noe lignende selv. Ikke turt å sett på tilbakemeldinger fordi jeg synes kritikken var for hard. Da lærer man jo mye:-)

? Altså, vet ikke om det er helt sammenlignbart da. Tror kanskje du misforstod meg litt? Jeg har ikke blitt sensurert enda, får tilbakemelding i morgen etter muntlig eksamen, som er justerende. Men jeg er jo nødt til å lese gjennom oppgaven for å forberede meg på spørsmål knyttet til oppgaven som jeg kanskje må forsvare. Ellers hadde jeg bare heller latt være å lese den nå og ventet på sensuren, etterpå hadde jeg nok orket å lese gjennom. Jeg leser altlid tilbakemeldingene når jeg får de, men det blir noe litt annet å lese en oppgave som en har fortrengt litt før den skal sensureres, og psyke seg ned til å tro at en får den og den karakter og det kan påvirke den muntlige presentasjonen. Skal jo selvfølgelig prøve å ikke tenke så mye på det, men de tingene jeg fant irriterer meg og gjør meg litt flau. Desto større grunn til å gjøre en større innsats i dag for å rette opp i dette i morgen, som sagt så er det jo justerende muntlig.

Jeg vet at innholdet er bra nok. Jeg er sikker på at det minst er en C, men at jeg altså blir trekt en karakter for ting som kunne vært rettet opp om jeg hadde hatt mer tid før innlevering. Nå er uansett planen å snakke meg opp en karakter, så er oppgaven enn D (i verste fall) så skal jeg likevel klare å karre meg til en C, men dette er joe et fag jeg har veldig lyst til å klare B i.

Endret av lillsunshine
Gjest Ciegus
Skrevet

Åååh, har akkurat skummet litt gjennom bacheloroppgaven min, som forberedelse til muntlig eksamen på torsdag. Har utsatt å lese denne oppgaven helt mot slutten nå, fordi jeg er redd for å finne graverende feil. Det var skikkelig tidsnød på slutten, så jeg fikk ikke sett over alt, særlig ikke vedleggene med "forskningsmateriale". Det kom dessverre med kommentarer på vedleggene som jeg mente å ta vekk, som blant annet har spørsmålstegn bak seg. Rett og slett kjempeflaut, det var bare tanker underveis i arbeidet og det er ikke meningen at det skulle med! Det var sånne ting jeg skulle sjekke over mot slutten, men neida, fikk ikke tid. I tillegg bruker jeg tabeller og det ser rett og slett grafisk elendig ut noen steder, skjedde mye i overkopiering til annet dokument. Jeg måtte lime inn vedleggene helt på tampen fordi retteprogrammet ikke ville fungere når jeg hadde tabellene med. Som om ikke det er nok, er siste siden en blank side. (Etter vedleggene). Rett og slett utrolig unødvendig og flaut. :sjokkert:

Språklig kunne det sett mye verre ut, men det er jo tydelig at jeg får dårligere og dårligere tid mot slutten, for det er jo åpenbart at språket blitt litt for litt dårligere.

Summert sett er jeg ganske sikker på at jeg nå blir trekt en karakter for slurv i utforming og språk. Bare utrolig kjedlig. Jaja. Snart er det uansett over.

:omg:

Nå ble jeg nervøs for at jeg har gjort samme "feil" med masteroppgaven. Jeg la til appendix helt til sist, og nå kom jeg på at jeg gikk gjennom og slettet alle kommentarer FØR jeg la til appendix, så jeg har ikke sjekket om jeg har slettet kommentarene i vedleggene. Åååh, tør ikke sjekke heller. :ler:

Skrevet (endret)

:omg:

Nå ble jeg nervøs for at jeg har gjort samme "feil" med masteroppgaven. Jeg la til appendix helt til sist, og nå kom jeg på at jeg gikk gjennom og slettet alle kommentarer FØR jeg la til appendix, så jeg har ikke sjekket om jeg har slettet kommentarene i vedleggene. Åååh, tør ikke sjekke heller. :ler:

Uff da, litt leit når det er masteroppgave. Bacheloroppgave føles ikke like alvorlig da. Og som sagt, så har jeg jo sjansen til å snakke meg opp i morgen. Skal du forsvare oppgaven? Sikkert like greitt å bare lese selve oppgaven og droppe å se over vedleggene før du skal inn da, så får du heller ta det med litt humor dersom uhellet skulle ha skjedd.

Jeg sjekket over igjen nå, og det er ikke fulllt så ille som det kunne vært. De kommentarene jeg fant utgjør bare 2 av totalt over 50 sider med forskningsmateriale, så får tro at sensor ser på det bare som en liten glipp. Det kan jo virkelig ikke ødelegge hele helhetsinntrykket til forskningsmaterialet, men det er likevel ganske irriterende med tanke på at det hadde gått fort å fjerne de kommentarene på de to siste sidene :murvegg:

Men jeg leverte virkelig i siste liten, 7 minutter før mappen stengte :P

Endret av lillsunshine
Gjest Ciegus
Skrevet

Uff da, litt leit når det er masteroppgave. Bacheloroppgave føles ikke like alvorlig da. Og som sagt, så har jeg jo sjansen til å snakke meg opp i morgen. Skal du forsvare oppgaven? Sikkert like greitt å bare lese selve oppgaven og droppe å se over vedleggene før du skal inn da, så får du heller ta det med litt humor dersom uhellet skulle ha skjedd.

Jeg sjekket over igjen nå, og det er ikke fulllt så ille som det kunne vært. De kommentarene jeg fant utgjør bare 2 av totalt over 50 sider med forskningsmateriale, så får tro at sensor ser på det bare som en liten glipp. Det kan jo virkelig ikke ødelegge hele helhetsinntrykket til forskningsmaterialet, men det er likevel ganske irriterende med tanke på at det hadde gått fort å fjerne de kommentarene på de to siste sidene :murvegg:

Men jeg leverte virkelig i siste liten, 7 minutter før mappen stengte :P

Skal ikke forsvare oppgaven nei, så gjort er gjort. Jeg vil ikke tro det teller sååå mye hvis resten av oppgaven er god heller. Jeg lever heller i lykkelig uvitenhet frem til karakteren kommer. :P

AnonymBruker
Skrevet

Fikk absolutt ikke vist alt jeg kunne på muntlig eksamen i dag, ååå. Så utrolig irriterende! Jeg VET at jeg kan mer enn nok til å få både A og B, men fikk det ikke fram. Endte med en C, en karakter jeg ikke pleier å klage på, men på akkurat denne eksamen vet jeg at jeg kunne fått bedre... Hater muntlig. :-(

Anonymous poster hash: d9de3...908
Skrevet (endret)

Nå mangler jeg bare en side :bond: Hvert fall fremskritt, da.

Ellers ble jeg nettopp litt nedfor... Sjekket facebook - og der er det maange som har levert bacheloroppgaver og masteroppgaver og fått A på eksamener og hele pakka... Jeg henger litt etter mine "jevngamle", og begynner på bachelor til høsten (dog har jeg flere av emnene fra før av!), så det var en ganske kjip påminnelse... :trist::grine:

Men så tenker jeg at da må jeg bare stå på videre, så blir det min tur etter hvert!!!

:pasha:

Endret av grethe91
AnonymBruker
Skrevet

Ferdig med nest siste eksamen, og burde vært glad, men føler meg bare deprimert. Jeg har vært så stressa i mange uker, og jeg føler hjernen min har kortslutta og alle følelser ligger utenpå huden. Tåler ingenting.

Jeg begynner å tvile på om jeg er smart nok for et så krevende studie, faktisk føler jeg meg uintelligent. Jeg er så interessert og engasjert, men jeg sliter med å huske ting. Jeg forstår, men husker bare ikke på eksamen. :(

Fredag er siste eksamen, og jeg har sett frem til denne dagen så utrolig lenge. Men hva om jeg føler meg så tom som nå. Faen.

*gråte en skvett*

Anonymous poster hash: be733...d5d

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg er i helt siste innspurten på eksamenstiden, har en eksamen igjen imorgen og jeg føler meg helt fullstendig tom og ute av stand til å ta til meg mer informasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden universitetet satte alle fire eksamenene til en uke - det er jo så stressende og vanskelig å lese til flere eksamener samtidig. Eksamenen imorgen vet jeg blir vanskelig og jeg skulle så ønske at jeg kunne lese, men jeg orker ikke tanken på å sette meg ned med stoffet igjen! :(

Skrevet

En uke til eksamen, og jeg har null motivasjon. :daane: Er bare lei. Og trøtt. Og tenker at jaja, jeg skal lese i pinsen. Da skal jeg lære meg alt. Nå er jo klokka alt for mye! :klaske:

AnonymBruker
Skrevet

Ferdig med nest siste eksamen, og burde vært glad, men føler meg bare deprimert. Jeg har vært så stressa i mange uker, og jeg føler hjernen min har kortslutta og alle følelser ligger utenpå huden. Tåler ingenting.

Jeg begynner å tvile på om jeg er smart nok for et så krevende studie, faktisk føler jeg meg uintelligent. Jeg er så interessert og engasjert, men jeg sliter med å huske ting. Jeg forstår, men husker bare ikke på eksamen. :(

Fredag er siste eksamen, og jeg har sett frem til denne dagen så utrolig lenge. Men hva om jeg føler meg så tom som nå. Faen.

*gråte en skvett*

Anonymous poster hash: be733...d5d

Huff da :hug: Det kan hende det går bedre enn du tror!! Jeg ønsker deg lykke til :)

Hva studerer du forresten?

Anonymous poster hash: 18b75...3a2

Skrevet

10,5 timer til eksamen. 11 timer til ferie :sol:

Gjest Leo Nardo
Skrevet

10,5 timer til eksamen. 11 timer til ferie :sol:

Lykke til!

:)

Skrevet

Lykke til!

Takktakk. Ikke trøtt, faktisk lysvåken. Benytter våkenheten til å repetere. Foretrekker faktisk å sove veldig lite i forkant av eksamen, for da er det ikke så tungt å stå opp :P

Skrevet

Takktakk. Ikke trøtt, faktisk lysvåken. Benytter våkenheten til å repetere. Foretrekker faktisk å sove veldig lite i forkant av eksamen, for da er det ikke så tungt å stå opp :P

Haha, enig! Det er enklere å stå opp med lite søvn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Haha, enig! Det er enklere å stå opp med lite søvn.

Tror det kanskje har med å gjøre at en ikke rekker å komme inn den skikkelig tunge R.E.M-søvnen. En skal jo igjennom alle disse søvnstadiefasene :P.

Endret av lillsunshine
AnonymBruker
Skrevet

Begynte å lese kl. 10.00 i dag, og sluttet kl. 11 nå. Med pauser da, men har fått gjort mye. :Nikke:

Er det sånn at dere får eksamenstid med flere uker fri før eksamen for å lese til det? Altså blir dere ferdig med forelesninger 3-4 uker før selve eksamen?

Anonymous poster hash: c1201...0a0
  • Liker 1
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Stå på.

Jeg er litt motsatt. Føler at mine kognitive fakulteter ikke fungerer helt optimalt på søvnunderskudd. En natt er OK, men flere dager i strekk med mye lesing og søvn bruker å ta på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...