Gjest Steamboat Skrevet 2. juni 2014 #4261 Skrevet 2. juni 2014 Fem timer til eksamen... Nå begynner jeg å bli nervøs Det som er litt skummelt med muntlig er at jeg føler man må ha all kunnskapen så tilgjengelig. På skriftlig kan man tenke litt om man ikke er helt ikker på noe, men på muntlig må man komme på det med en gang. Jeg vet at jeg har det meste av kunnskapen inne, men kanskje jeg må tenke litt mye. Vet ikke. Muntlig pleier å gå bra for meg da. Fikk bare 6 på vgs. Gikk det bra?
FrøkenBaker Skrevet 2. juni 2014 #4262 Skrevet 2. juni 2014 Når de har spesielt store emner, kan de ikke bare dele dem opp og ta eksamener underveis? Det er så utrolig kjedelig å sitte med én massiv ... på slutten av året. Åh... 1
Mynona Skrevet 2. juni 2014 #4263 Skrevet 2. juni 2014 Skulle jo være så flink i dag etter jobb.. Men jeg er så forbaska trøtt. Hele tiden omtrent. Er så vidt jeg kommer meg opp om morgenen, og kjemper meg gjennom dagen og sovner på sofaen hjemme igjen. Og er trøtt resten av kvelden. Var jo ikke spesielt mye jeg fikk lest i går heller, siden lørdagen ble litt morsommere enn jeg hadde tenkt
Mynona Skrevet 2. juni 2014 #4264 Skrevet 2. juni 2014 Når de har spesielt store emner, kan de ikke bare dele dem opp og ta eksamener underveis? Det er så utrolig kjedelig å sitte med én massiv ... på slutten av året. Åh... Helt enig. 15 studiepoeng som avsluttes med en eksamen. Sykt mange lover og gigantisk pensum. Man kan ta master i faget liksom. Og vi skal jo gape over det aller meste.
Sommernatt Skrevet 2. juni 2014 #4265 Skrevet 2. juni 2014 Hadde eksamen i dag som jeg vet jeg strøk på :-( Er så sint på meg selv. Er ene og alene min feil. Er 2. gangen jeg tar den også.
FrøkenBaker Skrevet 2. juni 2014 #4266 Skrevet 2. juni 2014 Helt enig. 15 studiepoeng som avsluttes med en eksamen. Sykt mange lover og gigantisk pensum. Man kan ta master i faget liksom. Og vi skal jo gape over det aller meste. Håpløst, eller det kjennes i alle fall sånn ut. Har 30 selv, ikke det mest kompliserte stoffet i verden, men jeg føler for å bygge en lenestol av pensum i stedet. Det er nok av det, så... Hadde eksamen i dag som jeg vet jeg strøk på :-( Er så sint på meg selv. Er ene og alene min feil. Er 2. gangen jeg tar den også. Uff, hva slags fag er det?
Sommernatt Skrevet 2. juni 2014 #4267 Skrevet 2. juni 2014 Uff, hva slags fag er det? Finans og økonomistyring 2
Gjest tiaen Skrevet 2. juni 2014 #4268 Skrevet 2. juni 2014 Finans og økonomistyring 2 Hadde finans og økonomi 2 idag jeg og. Første delen gikk rett vest, for de måtte jo selvfølgelig ta vekk det virkelige budsjettet som du ser på så og si alle de andre eksamner opp gjennom tidene. Hadde jo pugget reglene inn og ut, men fikk ikke bruk for en eneste, jævlig irriterende….. Vet du hvor mye feil man må ha for å stryke?
Sommernatt Skrevet 2. juni 2014 #4269 Skrevet 2. juni 2014 Hadde finans og økonomi 2 idag jeg og. Første delen gikk rett vest, for de måtte jo selvfølgelig ta vekk det virkelige budsjettet som du ser på så og si alle de andre eksamner opp gjennom tidene. Hadde jo pugget reglene inn og ut, men fikk ikke bruk for en eneste, jævlig irriterende.. Vet du hvor mye feil man må ha for å stryke? Var del 1 som ødela alt for meg også. Faen, blir så sint når de må gjøre sånn! Du må ha 20 % riktig på hver del for å stå. Vet jeg ikke klarte det på del 1.
Katichan Skrevet 2. juni 2014 #4270 Skrevet 2. juni 2014 Læreren vi har i de fleste fag er sykemeldt fram til sommerferien, og vi får ikke vikar. Lenge leve media. Ugh. Blir til flere timer i uken uten lærer. Kanskje ikke noe jeg burde sutre over, men jeg vil faktisk lære om film, journalistikk, etc...
Gjest tiaen Skrevet 2. juni 2014 #4271 Skrevet 2. juni 2014 Var del 1 som ødela alt for meg også. Faen, blir så sint når de må gjøre sånn! Du må ha 20 % riktig på hver del for å stå. Vet jeg ikke klarte det på del 1. Tuller du? Del 1 gikk til helvete, men de to andre delene gikk jo helt greit. Så da stryker jeg da, flott... Det er så jævlig typisk! Tenkte at det ikke var nødvendig å øve på de reglene, i og med at de er lite brukt på tidligere eksamner. Blir seriøst irritert, at den delen skal ødelegge alt.
Gjest tiaen Skrevet 2. juni 2014 #4272 Skrevet 2. juni 2014 Og nå må jeg øve til verdens kjedeligste fag, nemlig organisasjonsatferd og ledelse. Hvordan få motivasjon?
Sommernatt Skrevet 2. juni 2014 #4273 Skrevet 2. juni 2014 Og nå må jeg øve til verdens kjedeligste fag, nemlig organisasjonsatferd og ledelse. Hvordan få motivasjon? Det som er så gøy! Kunne gjerne hatt eksamen i det 10 ganger i stedet for BØK. Men del det opp og les et kapittel/avsnitt, så tar du en liten pause. Skriv notater og reflekter over hva du har lest. Regner med dere har fått oversikt over hvilke oppgaver dere kan få? Er lurt å gjøre alle de oppgavene i stikkordsform!
Gjest Linaria Skrevet 2. juni 2014 #4274 Skrevet 2. juni 2014 Ble spurt om en liten del av pensum som jeg ikke hadde øvd så mye på, og ble ikke i det hele tatt spurt om det jeg kunne best, men mne... nå er det ferie
FrøkenBaker Skrevet 2. juni 2014 #4275 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Nedsiden ved større eksamener, som gjerne er oppdelt, er at man kan gjøre det flott på alle oppgaver unntatt én, og likevel feile. Det er nesten verre å få drømmeoppgaver på det meste, og så noe obskurt fra en side bakerst i pensum på en av dem. Endret 2. juni 2014 av FrøkenBaker
Mynona Skrevet 2. juni 2014 #4276 Skrevet 2. juni 2014 Jaaada.. i dag har jeg vært så flink. Løst oppgave i… et helt kvarter!
Pepperbiff Skrevet 2. juni 2014 #4277 Skrevet 2. juni 2014 Jaaada.. i dag har jeg vært så flink. Løst oppgave i… et helt kvarter! Min teori er at hvis jeg jobber utrolig lite i dagene før eksamen så vet jeg innerst inne at jeg egentlig kan stoffet godt nok. Hvis ikke ville jeg jobbet mye mer intensivt. Vet ikke om jeg kan stå inne for teorien enda da
Mynona Skrevet 2. juni 2014 #4278 Skrevet 2. juni 2014 Min teori er at hvis jeg jobber utrolig lite i dagene før eksamen så vet jeg innerst inne at jeg egentlig kan stoffet godt nok. Hvis ikke ville jeg jobbet mye mer intensivt. Vet ikke om jeg kan stå inne for teorien enda da Haha.. den stemmer ikke på meg foreløpig. For det er en del av pensum, som blir gitt på alle eksamensoppgavene, som jeg virkelig ikke skjønner. Er helt blank Men de to oppgavene jeg gjorde nå. Det er ting jeg kan og synes er kjempelett. Trenger ikke tenke en gang. Faget er skatt og avgift - og mva og arbeidsgiveravgift kan jeg så godt som min egen bukselomme. Det er vel ikke lov å bruke det uttrykket sånn, men jeg skal jo ikke ha norsk Mens fisjon, fusjon, omdanning og fisjonsfusjon er helt blankt! Så jeg håper å store og omfattende oppgaver om mva og aga Og bare en liten plutteoppg om fusjon/fisjon/etc. Er noen andre emner der også da, som jeg kan så som så. Surrer og rører litt, men får knota det ned til slutt. Det verste er jo at det er et JUR-fag, så jeg må jo henvise til lover hele tiden. Og de er det mange av! Jaja, 10 dager igjen! Så skal jeg juble og feire med… tja.. noe gøy.
Gjest Linaria Skrevet 2. juni 2014 #4279 Skrevet 2. juni 2014 Nedsiden ved større eksamener, som gjerne er oppdelt, er at man kan gjøre det flott på alle oppgaver unntatt én, og likevel feile. Det er nesten verre å få drømmeoppgaver på det meste, og så noe obskurt fra en side bakerst i pensum på en av dem. Helt enig! Ååååh, det er så irriterende!
missdior Skrevet 2. juni 2014 #4280 Skrevet 2. juni 2014 Da var studentkarrieren over for denne gang. Har ingen motivasjon overhode, og bryr meg seriøst ikke om fagene. Har en 3t eksamen i morgen, men skal ikke dra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå