Gjest Leo Nardo Skrevet 28. mai 2014 #4201 Skrevet 28. mai 2014 http://snl.no/sarkasme Var kommentaren spydig eller et hån? Nei. Hilsen en annen A-student som ikke tror at Gud er en gammal gubbe uten sans for humor eller glimt i øyet. Altså, jeg vet veldig godt hva sarkasme er og det kan hende at innlegget mitt ikke var så veldig alvorlig ment i utgangspunktet. Har dere noen tips til hvordan jeg kan stå opp og lese tidlig i morgen?? Hvordan presse seg til å bare stå opp og finne fram bøkene? Hvordan gjør dere det? Trenger virkelig tips til det, dere. Innlegget ditt er fullt av unnskyldninger. Jeg står opp klokken 6 hver morgen i eksamensperioden og egentlig ganske tidlig ellers i året også. Grunnen til at jeg må opp så tidlig er at: 1) Jeg er nødt om jeg skal få plass på lesesalen. 2) Jeg er nødt å begynne tidlig om jeg skal gjøre det bra faglig. De to grunnene i seg selv er det jeg trenger for å rive meg opp. Det har hendt noen dager at jeg har bare sovet ut fordi jeg kjenner at jeg har trengt det, men som regel drar jeg meg opp rimelig lett. Jeg har også tidligere kategorisert meg selv som B-menneske og er egentlig glad i å være oppe på kvelden, men det er bare en vanesak og noe man bestemmer seg for. Til og med forskning viser at det er sunt å komme seg opp om morgenen. Ellers er det for min del kritisk å være på lesesalen og ikke sitte hjemme når jeg skal lese. Om jeg sitter hjemme blir jeg fort ufokusert og ender opp med å gjøre andre ting. Jeg liker veldig godt å sitte på lesesalen uansett og det er alltid en deilig følelse når du er godt i gang klokken 8, har gjort mye og er på tredje kaffekoppen når alle de sløve ansiktene kommer klokken 10-11 og ser helt fortvilet ut fordi de ikke får plass.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4202 Skrevet 28. mai 2014 Noen som forresten vet om det finnes en universitetslov eller lignende om hvor lenge i forveien de må legge ut listene for muntlig eksamen? Vi har fått en pekepinn på at muntlig blir neste torsdag, men det er ikke blitt bekreftet enda og listene er ikke blitt lagt ut. De skrev at bekreftelsen skulle komme forrige fredag og at det var noe usikkerhet da de slet med å finne en erstatter til den som opprinnelig skulle være ekstern sensor, men som sagt, ingen bekreftelse eller liste har kommet enda. Siden det er rød dag i morgen, får vi vel høre ingenting i morgen. Så da får vi listene først på fredag. Det går jo greitt, så lenge det er samme dato, men synes at 6 dager i forvegen er litt vel knapt. Men det er vel innenfor, da vi har visst ukenummeret til muntlig lenge. Men, dersom det skulle vise seg at de ikke får tak i ekstern sensor til neste uke (er et smalt fagfelt, så er ikke så mange alternativer), har de egentlig lov til å flytte eksamen til uka etterpå? Finnes det noen regler mot å forskyve muntlige eksamner etter opplyst uketall? Det passer egentlig meg veldig dårlig, så jeg har veldig lyst til å protestere dersom det blir tilfelle. Vi skal nemlig forsvare en oppgave vi alt har levert inn og bli testet i resten av pensum. Jeg tenker at alternativet er at de bare får sensurere oppgaven alene og la det stå som eksamenskarakter dersom de ikke finner en sensor til neste uke. Siden det bare er en deleksamen tenker jeg at de ikke kan kreve en muntlig eksamen om de ikke klarer å finne en sensor i tide? Anonymous poster hash: 2f1a7...14b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4203 Skrevet 28. mai 2014 Når det gjelder muntlig eksamen på universitetet, så ønsker jeg å tilføye et spørsmål. Er det meningen at man skal bruke powerpoint eller noe sånt? Skal nemlig ha muntlig eksamen i jus, og får et tema på forhånd som skal presenteres. Anonymous poster hash: dfc1a...174
Mynona Skrevet 28. mai 2014 #4204 Skrevet 28. mai 2014 Altså, jeg vet veldig godt hva sarkasme er og det kan hende at innlegget mitt ikke var så veldig alvorlig ment i utgangspunktet. Innlegget ditt er fullt av unnskyldninger. Jeg står opp klokken 6 hver morgen i eksamensperioden og egentlig ganske tidlig ellers i året også. Grunnen til at jeg må opp så tidlig er at: 1) Jeg er nødt om jeg skal få plass på lesesalen. 2) Jeg er nødt å begynne tidlig om jeg skal gjøre det bra faglig. De to grunnene i seg selv er det jeg trenger for å rive meg opp. Det har hendt noen dager at jeg har bare sovet ut fordi jeg kjenner at jeg har trengt det, men som regel drar jeg meg opp rimelig lett. Jeg har også tidligere kategorisert meg selv som B-menneske og er egentlig glad i å være oppe på kvelden, men det er bare en vanesak og noe man bestemmer seg for. Til og med forskning viser at det er sunt å komme seg opp om morgenen. Ellers er det for min del kritisk å være på lesesalen og ikke sitte hjemme når jeg skal lese. Om jeg sitter hjemme blir jeg fort ufokusert og ender opp med å gjøre andre ting. Jeg liker veldig godt å sitte på lesesalen uansett og det er alltid en deilig følelse når du er godt i gang klokken 8, har gjort mye og er på tredje kaffekoppen når alle de sløve ansiktene kommer klokken 10-11 og ser helt fortvilet ut fordi de ikke får plass. Sånn motivasjon funker ikke på meg. Jeg leser hjemme (er nettstudent), og som B-menneske er det ikke "bare å stå opp" for min del. Og de gangene jeg står opp tidlig, får jeg ikke gjort noe de første timene uansett. Kroppen og hodet er ikke helt med. 1
Gjest Leo Nardo Skrevet 28. mai 2014 #4205 Skrevet 28. mai 2014 Sånn motivasjon funker ikke på meg. Jeg leser hjemme (er nettstudent), og som B-menneske er det ikke "bare å stå opp" for min del. Og de gangene jeg står opp tidlig, får jeg ikke gjort noe de første timene uansett. Kroppen og hodet er ikke helt med. Trenger du om å lese hjemme fordi du er nettstudent? Jeg har lest på et annet universitet enn det jeg studerer på i hele år og vært på mindre enn 10 forelesninger i hele år. Lesesalene er stort sett åpne for alle og jeg synes det er mye mer motiverende og selvsagt også sosialt å sitte på en lesesal. Kan jo være at kroppen og hodet ditt begynner å fungere om du er litt hard med deg selv en periode. Det fungerte i hvert fall for meg. 1
Gjest energibånd Skrevet 28. mai 2014 #4206 Skrevet 28. mai 2014 Herregud, synes ikke jeg har fått lest så effektivt i dag. Sluttet å lese halv ni og hadde tenkt å holde på til 22.00....men orker ikke noe nå og føler ikke jeg husker det uansett. Hatt 6 timer med forelesninger i dag, så er begrenset hvor mye jeg orker egentlig. I morgen er det fridag og da må jeg virkelig lese godt! Det ideelle hadde vært å stå opp og begynne å lese kl. 08.00, men jeg sliter sååå mye med å stå opp om morgenen. Er skikkelig B-menneske og sover lett til 11-12, men det passer svært dårlig nå når jeg har så mye å lese/repetere. Har dere noen tips til hvordan jeg kan stå opp og lese tidlig i morgen?? Hvordan presse seg til å bare stå opp og finne fram bøkene? Hvordan gjør dere det? Trenger virkelig tips til det, dere. Hjelper ikke med alarm heller, jeg bare slumrer den og tenker at "jeg må være godt uthvilt før jeg begynner å lese", men jeg trenger da ikke 11 timer med søvn heller. Skulle ønske jeg var a-menneske. Anonymous poster hash: c1201...0a0 Har desssverre ingen "superråd" å gi, men det som fungerer, det er rett og slett tvinge seg selv til å stå opp. Etter at jeg har inntatt en eller to eller tre kopper med kaffe, er jeg klar til å begynne med lesingen! Nok søvn er viktig, og dermed er det lurt å legge seg ganske tidlig slik at en er uthvilt når vekkeklokka ringer. Må også nevne at noen dager er jeg veldig sliten og klarer ikke å lese med en gang jeg har stått opp, så i blant må jeg gjøre noe annet før jeg kan ta fatt på lesingen!
Gjest energibånd Skrevet 28. mai 2014 #4207 Skrevet 28. mai 2014 Trenger du om å lese hjemme fordi du er nettstudent? Jeg har lest på et annet universitet enn det jeg studerer på i hele år og vært på mindre enn 10 forelesninger i hele år. Lesesalene er stort sett åpne for alle og jeg synes det er mye mer motiverende og selvsagt også sosialt å sitte på en lesesal. Kan jo være at kroppen og hodet ditt begynner å fungere om du er litt hard med deg selv en periode. Det fungerte i hvert fall for meg. Det er ikke alle som trives med å studere på lesesalen. Jeg har den siste tiden foretrukket å lese hjemme, mye på grunn av at komfort er viktig når jeg leser. Hjemme regulerer jeg romtemp. selv, kan repetere høyt hvis jeg føler for å gjøre det, kan ha på meg kosedress og har den mest behagelig kontorstolen. På lesesalen er det ofte hvisking og tisking, folk som går ut og inn hele tiden og lager små lyder som forstyrrer når jeg er i dyp konsentrasjon. Nå skal ikke jeg uttale meg bastant, ettersom jeg ikke karakteriserer meg selv som B-menneske, men kjenner folk som er det og som har problemer med å konsentrere seg når de nettopp har stått opp.
Gjest .-L-. Skrevet 28. mai 2014 #4208 Skrevet 28. mai 2014 3/5 unnagjort. Skikkelig sliten nå! Jeg gleder meg virkelig til å bli ferdig..
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4209 Skrevet 28. mai 2014 Innlegget ditt er fullt av unnskyldninger. Jeg står opp klokken 6 hver morgen i eksamensperioden og egentlig ganske tidlig ellers i året også. Grunnen til at jeg må opp så tidlig er at: 1) Jeg er nødt om jeg skal få plass på lesesalen. 2) Jeg er nødt å begynne tidlig om jeg skal gjøre det bra faglig. De to grunnene i seg selv er det jeg trenger for å rive meg opp. Det har hendt noen dager at jeg har bare sovet ut fordi jeg kjenner at jeg har trengt det, men som regel drar jeg meg opp rimelig lett. Jeg har også tidligere kategorisert meg selv som B-menneske og er egentlig glad i å være oppe på kvelden, men det er bare en vanesak og noe man bestemmer seg for. Til og med forskning viser at det er sunt å komme seg opp om morgenen. Ellers er det for min del kritisk å være på lesesalen og ikke sitte hjemme når jeg skal lese. Om jeg sitter hjemme blir jeg fort ufokusert og ender opp med å gjøre andre ting. Jeg liker veldig godt å sitte på lesesalen uansett og det er alltid en deilig følelse når du er godt i gang klokken 8, har gjort mye og er på tredje kaffekoppen når alle de sløve ansiktene kommer klokken 10-11 og ser helt fortvilet ut fordi de ikke får plass. Jeg leser stort sett alltid hjemme, og det er det som fungerer best for meg. På lesesalen synes jeg det ikke fungerer så bra fordi jeg liker å ha god plass rundt meg og helst "et eget rom" uten andre tilstede. Blir fortere ufokusert på lesesalen og mye mer sulten enn det jeg blir hjemme. Når jeg først leser så er jeg veldig effektiv og har disiplin nok til å være fokusert hjemme. Jeg tror alle er litt forskjellige. Om jeg har fri en dag og ikke skal noe spesielt våkner jeg aldri kl. 07.00, ser ikke noe poeng i det. Våkner jo selvfølgelig tidlig når jeg har forelesninger, skal på jobb osv og er aldri forsinket, så det er ikke et superproblem. Anonymous poster hash: c1201...0a0 2
Gjest Leo Nardo Skrevet 28. mai 2014 #4210 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Det er ikke alle som trives med å studere på lesesalen. Jeg har den siste tiden foretrukket å lese hjemme, mye på grunn av at komfort er viktig når jeg leser. Hjemme regulerer jeg romtemp. selv, kan repetere høyt hvis jeg føler for å gjøre det, kan ha på meg kosedress og har den mest behagelig kontorstolen. På lesesalen er det ofte hvisking og tisking, folk som går ut og inn hele tiden og lager små lyder som forstyrrer når jeg er i dyp konsentrasjon. Nå skal ikke jeg uttale meg bastant, ettersom jeg ikke karakteriserer meg selv som B-menneske, men kjenner folk som er det og som har problemer med å konsentrere seg når de nettopp har stått opp. Jeg leser stort sett alltid hjemme, og det er det som fungerer best for meg. På lesesalen synes jeg det ikke fungerer så bra fordi jeg liker å ha god plass rundt meg og helst "et eget rom" uten andre tilstede. Blir fortere ufokusert på lesesalen og mye mer sulten enn det jeg blir hjemme. Når jeg først leser så er jeg veldig effektiv og har disiplin nok til å være fokusert hjemme. Jeg tror alle er litt forskjellige. Om jeg har fri en dag og ikke skal noe spesielt våkner jeg aldri kl. 07.00, ser ikke noe poeng i det. Våkner jo selvfølgelig tidlig når jeg har forelesninger, skal på jobb osv og er aldri forsinket, så det er ikke et superproblem. Absolutt! Jeg sier ikke at lesesal er best for alle og jeg kjenner også flere som sier at de foretrekker å sitte hjemme. Ser at noen her har problemer med fokus og disiplin, noe jeg selv opplever når jeg sitter hjemme, så jeg tenkte å nevne det som et forslag. Jeg sitter ikke på Kvinneguiden når jeg er på lesesalen og jeg føler også at terskelen for å åpne PC-en til random surfing eller Facebook også er mye høyere på lesesalen. Får rett og slett mer følelsen av at jeg er på jobb og er fokusert på det jeg skal gjøre. Trenger jeg en pause så går jeg en luftetur og snakker med noen kjentfolk. Fungerer veldig bra. Når man er hjemme så er også grensen mellom jobb/skole og fritid veldig svevende synes jeg. Nå har jeg jobbet i to år som selvstendig næringsdrivende med hjemmekontor forut dette og for min del er jeg kanskje litt lei av å sitte hjemme og liker å komme meg ut og se folk også. Endret 28. mai 2014 av Leo Nardo
Gjest Leo Nardo Skrevet 28. mai 2014 #4211 Skrevet 28. mai 2014 Vedrørende dette å stå opp så hadde jeg selv den luksusen at jeg kunne sove så lenge jeg ville den perioden jeg jobbet for meg selv, så jeg hadde en veldig forskjøvet døgnrytme og følte egentlig at det passet meg perfekt som selvproklamert B-menneske. Personlig var jeg imidlertid ofte veldig sløv når jeg sov lenge og kunne føle meg veldig uopplagt når jeg først sto opp. Etter at jeg begynte å dra meg opp om morgenen igjen (har jo gjort det i ganske mange år forut) og har tvunget meg inn i en mer normal døgnrytme, så føler jeg at helsen min har blitt mye bedre. Føler meg rett og slett mer opplagt og mer energisk. Dette selv om jeg kanskje sover mindre per natt. Har lest litt om dette og det uten at jeg har gått referansene i sømmene så mener jeg på at det er mye forskning som tyder på at det er optimalt for kroppen å følge den naturlige døgnrytmen. Kanskje Mynona og AB kan bli kvinnen som står opp tidlig om morgenen?
FrøkenBaker Skrevet 29. mai 2014 #4212 Skrevet 29. mai 2014 Hehe, søvndiskusjoner. Jeg skal legge meg nå. Forøvrig en oppsummering av hvordan jeg føler meg: 3
Gjest Linaria Skrevet 29. mai 2014 #4213 Skrevet 29. mai 2014 Tok meg fri etter eksamen i går! Nå er det på tide å lese til muntlig på mandag! -.-
sunflower Skrevet 29. mai 2014 #4214 Skrevet 29. mai 2014 Om man ikke fungerer i det hele tatt om morgenen, er det jo ikke noe vits i å jobbe lenge med å "dra seg opp tidlig". Da står man opp 11 og leser fra 13 til 21, og har fritid mellom 21 og 03. Forskyve dagen litt, rett og slett. Når på dagen man leser har jo ingenting å si så lenge det fungerer for den som faktisk leser. --- I dag skal jeg gå gjennom all repetisjon i siste faget jeg har eksamen i. Sommerferie på mandag! 4
Mynona Skrevet 29. mai 2014 #4215 Skrevet 29. mai 2014 Vedrørende dette å stå opp så hadde jeg selv den luksusen at jeg kunne sove så lenge jeg ville den perioden jeg jobbet for meg selv, så jeg hadde en veldig forskjøvet døgnrytme og følte egentlig at det passet meg perfekt som selvproklamert B-menneske. Personlig var jeg imidlertid ofte veldig sløv når jeg sov lenge og kunne føle meg veldig uopplagt når jeg først sto opp. Etter at jeg begynte å dra meg opp om morgenen igjen (har jo gjort det i ganske mange år forut) og har tvunget meg inn i en mer normal døgnrytme, så føler jeg at helsen min har blitt mye bedre. Føler meg rett og slett mer opplagt og mer energisk. Dette selv om jeg kanskje sover mindre per natt. Har lest litt om dette og det uten at jeg har gått referansene i sømmene så mener jeg på at det er mye forskning som tyder på at det er optimalt for kroppen å følge den naturlige døgnrytmen. Kanskje Mynona og AB kan bli kvinnen som står opp tidlig om morgenen? Jeg står opp mellom 6 og 7 alle ukedagene for jobb. Jeg har prøvd en periode å stå opp tidlig på fridager også med resultat at jeg ble syk. Problemet er at jeg sovner ikke før kl 00.30-01.00 usnsett når jeg legger meg. Og å gå 3 uker i strekk med 5 timer søvn er rett og slett tortur for meg. Jeg fikk influensalugnende symptomer av det. Når jeg har ferie sover jeg 9 timer hver natt, så har nok et stort døvnbehov. Så de dagene jeg kan få mer søvn, de utnytter jeg. Du var nok ikke et B menneske siden det var då greit for deg å bytte om til A. Jeg har vært sånn her siden jeg var baby. Uansett, en av grunnene til at det er vanskelig å komme i gang når jeg først har stått opp er jo at jeg er dritt lei. Har studert i 6 år nå, og er bare så møkkalei av å ikke kunne gjøre hva jeg vil i helger og på fridager. 2
Gjest Leo Nardo Skrevet 29. mai 2014 #4216 Skrevet 29. mai 2014 Jeg står opp mellom 6 og 7 alle ukedagene for jobb. Jeg har prøvd en periode å stå opp tidlig på fridager også med resultat at jeg ble syk. Problemet er at jeg sovner ikke før kl 00.30-01.00 usnsett når jeg legger meg. Og å gå 3 uker i strekk med 5 timer søvn er rett og slett tortur for meg. Jeg fikk influensalugnende symptomer av det. Når jeg har ferie sover jeg 9 timer hver natt, så har nok et stort døvnbehov. Så de dagene jeg kan få mer søvn, de utnytter jeg. Du var nok ikke et B menneske siden det var då greit for deg å bytte om til A. Jeg har vært sånn her siden jeg var baby. Uansett, en av grunnene til at det er vanskelig å komme i gang når jeg først har stått opp er jo at jeg er dritt lei. Har studert i 6 år nå, og er bare så møkkalei av å ikke kunne gjøre hva jeg vil i helger og på fridager. Ser den. 5 timer per natt fungerer ikke for meg heller i lengden. Jeg er nødt til å ha noen dager hvor jeg sover ut og i dag var du oppe før meg. Lykke til med innspurten.
lillsunshine Skrevet 29. mai 2014 #4217 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Før eksamenstiden liker jeg å sitte på lesesalen, av den enkle grunn til at de ikke er så mange der og jeg har pleid å sette meg der før/etter forelesing, gjerne før trening. Da funker det veldig greitt, for om jeg hadde reist hjem mellom forelesing og trening hadde jeg endt opp med å ikke gjøre noe. Og den tiden i mellom der jeg sitter fokusert på lesesalen, kan jeg være veldig effektiv. Da vet jeg også at når jeg kommer hjem, er det fritid. Når det gjelder eksamenstiden så funker det ikke alltid like bra. For det første er det ikke like behagelig å sitte på lesesalen lenger, da de plutselig blir overfylte. Det er mer bråk, ofte veldig tung luft, en dag var det helt uutholdelig varmt på alle lesesalene, jeg ble tung i hodet og veldig søvnig, så da endte jeg opp med å gå. Blir også fortere sulten som noen skriver, og lesesalen fylles generelt av folks om det er tydelig at ikke sitter der så ofte, ved at de mangler totalt lesesalskikk. Gjerne to jenter som sitter ved siden av hverandre og konstant hvisker, folk som hører på høy musikk som høres gjennom øretelefoner, folk som tramper med foten (gjerne i kombinasjon med musikk) og folk som spiser veldig bråkete mat og bråker med det diverse. Som regel ender jeg opp med å ikke få så mye ut av lesesalen i eksamenstiden. Dessuten bor jeg et stykke unna fakultetet mitt, så jeg må regne 30 minutts reisetid hver vei, og når en ikke har forelesing i eksamenstiden, så slipper jeg reisetid de dagene. Er et stort pluss at jeg kan sitte behagelig, spise når jeg vil, drikke kaffe uten å måtte gå til kantina, har alle notater og bøker her (ender jo selvsagt alltid opp med å trenge noe jeg ikke har med når jeg er på lesesalen), kan styre temperatur og lufte når jeg selv føler det, kort vei til do, etc.,. Minus er at en ikke får ha skravlepauser med studievenner, men nå er det nesten ingen jeg kjenner som sitter på lesesalen om dagen, så da har det ikke så mye å si til og fra. Føler dessuten at jeg gjør eksamenstid litt kjekkere for meg selv, med å sitte hjemme å lese. Når det gjelder søvn skulle jeg helst stått opp tidlig, men jeg sliter veldig med å i det hele tatt sove godt for tiden. Har de siste nettene våknet ganske ofte om natten, og det er skikkelig slitsomt og frustrerende. Sovner gjerne ikke før langt etter 00.00 heller, selv om jeg prøver å legge meg tidlig. Nå er det også et frustrerende problem at det fine været fører med forferdelig nattevarme. Jeg må ha vinduet åpent nå, og jeg har vinduet mitt plassert ut mot veien, slik at lett trafikk kan høres i bakgrunnen når vinduet er åpent. Litt stillere på det verste om natten, men det slutter seint og starter tidlig. Kjøpte meg noen nyen ørepropper i går, de holdt til en viss grad støyen uten, men jeg synes ikke det var så veldig behagelig å sove med det, så endte opp med å ta de ut til slutt. Endte dessuten opp med å i steden høre på hjerteslagene mine en stund, og det er jo ikke akkurat bedre... Endret 29. mai 2014 av lillsunshine
Mynona Skrevet 29. mai 2014 #4218 Skrevet 29. mai 2014 Fått lest fra sånn 11-tiden til nå. Synes det var bra jeg. 6 timer Hvorav 5 av de ute i strålende solskinn. Er ikke stødig på dette faget i det hele tatt. Brukt 4-5 timer på 2 av oppgavne på en gammel eksamen som det var satt av 3 timer på! Så her er det forbedringspotensial ja! Jeg finner jo ingenting i lovsamlingen. Jeg vet ikke hvilken lov jeg skal begynne å lete i en gang. Og jeg må pugge formler som en helt. Tror det får bli post-it-lapper rundt i leiligheten så jeg ser de ofte. Kanskje det sitter etterhvert da. 2 uker igjen!
strawberry Skrevet 29. mai 2014 #4219 Skrevet 29. mai 2014 I morgen er dagen, den siste eksamenen for i år. For bare noen dager siden trodde jeg at jeg skulle stryke, men nå vet jeg egentlig at jeg kommer til å bestå, og har mulighet til å gjøre det bra til og med (!!) dersom jeg er heldig med oppgavene. Men jeg er helt uvel her jeg sitter, har vondt i magen, nesten kramper i kroppen og føler meg rett og slett elendig! Ikke syk, heller angstpreget. Noen som har noen beroligende ord?
strawberry Skrevet 29. mai 2014 #4220 Skrevet 29. mai 2014 Sånn motivasjon funker ikke på meg. Jeg leser hjemme (er nettstudent), og som B-menneske er det ikke "bare å stå opp" for min del. Og de gangene jeg står opp tidlig, får jeg ikke gjort noe de første timene uansett. Kroppen og hodet er ikke helt med. Samme her. Er mye hjemme nå i eksamensperioden, og er da gjerne oppe til 12-1 og sover til 9-10, da tar jeg en god frokost med kaffi også sitter jeg på kjøkkenet. Har pause til lunsj rundt 1-2 og middag rundt 4-5, også sitter jeg resten av kvelden til jeg spiser kveldsmat, og eventuelt leser litt til. Gjelder vel å finne sine rutiner, jeg hadde ikke klart å stå opp 6 og være effektiv da! Men så har jeg f.eks ikke barn, har plass hjemme å sitte å lese, har lang reisevei til skolen og trives i eget selskap så har ikke behov for å møte andre på skolen. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå