Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en klokke der. Og den ser du hvis du sitter nærme den. Hvis ikke så er du klokkeløs. Det har jeg vært en gang. Tror eksamensvaktene ble lei av at jeg spurte hva klokka var :ler:

Har hatt alle mine eksamner i 6 år på Hasle. Untatt i går. I går var vi i en.. menighet. Og der var det stille, varmt, teppe på gulvet så jeg fikk tatt av skoa og luftet tærne (elsker barbeint) og det var ikke noe dokø. Og doen lukta ikke garderobe. Så deilig. Håper Han sørger for at jeg får god karakter også. Siden vi var i Hans hus. :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes lurt ut. Har organisasjonspsykologi, så mange vanskelige og tunge begreper, men kan jo alltids prøve :)

Takk for tipset!

Hadde du eksamen i PSY2010 ?

Anonymous poster hash: 42f61...197

Gjest Leo Nardo
Skrevet

Siden vi var i Hans hus. :fnise:

Gud setter ikke pris på sarkasme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 dager til eksamen, ikke lest noenting. Stirrer i veggen. :natti::bond::opplyser::sur: :frown: :frustrert::kjempesinna::sinna::kjefte::cry3:

Anonymous poster hash: afebd...7c7
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Det er vel ikke klokker som er lette å se der heller, regner jeg med?

Det er avhengig av hvor du sitter helst. Ingen klokke å se i dag for min del, så jeg måtte plage eksamensvaktene noe. Hadde glemt min hjemme.

Ellers er det bemerkelsesverdig hvor mye bråk det er rett utenfor hallen. Det er jo et anleggsområde. I dag ristet hele veggen jeg satt ved så sterkt en gang at jeg var redd den skulle rase sammen. Var visst på grunn av sprengningsarbeid.

Personlig går jeg som regel inn i en transe uansett, så jeg merker ikke så mye til det og har ikke merket at luften er dårlig eller at det er varmt.

Men vurderer ørepropper neste gang.

:)

AnonymBruker
Skrevet

3 dager etter siste eksamen fikk jeg første av to behandlinger mot basalcellekreft ("snill" hudkreft), andre og siste behandling er på fredag. Selv om det er "snill" hudkreft som sjelden sprer seg så er det skikkelig ekkelt og skremmende synes jeg. Gledet meg skikkelig til å være ferdig med det - først eksamener, deretter behandlinger og SÅ sommer, ferie, lettelse og glede. :strix:

Så i dag ringer fastlegen meg. Celleprøven fra livmorhalsen som jeg tok for snart 5 uker siden viser at det er celleforandringer som jeg må utredes videre for.. Jeg trodde jeg var "all good" siden jeg ikke hadde hørt noe etter de 2-3 ukene jeg ble forespeilet. Vurderte å ringe for å få det bekreftet, men tenkte jeg var hysterisk og at det var unødvendig.

Jeg knakk sammen. Gudskjelov for at vi blir sjekket for sånt i dette landet, og får muligheten til å ta det før det utvikler seg til kreft. Forhåpentligvis er det sånn det er med meg nå - behandling og ferdig med det. Men jeg klarer ikke å bli kvitt den vonde klumpen i magen og bekymringen. Jeg er så lei av å være bekymret, og det var ikke det jeg ville bruke sommerferien på! :(

Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Gjest Ciegus
Skrevet

Gud setter ikke pris på sarkasme.

For det første er det ikke sarkasme, for det andre - hvordan vet du hva Gud setter pris på og ikke? Tror du ikke Gud liker humor? ;)

• Liker 4
Gjest Leo Nardo
Skrevet

For det første er det ikke sarkasme, for det andre - hvordan vet du hva Gud setter pris på og ikke? Tror du ikke Gud liker humor? ;)

Om det ikke er sarkasme - hva er det da?

Gud setter pris på humor, men ikke på sin bekostning.

Det har Gud fortalt meg.

Hilsen A-student som er i Guds favn.

Skrevet

Sensorveiledningen for eksamen i går er lagt ut! Jeg håpet jeg lå mellom B og C. Nå vet jeg at det ikke blir B hvertfall. Fader heller.

Gjest Ciegus
Skrevet

Om det ikke er sarkasme - hva er det da?

Gud setter pris på humor, men ikke på sin bekostning.

Det har Gud fortalt meg.

Hilsen A-student som er i Guds favn.

Sarkasme, spydighet, bitende spott, hån

http://snl.no/sarkasme

Var kommentaren spydig eller et hån? Nei.

Hilsen en annen A-student som ikke tror at Gud er en gammal gubbe uten sans for humor eller glimt i øyet. ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så frustret over dårlige lærere! Føler meg ikke klar for arbeidslivet!

Anonymous poster hash: b0d94...9bd
Skrevet

Jeg er så utålmodig og VIL HA karakterene mine nå! Er ferdig med alle eksamener (yay!) og venter på svar på 3 av dem. F5 - vi sees igjen på fredag.

AnonymBruker
Skrevet

Gi meg styrke! Om 1 dag og 18 timer er jeg ferdig med eksamen. Har insett at jeg kommer nok til å bestå iallefall, og går nå gjennom pensum (mest det som er viktigst), men det frister så mye mer å bare gjøre noe annet slik at tiden går raskere. Må bare tvinge meg selv til å lese en time eller to i kveld, og bruke tiden i morgen også til repitisjon, så kan jeg unne meg en velfortjent sommerferie!

Anonymous poster hash: 645eb...5a0
Skrevet

Sann. Nå er teoridelen på eksamensoppgaven spikra. "Bare" drøftingen igjen... Sliter alltid med den, flaut å si etter fire snart fem år på høyskole :( Noen som har tips, hvordan få den god, eller bedre? Har som regel fått trekk for det når jeg har bedt om begrunnelse, derav får jeg alltid B og nesten aldri A på skriftlige innleveringer...

Venter ellers på et eksamensresultat som hadde sensurfrist i dag. Trykt på oppdater i hele dag jeg også, Kokos :fnise: Men til ingen nytte. Kommer vel forhåpentligvis på fredag da, siden det er fridag i morgen (haha, det hadde jeg glemt helt til jeg så noen skrive det her, snakk om å være i eksamensboble).

Gjest energibånd
Skrevet

Jeg er ferdig med nesten alle mine eksamener - har kun én igjen, og merker at jeg begynner å bli litt utålmodig, er klar for å ta sommerferie nå! Hjelper jo ikke at det er superfint vær her, sol og over 20 grader!

Gjest energibånd
Skrevet

Også er jeg lei av å være asosial. Jeg har jo ikke et sosialt liv nå, sitter enten hjemme eller på lesesalen for å øve og øve.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, synes ikke jeg har fått lest så effektivt i dag. Sluttet å lese halv ni og hadde tenkt å holde på til 22.00....men orker ikke noe nå og føler ikke jeg husker det uansett. Hatt 6 timer med forelesninger i dag, så er begrenset hvor mye jeg orker egentlig.

I morgen er det fridag og da må jeg virkelig lese godt! Det ideelle hadde vært å stå opp og begynne å lese kl. 08.00, men jeg sliter sååå mye med å stå opp om morgenen. :( Er skikkelig B-menneske og sover lett til 11-12, men det passer svært dårlig nå når jeg har så mye å lese/repetere.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan stå opp og lese tidlig i morgen?? Hvordan presse seg til å bare stå opp og finne fram bøkene? Hvordan gjør dere det? Trenger virkelig tips til det, dere. :blomst: Hjelper ikke med alarm heller, jeg bare slumrer den og tenker at "jeg må være godt uthvilt før jeg begynner å lese", men jeg trenger da ikke 11 timer med søvn heller. Skulle ønske jeg var a-menneske.

Anonymous poster hash: c1201...0a0
  • Liker 1
Skrevet

Herregud, synes ikke jeg har fått lest så effektivt i dag. Sluttet å lese halv ni og hadde tenkt å holde på til 22.00....men orker ikke noe nå og føler ikke jeg husker det uansett. Hatt 6 timer med forelesninger i dag, så er begrenset hvor mye jeg orker egentlig.

I morgen er det fridag og da må jeg virkelig lese godt! Det ideelle hadde vært å stå opp og begynne å lese kl. 08.00, men jeg sliter sååå mye med å stå opp om morgenen. :( Er skikkelig B-menneske og sover lett til 11-12, men det passer svært dårlig nå når jeg har så mye å lese/repetere.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan stå opp og lese tidlig i morgen?? Hvordan presse seg til å bare stå opp og finne fram bøkene? Hvordan gjør dere det? Trenger virkelig tips til det, dere. :blomst: Hjelper ikke med alarm heller, jeg bare slumrer den og tenker at "jeg må være godt uthvilt før jeg begynner å lese", men jeg trenger da ikke 11 timer med søvn heller. Skulle ønske jeg var a-menneske.

En gammel studievenninne av meg var sykt flink til å stå opp tidlig, selv resten av studieåret, selv om forelesinger ofte ikke var før 12.00. Hun stod opp mellom 6-7 hver dag. Det hun gjorde var å starte morningen med å se en episode av en serie f.eks., da var det mye mer motiverende å stå opp, også lese etterpå. Vet ikke om det hadde funket på meg, jeg er også alt for glad i å sove og slumrer alt for lett... Slumring er egentlig noe man aldri burde begynne med.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang bør en drøftnings del være på en eksamen?? Der det skal skrives 6000 ord.

Anonymous poster hash: f3f2f...cdb
Skrevet

Trenger akkurat de samme tipsene. Har alltid en plan om å stå opp kl 9, men som regel er jeg ikke klar for å sette meg ved bøkene før i 12-tiden.

Er sååå sinnsykt trøtt om morgenen. Og slumrer og slumrer. Er ikke uthvilt så tidlig om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...